Voel je dan toch nietmeer, als je zelf vertrekt al helemaal niet. En als je het gevoel hebt dat je in risicogebied ziet ga je toch nooit zelf bijleggen. Je mag ervanuit gaan dat
@Gines dat evenzeer kan inschatten.
Vakantie gaan, restaurant beziek, cinema kost geld en dat is dan ook 'weg', want alles wat je daar doet kan je thuis voor een fractie van de kosten. Maar je hebt de beleving en ervaring toch. Zo zie ik het bijleggen bij de auto ook. met het risico dat je de hele looptijd niet uitdoet.
Elke jaar dat ge blijft 'verlies' je ook minder want je hebt het gebruik ervan gehad.
Mijn vriendin is vorige maand van job verandert, van een job met bedrijfswagen naar eentje zonder maar met bijna 1000 euro netto meer loon, zonder rekening te houden met hoger vakantiegeld, eindejaarspremie, nu krijgt ze ook maaltijdcheques en elk kwartaal een bonus etc. We hebben een klein oud autootje gekocht (voor 250km per maand gaan we geen overdreven geld uitgeven), verzekering, belasting, groot onderhoud + distributieriem laten vervangen enzo en heeft haar in totaal 5000 euro gekost (verbrekingsvergoeding leaseauto en gebruiksschade incl).
Ze had dezelfde bedenkingen, de leaseauto verbreken kost geld (trouwens smerig van de werkgever), auto is altijd een verlies post, wat als het werk of collega;s tegensteekt etc. Heb haar aangeraden om dat toch te doen omdat ze niet meer gelukkig was met de belofte dat ik het eventuele verlies van de wagen zou coveren. Vrouwtje is al tijden nietmeer zo gelukkig geweest.
Geld maakt toch niet altijd gelukkig, en in plaats van 32k weg te zetten dit jaar zullen we maar 27k wegzetten. En nog wat minder als mijn auto alsnog geleverd wordt dit jaar. Geef daar allemaal niet zoveel om.
Volgend jaar zetten we samen 10-12k meer aan de kant dan andere jaren, gewoon door het verschil in loon en dan hebben we het al nietmeer over die 5 of 6k die we dit jaar aan auto's hebben uitgegeven.
Dat bedrag dat ik moet voor mijn leasewagen gaat van het brutoloon af. Netto kost dat uiteindelijk allemaal niet zoveel. Ik verdien de maand dat de auto geleverd wordt gewoon wat minder.