De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "ik betaal 250-300€ voor mijn Kia" en "ik betaal 750€ voor mijn X6"
Uiteraard met een bepaald loon kan dat 2e misschien ook, maar da is toch al veel voor een auto
Dat beweer ik ook niet hé, maar sommigen doen hier alsof lenen voor een auto een schande is. Nee, al heb je 10 mio op de rekening staan, het is gewoon interessanter om te lenen met de huidige inflatie.

Dat je niet 2/3 van je nettoloon moet opsouperen aan een auto is een andere discussie, daar volg ik uiteraard. Da's gewoon een andere discussie.

Trouwens - ik ben meer en meer van leven en laten leven.
Als iemand nu echt dolgelukkig wordt van het feit dat hij/zij een Porsche bezit, en zonder problemen elke dag droog brood eet om dat te kunnen betalen, wie zijn wij dan om dat te veroordelen.

Ik ken mensen (ander topic, maar zelfde verhaal) met een fiets van meer dan €5000, die dat eigenlijk niet echt kunnen betalen. Maar als je dan 15.000km/jaar op die fiets zit en leeft voor de hobby. Why the fuck not.

Als die persoon het niet doet voor zichzelf maar voor anderen, tjah, dan steekt hij zijn geld beter in een cursus mentaal welzijn en zelfrespect.

Dat beweer ik ook niet hé, maar sommigen doen hier alsof lenen voor een auto een schande is. Nee, al heb je 10 mio op de rekening staan, het is gewoon interessanter om te lenen met de huidige inflatie.

Dat je niet 2/3 van je nettoloon moet opsouperen aan een auto is een andere discussie, daar volg ik uiteraard. Da's gewoon een andere discussie.

Trouwens - ik ben meer en meer van leven en laten leven.
Als iemand nu echt dolgelukkig wordt van het feit dat hij/zij een Porsche bezit, en zonder problemen elke dag droog brood eet om dat te kunnen betalen, wie zijn wij dan om dat te veroordelen.

Ik ken mensen (ander topic, maar zelfde verhaal) met een fiets van meer dan €5000, die dat eigenlijk niet echt kunnen betalen. Maar als je dan 15.000km/jaar op die fiets zit en leeft voor de hobby. Why the fuck not.

Als die persoon het niet doet voor zichzelf maar voor anderen, tjah, dan steekt hij zijn geld beter in een cursus mentaal welzijn en zelfrespect.
Helemaal correct. Doe wat je graag doet.

Maar velen doen het echt wel voor anderen, er zijn zo gemeenschappen waar men nooit uit eten kan gaan omdat men heel het loon moet afgeven aan het bekostigen van de wagen waar men vervolgens amper nog mee durft te rijden. Want dan staat er een grave bak voor de deur. En dan is het echt wel spijtig.

Peeke, soms is het best om wat minder in stereotypen te denken en andermans rekening te maken hoor. Alsof "rijhuisje" gelijk staat aan "amper rondkomen".

Ik heb ook niet meteen de meest indrukwekkende woning, maar ik woon hier graag en heb eigenlijk weinig drang om te verhuizen. Ik moet me weinig zorgen maken op financieel vlak en ja, ik ga binnen een paar maand (hoogstwaarschijnlijk) iets als een X5 45e ofzo bestellen. Dan zijn er blijkbaar mensen die dat bekijken als "amper rondkomen en dan een dikke wagen willen om status uit te stralen"?

Wat een vooroordelen en snobisme.

Ik vond het nog redelijk braaf...
Ergste zijn mensen die een modale woning bezitten maar die persé een wagen met grote motorinhoud willen. Moeten die vaak dan zelfs uit het buitenland importeren omdat ze die hier al zeker niet kunnen betalen. Tsja, dan rijdt ge mijn inziens toch beter met een 116D ipv uzelf zo in de schulden te willen steken voor een 430i gc...

Is de X5 ergens gratis weggegeven? Die zie ik de laatste tijd gigantisch veel rondrijden.
Wel een mooie waegn.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen "ik betaal 250-300€ voor mijn Kia" en "ik betaal 750€ voor mijn X6"
Uiteraard met een bepaald loon kan dat 2e misschien ook, maar da is toch al veel voor een auto

Ik hou elke maand 2000 euro over na aftrek van het leefgeld voor de gemeenschappelijke pot. Kan jij mijn vrouw komen uitleggen dat ik een Porsche mag rijden? :p

Mijn trouwe 318d kan bijna op pensioen, de 330e Touring LCI is besteld!!

Ik kijk er enorm naar uit maar het zal vreemd zijn, ik heb al drie 3 diesel berlines gehad. Nu voor het eerst een touring (kinderen he :unsure:) en natuurlijk de hybride nu!

Heb eind 2020 ook 2500€ geleend voor mijn fiets die 3400€ gekost heeft. Looptijd 2 jaar, totale extra kost+ intrest was 30€. Niet eens de moeite om het zelf voor te schieten.

En het is niet dat dat geld hier niet beschikbaar is. Maar ik woon dan ook in een vrijstaand huis met een gevelbreedte van 14m, mss mag dat dan wel :p.

Heb eind 2020 ook 2500€ geleend voor mijn fiets die 3400€ gekost heeft. Looptijd 2 jaar, totale extra kost+ intrest was 30€. Niet eens de moeite om het zelf voor te schieten.

En het is niet dat dat geld hier niet beschikbaar is. Maar ik woon dan ook in een vrijstaand huis met een gevelbreedte van 14m, mss mag dat dan wel :p.
Het is niet de breedte maar de diepte die telt

Omtrek van het perceel is de beste maatstaf!

On topic - nog steeds angstvallig aan het wachten op de foto's van de 2 E-Trons en dan hopen dat ik de knoop kan doorhakken..

Verschiet er soms van dat er toch wel wat mensen daar mee bezig zijn.
Wat maakt het nu uit dat iemand anders meer geld uitgeeft aan een wagen. Als dat zijn interesse is, waarom niet?

Ben wel eens benieuwd wat de mensen dan over mij zeggen, als ze hier voorbij rijden.
Auto staat voor een oude jaren 60 huurwoning. Gesloten bebouwing van nog geen 6 meter breed.

Precies of dat iets over mijn financiën zegt.

Verderop staat er hier een villa met een oude Opel Frontera op de oprit. Mens heeft dan ook al zijn geld in zijn huis gestoken en leeft nu op boterhammen met choco. (Neen, die mens heeft totaal geen interesse in auto’s.)

los vraagje tussendoor;

Mijn moeder mag haar laatste bedrijfswagen kiezen voor komende drie jaar. Het is geregeld dat ze daarna deze zal overnemen voor eigen gebruik eens ze op pensioen is. Wanneer budget, keuzemogelijkheden, nabijheid dealer (belangrijke wens voor haar) en wensen naar formaat in acht genomen worden, schieten er nog twee over;
- Renault Arkana hybride (Versie Zen)
- Renault Capture hybride (Versie Techno)

Voor mij zijn dit 'identieke' wagens zonder uitgesproken voor of nadelen en is de keuze dan eerder visueel en hoe je de binnenkant zelf ervaart. Dien Arkana lijkt mij wat weg te hebben van de vroege Laguna, waar ik zelf wel fan van was. Ik ga hier wel louter af op foto's want heb de Arkana nog niet in echt gezien.

Iemand toevallig met gelijkaardige keuze of ervaring van deze twee modellen?

Er schiet nog €8.000 incl btw over van haar budget, maar dat moet zéker niet op. Dit komt er na 3 jaar toch (deels) terug bij bij overname afhankelijke van levertermijn (beiden zijn wel in stock voorlopig)

Indicatief: totaalbudget ligt rond 35.000-40.000 incl btw afhankelijk van merk en bijhorende kortingen, maar na verschillende testritten schieten deze twee over. Afvallers zijn de klassiekers die in dit rijtje passen; Karoq, Kamiq, T-cross, Ateca, T-Roc, Golf,... Oftewel te groot, te klein, slechte zetels, etc

Oppassen dat er niemand voor uw neus mee weg is 😬
Dan zou ik echt enorm balen... Anderzijds is het systeem voor te bestellen niet open, dus collega's die een nieuwe wagen moeten kiezen kunnen de poolwagens (nog) niet zien. Ik heb de fleet manager nog eens vriendelijk herrinnerd en aangegeven dat ik graag snel beslis :unsure:

Omtrek van het perceel is de beste maatstaf!

On topic - nog steeds angstvallig aan het wachten op de foto's van de 2 E-Trons en dan hopen dat ik de knoop kan doorhakken..

Zo een hands -on mentaliteit is blijkbaar niet besteed aan diegenen die de car -policy afhandelen bij jullie, een mens zou verwachten als er geen foto's zijn dat iemand gewoon naar daar stapt, snel wat foto's neemt en een kopie van de optielijst en klaar.

@contextbinder ik denk dat die gast verdrinkt in de vragen, omdat er gewoon enorm veel onduidelijkheid is over de car policy en de procedures in het algemeen. Heel gevoelig topic ook, ik had het aangekaart bij de lokale head of HR en laat ons zeggen dat het al voor veel frustraties heeft gezorgd langs alle kanten...

Terug
Bovenaan