Staat deze stijging van co2 bijdragen voor PHEV al vast? Zoja: waar heb je dit gevonden?Dit + stijging van co2 bijdragen de volgende jaren. Tegen 2027 is het x4. Dus dat zal een serieuze impact hebben op je maandelijkse vaa…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat deze stijging van co2 bijdragen voor PHEV al vast? Zoja: waar heb je dit gevonden?Dit + stijging van co2 bijdragen de volgende jaren. Tegen 2027 is het x4. Dus dat zal een serieuze impact hebben op je maandelijkse vaa…
Wow, ik vind van mezelf dat ik goed op de hoogte ben van (auto)fiscaliteit, maar ik wist niet dat die fiscale impact zó groot was. Hier vond ik een goed overzicht: https://www.profacility.be/news-vie...=78943&txt=Autofiscaliteit++van+2021+tot+2031.Dit + stijging van co2 bijdragen de volgende jaren. Tegen 2027 is het x4. Dus dat zal een serieuze impact hebben op je maandelijkse vaa…
En het gekste van al, hij kan met zo’n bak rijden omdat hij zijn huis niet zelf heeft moeten betalen.Niet iedereen wil of kan rijden met een patser bak zoals jij hè
En omdat ik geen belastingen betaal als zelfstandige he!En het gekste van al, hij kan met zo’n bak rijden omdat hij zijn huis niet zelf heeft moeten betalen.
Voor wij interesse heeft, dit is het uiteindelijk geworden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/d765e93
Laadpalen gaat inderdaad big business worden volgens mij, eens ze hier doorhebben dat ze in actie moeten schieten.Wow, ik vind van mezelf dat ik goed op de hoogte ben van (auto)fiscaliteit, maar ik wist niet dat die fiscale impact zó groot was. Hier vond ik een goed overzicht: https://www.profacility.be/news-vie...=78943&txt=Autofiscaliteit++van+2021+tot+2031.
Op basis van deze cijfers denk ik dat vanaf 1/7/2023 meer dan 70% van de bestelde (=/= de geleverde) bedrijfswagens EV's zullen zijn. Ik werk zelf voor een stadsbestuur, en ik merk dat niemand bij ons de urgentie van publieke laadinfrastructuur voor mensen zonder garage of oprit inziet. Dat lijkt iets voor na de verkiezingen van oktober 2024 te zijn, de lokale politiek is er vandaag niet mee bezig.
Laadpaalbedrijven gaan de komende jaren geld als slijk verdienen door die exponentiële vraag naar laadinfrastructuur én de royale subsidies voor laadpalen (200% aftrekbaar als bedrijf, 45% subsidie als particulier).
Ik blijf het uiterst frappant vinden hoe een rotvaart wij maken qua elektrificatie, zonder dat dat echt gedragen is door de bevolking. In Nederland is men zich veel meer bewust van de hele transitie naar elektrische vervoersmiddelen, en heeft men ook al mil-jar-den meer geïnvesteerd dan bij ons. En toch is de deadline voor 100% elektrische auto's (bij nieuwe verkopen) daar pas 1 januari 2030, tegenover 2026 (bedrijfswagens) en 2029 (particuliere wagens) bij ons.

Het dorpsplein wordt hier heraangelegd, 0 laadpalen. Een bezoekje naar een splinternieuwe shopsite een dorp verder, 0 laadpalen. Zijn toch allemaal gemiste kansen lijkt mij om dit te implementeren.
Wil je het voor de mensen een beetje doenbaar houden dan zul je dat inderdaad moeten doen.Er staat toch ook geen tankstation op het dorpsplein of shopsite?
Moet er voor de elektrische rijder nu écht overal een stopcontactje voorzien worden waar ze hun elektrisch strijkijzer achterlaten?
Ecologie en duurzaamheid heeft ook zijn grenzen..
Wanneer je op dat plein een 40 tal parkeerplaatsen voorziet zou dat toch niet misstaan denk ik. Wel een klein verschil tussen een laadpaal en een tankstation, niet? Oppervlakte/vergunning/risico's/... Op wat voor plaatsen zouden die publieke laadpalen dan wel moeten komen volgens u?Er staat toch ook geen tankstation op het dorpsplein of shopsite?
Moet er voor de elektrische rijder nu écht overal een stopcontactje voorzien worden waar ze hun elektrisch strijkijzer achterlaten?
Ecologie en duurzaamheid heeft ook zijn grenzen..
Dit + stijging van co2 bijdragen de volgende jaren. Tegen 2027 is het x4. Dus dat zal een serieuze impact hebben op je maandelijkse vaa…
Staat deze stijging van co2 bijdragen voor PHEV al vast? Zoja: waar heb je dit gevonden?
Heel mooi!Alrighty then, 't is feest zou ik zeggen. Ik ben alvast voor de komende jaren nog even gespaard gebleven v/h EV gedoe.
Na nog wat over & weer gegaan is het er eindelijk door. Net bericht over ontvangen.
De bestelling zou gaan gebeuren een dezer dagen. Begin dit jaar was leverdatum nog januari 2023, niet meer gevraagd wat het op vandaag is, mor soit, no matter. Trage levering zou eerder een voordeel dan een nadeel zijn voor mezelf, want elke maand dat mijn huidige verlengd wordt is een maand uitstel tot de waarschijnlijke verplichte switch naar een EV (volgens de huidige wetgeving althans).
Voor wij interesse heeft, dit is het uiteindelijk geworden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/d765e93
Ik heb dit even uitgezocht en tenzij ik ergens iets mis is het niet van toepassing op PHEV's.
...
Voor PHEV's is de worst-case formule die met 50g.
Heel mooi!
Ikzelf zou nog de monogrammen verwijderen en de M anniverarybadges pakken.
Maar wie zegt dat dat de komende jaren niet gaat veranderen ?
Ik rijd nu nog altijd met een diesel van 5 jaar oud, en de VAA is door de recente stijgingen maar liefst €300, of 50% meer dan de veel duurdere nieuwe EV die hier straks op de oprit staat. Toen ik 5j geleden bestelde was er op dat moment volgens mij nog totaal geen sprake van dat de VAA zo hard ging stijgen.
Ik kon ook nog een PHEV kiezen, maar een van de redenen dat ik toch voor EV gegaan ben is die onzekerheid qua VAA, waar ik toch verwacht dat ze die ondergrens nog gaan verlagen, en er ook meer en meer PHEVs geraakt gaan worden.
Maar wie zegt dat dat de komende jaren niet gaat veranderen ?
Ik rijd nu nog altijd met een diesel van 5 jaar oud, en de VAA is door de recente stijgingen maar liefst €300, of 50% meer dan de veel duurdere nieuwe EV die hier straks op de oprit staat. Toen ik 5j geleden bestelde was er op dat moment volgens mij nog totaal geen sprake van dat de VAA zo hard ging stijgen.
Het systeem en de formule zou dus al volledig op de schop moeten, en het verleden toont ons dat dit meestal (!) niet retro-actief gebeurt.
Anders draaien ze die blauwe ring er rond.Zou wel opzichtig worden op een verder cleane auto. Je moet wel fan zijn van die badges
Maar dan is de VAA toch altijd hoog geweest.
Mijne is begonnen op 275 euro en staat nu op 230 euro (48+ maanden oud).

Anders draaien ze die blauwe ring er rond.![]()
Toch al zeker 1 keer dat ik weet. Maar niet vaak nee

Goh ... al de aangehaalde punten zijn voor mij in feite pluspunten.Pfff, fysieke knoppekes voor den airco, ruitenwisser achteraan, versnellingspook, geen 65" touch screen, 0-100 in meer dan 4s, je kon net zo goed een oldtimer besteld hebben
milde vorm van sarcasme mogelijk

'k Heb geprobeerd, maar 't mocht niet. Check gerust even op de configurator, maar zodra je een E-Drive neemt mag je de monogrammen niet meer toucheren. De optie staat er niet meer bij.Heel mooi!
Ikzelf zou nog de monogrammen verwijderen en de M anniverarybadges pakken.
Vind ik er ook van. 'k Ben zeker content.In hetzelfde blauw als de propeller op het logo... Er zijn kleuren waar het 50 jaar logo mooi opstaat maar dat carbon black of hoe heet het is er geen van.
@ThekillingGoku, het is wel een zeer mooie config.