De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Eens, die EQC is vanbinnen toch wel een stuk beter afgewerkt dan de iX3. Ik vond de EQC ook een pak stiller binnenin.
Toen ik aan het kijken was, was die BMW echter wel een heel pak goedkoper in leasing (quasi full option op beide liep het verschil in de 300 eur/maand).
Ik kon beide kiezen met hetzelfde budget
De Mercedes is “moderner” maar absoluut niet beter afgewerkt, integendeel. Veel meer harde platics en potentiële rammeltjes. Zag er wel gelikt uit.

Maar het was vnl. de rampzalige praktijkrange die mij ervan weg deed blijven. Ik denk dat je op een dag als vandaag geen 200km autosnelweg kan doen als je ‘t zo leest.

Persoonlijke voorkeur voor Mercedes en eventueel credits over om de laadinfrastructuur zelf niet te moeten bekostigen.
Als ik het goed voorheb gaan er wel bepaalde opties opzitten, maar de vraag is welke (die lijst komt volgende week online denk ik). Ik heb ook de policy al eens overlopen en je mag precies ook nog steeds 10% zelf bijbetalen voor opties (buiten de credits).

Maar bij mij is het pas voor binnen een jaar of 3, dus dan kan heel die lijst weeral drastisch aangepast zijn.

Ik heb geen persoonlijke voorkeur, ik vind de iX3 de normaalste van de 2. Ben ook wel benieuwd naar de opties, maar zowel een EQC als iX3 zijn standaard heel goed uitgerust. Daar kan een Enyaq iV80 in welke config dan ook moeilijk tegenop. Heb die pas 2 dagen gehad en die is echt sloom, die voelt slomer aan als mijn huidige auto.
Volgens reviews stuurt de iX3 ook een pak strakker aan dan een EQC.
De laadstructuur zal ik wss van de bonus doen, de werkgever neemt een stuk voor zijn rekening (hardware) indien je full EV kiest, je staat enkel in voor installatie en keuring. Dat valt al bij al nog mee om dat in je bruto bonus op te nemen.

Maar alles zal idd van de opties afhangen, dat klopt. Ik ga uit van het worst case scenario op dit moment.
De EQC heeft nog ruimte voor wat opties dus vermoed dat die gelijkwaardig te krijgen zijn. Dat in combinatie met ruimte achterin zal de doorslag geven. De iX3 is wel een stuk zuiniger, dat telt ook mee

Eens, die EQC is vanbinnen toch wel een stuk beter afgewerkt dan de iX3. Ik vond de EQC ook een pak stiller binnenin.
Toen ik aan het kijken was, was die BMW echter wel een heel pak goedkoper in leasing (quasi full option op beide liep het verschil in de 300 eur/maand).
beter afgewerkt =/= kwalitatief.
De EQC zijn interieur ziet er knap uit, maar die middenconsole heeft (net als elke Mercedes met diezelfde middenconsole) heeft echt veel last van gekraak etc. Als je daar op eender welke plek eens duwt, dan flext heel die console mee bvb.

beter afgewerkt =/= kwalitatief.
De EQC zijn interieur ziet er knap uit, maar die middenconsole heeft (net als elke Mercedes met diezelfde middenconsole) heeft echt veel last van gekraak etc. Als je daar op eender welke plek eens duwt, dan flext heel die console mee bvb.
Ik vind dat toch ook eerder bijzonder. Mijn ervaring was echt net omgekeerd. Bijna overal lekkere zachte materialen in de Merc, en bij de BMW meer piepjes, kraakjes en harde materialen. En heb de EQC toch een weekend naar de zee mee gekregen, dus deftige testdrive te noemen.
Toch zou ik nog voor de beamer gekozen hebben, tegen de cognac zetels van BMW kan niks op :love2:

Ik vind dat toch ook eerder bijzonder. Mijn ervaring was echt net omgekeerd. Bijna overal lekkere zachte materialen in de Merc, en bij de BMW meer piepjes, kraakjes en harde materialen. En heb de EQC toch een weekend naar de zee mee gekregen, dus deftige testdrive te noemen.
Toch zou ik nog voor de beamer gekozen hebben, tegen de cognac zetels van BMW kan niks op :love2:
Je bevestigt dus exact wat hij zegt, zachte materialen die flexen alsof ze gemaakt zijn van kauwgom.
Nee de Mercedes interieurs zijn toch vaak heel mooi op foto en als ze nieuw zijn. Maar ze verliezen heel veel van hun pracht als je eens deftig gaat bekijken en het gaat gebruiken. De oude C en de huidige GLC als beste voorbeeld waar de middenconsole heel sjiek is, maar krast als een gek, wiebelt als je ertegen duwt en kraakt als je wat fors bent.
BMW is wat soberder qua interieur, maar nog nooit heb ik het gevoel gehad van “amai dat kon nu wel kwalitatiever”, integendeel zelfs de kwaliteit van het materiaal is echt verbluffend.
Je moet al lelijk doen om het interieur af te leven.

Je bevestigt dus exact wat hij zegt, zachte materialen die flexen alsof ze gemaakt zijn van kauwgom.
Nee de Mercedes interieurs zijn toch vaak heel mooi op foto en als ze nieuw zijn. Maar ze verliezen heel veel van hun pracht als je eens deftig gaat bekijken en het gaat gebruiken. De oude C en de huidige GLC als beste voorbeeld waar de middenconsole heel sjiek is, maar krast als een gek, wiebelt als je ertegen duwt en kraakt als je wat fors bent.
BMW is wat soberder qua interieur, maar nog nooit heb ik het gevoel gehad van “amai dat kon nu wel kwalitatiever”, integendeel zelfs de kwaliteit van het materiaal is echt verbluffend.
Je moet al lelijk doen om het interieur af te leven.
Exact dat. Die wagens zien er heel knap uit, in de showroom. Maar krijg er eentje van een jaar oud onder uw poep geschoven en dat is echt een heel pak minder. Als je bij de GLC (of de vorige C) op eender welke plek van die pianolak
21174553-6.jpg
duwt, dan kraakt heel die middenconsole en verwringt heel dat paneel.
Het interieur bij BMW ziet er een pak minder knap uit op foto, maar het is qua materiaal gewoon een stuk beter gekozen (Pianolak is trouwens bij elk merk een probleem, geen idee van waar die trend gekomen is).

vind dat eigenlijk nog prima meevallen in mijn C klasse, toch het kraken/buigen van de plastiek.
De pianolak krast inderdaad wel makkelijk.

Ergste dat ik voor heb is dat het stuur begint te vervellen, nochtans is de wagen nog maar 2j oud (53k km)

Het interieur bij BMW ziet er een pak minder knap uit op foto, maar het is qua materiaal gewoon een stuk beter gekozen (Pianolak is trouwens bij elk merk een probleem, geen idee van waar die trend gekomen is).
Ik heb zelf m'n voorbije 2 BMW's kunnen samen stellen & heb beide keren expliciet voor de 'BMW Individual Pianolak' gekozen.

't Is gewoonweg 't schoonste dat ge kunt krijgen.
Bij de 5 kunt ge dan bv. die hout inlays krijgen, mor da geeft mij bij velen zo 't gevoel da'k 40 jaar ouder moet zijn om der in te kruipen.

Nee, geef mij maar 'the black stuff'. En dan idd liefst, the über black pianolak.

By the way ... na 5j 3-reeks geen issues met krassen. Nu met de 5 al zeker niet, maar der staan na 3j nog maar een goei 40K km op weges corona, so yeah.

Exact dat. Die wagens zien er heel knap uit, in de showroom. Maar krijg er eentje van een jaar oud onder uw poep geschoven en dat is echt een heel pak minder. Als je bij de GLC (of de vorige C) op eender welke plek van die pianolak
21174553-6.jpg
Als ik nog maar kijk naar die foto dan krijg ik al koude rillingen…
En het is niet alsof het bij de GLC blijft. De nieuwe A, CLA, nieuwe C en noem ze maar op de wagens die de laatste jaren verschenen zijn, allemaal hebben ze er last van.
Qua wow-factor staat Mercedes hoger, kijk je naar sheer kwaliteit dan komen ze niet aan de enkels van BMW.

Wil hier geen discussie Mercedes vs BMW starten eh. De BMW lijkt mij ondanks minder power voor 3 kinderen de betere, maar dat moet ik nog zelf bekijken.
Als ik mijn fiets zo in de auto krijg zou dat een plus zijn, geen idee of dat mogelijk gaat zijn.
In mijn Arteon heb ik plaats zat om dat te doen.

kijk je naar sheer kwaliteit dan komen ze niet aan de enkels van BMW.

Als overdrijven een kunst was, kon je een eigen galerij starten.

Ik heb misschien niet de oogkleppen zoals sommigen hier op het forum wel hebben, maar ik vind het interieur ongeveer gelijk qua kwaliteit. De ene is frivoler, de andere conservatiever in opbouw. Alsof je elke dag constant en hard tegen je dashboard gaat zitten duwen, c'mon people, wat een argument :D

Hoe sommigen alles proberen uit te vinden over overdrijven om hun merk voorop te duwen, ik blijf het hilarisch vinden :D

Net zoals de grote tabletschermen die not done waren. Plots doet hun merk het ook en is het oogverblindend mooi. Hahahaha

21174553-6.jpg
https://images.app.goo.gl/Xr3oA6pwuNKuig2ZA

Is ook het standaard interieur dat je post he. Mijne is zoals hierboven met lederen dashboard en deurpanelen en gewrapte niet krakende middenconsole.

Ik heb misschien niet de oogkleppen zoals sommigen hier op het forum wel hebben, maar ik vind het interieur ongeveer gelijk qua kwaliteit. De ene is frivoler, de andere conservatiever in opbouw. Alsof je elke dag constant en hard tegen je dashboard gaat zitten duwen, c'mon people, wat een argument :D

Hoe sommigen alles proberen uit te vinden over overdrijven om hun merk voorop te duwen, ik blijf het hilarisch vinden :D

Net zoals de grote tabletschermen die not done waren. Plots doet hun merk het ook en is het oogverblindend mooi. Hahahaha

Om ze toch een beetje gelijk te geven - en te tonen dat niet iedereen zijn merk ophemelt ;) krakende dashboard onderdelen mag je niet onderschatten. Bij mijn huidige A6 is dat een vloek, heel dat dashboard is er al uit gegaan en dan nog is het niet opgelost. Dan heb je allerlei opties om heerlijk stil te rijden en krijg je dat...
Het ziet er allemaal een stuk moderner uit dan de vorige generaties interieur, maar qua degelijkheid is het een serieuze terugval. En blijkbaar is dat niet alleen bij Audi zo, maar als ik het lees ook bij bepaalde Mercedes interieurs?

Om ze toch een beetje gelijk te geven - en te tonen dat niet iedereen zijn merk ophemelt ;) krakende dashboard onderdelen mag je niet onderschatten. Bij mijn huidige A6 is dat een vloek, heel dat dashboard is er al uit gegaan en dan nog is het niet opgelost. Dan heb je allerlei opties om heerlijk stil te rijden en krijg je dat...
Het ziet er allemaal een stuk moderner uit dan de vorige generaties interieur, maar qua degelijkheid is het een serieuze terugval. En blijkbaar is dat niet alleen bij Audi zo, maar als ik het lees ook bij bepaalde Mercedes interieurs?
Exact dit.

Als je kijkt naar het interieur van een A3 of Q3, bij vorige generaties waren die echt wel superieur tov BMW. Maar waar die nu echt een serieuze stap terug hebben gedaan op gebied van kwaliteit en materiaalgebruik is dat bij BMW exact omgekeerd. Daardoor hebben ze niet alleen de kloof gedicht, maar zijn ze Audi los voorbij.

Mercedes doet echt niet mee in het C en D segment. Ik heb zeer veel collega’s met een A-klassen of CLA, en hoewel dat er indrukwekkend uitziet is het echt wel verschrikkelijk hoe slecht dat in elkaar zit. Dat voelt en klinkt als een KIA uit ‘97.

Ik heb geen aandelen bij een autobouwer hoor.
Ik geef gewoon een oprechte, duidelijke en ja confererende waarheid.
Ik zou zeggen oordeel zelf.

Of kijk naar de talloze topics op Reddit, benzworld of de talloze filmpjes op YouTube.

merci Huske!

Dus je betaalt op je VAA geen RSZ, maar wel bedrijfsvoorheffing.
Als mijn persoonlijke bijdrage hoger ligt dan VAA, dan betaal ik geen VAA.

Bijkomende vraag: op een full-EV betaal je een forfaitaire CO2 bijdrage: wie betaalt die? Werkgever of werknemer? Of kan werkgever die doorrekenen aan de werknemer?
Er is ook nog een vrijstelling van 35 euro per maand op uw VAA (indien wagen niet alleen privé gebruikt wordt)

Ik heb geen aandelen bij een autobouwer hoor.
Ik geef gewoon een oprechte, duidelijke en ja confererende waarheid.
Ik zou zeggen oordeel zelf.

Of kijk naar de talloze topics op Reddit, benzworld of de talloze filmpjes op YouTube.
Dat je een fanboy bent weten we al lang. En dat je hier zogegd alles over ieder merk weet omdat je wat filmpjes op youtube hebt gezien,trek ik toch in twijfel. Het is zoals met alle filmpjes op yt;zoek je iets wat uw mening wilt bekrachtigen moet je niet lang zoeken om iets te vinden wat jouw verhaal staaft. Ik wil gerust eens mijn wagen zetten naast uw 116/118/120d? Elk merk heeft zijn voor en nadelen;maar iets anders afbreken om uw eigen keuze te rechtvaardigen is maar marginaal. Zie dat je moet toegeven dat je de misse keuze hebt gemaakt. Van de keyles entry problemen las ik hier toch bmw verhalen,persoonlijk nooit voorgehad Het is altijd jij die uitpakt met premium. Mijn c43 is niet premium. Maar bij bmw is er ook maar weinig premium te koop;laat staan future classic driverscars. En laten we laar zwijgen over de liefhebbers in mijn kennissenkring waar 90% vd autoliefhebber een fiscaliteitsliefhebber is geworden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan