De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik heb zonet ook een nieuwe bedrijfswagen mogen bestellen en heb toch zwaar getwijfeld.

De mogelijkheden waar ik tussen twijfelde:

- BMW 330e touring : model advantage met business pack, travel pack en evt nog verwarmde zetels. Saaie standaard 16" velgen. Ik rij op dit moment met de 318d met deze opties. De 330e in deze uitvoering is een mooie en degelijke wagen met enorm veel power (292pk) maar een beetje een saaie look.

- BMW 320e touring : hier kon ik model M Sport met business pack plus, travel pack, shadow line, verwarmde zetels, 19" zwarte velgen,... kiezen. Deze ziet er heel wat sportiever uit, maar er wordt ingeboet op power (204pk)

De keuze maken dus tussen looks en (meer) power.

Ik heb uiteindelijke de 320e gekozen omdat je toch elke dag meermaals naar de wagen kijkt, maar je die power zeker niet alle dagen nodig hebt en 204pk ook verre van weinig is.

Jullie gedachten hierbij?
Tip: focus u vooral op opties van het interieur ;). Je ziet vaker de binnenkant dan de buitenkant van je auto.

Valt over te discussiëren 😂

Edit: oh, het ging over auto's, OK. :unsure:
Natuurlijk, maar als je op budget moet kijken dan liever een 320e aangekleed dan een 330e 'kaler' imo.

Nu zijn sommige opties die je kan nemen ook wel overbodig en zeker geen must.

Edit: ok nu voel ik me dom, had ook zo geen mopje verwacht 🙄😉

Laatst bewerkt:
Voor één of andere reden had ik deze mop ni van u verwacht, wat het eigenlijk nog beter maakt :unsure:.

Idd azo ne brave

0*_tHyPGGCA-J2W2aN.jpg

M-pack doet veel op 3 touring. Sportzetels zijn een must, en alles behalve die trippy, tacky interieurlijsten met hexagon patroon...

Voor mij waren de must-have opties M-pack, interieur in bekleding + lijsten naar mijn smaak, open dak, trekhaak, keyless entry en HUD.

Een hok met 209pk en M-pack voldoet niet meer, argument power.
Voorheen was iedereen blij met een 318d of maximaal een 320d met M-pack.

What a time to be alive xD

Alle gekheid op een stokje, de 320e zou effectief wel wat tegenvallen als je enkel op benzine zou rijden. De motor en het zwaardere gewicht zouden hem wat parten spelen.
Natuurlijk met als referentiekader 209pk, als je als referentie een 318d neemt dan zal dat weer heel goed meevallen.

Alle gekheid op een stokje, de 320e zou effectief wel wat tegenvallen als je enkel op benzine zou rijden. De motor en het zwaardere gewicht zouden hem wat parten spelen.
Natuurlijk met als referentiekader 209pk, als je als referentie een 318d neemt dan zal dat weer heel goed meevallen.
Is het eigenlijk de benzinemotor die ze geknepen hebben, of de elektromotor?

Valt wel mee meen ik. Had begrepen dat 320e altijd wel wat reserve overhoudt (al dan niet regeneratief opgewekt) om kort elektrische boost te kunnen geven, wanneer nodig.

Benzine motor is dezelfde maar inderdaad geknepen van 184 naar 163pk. Electromotor is dezelfde.

Trouwens dezelfde 4-cylinder motor die in de 320i zit. (330e en 320e)
Dan ga je ook niet veel verschil merken tussen die 2 versies, want die geknepen versie van de 320i voelt in normaal verkeer ook gewoon even snel aan.

Benzine motor is dezelfde maar inderdaad geknepen van 184 naar 163pk. Electromotor is dezelfde.

Trouwens dezelfde 4-cylinder motor die in de 320i zit. (330e en 320e)
Niet altijd waar dit. De 330e komt met de motor uit de 320i met motorcode b48b20a of de b48b20b, dat is de motor uit de 330i. Er zit niet echt een duidelijke logica in, xdrives lijken meestal de A versie te hebben, RWD's wat vaker de B versie, maar ook niet altijd. In dagelijks verkeer maakt dat geen fluit uit, maar de ene tuned men tot 340 pk dan andere tot 410pk gecombineerd vermogen. Als je dat van plan bent maakt het wel uit.
Dan ga je ook niet veel verschil merken tussen die 2 versies, want die geknepen versie van de 320i voelt in normaal verkeer ook gewoon even snel aan.

Bwa, een 3x0e touring is echt zwaar he. 2ton is een hele boot. Een golf V GTI / Octavia RS woog 1400kg/1475kg respectievelijk met 200pk en die voelen daardoor een stuk sneller aan dan een 330e met 252 pk als je de extraboost niet gebruikt...

Niet altijd waar dit. De 330e komt met de motor uit de 320i met motorcode b48b20a of de b48b20b, dat is de motor uit de 330i. Er zit niet echt een duidelijke logica in, xdrives lijken meestal de A versie te hebben, RWD's wat vaker de B versie, maar ook niet altijd. In dagelijks verkeer maakt dat geen fluit uit, maar de ene tuned men tot 340 pk dan andere tot 410pk gecombineerd vermogen. Als je dat van plan bent maakt het wel uit.
Heb ik ook al gelezen op bimmerforum,maar officiële communicatie is 320i.

Op voorhand ga je ook nooit weten in jou voorbeeld of je de A of B motor hebt (moest je willen tunen)
320e ben je wel sowieso zeker van de geknepen 320i motor (al kan je die ook weer tunen hè)

de nieuwe 330e, die technisch gezien verder bouwt op de aandrijfcombinatie van zijn voorganger, bestaand uit de tweeliter benzinemotor van 184 pk en 300 Nm uit de 320i, gecombineerd met een door een 12 kWh grote batterij gevoede elektromotor van 68 pk (met een boostfunctie tot 113 pk)

Heb ik ook al gelezen op bimmerforum,maar officiële communicatie is 320i.

Op voorhand ga je ook nooit weten in jou voorbeeld of je de A of B motor hebt (moest je willen tunen)
320e ben je wel sowieso zeker van de geknepen 320i motor (al kan je die ook weer tunen hè)
Het verschil tussen beide zijn enkele componenten die het mogelijk maken om beter te presteren.
Maar ze flashen daar gewoon dezelfde software op waarmee het dus geen fluit uitmaakt welke motor je hebt :P
Enkel als je alles uit het blok wilt halen dan stoot je bij de B48B20M0 op het feit dat het sneller aftopt.

Zonet eens CLA 250e shooting break luxury line geconfigureerd: eindprijs €50000 en dan zit er geen zetelverwarming of Android Auto op :crazy: . Terwijl een collega een jaar geleden exact dezelfde uitvoering heeft besteld, maar toen zat er elektrische koffer, zetelverwarming en sfeerverlichting er automatisch op.
WTF, noem het dan geen luxury line hé, en voor zetelverwarming moet je een extra pack van bijna €2000 erbij leggen om die te kunnen selecteren... Die prijzen zijn niet te doen tegenwoordig.

Terug
Bovenaan