Gaat ne lastige zijn.
Heb er ook zo ene, is zelfs enkel 3G/4G, voor zover ik weet is wifi al niet mogelijk.
En zolang hij niet verbonden is met zijn servers start hij zelfs geen laadsessies!
Volgens mij zou de enige oplossing een gsm repeater zijn, maar dan moet je al een buitenantenne ergens kunnen zetten...Niet evident in ee appartementsgebouw met alle bijhorende regeltjes.
Voorbeeldje:
https://www.gsmrepeater.be/produkt/3g-versterker-150-m2/
Zeker niets beginnen kopen zonder met Cenergy te bevestigen dat het wel kan werken (misschien doet het ding geen 3G op 2100Mhz, of misschien is het zelfs enkel GPRS, dan gaat bovenstaande 3G repeater ook niet helpen!
Dit is bij ons enkele jaren geleden op de algemene vergadering geplaatst om te laten installeren (zorgen dat er dus ontvangst is in de ondergrondse) ... ... ... vierkant afgeschoten in de stemming.
Dit kostte ettelijke duizenden euro's (geen idee meer exact hoeveel). Maar voor elk privatief was dat slechts iets meer dan 100 of was het nu 200 EUR, whatever ... niets te zot. En toch ... afgeschoten. Voor mij OK, maar voor vele anderen niet, dus sta je daar.
Nu wordt het zelfs nog erger blijkbaar. Men is al enkele jaren bezig om te zien wat er gedaan kan worden om EV's te ondersteunen in het laden.
Ewel ... nu krijg ik uitnodiging voor de algemene vergadering en zie ik ineens dit verschijnen:
Toevoeging verbod op het laden in de gemene delen (ondergrondse garage) van elektrische
wagens, fietsen, steps en andere elektrische voertuigen of toestellen. (50% +1)
Duuuuus ... da's nu gewoon 't tegenovergestelde dat men ineens mee af komt!
Wat dus in feite betekent dat EV's altijd miserie zullen zijn voor mij.
Ik ga nu wel eerlijk zijn. Met die 70k die je op overschot hebt om een tweede wagen te kopen voor de fun kan je misschien ook iets anders doen.
Zoals bijvoorbeeld een opbrengsteigendom kopen.
Ook dat ga je lang houden en heb je lang plezier van.
Een wagen blijft een zeer slechte investering.
Een wagen is altijd een kostenpost geweest, nooit een investering. Zoals vermeld zijn er wagens die als investering kunnen gezien worden, maar dat zijn dan geen wagens om te gebruiken eh. Eerder wagens met een verleden die opgeborgen worden in een garage om af en toe eens buiten te komen of om tentoon te stellen.
Ja, momenteel staan ze 'hoog geprijsd', maar da's ten gevolge van 't feit dat je nu gemakkelijk een jaar moet wachten voor een nieuwe. Waardoor 2e hands wagens gewoon duur zijn.
Maar natuurlijk, hoe meer je een wagen echt gaat bezigen ... hoe minder die waard wordt. Een wagen die opgereden is zal nooit veel geld waard zijn, onafhankelijk van welk model het is dat je kocht.
'k Ben wel ook v/d mening dat het nog niet voor direct zal zijn dat de 2e hands prijzen terug zullen normaliseren. De komende jaren zullen we dat moeten zien als het nieuwe normaal, want het is ook nog lang niet gedaan met de problemen om een wagen te leveren (nieuw).
Ik kan enkel hopen dat binnen 6 jaar, eens mijn operationele lease voor de volgende 'rond is' de prijzen terug wat normaal zijn zodat ik in 't slechtste geval die wagen kan over nemen. Al zal dat voor een wagen met weinig kilometers nog steeds gene kado zijn.