De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ander type wagen natuurlijk. Maar om in te zitten is een iX3 toch veel knapper?
Dat van een arteon/ passat is eerder saai en slaapverwekkend.

Voor kinderen op de achterbank? Weinig verschil denk ik. Kinderen kijken uit naar het panodak.
Voor de rest, het digitale dashboard van de Arteon is niet lelijk en je hebt nog een 2de scherm in dash. Meer moet ik niet hebben.
Op zicht vind ik de Arteon dan ook niet lelijk, ben wel voor die sobere interieurs. Daarom heb ik ook de iX3 gekozen, daar zijn weinig toeters en bellen aan, ik vergelijk dan met de kermisverlichting van de EQC, zowel vanbuiten, maar zeker vanbinnen.

De kwaliteit van de iX3 is wel een stuk beter natuurlijk, de iX3 is dan ook 30k duurder…

Een passat is groter binnenin trouwens. Een Octavia is kleiner in het interieur hoor. Leek wist je dat je, een BMW F20 is maar 3cm smaller qua ruimte op de achterbank.

Heb het over de Passat van 2011 natuurlijk. Al zou ook die groter geweest kunnen zijn.
Octavia zal vanbinnen idd wat kleiner zijn aangezien dat formaat golf is, maar had toen maar 1 kleine te stallen. Daar was toen de koffer van doorslaggevend belang.

Maar idd, denk niet dat de iX3 een straf is om mee te rijden. Moet plaats inboeten, maar al de rest gaat er op vooruit.

De koffer van een iX3 verschilt dan precies niet zoveel met die van de X1, die laatste zou 505 liter inhoud hebben.

De koffer van mijn F30 was een kleinigheidje dieper, de X1 is dan wel weer handiger in de hoogte.

Vooral die ruimte onder de koffervloer vind ik nu wel handig, al mijn plooiboxen en diepvrieszakken liggen daarin.

De koffer van een iX3 verschilt dan precies niet zoveel met die van de X1, die laatste zou 505 liter inhoud hebben.

De koffer van mijn F30 was een kleinigheidje dieper, de X1 is dan wel weer handiger in de hoogte.
Klopt volledig. De iX3 heeft 5 liter meer, met andere woorden hij is gewoon even groot.
Maar hij is wel dieper en dus handiger.

Klopt volledig. De iX3 heeft 5 liter meer, met andere woorden hij is gewoon even groot.
Maar hij is wel dieper en dus handiger.

Mijn Arteon heeft 560l, maar die koffer is te diep en de hoogte te beperkt. Daar moet je niets stapelen want dan gaat die niet dicht. Enkel handig doordat de fiets daar zo inpast als de zetels plat liggen.

Wordt dat eigenlijk berekend tot aan de hoedenplank? Want op die manier wekken sedans/shootingbrakes/… wel de impressie dat ze ongeveer even veel plaats hebben als hun break/SUV/sationbroertjes, terwijl die in de praktijk natuurlijk ook boven de plank kunnen stapelen

Wordt dat eigenlijk berekend tot aan de hoedenplank? Want op die manier wekken sedans/shootingbrakes/… wel de impressie dat ze ongeveer even veel plaats hebben als hun break/SUV/sationbroertjes, terwijl die in de praktijk natuurlijk ook boven de plank kunnen stapelen

Dat is idd onder de hoedeplank. Mijn koffer is niet hoog (vanachter sub 50cm) maar heel diep. Daardoor heeft die nog 560l.

Had ik nu maar een iX3 en Colruyt bakjes staan :D

dsc jpg file
Voila, 5 bakjes passen naast elkaar er in. Dus 10 of 15 als je stapelt. Zal wel genoeg zijn zeker?
Exact wat @HUSKE dus al zegt: u achterzetels lopen naar achter uit dus als je bakken open klapt schuift heel het boeltje naar achter op en krijg je vrijwel zeker die 2 bakken die je er dwars achter wil zetten er dus niet meer bij (tenzij je geen probleem hebt van met open koffer te rijden :unsure: . 3 bakken is wat je er per niveau in krijgt, 6 of 9 bakken dus met andere woorden en zeker geen 10-15.
Wat voor alle duidelijkheid wel gewoon netjes is en by no means onvoldoende is voor een gezinswagen.

Mijn Arteon heeft 560l, maar die koffer is te diep en de hoogte te beperkt. Daar moet je niets stapelen want dan gaat die niet dicht. Enkel handig doordat de fiets daar zo inpast als de zetels plat liggen.
Dat lukt al bij mijn XC40, zal ook wel lukken bij de iX3 😉

Ivm de bakken, 2 rijen van 2 dan? Is 4, dat zijn al veel inkopen 😅

Dat lukt al bij mijn XC40, zal ook wel lukken bij de iX3 😉

Ivm de bakken, 2 rijen van 2 dan? Is 4, dat zijn al veel inkopen 😅
Hangt er ook van af hoe groot u fiets is en hoe de vorm van de koffer is. Ik krijg mijne fiets eigenlijk niet deftig in de koffer van mijn Superb Combi. In mijn Focus Clipper ging hij dan weer wel probleemloos in.

Hangt er ook van af hoe groot u fiets is en hoe de vorm van de koffer is. Ik krijg mijne fiets eigenlijk niet deftig in de koffer van mijn Superb Combi. In mijn Focus Clipper ging hij dan weer wel probleemloos in.
Jij had ook een overdreven grote maat zeker?

Wel opvallend dat het moeilijk lukt in een Superb maar wel in een Focus.

Jij had ook een overdreven grote maat zeker?

Wel opvallend dat het moeilijk lukt in een Superb maar wel in een Focus.
2XL, het probleem in de Superb zit hem in het feit dat ruimte achter de wielkasten aparte volledig gesloten opbergruimtes zijn. Bij mijn Focus waren die, los van een plastieken beugel op de koffervloer, gewoon open. Enfin, hij gaat wel in mijne Superb in maar je moet op 3-4 plaatsen tegelijk kijken dat hij nergens achter blijft hangen en hem onder de juiste hoek invoeren.

Inderdaad, net voor die ruimte pak je een break/SUV/... shooting brake hoort daar imo ook wel bij. Bij de CLA shooting brake heb je toch ook wel enorm veel meer ruimte dan de sedan.
Dus lijkt het mij ook maar correct dat er vergeleken wordt in koffervolumes tot aan de maximale hoogte.

Lijkt me zeker een prima wagen, een topwagen zelfs.. maar als je eens benzine of benzine/hybride of EV gewend bent vind ik diesel echt wel het minst aangenaam rijden.
howhow zeg, dan heb je toch nog niet met de 3L 6cylinder van BMW rondgebold. :wink:

Die motor is echt zo vlot, koppel is fantastisch, geluid is net sportief genoeg zonder te luid of storend te zijn, sportief en snel in het verkeer zonder zenuwachtigheid,...

Voor mij voor mensen die veel de baan doen echt één van de beste motoren die je kan hebben.

On another note, bij ons gaat de 520D F11 van mijn vrouw weg, wordt vervangen door een Mercedes GLE350de met AMG pack. Als we er ene te pakken krijgen, want je moet echt snel zijn vandaag. Hebben verschillende offertes bij verschillende dealers voor stockwagens, maar alas je niet binnen de paar dagen bevestigt is de kans groot dat je hem kwijt bent. Gekke tijden toch. Hopelijk volgende week groen licht.

howhow zeg, dan heb je toch nog niet met de 3L 6cylinder van BMW rondgebold. :wink:

Die motor is echt zo vlot, koppel is fantastisch, geluid is net sportief genoeg zonder te luid of storend te zijn, sportief en snel in het verkeer zonder zenuwachtigheid,...

Voor mij voor mensen die veel de baan doen echt één van de beste motoren die je kan hebben.

On another note, bij ons gaat de 520D F11 van mijn vrouw weg, wordt vervangen door een Mercedes GLE350de met AMG pack. Als we er ene te pakken krijgen, want je moet echt snel zijn vandaag. Hebben verschillende offertes bij verschillende dealers voor stockwagens, maar alas je niet binnen de paar dagen bevestigt is de kans groot dat je hem kwijt bent. Gekke tijden toch. Hopelijk volgende week groen licht.
Klopt wel, ik heb nog nooit met de 3 liter diesel van BMW gereden denk ik :)

Mijn wagen, Peugeot 308 hybride, is opnieuw vertraagd van eind augustus nu naar midden oktober :sarcastic:. Hopen dat het uiteindelijk nog lukt om hem te krijgen voor eind 2022...

Ben het openbaar vervoer nemen zo beu dat ik er echt niet op kan wachten!

Inderdaad, net voor die ruimte pak je een break/SUV/... shooting brake hoort daar imo ook wel bij. Bij de CLA shooting brake heb je toch ook wel enorm veel meer ruimte dan de sedan.
Dus lijkt het mij ook maar correct dat er vergeleken wordt in koffervolumes tot aan de maximale hoogte.
De maximale hoogte is tot de hoedenplank.
Uw achterruit dient vrij te zijn, dus je mag niet zo hoog stapelen.

Terug
Bovenaan