De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Collega bij Peugeot juist hetzelfde 😂.

Menselijke fout zeggen ze dan. Ze bieden een oplossing aan. Dus geen compensatie 😉
Dus evenveel betalen voor minder opties? En zonder op voorhand te communiceren?
Ik zou die toch gewoon laten staan en op een ander iets gaan kopen denk ik. :p

Dus evenveel betalen voor minder opties? En zonder op voorhand te communiceren?
Ik zou die toch gewoon laten staan en op een ander iets gaan kopen denk ik. :p
Inderdaad.

Je mag die laten staan. Ze krijgen die toch snel weg op dit moment. Bij ander merk ga je weer vanachter in de wachtrij 😁

Collega consultant zijn nieuwe Mercedes aangekomen in garage maar aantal opties hebben ze niet geïnstalleerd omdat er chiptekort is. 'maar je mag nieuwe bestellen als je er niet mee akkoord bent' :laugh:
Zonder verwittiging? Dat geloof ik toch niet. En hij mag nieuwe bestellen, wie zegt dat ze hem dit niet opnieuw lappen?

Als je verhalen leest van in de VS waar dealers extra vragen bovenop de officiële prijs mogen we hier nog van geluk spreken dat we zelfs kortingen krijgen.

Bij de iX3 hebben ze de lendensteun eraf gehaald en krijg je -140€ korting.
Bij Arval staat dat ook expliciet in de optielijat met -0€ :D.

Iemand ervaring met Q8 renewable diesel? Is duurder maar stoot 90% minder CO2 uit als ik het goed heb. Eens nagevraagd of ik dat mag tanken.

Zouden dan eigenlijk VAA ook moeten aanpassen :unsure:

Ik mag over 2 maanden ook kijken voor een bedrijfswagen, max TCO 680 euro. Meesten in dezelfde schaal als ik in m'n bedrijf kiezen iets zoals een Audi A3 of een elektrische auto genre VW ID 3, Peugeot e-208... Ik weet zelf nog niet wat ik wil :crazy:

Iemand ervaring met Q8 renewable diesel? Is duurder maar stoot 90% minder CO2 uit als ik het goed heb. Eens nagevraagd of ik dat mag tanken.

Zouden dan eigenlijk VAA ook moeten aanpassen :unsure:
Wij gebruiken HVO al een goeie 2 jaar in onze vrachtwagens, samen met DAF een test gedaan waarbij een vrachtwagen 3 maanden uitsluitend op HVO reed waarna DAF de motor uit elkaar heeft gehaald om na te kijken op rariteiten, er werd niets gevonden waardoor we de ok kregen om het te gebruiken zonder invloed op garantie.

Het mooie aan HVO is dat je het gewoon kan mengen met gewone diesel. Zo kan je kiezen om bvb een 50/50 blend te maken om zo aanzienlijk minder uit te stoten maar toch minder duur te zijn dan 100% HVO, of je kan vandaag HVO tanken en volgende week als je in het buitenland zit gewoon diesel er bij kappen.

Onze CEO heeft ook gevraagd aan Volkswagen/Audi of dit een probleem zou vormen om te gebruiken in bedrijfswagens, maar die geven geen antwoord daarop, wat net zoveel is als zeggen: op eigen risico. Hij heeft het ondertussen al een aantal keer in zijn A7 getankt zonder enige invloed tot nog toe. VAA aanpassen lukt daarintegen (nog) niet volgens de boekhouder, helaas!

Bij de iX3 hebben ze de lendensteun eraf gehaald en krijg je -140€ korting.
Bij Arval staat dat ook expliciet in de optielijat met -0€ :D.
Bij BMW spraken ze er over dat de ACC op de 3 serie zónder stop&go was (dus dat je steeds op resume moet duwen in de file) wegens chiptekort, maar deden ze i.i.g. geen korting erop.

Bij BMW spraken ze er over dat de ACC op de 3 serie zónder stop&go was (dus dat je steeds op resume moet duwen in de file) wegens chiptekort, maar deden ze i.i.g. geen korting erop.

De iX3 komt normaal wel altijd compleet zoals besteld. Maar je weet nooit.
Als er opties afvallen die ik echt wil weiger ik de auto gewoom.

Ik zit over de kaap van de 200k km met mijn 116d na 4j en enkele maanden. Niet zo lang geleden nog eens op onderhoud geweest en weer complimenten gekregen over de staat van de wagen. Er is wel voor het eerst een opmerking gekomen dat ze hebben moeten oplossen: flexibel uitlaat die loszat op de bodemplaat. Voor de rest is er op wat olie verversingen en filters/ruitenwissers/banden vervangen na nog niets aan deze wagen uitgevoerd.

De wagen rijdt super soepel, maar ik doe dan ook >90% snelweg en geregeld (zeer) lange afstanden waardoor de wagen quasi niet afziet. Volgens de boord computer moeten de remblokjes binnen 35 à 40k km vervangen worden.

@gumball4000 Aan hoeveel km zit jij nu?

Terug
Bovenaan