De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
@Castil klopt, ik had zo een collega die dit in z'n V90 had en na afloop van z'n leasetermijn een heel spel maakte over het feit dat dezelfde wagen niet meer in z'n budget paste :D Rijdt nu terug met een 5 touring inclusief HK systeem.

Zou toch ook voor de BMW 320/330e kiezen, kijkende naar onze lijst is die ook snel leverbaar.

De HK in de iX3 vond ik nu toch ook niet zo goed, het basissysteem in mijn Arteon is niet slechter, voor de chauffeur dan. Achterin weet ik niet, daar kan het HK systeem wel beter zijn.

@raftraise , je moet vooral kijken dat je jezelf niet in de voet schiet met een diesel/benzine te kiezen qua VAA. Een Hybride is echt wel aan te raden als minimum als je nu moet kiezen.
Ik heb TCO eens uitgerekend voor ev versus benzine van 550 euro per maand. Eens kijken of ik ze kan overtuigen. Aan iemand in Polen uitleggen hoe Belgische fiscaliteit werkt, it will be a challenging 😁.

Mjah ik zeg het, ik heb gisteren de basisversie eens gechecked en ik was nu nog niet zo teleurgesteld in de kwaliteit. Zoveel beter is mijn HiFi niet. Als het me verveelt steek ik gewoon een aftermarket installatie daar in.

Ik heb TCO eens uitgerekend voor ev versus benzine van 550 euro per maand. Eens kijken of ik ze kan overtuigen. Aan iemand in Polen uitleggen hoe Belgische fiscaliteit werkt, it will be a challenging 😁.
Same problem here,
Geen speciale regels qua EV/hybrides.
€500 budget, dus hybride en meeste EV ver uit mijn budget. Kan wel eigen bijdrage doen voor 10% dus totaal €550. Maar voor dat bedrag heb ik toch geen hybride. Op basis van 37,5k km/per jaar. 48 maanden.

Ik zal lekker veel VAA mogen betalen omdat ze 5 jaar achter staan met hun carpolicy

@Castil klopt, ik had zo een collega die dit in z'n V90 had en na afloop van z'n leasetermijn een heel spel maakte over het feit dat dezelfde wagen niet meer in z'n budget paste :D Rijdt nu terug met een 5 touring inclusief HK systeem.
I-pace heeft een geweldig audiosysteem. Dat is voor mij het beste dat ik heb ervaren.

Mij hebben ze hier altijd wijs gemaakt dat dit zwaar ondermaats is voor een gezin met kind of kinderen.
Iets in het genre van een ivecco daily zou je nodig hebben.
Iveco daily wordt toch ook snel krap als je meer dan één kind hebt.
In mijn optiek was dat ruim voldoende voor een gezin. En ik was van mening dat je niet heel je inboedel meeneemt om een dagje naar de zee te rijden.
Maar de discussies hier hebben mijn ogen geopend :unsure:
Ik herinner dat wij vroeger met 5 kinderen achterin een Peugeot 504 naar zee reden. Dat was dan weer overdreven in de andere richting, denk ik. Maar een break of beter een Touring is qua ruimte toch ideaal.

Ik herinner dat wij vroeger met 5 kinderen achterin een Peugeot 504 naar zee reden. Dat was dan weer overdreven in de andere richting, denk ik. Maar een break of beter een Touring is qua ruimte toch ideaal.

Is een break en een touring dan niet hetzelfde?
Heb nu een Arteon berline, en zowel de auto als de koffer zijn ruim bemeten. Heb nog nooit de break van ervoor (skoda octavia 3) gemist.

Ja, maar ook een break dus.
Nooit een touring gehad, ben niet heel erg BMW minded, maar mag de reden waarom hier niet zeggen. Heb al eens een warning gehad 🤣.
Omdat je geen smaak hebt? :unsure:

Als je ziet hoe BMW aan zijn imago heeft gewerkt en hoe ze de laatste jaren hard inzetten om die negatieve bijklank wat weg te krijgen dan is dat echt wel opvallend.
Bij Mercedes net het tegenovergestelde, hoe saai Mercedes vroeger was zo hard zetten ze tegenwoordig in op verjonging en hip willen zijn.

Audi doet nog altijd wat ze al jaren doen, rotzooi van VW verkopen voor een premium prijs.

Omdat je geen smaak hebt? :unsure:

Als je ziet hoe BMW aan zijn imago heeft gewerkt en hoe ze de laatste jaren hard inzetten om die negatieve bijklank wat weg te krijgen dan is dat echt wel opvallend.
Bij Mercedes net het tegenovergestelde, hoe saai Mercedes vroeger was zo hard zetten ze tegenwoordig in op verjonging en hip willen zijn.

Audi doet nog altijd wat ze al jaren doen, rotzooi van VW verkopen voor een premium prijs.

Bwa, vind mijn smaak wel meevallen.

Maar kies een auto nooit omwille van de badge die erop hangt. Ik moet vooral de auto mooi vinden, ga niet 4-5 jaar ergens inrijden als ik die niet graag zie. En dat liefst binnen en buitenkant.
Nu had ik geen vrije keuze meer en op EV gebied is er niet echt veel boeiends.

Mercedes heeft een raar interieur, VW heeft alleen lelijke auto’s, de Q4 is ver van premium, Kia EV6 is vooral plastic,… dus BMW kwam als beste naar voren deze keer, maar dat had ook een andere kunnen zijn.

Heb nog even aan een BMW 520e gedacht omdat dat een berline is, maar wilde eigenlijk een EV en mijn vriendin vond die te saai… dus het is de iX3 geworden.

Ach, ik had een collega die er van overtuigd was dat de meeste mensen zijn 2016 V70 volvo mooier zouden vinden dan mijn BMW F36, dat was echte blinde BMW-haat
Jezus man, hij was volgens mij de enige op deze planeet die dat vond :P
Ik denk dat het vrij unaniem is dat de 4GC F36 gewoon een mooie wagen is.
De V70 is vooral een praktische wagen, maar mooi is nu niet het eerste wat bij de mensen opkomt denk ik.

Jezus man, hij was volgens mij de enige op deze planeet die dat vond :p
De V70 is vooral een praktische wagen, maar mooi is nu niet het eerste wat bij de mensen opkomt denk ik.
De 4GC any time. Vind dat qua looks wel een mooie wagen :).

Jezus man, hij was volgens mij de enige op deze planeet die dat vond :p
Ik heb toen nog voorgesteld om het gewoon aan 100 mensen te vragen, en dat we allebei onze woning zouden inzetten. Maar dat wou hij niet.

Terug
Bovenaan