De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Helaas geen hyperbool @Nineshots, moest het een goed uitgeruste X1 zijn dan zou ik er ook zo geen probleem van maken...

Maar de car policy hier is duidelijk: business pack, metaalkleur en geen enkele mogelijkheid voor opties (buiten trekhaak).

Maar zijn uw collega's daar niet tevreden mee, @SlashDotDash ? Voor hetzelfde geld is het hun eigen keuze.
Ik denk dat die persoon er relatief neutraal tegenover staat. Dus ja het is zeker subjectief...

Een andere collega van me heeft zijn 530e half laten ombouwen om er een deftig geluidssysteem in te steken :crazy:

Laatst bewerkt:
De 1reeks vind ik wel geen comfortabele auto voor op de snelweg, daarvoor is die wagen te sportief/nerveus afgesteld.
Ik deed er ook 50k km per jaar mee, ik had niet te klagen, maar ik zou het niet weer doen. Dan pak ik wel een A3 of nog beter een Mercedes A voor die snelweg kilometers.

Het verschil tussen een 3 en 5 is nu wel kleiner dan een X1. Er gaan zeker mensen zijn die het verschil tussen de 3 en de 5 amper gaan opmerken.
Ah ik vind net het omgekeerde. Had eerst een Golf Variant 7 en bijna letterlijk 2x in slaap gevallen op weg naar huis, gewoon omdat de auto zo saai was. Je kon het stuur bijna 2-3cm zijdelings bewegen en de auto bleef rechtdoor rijden.
Het nerveuze karakter van de 1-reeks zorgt ervoor dat ik wakker blijf op de baan en maakt het rijden ook leuker :)
En zelf rijd ik jaarlijks 50-60k km :). MAAR...hij had misschien wel iets groter gemogen :).

Het nerveuze karakter van de 1-reeks zorgt ervoor dat ik wakker blijf op de baan en maakt het rijden ook leuker :)
Ik denk dat wij totaal andere definities hebben van leuk rijden dan :p
Ik denk bij leuk rijden aan bochtige baantjes, waar de 1-reeks dan weer wel koning is.
En niet aan continu bijsturen op de autostrade. Want dat laatste vind ik absoluut niet leuk.

Ik heb nog nooit zo weinig gereden sinds ik hier die 1 reeks heb :p

Alleen als het moet omdat de kindjes mee rijden. Anders zonder twijfel mijn camionet of (oude) range rover. Dat rijdt beiden veel aangenamer imo.

Ik begrijp als je dat 'krijgt' als bedrijfswagen dat je niet moet gaan zagen en dat dat best een ok wagen is. Maar dan is het a) omdat die prive weinig tot niets kost en b) je niet meer/beter gewend bent.

Heeft niks met status/geld te maken nb. Vind dat gewoon oprecht geen fijne wagen. Maar dat zou ik bij een doorsnee golf, a klasse,.. ook hebben, daar niet van.

Het is ook een manuele 116i met gewone (platte..) zetels. Dat doet er ook allemaal geen goed aan :p

Alleen als het moet omdat de kindjes mee rijden. Anders zonder twijfel mijn camionet of (oude) range rover. Dat rijdt beiden veel aangenamer imo.

Ik begrijp als je dat 'krijgt' als bedrijfswagen dat je niet moet gaan zagen en dat dat best een ok wagen is. Maar dan is het a) omdat die prive weinig tot niets kost en b) je niet meer/beter gewend bent.

Heeft niks met status/geld te maken nb. Vind dat gewoon oprecht geen fijne wagen. Maar dat zou ik bij een doorsnee golf, a klasse,.. ook hebben, daar niet van.

Het is ook een manuele 116i met gewone (platte..) zetels. Dat doet er ook allemaal geen goed aan :p
Een nieuwe of een F20? Want zo’n F20 rijdt toch pakken beter dan al de rest van dat segment. Niet zo extreem veel beter als in de E87 generatie, maar toch wel echt… veel beter :)

Ben nu toch wel benieuwd welke camionette je dan hebt :)

Ah ik vind net het omgekeerde. Had eerst een Golf Variant 7 en bijna letterlijk 2x in slaap gevallen op weg naar huis, gewoon omdat de auto zo saai was. Je kon het stuur bijna 2-3cm zijdelings bewegen en de auto bleef rechtdoor rijden.
En zelf rijd ik jaarlijks 50-60k km :). MAAR...hij had misschien wel iets groter gemogen :).
Das nog niets, heb daarnet met een international gereden waarbij je het stuur 3/4 draai moest geven om wat van de koers af te wijken, vreemd genoeg is dat spannender dan je zou verwachten, vooral bij druk verkeer :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik heb ook al met een hele resem verschillende wagens rondgereden. Van een Citroën C1 tot een BMW 760LI en heel wat daartussen.
Nu rij ik al een tijdje een bmw 116d met weinig opties en dat is echt geen straf.

Ik stap altijd met plezier in de wagen. Zowel op de snelweg als op bochtige wegen is dat een zeer fijne wagen. Zo sportief/nerveus is die niet afgesteld. Zeker niet in de basis 116d variant. Achterwielaandrijving, laag bij de grond en responsief. En voor mijn gebruik ook voldoende ruim.

Ja natuurlijk rij ik liever met de full option E300de naar luxemburg en terug. Maar het is echt geen straf om dat met een (X)1 16d te moeten doen. Met een straf bedoel ik eerder een oude polo of een citroën C1..

Ik verwacht ook wel ergens dat in het hoger segment lonen, waar een salariswagen onderdeel vormt van het pakket, er een mooi uitgeruste wagen te bestellen valt. Mijn vader heeft toch altijd met full option wagens uit het E segment rondgereden (audi A6, Mercedes E). In ons bedrijf krijgt het hoger management ook een budget waar je toch redelijk goed uitgeruste wagens kan bestellen (E coupe, C touring, A5, Model S,...).

Typisch BG weeral doen alsof 3k zo weinig is.

Soms hebben ze hier toch echt een verkeerd wereldbeeld ze
Niemand doet op BG alsof 3k brut weinig is. Dat is een verkeerde perceptie dat hier durft leven omdat er toevallig heel wat hoogopgeleiden in goed verdienende sectoren/jobs terechtkomen (en soms met reeds wat anciënniteit en verantwoordelijkheden) en dus gemakkelijker dat loon durven posten in het brutoloon topic. Het vormt zeker een misleidend beeld, een scheefgetrokken normaalverdeling

Dat die om verduidelijking vragen/advies geven of er (nog) meer uit te halen valt, is ook menselijk. Daarvoor dient net dit forum. Als je aan elkeen zou vragen of ze zich bewust zijn van het feit dat heel wat mensen <€3000 bruto verdienen met weinig tot geen extralegale voordelen, zullen ze dat zeker beamen. Maar die gaan hier niet meteen posten en zitten vaak in jobs waar ze niet meteen kunnen vooruitgaan.

Dat is allesbehalve een triestige wagen.
Het is geen super sjieke wagen. Maar zo een X1 is echt wel vrij keurig, formaten zijn niet super klein.
De 16d is geen sprintkanon maar is nu ook weer geen gigantische ramp.
Het is ook geen goedkope wagen voor de duidelijkheid.

Maar de vraag is ook wat veel kilometers professioneel zijn.
Voor een 100k brutoloon is alles in dezelfde aard van BMW X1, Mercedes A, ... een DIEPtrieste wagen. Mag toch minstens genre BMW 5 zijn.

Voor een 100k brutoloon is alles in dezelfde aard van BMW X1, Mercedes A, ... een DIEPtrieste wagen. Mag toch minstens genre BMW 5 zijn.
Alles hangt af van de car policy.
En daarmee is alles toch gezegd?

En een X1 is niet dezelfde klasse als een Mercedes A.

Ben nu toch wel benieuwd welke camionette je dan hebt :)
Mijne transport t6.1 reed ook wel zalig ze.

Die was echt gemaakt voor comfortabel lange afstanden te maken.

Saai voor de meesten hier, maar dat interesseert me niet.
En daar had ge tenminste plaats in.
Beste bedrijfswagen die ik al gehad heb.

Heb deze week de ix3 zien staan. Was me dat? Krijgt ge 2 Colruyt bakjes naast elkaar in de koffer en die is vol. Tenzij ge er 7 op elkaar stapelt.

Laatst bewerkt:
Alles hangt af van de car policy.
En daarmee is alles toch gezegd?

En een X1 is niet dezelfde klasse als een Mercedes A.

Tuurlijk is daar alles mee gezegd, maar ergens is dat gewoon een vreemde car policy als je zulke wagens verbindt met dergelijke lonen.

In die loonschalen zou ik toch ook een 5 reeks verwachten en alles daaronder aan de trieste kant vinden.

Heb deze week de ix3 zien staan. Was me dat? Krijgt ge 2 Colruyt bakjes naast elkaar in de koffer en die is vol. Tenzij ge er 7 op elkaar stapelt.
Ge moogt hem gerust lelijk vinden, maar die koffer is totaal niet klein hé 😅

Nauwelijks kleiner dan een gewone x3 en pakken groter dan een hybride x3

Mijne transport t6.1 reed ook wel zalig ze.

Die was echt gemaakt voor comfortabel lange afstanden te maken.

Saai voor de meesten hier, maar dat interesseert me niet.
En daar had ge tenminste plaats in.
Beste bedrijfswagen die ik al gehad heb.

Vraag me toch af wat voor Colruyt bakjes jij gebruikt, want hier passen er al zeker 6 in met de hoedenplank er nog op en de zetels nog recht...

Wat zijn de meningen hier over een merk als Kia?

Ik mag ook een firmawagen kiezen (ICE aangezien ik zelf geen laadpaal kan plaatsen en dit verplicht is), maar zie door het bos de bomen niet meer. De Kia Ceed of XCeed ziet er wel cool uit en heeft precies veel opties binnen mijn budget.

De merknaam schrikt me alleen wat af.

Ik rijd momenteel met een Volvo V40 en ben hier supertevreden van, maar helaas is hier geen opvolger meer voor en zijn alle Volvo's op onze keuzelijst SUVs precies :(

Wat zijn de meningen hier over een merk als Kia?

Ik mag ook een firmawagen kiezen (ICE aangezien ik zelf geen laadpaal kan plaatsen en dit verplicht is), maar zie door het bos de bomen niet meer. De Kia Ceed of XCeed ziet er wel cool uit en heeft precies veel opties binnen mijn budget.

De merknaam schrikt me alleen wat af.

Ik rijd momenteel met een Volvo V40 en ben hier supertevreden van, maar helaas is hier geen opvolger meer voor en zijn alle Volvo's op onze keuzelijst SUVs precies :(
Waarom schrikt het u af? Kia is wel een degelijk en betrouwbaar merk. De Volvo v40 is inderdaad geschrapt zonder opvolger.

Terug
Bovenaan