De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Net geen 4 jaar oud, 98k km.
EPC error is begonnen rond 85k km, in realiteit heb ik dat probleem dus al meer dan een jaar, want heb nauwelijks gereden in 2021.

De auto valt geregeld in noodloop na een paar minuten bij koude start, dan heeft die zo goed als geen vermogen en dat manifesteert zich vaak als je optrekt wat dus redelijk gevaarlijk is aangezien je dan vaak net een weg opdraait.
Is wel verholpen met een herstart, maar je moet natuurlijk ergens kunnen parkeren.

Is al 3 keer binnen geweest daarvoor, oliedruksensor en nog iets vervangen. Nu hebben ze kabels overbrugd omdat ze aan een kabelbreuk denken, maar dar strookt niet met enkel optreden als hem koud is. Weinig vertrouwen erin dat het opgelost is.
Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad en rijdt die nog zoals in begin.

Dus mijn nieuwe auto mag wel snel doorkomen…
Lijkt me toch wel te vinden als je de wagen eens uitleest.
Dan zou je toch moeten zien waarom hij in noodloop gaat.

Voor u is dit misschien minder een probleem, maar men verkoopt deze wagen wel nog.
Stel u voor dat je deze dan koopt, mooie tweehandswagen voor een leuke prijs misschien.
En na de zomer gaat hij constant in noodloop, dan kan u plezier toch wel op denk ik...
Stel u maar voor dat je deze uit Duitsland haalt, jippikaye hoor dan ben je wel vetrokken voor een hoop gezeik.

Als uw wagen geregeld in noodloop gaat waardoor je amper kan optrekken dat is toch al geen klein probleem meer. En als enige probleem kan dat toch ook wel al tellen.
Hij rijdt nog zoals in het begin, allez soms dan toch :P

Volgens mij ging het rijtje nog verder met
Manager: Mercedes C, BMW 3
Senior Manager: Mercedes C, BMW 3

Pas vanaf Director terug een andere categorie. Die car policy bij Deloitte was echt niet te volgen. Ik snap wel de vereenvoudiging, toen ik er begon moest je steeds u lease uit doen, maar sommige wachten dan met bestellen in de hoop te promoveren en een categorie hoger te kunnen bestellen, maar dat viel dan dubbel dik tegen en je kon eigenlijk niet anders dan vertrekken.
Gohja je kan ook promoveren, zijnde meer loon krijgen, en dan gewoon een wagen kiezen in een categorie die je voorheen ook kon kiezen.
Allez het is maar een gedacht eh.

Net geen 4 jaar oud, 98k km.
EPC error is begonnen rond 85k km, in realiteit heb ik dat probleem dus al meer dan een jaar, want heb nauwelijks gereden in 2021.

De auto valt geregeld in noodloop na een paar minuten bij koude start, dan heeft die zo goed als geen vermogen en dat manifesteert zich vaak als je optrekt wat dus redelijk gevaarlijk is aangezien je dan vaak net een weg opdraait.
Is wel verholpen met een herstart, maar je moet natuurlijk ergens kunnen parkeren.

Is al 3 keer binnen geweest daarvoor, oliedruksensor en nog iets vervangen. Nu hebben ze kabels overbrugd omdat ze aan een kabelbreuk denken, maar dar strookt niet met enkel optreden als hem koud is. Weinig vertrouwen erin dat het opgelost is.
Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad en rijdt die nog zoals in begin.

Dus mijn nieuwe auto mag wel snel doorkomen…
Ik heb ook zo eens pret gehad met een VAG-wagen. Mijn wagen heeft 5 maanden in de garage gestaan. Nokkenas defect aanvankelijk en had verminderd vermogen. Ik doe die binnen, jaja 't is dit en zus enzovoort. Geen verdere communicatie. Ik bel na twee dagen : "Ja we weten niet wanneer we de onderdelen gaan hebben zus en zo en we denken dat daar nog een probleempje is." Weer geen verder nieuws. Bon 3 maand later was hij plots klaar. Ik rijd 15km en de motor zat weer in de soep, nu was het vanonder aan het motorblok. Daar heb je dan 3 maand uw auto voor achtergelaten zonder communicatie.

Dan weer 2 maand zonder wagen gezeten. Jaar later 3(!) keer moeten teruggaan omdat ze mijn epc-klep keer op keer niet deftig herstelden. En de week er op was mijn lambdasonde naar de kloten en ben ik naar een andere dealer gegaan. Toen was alles in orde eigenlijk.

Gelukkig alles onder garantie maar ik had het wel écht gehad toen.

Lijkt me toch wel te vinden als je de wagen eens uitleest.
Dan zou je toch moeten zien waarom hij in noodloop gaat.

Voor u is dit misschien minder een probleem, maar men verkoopt deze wagen wel nog.
Stel u voor dat je deze dan koopt, mooie tweehandswagen voor een leuke prijs misschien.
En na de zomer gaat hij constant in noodloop, dan kan u plezier toch wel op denk ik...
Stel u maar voor dat je deze uit Duitsland haalt, jippikaye hoor dan ben je wel vetrokken voor een hoop gezeik.

Als uw wagen geregeld in noodloop gaat waardoor je amper kan optrekken dat is toch al geen klein probleem meer. En als enige probleem kan dat toch ook wel al tellen.
Hij rijdt nog zoals in het begin, allez soms dan toch :p

Ik ben geen mechanicien eh. Ik krijg een fout, bel en steek die binnen.
Wat ze daarmee doen is uiteindelijk niet mijn probleem, daarom rij ik met een bedrijfswagen en geen privewagen natuurlijk.

Heb de indruk dat het na het vervangen van de oliedruksensor het wel minder voorkomt, maar het is niet geheel weg.
Als het nog terugkomt gaan ze de ECU vervangen, ook redelijk kostelijk denk ik.

Het is de eerste VAG waar ik uberhaupt een probleem mee heb, en heb met 4 wagens toch 550k+ km gereden, dus voor mij valt dat wel mee.
De BMW 3 series van mijn ouders waren ook ver van probleem vrij, dus het kan altijd.

Vraagje ik heb een leasebudget gekregen van 550 euro. Wil graag een EV maar budget is hetzelfde voor EV als voor ICE. Hoe is dat bij jullie geregeld? Ik zou denken dat budget voor EV hoger mag zijn omdat kosten 100% aftrekbaar zijn en brandstofkosten lager.

Ik ben geen mechanicien eh. Ik krijg een fout, bel en steek die binnen.
Wat ze daarmee doen is uiteindelijk niet mijn probleem, daarom rij ik met een bedrijfswagen en geen privewagen natuurlijk.

Heb de indruk dat het na het vervangen van de oliedruksensor het wel minder voorkomt, maar het is niet geheel weg.
Als het nog terugkomt gaan ze de ECU vervangen, ook redelijk kostelijk denk ik.

Het is de eerste VAG waar ik uberhaupt een probleem mee heb, en heb met 4 wagens toch 550k+ km gereden, dus voor mij valt dat wel mee.
De BMW 3 series van mijn ouders waren ook ver van probleem vrij, dus het kan altijd.
Het gaat mij er vooral om dat als uw lease afloopt ze deze wagen gewoon in deze staat doorverkopen.
Je zou die maar kopen denk ik dan :P
Het gaat mij niet over bij merk x komt dit voor en bij y niet.

Mocht @eniac zo een 440i uit Duitsland halen, zijn geluk zou niet opkunnen denk ik :P

Ik ben vergeten de HiFi-optie te steken maar ik kan niet meer terug waarschijnlijk. Is dat een groot verschil? Anders laat ik gewoon een aftermarket steken straks.

Maandag eens vergelijken met die van mijn vriendin, mijn huidige heeft wél die optie. :unsure:
Ik heb 2 weken geleden een X5 45e besteld en had oorspronkelijk ook gewoon de basis luidsprekers gekozen. Nu eergisteren toch nog gebeld om de HiFi toe te voegen nadat ik online wat gelezen. had. Ik dacht dat de basis wel iets meer omvatte. Geen verandering in levertermijn of probleem om dit toe te voegen. Geen idee hoeveel kwaliteitsverschil dit met zich meebrengt, er zijn verschillende meningen en ben zelf geen audiofiel.

Harman Kardon wou ik niet bestellen omdat dit een hele tijd niet leverbaar was (momenteel terug wel dacht ik), en 5800 euro voor de Bowers & Wilkins vind ik ook echt wel te zot.

Ik heb 2 weken geleden een X5 45e besteld en had oorspronkelijk ook gewoon de basis luidsprekers gekozen. Nu eergisteren toch nog gebeld om de HiFi toe te voegen nadat ik online wat gelezen. had. Ik dacht dat de basis wel iets meer omvatte. Geen verandering in levertermijn of probleem om dit toe te voegen. Geen idee hoeveel kwaliteitsverschil dit met zich meebrengt, er zijn verschillende meningen en ben zelf geen audiofiel.

Harman Kardon wou ik niet bestellen omdat dit een hele tijd niet leverbaar was (momenteel terug wel dacht ik), en 5800 euro voor de Bowers & Wilkins vind ik ook echt wel te zot.
Ik heb het vandaag eens vergeleken en eigenlijk is het basissysteem ook prima. Misschien laat ik snel een aftermarket steken als ik de HiFi echt mis.

Plus het secretariaat was mij beu na het afbeulen om het snel snel te rushen. :unsure:

Vraagje ik heb een leasebudget gekregen van 550 euro. Wil graag een EV maar budget is hetzelfde voor EV als voor ICE. Hoe is dat bij jullie geregeld? Ik zou denken dat budget voor EV hoger mag zijn omdat kosten 100% aftrekbaar zijn en brandstofkosten lager.
Hangt af van vele factoren. Is het een full TCO budget? Of is het leaseprijs per maand? Is het inclusief tankkaart en winterbanden?

Het gaat mij er vooral om dat als uw lease afloopt ze deze wagen gewoon in deze staat doorverkopen.
Je zou die maar kopen denk ik dan :p
Het gaat mij niet over bij merk x komt dit voor en bij y niet.

Mocht @eniac zo een 440i uit Duitsland halen, zijn geluk zou niet opkunnen denk ik :p

Dat snap ik, ik steek hem ook gewoon binnen in de hoop dat ze het opgelost krijgen, maar uiteindelijk is dat niet mijn probleem.

Ik onderhoud mijn auto’s, was die zelfs met de hand en die gaat zo proper mogelijk terug. Meer kan ik niet doen natuurlijk.

Ik heb het vandaag eens vergeleken en eigenlijk is het basissysteem ook prima. Misschien laat ik snel een aftermarket steken als ik de HiFi echt mis.

Plus het secretariaat was mij beu na het afbeulen om het snel snel te rushen. :unsure:

Mijn vrouw heeft HiFi op haar X3 en dat valt toch stevig tegen vergeleken met het Harman Kardon systeem (dat ook al niet super is voor de meerprijs die je betaalt). Als het basissysteem nog veel slechter is dan vrees ik er toch wat voor.

Alles hangt af van de basisverwachtingen natuurlijk, maar ik ben zeker geen audiofiel en vind persoonlijk het HK systeem de absolute basis.

2) De kofferruimte op een 330e Touring voor een gezin met 1 kindje. Lukt dat wat?
Mij hebben ze hier altijd wijs gemaakt dat dit zwaar ondermaats is voor een gezin met kind of kinderen.
Iets in het genre van een ivecco daily zou je nodig hebben.

In mijn optiek was dat ruim voldoende voor een gezin. En ik was van mening dat je niet heel je inboedel meeneemt om een dagje naar de zee te rijden.
Maar de discussies hier hebben mijn ogen geopend :unsure:

Hangt af van vele factoren. Is het een full TCO budget? Of is het leaseprijs per maand? Is het inclusief tankkaart en winterbanden?
Leaseprijs per maand inclusief winterbanden, onderhoud. Exclusief tankkaart. Dus die 550 dient voor aankoop, verzekering, onderhoud winterbanden. Als ik het goed begrijp houdt zo'n TCO budget meer rekening met het hele plaatje, dus ook tanken en fiscaliteit? Op deze manier is het echt onzinnig om een EV te kiezen voor mij want ze duwen dure wagen+ dure laadpaal in je nek en houden geen rekening met de voordelen (verbruik en fiscaliteit).

Mij hebben ze hier altijd wijs gemaakt dat dit zwaar ondermaats is voor een gezin met kind of kinderen.
Iets in het genre van een ivecco daily zou je nodig hebben.

In mijn optiek was dat ruim voldoende voor een gezin. En ik was van mening dat je niet heel je inboedel meeneemt om een dagje naar de zee te rijden.
Maar de discussies hier hebben mijn ogen geopend :unsure:

Met een type VW Golf kan een klassiek gezin met 2 (kleine) kinderen prima uit de voeten. Het is uiteraard geen luxe, maar voor 95% van de verplaatsingen is dat gewoon prima.

Zodra je 3 kinderen hebt en moet gaan puzzelen met allerhande kinderstoeltjes wordt de breedte van de achterbank ook wel belangrijk.

Met 2 kinderen zou ik altijd voor de 330e kiezen. Met 3 kinderen, helaas de Passat.

Mijn vrouw heeft HiFi op haar X3 en dat valt toch stevig tegen vergeleken met het Harman Kardon systeem (dat ook al niet super is voor de meerprijs die je betaalt). Als het basissysteem nog veel slechter is dan vrees ik er toch wat voor.

Alles hangt af van de basisverwachtingen natuurlijk, maar ik ben zeker geen audiofiel en vind persoonlijk het HK systeem de absolute basis.
Helemaal waar. HK is eigenlijk zelfs ondermaats om het tweede duurste systeem te zijn dat je kan nemen.

Soms heb ik spijt dat ik niet gewoon voor dat B&W Diamond systeem ben gegaan, maar aan 5-6k is dat gewoon niet te verantwoorden.

Helemaal waar. HK is eigenlijk zelfs ondermaats om het tweede duurste systeem te zijn dat je kan nemen.
Ik heb nu HK en toch wel content van.

Mijn vorige had gewoon basis geluidssysteem en dat was toch niet zo een vette. Verkoper vertelde dat de upgrade basis > hifi het geld niet waard was, en als je een upgrade wou doen best ineens voor HK zou gaan. Heb dat dan maar gedaan. Dus kan niet oordelen over het verschil basis <> hifi of hifi <> HK.

Zou toch ook voor de BMW 320/330e kiezen, kijkende naar onze lijst is die ook snel leverbaar.

De HK in de iX3 vond ik nu toch ook niet zo goed, het basissysteem in mijn Arteon is niet slechter, voor de chauffeur dan. Achterin weet ik niet, daar kan het HK systeem wel beter zijn.

@raftraise , je moet vooral kijken dat je jezelf niet in de voet schiet met een diesel/benzine te kiezen qua VAA. Een Hybride is echt wel aan te raden als minimum als je nu moet kiezen.

Harman Kardon is zeker niet slecht hoor bij BMW. Alleen matig als je kijkt dat het in feite al top spec is bij BMW.
Het is puur de afstelling van die installatie hoor. Want de speakers op zichzelf zijn eigenlijk wel oké hoor.
Een Mazda met het bose systeem is dan echt wel een pak beter.

Ik heb zelf Hi-Fi en kan alleen maar zeggen dat het zijn werk doet. Zeker niet slecht ofzo maar allesbehalve het beste wat ik al gehoord heb.

Harman Kardon is zeker niet slecht hoor bij BMW. Alleen matig als je kijkt dat het in feite al top spec is bij BMW.
Het is puur de afstelling van die installatie hoor. Want de speakers op zichzelf zijn eigenlijk wel oké hoor.
Een Mazda met het bose systeem is dan echt wel een pak beter.

Ik heb zelf Hi-Fi en kan alleen maar zeggen dat het zijn werk doet. Zeker niet slecht ofzo maar allesbehalve het beste wat ik al gehoord heb.

Goede speakers zijn niks waard zonder goede versterker/equalizer eh.
Die is nog altijd het belangrijkste… ik vond het niet heel bijzonder. Heb nu wel het standaard systeem niet gehoord natuurlijk, kan zijn dat dat veel slechter is.
Ik miste vooral de bass in de iX3, voor bepaalde genres van muziek mag er gerust wat meer zijn.

Heb van de week een seat leon hybride meegekregen als vervangwagen, daar klonk het systeem barslecht in.

Heb eens in een XC90 gezeten met geluidssysteem, denk dat dat al het beste is wat ik gehoord heb in een auto.

Terug
Bovenaan