De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Wat zijn de meningen hier over een merk als Kia?

Ik mag ook een firmawagen kiezen (ICE aangezien ik zelf geen laadpaal kan plaatsen en dit verplicht is), maar zie door het bos de bomen niet meer. De Kia Ceed of XCeed ziet er wel cool uit en heeft precies veel opties binnen mijn budget.

De merknaam schrikt me alleen wat af.

Ik rijd momenteel met een Volvo V40 en ben hier supertevreden van, maar helaas is hier geen opvolger meer voor en zijn alle Volvo's op onze keuzelijst SUVs precies :(
Imo zowat het beste merk prijs/kwaliteit van dit moment.

Ge moogt hem gerust lelijk vinden, maar die koffer is totaal niet klein hé 😅
Lelijk vind ik die niet, maar die wordt hier altijd voorgesteld door sommigen als een goede familiewagen. Maar doordat de koffer kort en hoog is heeft die veel volume maar wordt het telkens stapelen.
Niet mijn idee van een handige familiewagen.
Trouwens de eerste keer dat ik die stilstaand zag op straat daarmee dat ik beetje verschoten was.
Met 1 kind zou het gaan, maar vanaf dat er 2 zijn zou ik toch voor iets groters gaan. Maar zoals ik schreef vond ik de transporter de ideale gezinswagen.
5 deftige zetels en een zee van ruimte in de koffer. Moest ge nooit sukkelen of het wel mee kon.
@anders. ik schreef duidelijk naast elkaar, jij spreekt wss op elkaar.

Lelijk vind ik die niet, maar die wordt hier altijd voorgesteld door sommigen als een goede familiewagen. Maar doordat de koffer kort en hoog is heeft die veel volume maar wordt het telkens stapelen.
Trouwens de eerste keer dat ik die stilstaand zag op straat daarmee dat ik beetje verschoten was.
Met 1 kind zou het gaan, maar vanaf dat er 2 zijn zou ik toch voor iets groters gaan. Maar zoals ik schreef vond ik de transporter de ideale gezinswagen.
5 deftige zetels en een zee van ruimte in de koffer. Moest ge nooit sukkelen of het wel mee kon.
Met 2 kinderen wordt dat inderdaad moeilijk. Maar in het slechtste geval zet je er eentje op de achterbank. Ze moeten niet alle 2 in de koffer. Ik zou sowieso voor een X7 gaan met 2 kinderen ipv een kleine stadswagen als een ix3.

Pas wel op met dit soort posts want spreken over kofferruimte (en zeker het gebrek eraan) is hier toch wel een beetje taboo. :unsure:

Ik heb deze week vernomen dat de nieuwe car list zo goed als rond zou zijn en dat de keuze opnieuw een stukje breeder zou zijn... ik heb er héél weinig vertrouwen in maar ik ben wel benieuwd. Ik heb een flauw vermoeden dat ze er gewoon wat niche merken bij gegooid hebben want in c niks veranderd aan hetgeen waar veel mensen eigenlijk over klaagden.

Had ik nu maar een iX3 en Colruyt bakjes staan :D

dsc jpg file
Voila, 5 bakjes passen naast elkaar er in. Dus 10 of 15 als je stapelt. Zal wel genoeg zijn zeker?

Laatst bewerkt:
Ah die is groter dan dat die er van buiten uitziet!

Ik heb deze week vernomen dat de nieuwe car list zo goed als rond zou zijn en dat de keuze opnieuw een stukje breeder zou zijn... ik heb er héél weinig vertrouwen in maar ik ben wel benieuwd. Ik heb een flauw vermoeden dat ze er gewoon wat niche merken bij gegooid hebben want in c niks veranderd aan hetgeen waar veel mensen eigenlijk over klaagden.
Ah binnenkort fleet nog is stalken.

Ne superb PHEV moest dat in categorie D staan ben ik blij :)

BG stelt toch ook nooit teleur! Heerlijk is dit gewoon!

Ik snap zelfs niet hoe je er opkomt, een iX3 zou geen familiewagen kunnen zijn, daar passen geen twee kinderen in en de koffer is te klein.
De achterbank is nauwelijks smaller dan een 5-reeks. Met zijn 510 liter koffercapaciteit vervoer je vlot heel veel gerief.
Het is net een perfect legitieme optie als gezinswagen.

Het is het soort wagen waarvan de kinderen binnen 20 jaar op een forum gelijkaardig als dit gaan zeggen “mijn ouders reden altijd met luxueuze ruime wagens. Zo reden ze met een iX3! Wow een iX3 jong! Nee mijn ouders reden met een golf rond. Ja man verschil moet er zijn eh. Basse-classe daar kan je niet omheen!”

Ik heb nog nooit zo weinig gereden sinds ik hier die 1 reeks heb :p

Alleen als het moet omdat de kindjes mee rijden. Anders zonder twijfel mijn camionet of (oude) range rover. Dat rijdt beiden veel aangenamer imo.

Ik begrijp als je dat 'krijgt' als bedrijfswagen dat je niet moet gaan zagen en dat dat best een ok wagen is. Maar dan is het a) omdat die prive weinig tot niets kost en b) je niet meer/beter gewend bent.

Heeft niks met status/geld te maken nb. Vind dat gewoon oprecht geen fijne wagen. Maar dat zou ik bij een doorsnee golf, a klasse,.. ook hebben, daar niet van.

Het is ook een manuele 116i met gewone (platte..) zetels. Dat doet er ook allemaal geen goed aan :p
Heb je die 1 reeks van de bmw garage omdat je i4 er nog niet is?

Waarom schrikt het u af? Kia is wel een degelijk en betrouwbaar merk. De Volvo v40 is inderdaad geschrapt zonder opvolger.
Goh, beetje gevoelsmatig en omdat ik het merk hier nooit zie passeren in de discussies.

Maar aangezien er blijkbaar toch positief op gereageerd wordt, ga ik er toch eens goed naar kijken.

Bedankt!

Heb je die 1 reeks van de bmw garage omdat je i4 er nog niet is?

Ja. De i4 ging was in productie en ik ging die dan kortelings kunnen afhalen. Verkoop de Tesla ondertussen en dan blijkt die i4 toch niet in productie.. zal eind mei worden.

Dan toch even gaan melden dat dat een probleem was :p ik ben tevreden met die 1 serie als oplossing hoor, daar niet van. Maakt me allemaal weinig uit. Maar ik merk dat ik die toch enkel maar neem als het echt moet :p

En op zich zijn dat zeker geen slechte wagentjes he, dat ga ik ook niet zeggen. Maar het is gewoon een grote downgrade dus dan valt dat iets meer tegen veronderstel ik.
Geef me een 135i automaat en dat zal al een heel ander verhaal zijn

Ah binnenkort fleet nog is stalken.

Ne superb PHEV moest dat in categorie D staan ben ik blij :)
Ik zal het u laten weten als ik de lijst in handen heb maar ik verwacht er dus zeer weinig van. Tenzij ze plots de lease bedragen verhoogd hebben wat ik eigenlijk niet verwacht. Het zal nen Octavia PHEV worden :p

Aan de andere kant... tussenkomst voor thuiswerk was ook totáál onbespreekbaar en plots komen ze dan af "we betalen het volledige internetabonement terug"... wat ze in hun Ivoren toren soms allemaal uitsteken dat snapt niemand nog.

Ik rij hier met een Suzuki Swift 1.2 met de volle 85 pk, +- 25 000 km per jaar en wat moet ik daar wel niet van zeggen. 🤣
Een jaar of 2 geleden gehad als vervangwagen... wat een rammelcar!!! (Of was het nen Honda Jazz? :unsure: )

Ik zal het u laten weten als ik de lijst in handen heb maar ik verwacht er dus zeer weinig van. Tenzij ze plots de lease bedragen verhoogd hebben wat ik eigenlijk niet verwacht. Het zal nen Octavia PHEV worden :p

Aan de andere kant... tussenkomst voor thuiswerk was ook totáál onbespreekbaar en plots komen ze dan af "we betalen het volledige internetabonement terug"... wat ze in hun Ivoren toren soms allemaal uitsteken dat snapt niemand nog.

Een jaar of 2 geleden gehad als vervangwagen... wat een rammelcar!!! (Of was het nen Honda Jazz? :unsure: )
Beide (swift en jazz) worden nochtans serieus geprezen. Die eerste omwille van de rijeigenschappen, de tweede omwille van bouwkwaliteit

Voor een 100k brutoloon is alles in dezelfde aard van BMW X1, Mercedes A, ... een DIEPtrieste wagen. Mag toch minstens genre BMW 5 zijn.

True!
Bij een bedrijf hier in de buurt zijn er mensen die met een Mercedes GLB, BMW 318d,... als bedrijfswagen rondrijden terwijl ze een brutoloon van 100K hebben, lijkt me ook maar een vreemde balans.

dsc jpg file
Voila, 5 bakjes passen naast elkaar er in. Dus 10 of 15 als je stapelt. Zal wel genoeg zijn zeker?

Als je die opendoet komen die wel verder naar achter toe ondat de achterzetel schuin staat. Passen er dan nog 5 in, want er lijkt niets over te zijn. Al is de koffer nog voldoende groot voor de wekelijkse boodschappen, aangezien ik nu altij keiveel plaats over heb en nooit moet stapelen.

BG stelt toch ook nooit teleur! Heerlijk is dit gewoon!

Ik snap zelfs niet hoe je er opkomt, een iX3 zou geen familiewagen kunnen zijn, daar passen geen twee kinderen in en de koffer is te klein.
De achterbank is nauwelijks smaller dan een 5-reeks. Met zijn 510 liter koffercapaciteit vervoer je vlot heel veel gerief.
Het is net een perfect legitieme optie als gezinswagen.

Het is het soort wagen waarvan de kinderen binnen 20 jaar op een forum gelijkaardig als dit gaan zeggen “mijn ouders reden altijd met luxueuze ruime wagens. Zo reden ze met een iX3! Wow een iX3 jong! Nee mijn ouders reden met een golf rond. Ja man verschil moet er zijn eh. Basse-classe daar kan je niet omheen!”

Denk dat mijne zoon dat eerder van de Arteon gaat zeggen… en de voorgaande Octavia 3 break en zeker de passat break waren ook niet veel kleiner als de iX3 vermoed ik, als ze al kleiner waren.

True!
Bij een bedrijf hier in de buurt zijn er mensen die met een Mercedes GLB, BMW 318d,... als bedrijfswagen rondrijden terwijl ze een brutoloon van 100K hebben, lijkt me ook maar een vreemde balans.

Als ze mijn brutoloon optrekken tot 100k, rij ik met plezier in een BMW 318d touring…

Laatst bewerkt:
Denk dat mijne zoon dat eerder van de Arteon gaat zeggen… en de voorgaande Octavia 3 break en zeker de passat break waren ook niet veel kleiner als de iX3 vermoed ik, als ze al kleiner waren.

Ander type wagen natuurlijk. Maar om in te zitten is een iX3 toch veel knapper?
Dat van een arteon/ passat is eerder saai en slaapverwekkend.

Een passat is groter binnenin trouwens. Een Octavia is kleiner in het interieur hoor. Leek wist je dat je, een BMW F20 is maar 3cm smaller qua ruimte op de achterbank.

Met 2 kinderen wordt dat inderdaad moeilijk. Maar in het slechtste geval zet je er eentje op de achterbank. Ze moeten niet alle 2 in de koffer. Ik zou sowieso voor een X7 gaan met 2 kinderen ipv een kleine stadswagen als een ix3.
Uw nick in combinatie met deze post is echt geweldig.

Terug
Bovenaan