De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mijn BMW geeft mij eigenlijk altijd perfecte informatie? :unsure:
Da's van niet beter weten. Je moet eens een tijdje op beide navigeren.

9 kansen op 10 zal de vermoedelijke aankomsttijd van de BMW vroeger zijn dan die van Waze.
Goed nieuws zou je denken? Nee, integendeel.

Ik heb iDrive 7 - dus veel nieuwer wordt nog niet gemaakt - en op de 3 keer dat ik het heb geprobeerd (want ik zou zó graag die onboard navi gebruiken) ben ik 3 keer tegen de lamp gelopen. Tijdelijke wegversperringen, files en zelfs wegen die al meer dan een jaar niet meer toegankelijk zijn.

Als ik van Gent naar Waterloo moet, en dat was met mijn 3-reeks niet anders, stuurt hij mij langs Koekelberg door het centrum van Brussel. ALTIJD. Want Here houdt hééééél goed rekening met de file op de buitenring, maar heeft er geen flauw benul van dat het in het centrum OOK stil staat.

Every.single.time

Ik heb twee jaar enkel de Mercedes navigatie (MBUX) gebruikt. Zuidrand van Antwerpen richting Brussel, Gent, Hasselt, de kust, Ardennen, Noord-Frankrijk, ... Nooit een issue mee gehad. Was er zelfs vrij verbaasd van dat dat zo probleemloos was.

Da's van niet beter weten. Je moet eens een tijdje op beide navigeren.

9 kansen op 10 zal de vermoedelijke aankomsttijd van de BMW vroeger zijn dan die van Waze.
Goed nieuws zou je denken? Nee, integendeel.

Ik heb iDrive 7 - dus veel nieuwer wordt nog niet gemaakt - en op de 3 keer dat ik het heb geprobeerd (want ik zou zó graag die onboard navi gebruiken) ben ik 3 keer tegen de lamp gelopen. Tijdelijke wegversperringen, files en zelfs wegen die al meer dan een jaar niet meer toegankelijk zijn.

Als ik van Gent naar Waterloo moet, en dat was met mijn 3-reeks niet anders, stuurt hij mij langs Koekelberg door het centrum van Brussel. ALTIJD. Want Here houdt hééééél goed rekening met de file op de buitenring, maar heeft er geen flauw benul van dat het in het centrum OOK stil staat.

Every.single.time
Echt nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd. Net zoals @howitzer verbaasd van hoe goed dat werkte steeds, zelfs in het buitenland.

Ik heb twee jaar enkel de Mercedes navigatie (MBUX) gebruikt. Zuidrand van Antwerpen richting Brussel, Gent, Hasselt, de kust, Ardennen, Noord-Frankrijk, ... Nooit een issue mee gehad. Was er zelfs vrij verbaasd van dat dat zo probleemloos was.
MBUX is ook gewoon Here Maps hé.

Ik ben misschien euhm.. kritischer? omdat ik al jaaaaaaren Waze gebruik.

Het is niet omdat

Gebruik van maps is niet hetzelfde als gebruik van fileinformatie.

Audi gebruikt volgens mijn daadwerkelijk voor een stuk Google Traffic.
Mercedes gebruikt LiveTraffic.

Beide zijn vrij accuraat.

*edit*
Mijn informatie blijkt reeds expired, markt kan veranderd zijn.

Laatst bewerkt:
Hier een heel tevreden gebruiker van Mercedes MBUX navigatie. Gebruik zo goed als nooit meer Waze en heb nu combo mbux nav met in de achtergrond flitsmeister.

Feit dat mijn hybride wagen beter (ecologischer) rijdt met ingebouwde nav is mooi meegenomen.

Grootste nadeel bij BMW is dat ze geld vragen voor een 3-jaarlijks abbo om file info te krijgen.
Maar zolang ik dat had ... nooit probleem gehad om deftig te geraken waar ik moest geraken. Nooit de drang gehad om die Waze in gang te steken of whatever.

En de keren dat ik Waze eens uitprobeerde was het niet noodzakelijk beter.
Anyway, 'k hoor genoeg klachten van Waze ook wete, dus niets is perfect.

Enige dat ik over 't algemeen wel doe is de dag op voorhand eens Google Mapsen, om toch een gedacht te hebben van waar ik naartoe moet & hoe lang het ongeveer zou duren (om te weten wanneer ik uit m'n bed moet natuurlijk).

Waze heeft zeker ook hele grote beperkingen. Wanneer er een ongeval gebeurd is zit er soms redelijk wat vertraging op, en denkt Waze soms nog dat alles muurvast staat terwijl er reeds terug vlot verkeer is. Ondertussen zitten de binnenwegen overvol en blijft Waze je daarheen sturen.

In mijn ervaring het het beste wat je kan doen voor vertrek je traject even checken op eventuele incidenten. Heel vaak verlies je ondanks een incident gewoon minder tijd wanneer je je aan de originele route houdt tov. gaan klooien op de binnenwegen.

En gewoon, op tijd vertrekken hé :)

Eigenlijk ook maar ene keer problemen gehad dat ik google maps moest opzetten en dat was op citytrip in Brugge.
We moesten aan het hotel geraken en er waren werken op de Katelijnestraat
Hij bleef me maar naar dat punt sturen terwijl ik eigenlijk de hele ring rond moest voor het beste

Eigenlijk ook maar ene keer problemen gehad dat ik google maps moest opzetten en dat was op citytrip in Brugge.
We moesten aan het hotel geraken en er waren werken op de Katelijnestraat
Hij bleef me maar naar dat punt sturen terwijl ik eigenlijk de hele ring rond moest voor het beste
Da's wat ik voor had met dat circulatieplan in Gent, dat ding dat me telkens terug stuurde naar dezelfste straten (waar ik dus niet in mocht).

MY LIFE IS A LIE!
Staat toch gewoon duidelijk vermeld als je de navi opstart? :p

Al jaren rij jij dus over waanzinnig grote klotebaantjes en is het een spel van afrit-oprit-afrit-oprit om 2s in theorie uit te sparen.
Leuk om weten :p

Waze is goed als je uw weg weet en weet welke afslagen en routes zeker niet te nemen.

Staat toch gewoon duidelijk vermeld als je de navi opstart? :p

Al jaren rij jij dus over waanzinnig grote klotebaantjes en is het een spel van afrit-oprit-afrit-oprit om 2s in theorie uit te sparen.
Leuk om weten :p

Waze is goed als je uw weg weet en weet welke afslagen en routes zeker niet te nemen.
Dat doet hij toch al een tijdje niet meer (dat afrit-oprit verhaal). Bij Waze zit ik er altijd redelijk dicht bij qua aankomsttijd. Bij BMW vaak ook, maar bij het minste dat er ergens iets onverwacht is, begint hij compleet te flippen he.

Nu, wat ze beiden doen, is wanneer hij bvb zegt "linksaf afslaan" en je draait naar rechts omdat de linkse baan afgesloten is. Dat hij toch blijft zeggen "omkeren" tot je toevallig voorbij een punt komt waar het sneller is om anders te rijden. En dat is dan nog op goede hoop dat hij u niet via een andere weg naar die onderbroken straat probeert te sturen. AI gewijs moet dat toch mogelijk zijn om te laten beseffen dat ge écht die straat niet in wilt.

De ingebouwde navigatie van BMW is echt wel goed.
Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog eens, Waze is ook niet heiligmakend.
Vaak te agressief en te vaak over echt ongelooflijke kutbanen. Polders, smalle baantjes, baantjes waar je om de vijf botten op zo een uitwijkstrook moet gaan staan, afrit nemen en dan onmiddellijk terug de oprit, afrit nemen en dan een parallelle baan nemen waar je een half uur staat om in te voegen op de hoofdbaan.
Allez ik heb er al vanalles met meegemaakt. Met de ingebouwde weet ik dat ik op mijn bestemming geraak zonder veel stress en via hoofdzakelijk leuk berijdbare baantjes.
Dit was menne favoriet met Waze...

In Belgie (en andere vlakke landen) goed te doen meestal, voor Italie check ik toch wel even Google Maps op voorhand.

Dat doet hij toch al een tijdje niet meer (dat afrit-oprit verhaal). Bij Waze zit ik er altijd redelijk dicht bij qua aankomsttijd. Bij BMW vaak ook, maar bij het minste dat er ergens iets onverwacht is, begint hij compleet te flippen he.

Nu, wat ze beiden doen, is wanneer hij bvb zegt "linksaf afslaan" en je draait naar rechts omdat de linkse baan afgesloten is. Dat hij toch blijft zeggen "omkeren" tot je toevallig voorbij een punt komt waar het sneller is om anders te rijden. En dat is dan nog op goede hoop dat hij u niet via een andere weg naar die onderbroken straat probeert te sturen. AI gewijs moet dat toch mogelijk zijn om te laten beseffen dat ge écht die straat niet in wilt.
Dit dus.

Waarom geen kleine pop-up: kan je niet door? Of wil je niet langs daar? En dan *klik* en hij gaat niet meer langs daar proberen

Ja nee want ge kunt verkeerd rijden he.
Idd, het gebeurd al eens dat ge een straat voorbij schiet omdat het niet 100% duidelijk was welken afslag het nu juust was. Of dat het een redelijk klein straatje is of zoiets (of je kent bv. zelf al een handig omwegje & wilt de GPS daar even niet volgen).

Dus automatisch er van uit gaan dat elke keer dat je ergens voorbij bolt, dat dit is omdat de straat geblokkeerd is ... dat lijkt mij nu ook niet de oplossing.

Ik wou nieuwe wagen samenstellen.
Is die applicatie niet beschikbaar tijdens de werkuren op vraag van werkgever (8 - 17) :crazy: Zal het vanavond bekijken en vrijdag uurtje vroeger stoppen om dat uur te recupereren.

Terug
Bovenaan