Ander type wagen natuurlijk. Maar om in te zitten is een iX3 toch veel knapper?
Dat van een arteon/ passat is eerder saai en slaapverwekkend.
Voor kinderen op de achterbank? Weinig verschil denk ik. Kinderen kijken uit naar het panodak.
Voor de rest, het digitale dashboard van de Arteon is niet lelijk en je hebt nog een 2de scherm in dash. Meer moet ik niet hebben.
Op zicht vind ik de Arteon dan ook niet lelijk, ben wel voor die sobere interieurs. Daarom heb ik ook de iX3 gekozen, daar zijn weinig toeters en bellen aan, ik vergelijk dan met de kermisverlichting van de EQC, zowel vanbuiten, maar zeker vanbinnen.
De kwaliteit van de iX3 is wel een stuk beter natuurlijk, de iX3 is dan ook 30k duurder…
Een passat is groter binnenin trouwens. Een Octavia is kleiner in het interieur hoor. Leek wist je dat je, een BMW F20 is maar 3cm smaller qua ruimte op de achterbank.
Heb het over de Passat van 2011 natuurlijk. Al zou ook die groter geweest kunnen zijn.
Octavia zal vanbinnen idd wat kleiner zijn aangezien dat formaat golf is, maar had toen maar 1 kleine te stallen. Daar was toen de koffer van doorslaggevend belang.
Maar idd, denk niet dat de iX3 een straf is om mee te rijden. Moet plaats inboeten, maar al de rest gaat er op vooruit.

. 3 bakken is wat je er per niveau in krijgt, 6 of 9 bakken dus met andere woorden en zeker geen 10-15.

. Hopen dat het uiteindelijk nog lukt om hem te krijgen voor eind 2022...