De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mijn 2019 520d berline met toch de meest essentiële opties kwam indertijd op een catalogusprijs van 61k. Zotjes.
Het hangt er een beetje van af wat je onder essentiële opties exact bedoelt, maar die 61k is nog steeds mogelijk voor een LCI 520d berline.
Voor 50k stel je een redelijk uitgeruste LCI 320d samen.

(hybride) wagens kosten stukken van mensen.

Wacht tot ik u vertel dat een CLA45S u tegenwoordig 100k kost met opties.
Amai, dat is mij helemaal ontgaan. Welke gek geeft dat aan ne CLA? Zonet even gekeken : 80k zonder enige optie! Ik dacht dat die wagens rond de 60k zaten. Ik denk dat ik 5 jaar geleden een CLA45 heb samengesteld voor 50-55k of iets dergelijks?

Voor dat geld koopt ge u een X5 45E en ge zijt amper trager.

Amai, dat is mij helemaal ontgaan. Welke gek geeft dat aan ne CLA? Zonet even gekeken : 80k zonder enige optie! Ik dacht dat die wagens rond de 60k zaten. Ik denk dat ik 5 jaar geleden een CLA45 heb samengesteld voor 50-55k of iets dergelijks?

Voor dat geld koopt ge u een X5 45E en ge zijt amper trager.
Nee, die kost 110k :p

Maar een full option M240i xdrive kost u full option 25k minder. En dat is een vrij directe concurrent he... En dan zo'n prijsverschil...

Wacht tot ik u vertel dat een CLA45S u tegenwoordig 100k kost met opties.
Dat wist ik wel :) De bakker in het dorp van mijn ouders (vrij populaire instgrammer trouwens) heeft er zo ééntje bijgekocht als tweede wagen naast zijn E63. Ik had 't toen eens opgezocht en mijn mond viel wijd open van verbazing.

Heb vandaag even mijn 1-reeks voor een herstelling binnengebracht. Kreeg een 318d touring als vervanger, m-packet uiterlijk en voor de rest basic.
Owje..bijna 51k nieuw (wel op bmw-configurator, 318d automaat...en face-lift). Wel geen haar op mijn hoofd die dat model zou pakken voor dat budget. Ooit eens de 330i getest en die was wel super nice, maar in 318d is dat echt huilen...

De nieuwe C-klasse vindk trouwens vele malen mooier (of toch de c300e die ik gereden heb)..ondanks ik een BMW-man ben ha :).
En voor 51k diesel zou ik los voor de Model 3 Performance/LR gaan. Met de aftrekbaarheid zitten we +- aan een gelijkaardig bedrag en veel leukere acceleratie.

Ik heb nu de 318d touring als aanloopwagen en een sportieve spurtbom is dat niet, maar huilen dat is toch ook weer overdreven. Rijdt gewoon heel vlot. Heeft 150pk of zowat? Vroeger was dat al heel veel en nu zou dat om te huilen zijn, tijden veranderen…

Ik heb nu de 318d touring als aanloopwagen en een sportieve spurtbom is dat niet, maar huilen dat is toch ook weer overdreven. Rijdt gewoon heel vlot. Heeft 150pk of zowat? Vroeger was dat al heel veel en nu zou dat om te huilen zijn, tijden veranderen…
136pk.
Nee bedoelde het eigenlijk anders. Als je de prijs niet zou weten, goeie auto hé. Maar als ge weet dat hij 50k kost, er zijn toch leukere wagens voor die prijs? Ik vond een guillia vb leuker.
En bedoel het gewoon een basic 318d uitvoering hé. Want de 330i vind ik dan wel de moeite waard.

136pk.
Nee bedoelde het eigenlijk anders. Als je de prijs niet zou weten, goeie auto hé. Maar als ge weet dat hij 50k kost, er zijn toch leukere wagens voor die prijs? Ik vond een guillia vb leuker.
En bedoel het gewoon een basic 318d uitvoering hé. Want de 330i vind ik dan wel de moeite waard.

Niemand betaalt daar effectief 50k voor he, een particulier koopt dat niet en bedrijven krijgen nog redelijk wat kortingen.

Mijn 320e was na korting niet veel meer dan 50k.

En de 318d heeft echt wel meer dan 136 pk, ben te lui om het op te zoeken maar dacht toch dat t 110kw/150pk was.

Niemand betaalt daar effectief 50k voor he, een particulier koopt dat niet en bedrijven krijgen nog redelijk wat kortingen.

Mijn 320e was na korting niet veel meer dan 50k.

En de 318d heeft echt wel meer dan 136 pk, ben te lui om het op te zoeken maar dacht toch dat t 110kw/150pk was.
Awel is me niet duidelijk..hier (en op andere sites) is em 136pk: https://www.autogids.be/model-type-...0--bmw-3-reeks-berline-318d-100-kw-4d-sa-2022
Maar op de site van BMW staat inderdaad 150pk. Msschien is de pré-facelift 136 en de nieuwe 150?

Ge zou er echt van opkijken hoeveel particulieren zo'n wagen met eigen centen betalen, omdat ze ni willen onderdoen bij vrienden/familie. In onze samenleving bepaalt het type wagen dat ge hebt ook uw status (helaas).
Bij BMW was er een werknemer aan de balie die openlijk toegaf dat em een 3-reeks zelf had gekocht. Zelf al krijgt ge als particulier 10% korting is het nog steeds duur.
Het model dat ik vandaag had, had zelfs geen Apple carplay voor zover ik er onderweg 2u mee heb zitten spelen :).

Even voor de fun op de site van Alfa gaan configureren. Voor 44-45k hebde een Giulia met 200pk. Uiteraard, het merk heeft niet evenveel status als BMW, maar denk dat hij leuker zal rijden dan een 3-reeks.

Edit: https://www.dynatek.be/nl/bmw/3-serie/2019-03-01.htm
Ge hebt had dus wel degelijk keuze uit een 318 met 136 of 150pk. Ik had de 136pk, bijna 100% zeker van. Hij trok niet veel sneller op dan mn 116d.
Misschien is de 150pk wel meer mijn ding natuurlijk :)

Ge zou er echt van opkijken hoeveel particulieren zo'n wagen met eigen centen betalen, omdat ze ni willen onderdoen bij vrienden/familie. In onze samenleving bepaalt het type wagen dat ge hebt ook uw status (helaas).

Dan zijde toch de grootste sukkel van uw eigen portefeuille.
Ik heb altijd auto’s gekozen die ik mooi vind of praktisch waren en dat was nooit een BMW.
Tot verbazing van vrienden die bijvoorbeeld idd aangaven liever met een kale BMW te rijden dan met een aangeklede auto uit de VAG stal.

Ik ben sowieso niet merkvast, op 11 auto’s heb ik 7 merken gereden en nr 12 wordt weer een nieuw merk.
Mij interesseert die badge op de wagen dus niet zo.

Allez, voor 100k hebt ge al een geile X5 45e toch? :unsure:
Hier 103k voor een 545e, X5 was nog een stuk duurder in dezelfde trim. Ik vind het absurd hoeveel X5 45e je ziet per dag op de baan als je weet dat die evenveel als een bouwgrond kosten :D

Awel is me niet duidelijk..hier (en op andere sites) is em 136pk: https://www.autogids.be/model-type-...0--bmw-3-reeks-berline-318d-100-kw-4d-sa-2022
Maar op de site van BMW staat inderdaad 150pk. Msschien is de pré-facelift 136 en de nieuwe 150?

Bij BMW was er een werknemer aan de balie die openlijk toegaf dat em een 3-reeks zelf had gekocht. Zelf al krijgt ge als particulier 10% korting is het nog steeds duur.
Het model dat ik vandaag had, had zelfs geen Apple carplay voor zover ik er onderweg 2u mee heb zitten spelen :).

Even voor de fun op de site van Alfa gaan configureren. Voor 44-45k hebde een Giulia met 200pk. Uiteraard, het merk heeft niet evenveel status als BMW, maar denk dat hij leuker zal rijden dan een 3-reeks.

Edit: https://www.dynatek.be/nl/bmw/3-serie/2019-03-01.htm
Ge hebt had dus wel degelijk keuze uit een 318 met 136 of 150pk. Ik had de 136pk, bijna 100% zeker van. Hij trok niet veel sneller op dan mn 116d.
Misschien is de 150pk wel meer mijn ding natuurlijk :)
Een 318 heeft al 3 generaties 150pk, maar er is steeds een fiscaal interessantere 136pk (100kw) versie geweest. Bij ons nam niemand die in de lease, want het scheelde nauwelijks.

Een 320d was dan meteen een grote sprong voor slechts 13pk extra (163pk in de fiscaal begrensde versie ipv 190pk)

Hier 103k voor een 545e, X5 was nog een stuk duurder in dezelfde trim. Ik vind het absurd hoeveel X5 45e je ziet per dag op de baan als je weet dat die evenveel als een bouwgrond kosten :D
Het meest verkochte model plug-in hybride op de markt momenteel he (en de GLE staat ook in de top 5). Dat is effectief absurd als je ziet wat die nu kost. Maar, kost in leasing amper meer dan een X3 30e blijkbaar (collega heeft ook eentje in bestelling). Het lijkt alsof leasingmaatschappijen vergeten dat aantal huidige verkopen ook meespeelt in de restwaarde :p

Voor 103k kan je een X5 45e bestellen ook. Hier aan 106k geconfigureerd, is dan wel geen full option, maar is zeker degelijk uitgerust. Kristallen pook en dergelijken hoeft er dan ook echt niet op te zitten voor mij. Met inlevering van 14 jaar oude 318d gestrand op dik 91k.
Wordt 1 van de weken verwacht.

Sinds deze in bestelling is valt het mij idd nog harder op hoeveel er rond rijden. Ik denk wel dat het percentage van de eigenaars die zelfstandigen zijn ergens vanachter in de 90% ligt.

Voor 103k kan je een X5 45e bestellen ook. Hier aan 106k geconfigureerd, is dan wel geen full option, maar is zeker degelijk uitgerust. Kristallen pook en dergelijken hoeft er dan ook echt niet op te zitten voor mij. Met inlevering van 14 jaar oude 318d gestrand op dik 91k.
Wordt 1 van de weken verwacht.

Sinds deze in bestelling is valt het mij idd nog harder op hoeveel er rond rijden. Ik denk wel dat het percentage van de eigenaars die zelfstandigen zijn ergens vanachter in de 90% ligt.
Zelfstandigen en hoger management inderdaad :p. Maar het is buiten de 911 wel hét model waarvan ik denk "allé, dat is nu zo duur en toch rijdt half België er precies mee rond" :P

Ik verschiet er vooral van hoe vaak je auto's genre X5 45e op de oprit ziet staan van piepkleine rijhuisjes... :unsure:

Om terug te komen op de 318d - zelfs met "slechts" 136pk is dat één van de betere aandrijflijnen die er zijn in het segment van bedrijfsdiesels. Ik zou die elke dag kiezen boven de 190pk van een Volvo D4 of een 150pk in een A4.

Ik verschiet er vooral van hoe vaak je auto's genre X5 45e op de oprit ziet staan van piepkleine rijhuisjes... :unsure:

Om terug te komen op de 318d - zelfs met "slechts" 136pk is dat één van de betere aandrijflijnen die er zijn in het segment van bedrijfsdiesels. Ik zou die elke dag kiezen boven de 190pk van een Volvo D4 of een 150pk in een A4.
Ik heb een 418d gehad met 136pk. Een inhaal manoeuvre op de autostrade gaat toch niet zo heel vlot vind ik.

Terug
Bovenaan