De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Staat toch gewoon duidelijk vermeld als je de navi opstart? :p

Al jaren rij jij dus over waanzinnig grote klotebaantjes en is het een spel van afrit-oprit-afrit-oprit om 2s in theorie uit te sparen.
Leuk om weten :p

Waze is goed als je uw weg weet en weet welke afslagen en routes zeker niet te nemen.
Niet elke waze gebruiker is iemand die in de ochtendspits naar Brussel of Antwerpen rijdt hé.
En daarbij, ik rij liever op die binnenbaantjes (klotebaantjes kom ik zelden tegen, of jouw definitie is niet dezelfde als de mijne) dan dat ik in de file sta.
En die afrit-oprit heb ik enkel in de beginjaren van Waze tegengekomen, nu echt al héél lang niet meer voorgehad. Het zou goed kunnen dat ze dit er bewust uit gehaald hebben.

Iemand ervaring hier met Leaseplan?
Ik stel wagen samen, HR meldt 'Leaseplan zegt er moet 2k af de opties.' Ik doe 2k af de opties met wat prullen en uitwisselen, en nu zegt Leaseplan dat er nog eens 400 af moet. Nog nooit wagen besteld, en ik kan niet volgen.

Ik stel wagen samen, HR meldt 'Leaseplan zegt er moet 2k af de opties.' Ik doe 2k af de opties met wat prullen en uitwisselen, en nu zegt Leaseplan dat er nog eens 400 af moet. Nog nooit wagen besteld, en ik kan niet volgen.

Sommige opties verlagen de leasekost eigenlijk (verhogen restwaarde), dus afhankelijk van wat je hebt verwijderd kan dit de reden zijn?
Ik denk aan airco (tegenwoordig standaard?), GPS, sensoren, lederen zetels (?), ...
Anders geen idee :wtf: Persoonlijk geen ervaring met Leaseplan

Sommige opties verlagen de leasekost eigenlijk (verhogen restwaarde), dus afhankelijk van wat je hebt verwijderd kan dit de reden zijn?
Ik denk aan airco (tegenwoordig standaard?), GPS, sensoren, lederen zetels (?), ...
Anders geen idee :wtf: Persoonlijk geen ervaring met Leaseplan
Hm. Airco, PDC, Navi zit er standaard op.
Heb elektrische zetels en velgen verwijderd, en sensatec verwisseld met stof/sensatec om active cruise control er nog in te houden. Zal dan vermoedelijk die "lederen" zetels zijn waarschijnlijk?
Spijtig dat die adaptive cruise control dan geen restwaarde verhoogt 🥲.

Wij gebruiken Leaseplan hier. Heb je geen toegang tot hun configurator? Want die rekent toch direct de leaseprijs uit naargelang je de auto's samenstelt?

We moeten wel gewoon nog een offerte van de garage binnenbrengen. Vorige keer gewoon samen met de verkoper van de garage de LP configurator gebruikt om zeker te zijn dat het mooi binnen budget paste.

Ik wou nieuwe wagen samenstellen.
Is die applicatie niet beschikbaar tijdens de werkuren op vraag van werkgever (8 - 17) :crazy: Zal het vanavond bekijken en vrijdag uurtje vroeger stoppen om dat uur te recupereren.

Hahaha, is bij ons ook zo. Snap dat ergens wel want denk dat sommigen anders volledige werkdagen hun auto's liggen samen te stellen :tongue:

Moet uw offerte via die IQ tool vastleggen en submitten, samen met dealer offerte. Normaal gaat dat dan door.
Die budgetten schelen in mijn ervaring wel dag per dag. En serieus. De ene dag kon ik een 'kale' BMW i4 bestellen en de volgende dag een BMW i4 M50 full option. Timing is belangrijk.

Wij gebruiken Leaseplan hier. Heb je geen toegang tot hun configurator? Want die rekent toch direct de leaseprijs uit naargelang je de auto's samenstelt?

We moeten wel gewoon nog een offerte van de garage binnenbrengen. Vorige keer gewoon samen met de verkoper van de garage de LP configurator gebruikt om zeker te zijn dat het mooi binnen budget paste.

Moet uw offerte via die IQ tool vastleggen en submitten, samen met dealer offerte. Normaal gaat dat dan door.
Die budgetten schelen in mijn ervaring wel dag per dag. En serieus. De ene dag kon ik een 'kale' BMW i4 bestellen en de volgende dag een BMW i4 M50 full option. Timing is belangrijk.

Bij ons dus niet via hun configurator om één of andere reden. Wij moeten contact opnemen met de dealer en daar offerte vragen, die offerte doorsturen naar HR, en HR mailt dan met Leaseplan en geeft ons feedback terug e.d. Ik heb dus geen zicht op wat mijn feitelijk budget dus is, en wat daar nu inpast of niet buiten offerte uit te sturen en positieve of negatieve feedback terugkrijgen..

Ik wou nieuwe wagen samenstellen.
Is die applicatie niet beschikbaar tijdens de werkuren op vraag van werkgever (8 - 17) :crazy: Zal het vanavond bekijken en vrijdag uurtje vroeger stoppen om dat uur te recupereren.
Toevallig bij de oranje consultancy boite?

In ieder geval management dat weinig vertrouwen heeft in de werknemers als je van die dingen forceert.

Bij ons dus niet via hun configurator om één of andere reden. Wij moeten contact opnemen met de dealer en daar offerte vragen, die offerte doorsturen naar HR, en HR mailt dan met Leaseplan en geeft ons feedback terug e.d. Ik heb dus geen zicht op wat mijn feitelijk budget dus is, en wat daar nu inpast of niet buiten offerte uit te sturen en positieve of negatieve feedback terugkrijgen..
Je budget zal variëren naargelang het merk, model, gekozen opties, ... Dus zonder toegang tot de Leaseplan IQ tool is dit gewoon koffiedik kijken. Zou toch maar eens vragen of men hier geen toegang tot kan geven.

Probeer eens die auto op de leaseplan website te configureren en kijk of de prijs gelijkaardig is. Dan kan je daar wat spelen. Ik vermoed dat jullie een klein bedrijf zijn?

Net Q5 50Tfsi e besteld in het navarra blauw. S line exterior en business pack plus en lederen sportzetels als losse opties kunnen nemen. Misschien handig voor andere: Budget is 900 excl btw, 48maand, 100k km, fleet conventie F.

Nog geen idee van leveringsdatum maar voor Q2 2023 hoop ik er niet op 😅

Net Q5 50Tfsi e besteld in het navarra blauw. S line exterior en business pack plus en lederen sportzetels als losse opties kunnen nemen. Misschien handig voor andere: Budget is 900 excl btw, 48maand, 100k km, fleet conventie F.

Nog geen idee van leveringsdatum maar voor Q2 2023 hoop ik er niet op 😅

Zeker interessant, merci om te delen!

Ik heb zonet ook een nieuwe bedrijfswagen mogen bestellen en heb toch zwaar getwijfeld.

De mogelijkheden waar ik tussen twijfelde:

- BMW 330e touring : model advantage met business pack, travel pack en evt nog verwarmde zetels. Saaie standaard 16" velgen. Ik rij op dit moment met de 318d met deze opties. De 330e in deze uitvoering is een mooie en degelijke wagen met enorm veel power (292pk) maar een beetje een saaie look.

- BMW 320e touring : hier kon ik model M Sport met business pack plus, travel pack, shadow line, verwarmde zetels, 19" zwarte velgen,... kiezen. Deze ziet er heel wat sportiever uit, maar er wordt ingeboet op power (204pk)

De keuze maken dus tussen looks en (meer) power.

Ik heb uiteindelijke de 320e gekozen omdat je toch elke dag meermaals naar de wagen kijkt, maar je die power zeker niet alle dagen nodig hebt en 204pk ook verre van weinig is.

Jullie gedachten hierbij?

Ik heb zonet ook een nieuwe bedrijfswagen mogen bestellen en heb toch zwaar getwijfeld.

De mogelijkheden waar ik tussen twijfelde:

- BMW 330e touring : model advantage met business pack, travel pack en evt nog verwarmde zetels. Saaie standaard 16" velgen. Ik rij op dit moment met de 318d met deze opties. De 330e in deze uitvoering is een mooie en degelijke wagen met enorm veel power (292pk) maar een beetje een saaie look.

- BMW 320e touring : hier kon ik model M Sport met business pack plus, travel pack, shadow line, verwarmde zetels, 19" zwarte velgen,... kiezen. Deze ziet er heel wat sportiever uit, maar er wordt ingeboet op power (204pk)

De keuze maken dus tussen looks en (meer) power.

Ik heb uiteindelijke de 320e gekozen omdat je toch elke dag meermaals naar de wagen kijkt, maar je die power zeker niet alle dagen nodig hebt en 204pk ook verre van weinig is.

Jullie gedachten hierbij?
De juiste keuze gemaakt!

In de zomer zou de facelift productie van de BMW3 starten met idrive 8. (i4 interieur)

Houdt me toch tegen om nu nog een 3 te kiezen.

Terug
Bovenaan