poeperman
Well-known member
Dat beweer ik ook niet hé, maar sommigen doen hier alsof lenen voor een auto een schande is. Nee, al heb je 10 mio op de rekening staan, het is gewoon interessanter om te lenen met de huidige inflatie.Er is natuurlijk wel een verschil tussen "ik betaal 250-300€ voor mijn Kia" en "ik betaal 750€ voor mijn X6"
Uiteraard met een bepaald loon kan dat 2e misschien ook, maar da is toch al veel voor een auto
Dat je niet 2/3 van je nettoloon moet opsouperen aan een auto is een andere discussie, daar volg ik uiteraard. Da's gewoon een andere discussie.
Trouwens - ik ben meer en meer van leven en laten leven.
Als iemand nu echt dolgelukkig wordt van het feit dat hij/zij een Porsche bezit, en zonder problemen elke dag droog brood eet om dat te kunnen betalen, wie zijn wij dan om dat te veroordelen.
Ik ken mensen (ander topic, maar zelfde verhaal) met een fiets van meer dan €5000, die dat eigenlijk niet echt kunnen betalen. Maar als je dan 15.000km/jaar op die fiets zit en leeft voor de hobby. Why the fuck not.
Als die persoon het niet doet voor zichzelf maar voor anderen, tjah, dan steekt hij zijn geld beter in een cursus mentaal welzijn en zelfrespect.