Is het punt niet dat je dan wel moet beveiligen naar de zetels toe? Dat het niet zou mogen voor de zichtbaarheid naar achter toe lijkt me idd niet logisch, maar qua veiligheid in de wagen is het wel opletten natuurlijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is een ander type wagen.Waarom? In een camionette is dat vaak toch ook niet?
Is daar ergens wetgeving rond?
Edit: beetje laat, pagina stond nog open![]()
Zo een net heb ik ook in de mijne, kan je uitschuiven en aan het plafond bevestigen, zit achter de hoofdsteunen van de achterzetels.Als je 2 buitenspiegels hebt (en dat is nu elke auto) mag je de ruit achteraan blokkeren.
SUV’s hebben toch zo een net bovenaan, of die optie toch.
Hoe lang ben je al aan het wachten?Mijn wagen, Peugeot 308 hybride, is opnieuw vertraagd van eind augustus nu naar midden oktober. Hopen dat het uiteindelijk nog lukt om hem te krijgen voor eind 2022...
Ben het openbaar vervoer nemen zo beu dat ik er echt niet op kan wachten!
Artikel 58. Voorruit en andere doorzichtige panelen
Wegwijs in het Belgisch verkeersreglementwegcode.be
“Met andere doorzichtige panelen worden de panelen bedoeld die bestemd zijn om, naargelang het geval, de zichtbaarheid of de lichtdoorlaatbaarheid te waarborgen”Dit is de enige link naar een wettekst en hier zie ik het toch niet staan...
Maar daar staat toch niet dat je die niet mag "blokkeren" met bagage?“Met andere doorzichtige panelen worden de panelen bedoeld die bestemd zijn om, naargelang het geval, de zichtbaarheid of de lichtdoorlaatbaarheid te waarborgen”
Daar kan je over discuteren natuurlijk. Maar een achteruit heeft effectief wel als doel een zichtbaarheid naar achter te waarborgen. Iets wat een zijspiegel niet kan.
“Met andere doorzichtige panelen worden de panelen bedoeld die bestemd zijn om, naargelang het geval, de zichtbaarheid of de lichtdoorlaatbaarheid te waarborgen”
Daar kan je over discuteren natuurlijk. Maar een achteruit heeft effectief wel als doel een zichtbaarheid naar achter te waarborgen. Iets wat een zijspiegel niet kan.
Ja maar daarvoor heb je zo een bijkomende spiegel natuurlijk.Dan mag wen caravan ook niet eh… dat blokkeert ook.
Hoe lang ben je al aan het wachten?

Wellicht omdat er bij dagdagelijks gebruik niet verwacht wordt dat je tot de nok gaat volstapelen, zodat je de kofferafdekking nog kunt gebruiken.Ja maar daarvoor heb je zo een bijkomende spiegel natuurlijk.
De vraag is waarom een inhoud van een koffer tot de hoedenplank is. Als zonder morellen tot het dak kan stapelen.
Ja maar ze geven wel de ruimte aan met de zetels plat. Ook dat is iets wat niet dagelijks voorvalt.Wellicht omdat er bij dagdagelijks gebruik niet verwacht wordt dat je tot de nok gaat volstapelen, zodat je de kofferafdekking nog kunt gebruiken.
“Met andere doorzichtige panelen worden de panelen bedoeld die bestemd zijn om, naargelang het geval, de zichtbaarheid of de lichtdoorlaatbaarheid te waarborgen”
Maar daar staat toch niet dat je die niet mag "blokkeren" met bagage?
Met zetels plat is volgens mij wel tot boven gevuld trouwens.Ja maar ze geven wel de ruimte aan met de zetels plat. Ook dat is iets wat niet dagelijks voorvalt.
Nee volgens din 70020 zijn er twee situaties die je kan meten.Met zetels plat is volgens mij wel tot boven gevuld trouwens.
Nu, samenvatting: er is geen eenduidige meetmanier. De ene doet het met melkkartons, de andere met de meter en rekenmachine, een derde dan weer met een grote zak die gevuld wordt met water...
En de ene tot hoedenplank, de andere tot boven...
Je ziet duidelijk de lijn die niet boven het achterhaal en de hoofdsteun komt. Nog niet zo lang, besteld in januari! Toen werd er gezegd levering eind juni, begin juli. Als ik niet elke dag gedoe had met 2 bussen + de trein dan zou het me minder storen maar ik kan dus echt geen moment langer wachten
Nu valt het bij Peugeot dus goed mee, bij Audi was het voor een simpele A3 al minstens 10 maanden wachten, bij Mercedes of BMW nog langer en Volkswagen groep auto's was helemaal gek met bv Skoda wachten tot 'de zomer van 2023'...
Kom kom 41 is nu ook niet zooooo oud? Er zijn er op BG nog ouder... niet veel maar ze zijn erOok als je een auto hebt duurt wachten op een nieuwe lang hoor.
10 maanden is ook echt lang, das 2% van mijn leven en ik ben al oud…