De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
5 jaar doctoreren en gaan werken met de fiets, dan kan je 20k sparen ja. Blijkbaar heel moeilijk voor mensen om de context te (willen) zien…

Als ge bruto 3000 eur verdient is dat geen triestige wagen idd.
Auto staat toch gewoon los van uw loon. Er zijn evengoed veel mensen met een dik loon zonder bedrijfswagen. Is dat dan ook triestig? Car policy is heel bedrijfs afhankelijk. Ik heb er ook ooit voor gekozen om een stuk meer te verdienen maar een stuk minder auto te krijgen (BMW 4 naar type Volvo V40, Golf, Opel Grandland...). Dat bedrijf had nu eenmaal geen dikke car policy. Merken als audi en bmw was alleen voor management functies (een 1 reeks kreeg ik waarschijnlijk toch ook niet binnen budget).

Niet iedereen hecht evenveel waarde aan hun auto en zien/voelen het verschil niet tussen een 3 of 5 reeks hoor.
En de X1 is algemeen geen triestige bak.

Kijk, rij misschien allemaal eerst zelf eens heen- en terug naar Luxemburg in een basis X1 vs een 520D met deftige zetels. Ik heb het met beide gedaan en het verschil is er wel degelijk.

Als ge het verschil niet voelt tussen een 3-serie en een 5-serie... Da's hetzelfde als zeggen dat een sonos evengoed klinkt als een deftig hifi systeem :unsure:

Ik snap niet dat jullie de context van @SlashDotDash z'n uitspraken niet kunnen begrijpen. Hij zegt niet dat een X1 16d een triestige wagen is an sich, maar als je poen schept met alle verantwoordelijkheden die in dergelijke jobs komen kijken en/of je bent continu op de baan.. nee dan is dat maar sneu zo een X1.

Als ge af en toe eens gaat wandelen zijn schoenen van de decathlon best ok. Gaat ge jaarlijks de Dolomieten veroveren dan valt dat tegen.

Kijk, rij misschien allemaal eerst zelf eens heen- en terug naar Luxemburg in een basis X1 vs een 520D met deftige zetels. Ik heb het met beide gedaan en het verschil is er wel degelijk.
Verschil is er wel, gaat niemand ontkennen. Maar een X1 is geen triestige wagen voor veel km's mee te doen hoor.
Ik ken er genoeg met een X1 die makkelijk boven de 40k km per jaar gaan en tevreden zijn van die auto.

Verschil is er wel, gaat niemand ontkennen. Maar een X1 is geen triestige wagen voor veel km's mee te doen hoor.
Ik ken er genoeg met een X1 die makkelijk boven de 40k km per jaar gaan en tevreden zijn van die auto.

Inderdaad. Ik ben al met een X1, X3, 1, 3, Superb, Volvo en Opel naar Kroatie gereden :p

X3 was de minst leuke

Ahja VW Jetta vergeten waarvan de koppeling naar de zak was.

Dat was dus de minste en dat was naar Italië

deed er 60k /jaar met een F20 116d, ging perfect hoor.
Ook in 1ruk mee van italiaanse meren tot thuis gereden, comfort was zeker cva ... zeker niet te vergelijken met hoger segment, maar niet dat het zo brak was dat het een probleem was.

Verschil is er wel, gaat niemand ontkennen.
^^
Niet iedereen [...] zien/voelen het verschil niet tussen een 3 of 5 reeks hoor.

Merci @Musk - het gaat inderdaad allemaal om de context. Als je kijkt naar de algemene verloningspakketten binnen mijn sector (zeer hoog) is het bizar dat je "maar" een kale X1 krijgt voor een goed betaalde "field based" functie.

Finaal gaat het niet eens om budget maar comfort. Voor dat budget zijn er gewoon comfortabelere cruisers te vinden. Of steek op z'n minst deftige zetels in die X1, dat is een optie van 500 EUR...

Ook in 1ruk mee van italiaanse meren tot thuis gereden, comfort was zeker cva ... zeker niet te vergelijken met hoger segment, maar niet dat het zo brak was dat het een probleem was.

Ad nauseam, natuurlijk gaat dat. Het gaat om de context...

Lol waar heb ik zelfs gezegd dat 3k brut weinig is? Holy sh*t zeg.

Het is toch de logica zelve dat je leasebudget ergens evenredig is met je salaris? Jezus christus.

De 1reeks vind ik wel geen comfortabele auto voor op de snelweg, daarvoor is die wagen te sportief/nerveus afgesteld.
Ik deed er ook 50k km per jaar mee, ik had niet te klagen, maar ik zou het niet weer doen. Dan pak ik wel een A3 of nog beter een Mercedes A voor die snelweg kilometers.
Het verschil tussen een 3 en 5 is nu wel kleiner dan een X1. Er gaan zeker mensen zijn die het verschil tussen de 3 en de 5 amper gaan opmerken.

Merci @Musk - het gaat inderdaad allemaal om de context. Als je kijkt naar de algemene verloningspakketten binnen mijn sector (zeer hoog) is het bizar dat je "maar" een kale X1 krijgt voor een goed betaalde "field based" functie.

Finaal gaat het niet eens om budget maar comfort. Voor dat budget zijn er gewoon comfortabelere cruisers te vinden. Of steek op z'n minst deftige zetels in die X1, dat is een optie van 500 EUR...
Eens je spreekt over de meer 'extremen', zoals >100K bruto, OK, dan is er lijkt mij wel ruimte. Je zou perfect kunnen aangeven van 'geef mij gewoon 1K in de maand minder & wel nen deftigen otto'.
Dan komt het meestal neer op company policy dat men dat niet wil

Maar algemeen gesproken is het een afweging eh. Als je een duurdere wagen krijgt, kan dat ten koste gaan van je bruto loon.
Heb je helemaal geen wagen, zal je bruto loon over 't algemeen ook hoger zijn voor dezelfde functie.

De reden dat die wagen nog steeds populair is is omdat die stijging in bruto over 't algemeen niet voldoende is om die zelfde wagen te bekostigen.

P.S. En natuurlijk, in field work, waar je professioneel gewoonweg veel kms moet doen, kan je moeilijk 'geen' wagen nemen eh.

Lol waar heb ik zelfs gezegd dat 3k brut weinig is? Holy sh*t zeg.

Het is toch de logica zelve dat je leasebudget ergens evenredig is met je salaris? Jezus christus.

Nee zoals al meermaals aangehaald heeft niet elk bedrijf dezelfde car policy.

Paar post hierboven geeft zelfs nog iemand een concreet voorbeeld

Er is nog wel een groot verschil tussen een kale X1 16d en een proper uitgeruste X1 20d met deftige zetels etc.

De persoonlijke situatie en het moment in de carrière speelt ook een rol he. Ik was blij als een kind toen ik mijn eerste bedrijfswagen mocht gaan oppikken, een heuse Polo 9N3 met 1.4TDI met belangrijkste opties airco en een radio die MP3's kon afspelen. Maar tien jaar later zou ik daar toch ook niet meer content mee geweest zijn?

Er is nog wel een groot verschil tussen een kale X1 16d en een proper uitgeruste X1 20d met deftige zetels etc.

De persoonlijke situatie en het moment in de carrière speelt ook een rol he. Ik was blij als een kind toen ik mijn eerste bedrijfswagen mocht gaan oppikken, een heuse Polo 9N3 met 1.4TDI met belangrijkste opties airco en een radio die MP3's kon afspelen. Maar tien jaar later zou ik daar toch ook niet meer content mee geweest zijn?
Een Polo is nu misschien een vrij extreem voorbeeldje, maar voor de rest valt de X1 toch nog mee?
Ik ben opgegroeid met vrij dure wagens, maar ik ben zeker niet ontevreden als ik een X1 onder mijn gat krijg.

Je hebt wel volledig gelijk ivm dat kale gedoe. Maar ik vraag me af of die echt kaal zijn, of dat er hier een beetje in hyperbolen gesproken wordt.
Als die even kaal zou zijn als een BMW 1 zonder opties (waarvan ik toch verschoten was hoe kaal die kunnen zijn), zou ik ook wel eens klagen als ik 40k km per jaar moest rijden :D

Terug
Bovenaan