De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
4 dagen? Amai ook geen sinecure precies om dat in te bouwen.
Kan mij dat persoonlijk moeilijk voorstellen maar goed.

Een leuke 3 serie zoals in een 318d? :p
Paar mecaniekers zullen er nekeer met naar huis willen rijden.

Was er op 9l niet zo een verhaal van iemand zijne Mercedes?

Ik weet ten allen tijde waar de wagen zich bevindt. 't zou hunne beste dag niet zijn :p
Dat wist diene met zijn Mercedes ook.
Was toen nadien ook gaan klagen, waren toen zelfs tegen 160 km/uur gaan joyriden.
Enige dat hij kreeg was excuses.

Keuze gaat hier tussen de Polestar 2 en Q4.

Mocht de levertijd gelijk zijn zou ik zeker voor de Q4 gaan. Maar met een levertijd in 2023 is de goesting snel weg..

Ja, ik rem enkel als het nodig is. En aangezien ik >90% snelweg doe (heel weinig file, want vaak tegen de file in), moet ik bijna nooit remmen. :p

Kijk maar eens rondom u hoeveel mensen er niet onnodig aan het remmen zijn. En maar remmen en remmen. Dat is voor velen precies een slechte gewoonte. Als je met een andere mindset gaat rondrijden, besef je dat je eigenlijk veel minder "echt" moet remmen. Er zijn veel situaties die opgelost kunnen worden door defensief te rijden, wat mee te denken met het verkeer, wat vaker op de motor af te remmen, afstand houden, etc.

Maar ja hoeveel mensen zie je niet ongeduldig gas geven tot de koffer van zijn voorganger en continu die rem aantikken of heel snel richting een bocht rijden en dan vol in de remmen of tegen 120 km/uur een afrit nemen (ipv. op de motor op het rechter rijvak al wat gas te lossen en op de motor remmend de afrit nemen, als de situatie het toelaat) of voor elke vluchtheuvel, enz. enz.

Ik heb het trouwens niet over de mensen met (A)CC. Daar is het systeem dat automatisch remt. Maar het valt meteen op welke chauffeurs (A)CC hebben aanstaan.

En vooraleer er reacties komen, ik rem wel degelijk wanneer het moet, hé :p Ik heb nog geen accidenten gehad (fingers crossed).
Ma ik rij ook heel defensief en tracht altijd uit te bollen en niet te remmen.
Toen ik handgeschakeld reed, deed ik 90-120k met remblokjes, nu is op 100k alles vervangen.
De auto is wat zwaarder met 1700kg en is een dsg, maar voor de rest is mijn rijgedrag niet veranderd.

Ma ik rij ook heel defensief en tracht altijd uit te bollen en niet te remmen.
Toen ik handgeschakeld reed, deed ik 90-120k met remblokjes, nu is op 100k alles vervangen.
De auto is wat zwaarder met 1700kg en is een dsg, maar voor de rest is mijn rijgedrag niet veranderd.
116d is stuk lichter, ongeveer 1450kg en handgeschakeld.

Ik zit met een serieus dilemma wat betreft de keuze van mijn nieuwe bedrijfswagen:
(in het groen de opties die de 320e meer/anders heeft dan de 520e en omgedraaid)

BMW 320e

-Business pack plus (Hifi luidsprekers,...)
-Model sport (sportzetels,..)
-Electrisch schuifdak
-Parking assistant pack plus (360° camera)
-Active cruise control stop & go
-BMW drive recorder
-Hemelbekleding Anthrazit
-Zonnewerend glas achter
-decoratieve lijsten interieur zwart
-Lendensteun
-M-sportstuur
-Verwarde voorzetels

Vs. BMW 520e

-Business pack (volledig electische en lederen zetels (heeft de 3 niet), achteruitrijcamera, verwarmde zetels,..)
-Sportzetels
-Lendensteun
-Driving assistant pack prof. (adaptieve cc / rijsstrook assistent + zelfstandig rijden 1)
-zonnewerend glas achter
-M-sportstuur of decoratieve lijsten interieur zwart of Hemelbekleding Anthrazit (1/3 nog mogelijk in budget, ben er nog niet uit, tips welkom)

Testrit gedaan (320e en 530e) en volgende ervaringen:

-3 reed sportiever, met meer gevoel maar was iets onrustiger tov de 5 zowel in gas als remmen. interieur vind ik (veel) mooier
-5 luxeuzer (betere zetels), exterieur vind ik (veel) mooier maar is vooral omdat ik op de 3 geen M-pakket kan nemen. Interieur voelt wat ouder aan ondanks gigantisch scherm

graag jullie meningen/ervaringen

Ik zit met een serieus dilemma wat betreft de keuze van mijn nieuwe bedrijfswagen:
(in het groen de opties die de 320e meer/anders heeft dan de 520e en omgedraaid)

BMW 320e

-Business pack plus (Hifi luidsprekers,...)
-Model sport (sportzetels,..)
-Electrisch schuifdak
-Parking assistant pack plus (360° camera)
-Active cruise control stop & go
-BMW drive recorder
-Hemelbekleding Anthrazit
-Zonnewerend glas achter
-decoratieve lijsten interieur zwart
-Lendensteun
-M-sportstuur
-Verwarde voorzetels

Vs. BMW 520e

-Business pack (volledig electische en lederen zetels (heeft de 3 niet), achteruitrijcamera, verwarmde zetels,..)
-Sportzetels
-Lendensteun
-Driving assistant pack prof. (adaptieve cc / rijsstrook assistent + zelfstandig rijden 1)
-zonnewerend glas achter
-M-sportstuur of decoratieve lijsten interieur zwart of Hemelbekleding Anthrazit (1/3 nog mogelijk in budget, ben er nog niet uit, tips welkom)

Testrit gedaan (320e en 530e) en volgende ervaringen:

-3 reed sportiever, met meer gevoel maar was iets onrustiger tov de 5 zowel in gas als remmen. interieur vind ik (veel) mooier
-5 luxeuzer (betere zetels), exterieur vind ik (veel) mooier maar is vooral omdat ik op de 3 geen M-pakket kan nemen. Interieur voelt wat ouder aan ondanks gigantisch scherm

graag jullie meningen/ervaringen
Klinkt alsof die 5 in jouw geval de betere deal is. Een 5reeks ziet er ook mooier uit dan een 3reeks zonder M-pakket.

Zijn er hier toevallig mensen die recent bij Peugeot offerte hebben laten maken en idee hebben hoeveel korting ze daar ongeveer geven via lease?

Nieuwe 308 SW Hybrid ziet er wel interessant uit.

Zijn er hier toevallig mensen die recent bij Peugeot offerte hebben laten maken en idee hebben hoeveel korting ze daar ongeveer geven via lease?

Ik heb een 308 SW HDI in bestelling staan, 28% korting gekregen.

Hangt toch af van bedrijf tot bedrijf. Niet iedereen heeft dezelfde voorwaarden.

Het zou leuker zijn moest hij hier voor de deur staan :p

Besteld op basis van enkele foto's, eind december zag ik eentje staan in de showroom en ben ik er eens gaan inzitten.

Heb mijn wagen moeten inleveren, was einde lease en distributieketting moest vervangen worden maar leasing wou niet meer verlengen.
Rij nu met recup wagen die al eens de ronde binnen de firma heeft gedaan, 177.000km, ik wil mijne nieuwe!!!!

Ik heb een 308 SW HDI in bestelling staan, 28% korting gekregen.
Allright. Ga ik daar zeker ook eens horen als ik eind deze maand mag bestellen :).

Hebben jullie veel Peugeot’s in jullie wagenpark of valt dat mee?

Hoe valt de levertermijn mee?

Hangt toch af van bedrijf tot bedrijf. Niet iedereen heeft dezelfde voorwaarden.
Inderdaad, 't was eerder maar om een indicatie te hebben.

Laatst bewerkt:
Het zou leuker zijn moest hij hier voor de deur staan :p

Besteld op basis van enkele foto's, eind december zag ik eentje staan in de showroom en ben ik er eens gaan inzitten.

Heb mijn wagen moeten inleveren, was einde lease en distributieketting moest vervangen worden maar leasing wou niet meer verlengen.
Rij nu met recup wagen die al eens de ronde binnen de firma heeft gedaan, 177.000km, ik wil mijne nieuwe!!!!

Success met het wachten... Al lijkt dat bij Peugeot mee te vallen.

Terug
Bovenaan