De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zeg 'voor die vrijstelling'
Je krijgt die ook als je vergoeding voor woon-werkverkeer krijgt (als ik het goed heb)
Kan, vroeger vulde ik dat zelf in op mijn pb, nu staat dat ook al op mijn loonbrief.
Aangezien ik al 16 jaar leasewagens rij (en ook 16 jaar werk) heb ik geen ervaring met andere regelingen.

Ik heb 1,5 jaar met een C klasse facelift uit 2019 gereden. Interieur was prima, midden console was ook niet meer dat zwarte kras magneet. Maar kan zijn dat ze in de facelift model veel hebben goed gedaan tov vorige. Ik mis mijn C klasse de laatste tijd wel enorm. Nu rij ik een C segmenter ipv een C klasse

Wat staat daar een golf 6 plebskar tussen te doen? :D
Daar staan eigenlijk opvallend vaak vrij brakke auto's tussen ook. Deze lijkt me nu een specialleke omdat hij geen CD-nummerplaat heeft (geen idee hoe hij dan op die parking is geraakt...) maar er rijden best veel diplomaten echt met een wrak rond ook.

Daar staan eigenlijk opvallend vaak vrij brakke auto's tussen ook. Deze lijkt me nu een specialleke omdat hij geen CD-nummerplaat heeft (geen idee hoe hij dan op die parking is geraakt...) maar er rijden best veel diplomaten echt met een wrak rond ook.
Idd op de E40 kom ik regelmatig CD-platen tegen op goedkope wagens.

Hoe wordt bij jullie de terugbetaling geregeld bij thuisladen?
Als ik de documenten van het werk lees gebeurt dit op basis van de gemiddelde prijs.
'Het terugbetalingstarief dat wordt gehanteerd is een prijs per kWh zoals bepaald door de CREG. De CREG bepaalt dit tarief op basis van de gemiddelde energieprijs in België en kan je opvolgen in hun boordtabellen.'
Dus als ik nu een duur contract afsluit en de prijzen zakken, mag ik zelf het verschil beginnen ophoesten. (Andere kant kan je winst maken, maar met de hoge prijzen is het onwaarschijnlijk)
Lijkt me een reden om nog hybride te kiezen?

Als ik de documenten van het werk lees gebeurt dit op basis van de gemiddelde prijs.

Dus als ik nu een duur contract afsluit en de prijzen zakken, mag ik zelf het verschil beginnen ophoesten. (Andere kant kan je winst maken, maar met de hoge prijzen is het onwaarschijnlijk)
De prijzen bij de CREG stijgen ook hé :) Maar het is inderdaad iets om rekening mee te houden

De CREG gebruikt gemiddelde prijzen. Als je je energieleverancier goed kiest kan je daar vaak wel onder geraken. Dan maak je een heel kleine winst op het thuisladen. Als je gewoon je 20 jaar oude Electrabel abonnement laat doorlopen zal je er wel wat op toeleggen ja.

En het gaat hier ook niet over honderden euro's per jaar verschil gaan eh.

Als zelfstandige heb ik van mijn boekhouder te horen gekregen dat ik de kostprijs die op de afrekening staat mag doorrekenen. Maar voor een bedrijf met enkele 100-en werknemers is dat natuurlijk moeilijker te regelen.

Vergeet niet dat er ook WG's zijn die u met een PHEV ook verplichten om te laden eh.
Sommigen trekken het hun zo zeer niet aan & gaat het enkel om de fiscaliteit rondom de wagen, mor 't omgekeerde bestaat dus ook.

VAA bij een hybride ligt wel hoger, dat verschil gaat waarschijnlijk genoeg zijn om duurder uit te komen.
En als je zonnepanelen hebt is de winst nog groter.

VAA bij een hybride ligt wel hoger, dat verschil gaat waarschijnlijk genoeg zijn om duurder uit te komen.
En als je zonnepanelen hebt is de winst nog groter.

Spijtig genoeg geen zonnepanelen en betaal sowieso 150e netto voor de wagen.
Verschil tussen echte hybride en elektrisch in VAA is bitter weinig of geen.

PHEV zijn we verplicht om op te laden, maar die kleine batterij gaat het verschil nu niet maken denk ik.
Moet er nog eens goed over nadenken, vrijdag proefrit met de Polestar.

Spijtig genoeg geen zonnepanelen en betaal sowieso 150e netto voor de wagen.
Verschil tussen echte hybride en elektrisch in VAA is bitter weinig of geen.

PHEV zijn we verplicht om op te laden, maar die kleine batterij gaat het verschil nu niet maken denk ik.
Moet er nog eens goed over nadenken, vrijdag proefrit met de Polestar.
Maar je gaat wel 4j doen met die wagen, de VAA kan denk ik voor PHEV ook gevoelig stijgen. Doordat er nu zeer veel EV's bijkomen, gaat die referentie CO2 voor de berekening van VAA wel keihard omlaag gaan de komende jaren vermoed ik.

Maar je gaat wel 4j doen met die wagen, de VAA kan denk ik voor PHEV ook gevoelig stijgen. Doordat er nu zeer veel EV's bijkomen, gaat die referentie CO2 voor de berekening van VAA wel keihard omlaag gaan de komende jaren vermoed ik.

Voor een echte plugin hybride loopt de VAA gelijk aan de elektrische variant. CO2 uitstoot wordt dus niet opgenomen in de berekening.

Dus als ze niet te veel veranderen zit je nog wel goed met hybride. En als ze het wijzigen zal het wel over nieuw aangeschafte wagens gaan.
Langs de andere kant heeft de overheid mij afgelopen jaren al genoeg genaaid dat ik nergens nog van verschiet. :unsure:

EDIT: begin 2023 wordt een hybride maar 50% aftrekbaar dus 2022 is het laatste jaar waar het fiscaal mogelijk is.

De configuratie van de auto’s zijn bekend. Beetje bedroevend.

1) iX3 inspiring met getinte ruiten en met trekhaak, geen idee afneembaar of niet. (6maanden levertijd)
2) Mercedes EQC 400 business solution AMG met wegklapbare trekhaak. Geen opties. (Onbekende levertijd)

De i4 is niet goed uit te rusten door de vaste lijst.
De rest van de lijst zegt me totaal niks.
Een trekhaak wil ik alleen als ik die de keer per jaar dat ik die nodig heb erop kan zetten. Anders pak ik de sprinter wel.
Had graag de iX3 met shadow pack gehad, vooral voor die zwarte nieren, maar dat kan wss wel gewrapped worden…

Weet het niet meer nu, mss beter om contractor te worden en zelf te kiezen :p. Ja, is een grap…

Laatst bewerkt:
De configuratie van de auto’s zijn bekend. Beetje bedroevend.

1) iX3 inspiring met getinte ruiten en met trekhaak, geen idee afneembaar of niet. (6maanden levertijd)
2) Mercedes EQC 400 business solution AMG met wegklapbare trekhaak. Geen opties. (Onbekende levertijd)

De i4 is niet goed uit te rusten door de vaste lijst.
De rest van de lijst zegt me totaal niks.
Een trekhaak wil ik alleen als ik die de keer per jaar dat ik die nodig heb erop kan zetten. Anders pak ik de sprinter wel.
Had graag de iX3 met shadow pack gehad, vooral voor die zwarte nieren, maar dat kan wss wel gewrapped worden…

Weet het niet meer nu, mss beter om contractor te worden en zelf te kiezen :p. Ja, is een grap…
Bedroevend durven ze dat noemen 🤣

Terug
Bovenaan