De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zet zetelverwarming nooit aan om mijn zaad te beschermen :unsure:
Als klein manneke ooit eens gehoord en sindsdien nooit opgezocht of het echt waar is.

Alleen jammer dat de preheating de zetelverwarming niet kan opzetten (bij mijn 330e toch). Heb liever een warme zetel dan warme lucht maar een koude zetel 😅

Jaja, #firstworldproblems.
in de iX3 kan je wel aanzetten dat hij bij een bepaalde buitentemperatuur automatisch aanspringt. Nog niet helemaal voorverwarmd, maar meer dan 10 seconden duurt dat toch niet. Anders vergeet ik het altijd =)

Verandert de eco stand en rustig cruisen hier iets aan in de 330e? Of is 500km zowat de max?
500km was bij mij in eco rustig cruisen op CC rond de 130-140km op autosnelweg volgeladen en met fietsenrek op vakantie. Als je met benzinemotor rustig 60-70 kan rijden kom je volgens mij wel wat verder. Maar zo'n trajecten doe ik bijna uitsluitend elektrisch dus geen vergelijking. Waarschijnlijk dus wel wat meer maar wou gewoon even snel het rijbereik vergelijken met een EV.

Ergens al eens gepost, de +- 2.200km op vakantie afgerond met een 7,2 gemiddeld of zo. Met volle batterij vertrokken (40-50km bereik) en niet opgeladen. Regenereren doet hij (welliswaar beperkt) ook in Eco modus, en zonder het startbereik van de batterij zou je op een kleine 7,5l/100km uitkomen wat imho best meeviel voor zo'n auto en bagage.

Hangt vooral van je traject af eigenlijk. Met batterijhulp en CC op 120 verbruik je 5,5l/100km ofzo. En dat houdt ie wel lang vol zo. Op 150 zit ik rond de 8-8,5 ofzo?
Maar ja reken wel dat je na 500km een tankstation op moet zoeken. Als de batterij leeg is gaat het héél snel.
8-8,5 rond de 150 zal inderdaad kloppen. Van zodra je het gaspedaal stevig induwd of vb de sportmodus gebruikt stijgt het verbruik aanzienlijk. In sportmodus kom je volgens mij niet onder de 10l en afh. van je rijstijl zie je de meter bijna letterlijk zakken. Dit is (bij mij) echer maar voor kleine stukjes.

Dat alles maakt het voor mij eigenlijk wel een leuke "volledige" auto.
Ik kan het grootste deel van mijn dagelijkse verplaatsingen elektrisch doen.
Door de verbrandingsmotor heb je voldoende flexibiliteit voor lange(re) afstanden/vakanties met een aanvaardbaar verbruik.
Wil ik toch eens even sportief doen is dit ook een leuke wagen, en dit met een beperkt VAA en (momenteel) 100% fiscale aftrekbaarheid.

Maar het verbruik (en dus ook tankbeurten) van een PHEV bepaal je dus zelf. Als ik eens zot wil doen is mijn tank op 200km leeg maar bij een "gewone" rijstijl en correct opladen kom ik er ook 2.000km's ver mee.

Hier zijn de zetelkes toch warm als ik erin stap :coolbrows:

Altijd overbodige zever gevonden, tot je het hebt en er aan gewend geraakt!

Hier ook zetelverwarming maar ik gebruik dat echt nooit, ik heb het eens een paar keer getest omdat ik het toch had, maar ik snap het gewoon niet denk ik haha.

Hier ook zetelverwarming maar ik gebruik dat echt nooit, ik heb het eens een paar keer getest omdat ik het toch had, maar ik snap het gewoon niet denk ik haha.
We gebruiken hier altijd zetelverwarming in de winter. Na 2km gaat die van stand 3 naar stand 1 omdat dat veel te heet is.

Stuurverwarming vond ik onaangenaam, tot ik doorhad dat ook dat lagere standen heeft.
Spijt dat ik het niet ga hebben op de EV.

We gebruiken hier altijd zetelverwarming in de winter. Na 2km gaat die van stand 3 naar stand 1 omdat dat veel te heet is.

Stuurverwarming vond ik onaangenaam, tot ik doorhad dat ook dat lagere standen heeft.
Stuurverwarming is niet nodig met de voorverwarming, toch?

Als je een facelift ix3 hebt, dan heb je het wel (denk ik, niet zeker of het een losse optie is)

Is gewoon enorm comfortabel gevoel als je 's morgens in de kou naar het werk gaat. Beetje troost 😅. Mijn vrouw vergelijkt het met een dekentje in de zetel 's avonds: niet nodig, maar gezellig.

Is gewoon enorm comfortabel gevoel als je 's morgens in de kou naar het werk gaat. Beetje troost 😅. Mijn vrouw vergelijkt het met een dekentje in de zetel 's avonds: niet nodig, maar gezellig.
Het enige moment dat ik dat echt gemist heb (komende van een E61 naar een F20 😟😟) was na een VTT in de modder. Uitkleden op de parking, micropenis in sight, instappen, 🤩🤩🤩🤩)

Dekentjes in de zetel zijn wel nodig.

Geen dekentje, geen zetel!

in de iX3 kan je wel aanzetten dat hij bij een bepaalde buitentemperatuur automatisch aanspringt. Nog niet helemaal voorverwarmd, maar meer dan 10 seconden duurt dat toch niet. Anders vergeet ik het altijd =)
Idem in de 330e G20.
Maar als ik voorverwarm zijn mijn zetels altijd ook warm ..

Gisteren ook iets leuks ontdekt.

Bij mij staat ingesteld dat de verkeersbordherkenning zowel in ACC als in limiter-mode de “te rijden snelheid” aangeeft in het dashboard, en dat ik met 1 druk mijn snelheid kan verhogen/verlagen met de SET knop. Automatisch aanpassen wil ik niet, dus da’s wel zo handig.

Nu heb ik gevonden dat je kan instellen welke snelheid hij dan effectief moet rijden.

Specifiek voorbeeld: als ik een bord “50” passeer en ik druk op “SET” gaat mijn iX3 vanaf nu 53 rijden. Als ik een bord “120” zie, gaat hij automatisch naar 126.

Je kan een surplus ingeven voor alles boven en alles onder de 60km/u.

Mss wisten jullie dat al, maar ik ben toch blij dat ik het gevonden heb.

Bij mij staat ingesteld dat de verkeersbordherkenning zowel in ACC als in limiter-mode de “te rijden snelheid” aangeeft in het dashboard, en dat ik met 1 druk mijn snelheid kan verhogen/verlagen met de SET knop. Automatisch aanpassen wil ik niet, dus da’s wel zo handig.

Nu heb ik gevonden dat je kan instellen welke snelheid hij dan effectief moet rijden.

Specifiek voorbeeld: als ik een bord “50” passeer en ik druk op “SET” gaat mijn iX3 vanaf nu 53 rijden. Als ik een bord “120” zie, gaat hij automatisch naar 126.

Was 1 van de eerste dingen die hier ingesteld stonden :D

Hoe doe je dat? In de gewone settings?

Terug
Bovenaan