De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
op yt;zoek je iets wat uw mening wilt bekrachtigen moet je niet lang zoeken om iets te vinden wat jouw verhaal staaft.
Neen man youtube is de heilige graal en zeker dat topkanaal van hierboven is de referentie waar iedereen naar moet kijken. Overal een beetje op duwen en alles wat kraakt is slecht, zélfs bmw :confused:

Dat je een fanboy bent weten we al lang. En dat je hier zogegd alles over ieder merk weet omdat je wat filmpjes op youtube hebt gezien,trek ik toch in twijfel. Het is zoals met alle filmpjes op yt;zoek je iets wat uw mening wilt bekrachtigen moet je niet lang zoeken om iets te vinden wat jouw verhaal staaft. Ik wil gerust eens mijn wagen zetten naast uw 116/118/120d? Elk merk heeft zijn voor en nadelen;maar iets anders afbreken om uw eigen keuze te rechtvaardigen is maar marginaal. Zie dat je moet toegeven dat je de misse keuze hebt gemaakt. Van de keyles entry problemen las ik hier toch bmw verhalen,persoonlijk nooit voorgehad Het is altijd jij die uitpakt met premium. Mijn c43 is niet premium. Maar bij bmw is er ook maar weinig premium te koop;laat staan future classic driverscars. En laten we laar zwijgen over de liefhebbers in mijn kennissenkring waar 90% vd autoliefhebber een fiscaliteitsliefhebber is geworden.

Laat ons zeggen dat de C en GLC mij toch wel zeer bekend zijn. De vader van mijn petekind (mijn nonkel dus) reed een C200 coupe en nu een GLC250. Die ervaring is dus vooral vanuit eerste hand.
Als zowel Anders als ik dus bevestigen dat de interieurs die mercedes de laatste tijd niet aflevert dus heel mooi ogen, maar in de praktijk een stuk minder kwalitatief zijn dan ze ogen dan is dat niet afbreken maar gewoon de olifant in de kamer benoemen.
Moet je daarom geen mercedes kopen of is dat een slechte keuze? Nee natuurlijk niet. Maar het is wel een terecht punt van kritiek.

Als je ook eens goed leest dan zou je trouwens zien dat ik zo kritisch ben over elk merk, dus ja ook over BMW. Ook ik vind het niet normaal dat de keyless entry niet werkt of dat men opties weglaat zonder enige communicatie.

Uw tekst leest overigens zeer lastig, zo zonder de nodige spaties, alinea's en leestekens.

De typische internet reactie. Spelen op de man maar geen enkel feit weerleggen. Dus omdat uw nonkel een c200 heeft heb jij er ervaring mee? Mss ligt uw refentiekader anders dan bij mij. Als jij denkt dat er veel kwaliteitsverschil zit bij de duitse 3 (*met gelijkaardig budget) zit je er redelijk naast imo. Smaken en kleuren zeker? Ik dacht nogtans dat bmw in de meeste reviews vd laatste 5j telekens als laatste vd 3 was. Sorry voor mijn onleesbare teksten.

Dat er in bepaalde modellen lichte verschillen kunnen optreden ga ik niet tegenspreken, maar gebaseerd op merk moet Mercedes niks leren van BMW in bouwkwaliteit. Kijk maar eens naar het hogere segment zoals de S. Een S is een verkoopskanon vergeleken met de 7. In dat segment is elk detail belangrijk. Wil dat zeggen dat BMW nog niet aan de enkel komt van Mercedes in dat segment? Als fanboy zou men volmondig JA zeggen, maar de waarheid is veel genuanceerder, alhoewel we niet kunnen ontkennen dat BMW het daar niet zo goed doet. Net zoals de EQS, AMG GT, enz... Als de concurrentie zelfs nog maar een soortgelijke auto kan aanbieden.

Ik heb nu ook een i4 in bestelling omdat er weinig concurrentie is in het lagere segment voor wat ik wil. Met dat tabletdashboard wat voorheen lelijk en goedkoop was en met pianolak.

Om ze toch een beetje gelijk te geven - en te tonen dat niet iedereen zijn merk ophemelt ;) krakende dashboard onderdelen mag je niet onderschatten. Bij mijn huidige A6 is dat een vloek, heel dat dashboard is er al uit gegaan en dan nog is het niet opgelost. Dan heb je allerlei opties om heerlijk stil te rijden en krijg je dat...
Het ziet er allemaal een stuk moderner uit dan de vorige generaties interieur, maar qua degelijkheid is het een serieuze terugval. En blijkbaar is dat niet alleen bij Audi zo, maar als ik het lees ook bij bepaalde Mercedes interieurs?

Tiens, heb jij daar zoveel last van? En is dat blijkbaar een gekend probleem?
Want dan heb ik wel geluk met de mijne. DIe is echt heerlijk stil, geen piepjes of kraakjes.

Overigens, ik ga me niet mengen in de discussie over de merken algemeen, want te weinig ervaring met Mercedes en BMW daarvoor. Ik heb wel een collega die een jaar met een C heeft gereden (dacht bouwjaar 2018) en hij was daar echt niet tevreden over, die had ook serieuze klachten over het interieur.

Tiens, heb jij daar zoveel last van? En is dat blijkbaar een gekend probleem?
Want dan heb ik wel geluk met de mijne. DIe is echt heerlijk stil, geen piepjes of kraakjes.

Ja en ja, helaas. Zou een slecht ontwerp zijn van de clips waarmee sommige delen van het dashboard op hun plaats gehouden worden.
Prijs jezelf gelukkig want sommige dagen is het echt irritant; op andere dagen is er niets te horen - zoals het moet :p

Dat er in bepaalde modellen lichte verschillen kunnen optreden ga ik niet tegenspreken, maar gebaseerd op merk moet Mercedes niks leren van BMW in bouwkwaliteit. Kijk maar eens naar het hogere segment zoals de S. Een S is een verkoopskanon vergeleken met de 7
Een verkoopskanon…
Laat ons daarvoor eerst eens kijken naar de cijfers. Tussen 2018 en 2020 werden er in Europa 31.183 S-klassen verkocht.
Er werden 25.146 7-reeksen verkocht. Je kan beter zeggen waar is de A8 met zijn 13.916 verkochte wagens in die periode.

Dat de S-klasse populairder is dat weerleg ik zeker niet. Maar vooral belangrijk is hoe die wagens aan de man worden gebracht. Een S-klasse wordt toch vooral genomen als je gereden wordt, en een 7 als je zelf rijdt. Ik kan mij gerust voorstellen waarom dat is, waarom het toffer vertoeven is in een S.
Daarbij komt dan ook nog eens dat Mercedes voor veel hoog geplaatsten de hofleverancier is. Zo is onze eerste minster een S-klasse rijder.

Da's nu puur op gevoel, maar worden S-klasses ook niet veel vaker ingezet als taxi tov een 7? In Parijs enzo zag ik toch altijd enorm veel S-klasses taxi's rondkarren.

Da's nu puur op gevoel, maar worden S-klasses ook niet veel vaker ingezet als taxi tov een 7? In Parijs enzo zag ik toch altijd enorm veel S-klasses taxi's rondkarren.
Jup, vooral omdat een S-klasse meer gericht is als ervaring van passagier terwijl het bij 7-reeks nog steeds wat rijplezier zou moeten in zitten.

Een verkoopskanon…
Laat ons daarvoor eerst eens kijken naar de cijfers. Tussen 2018 en 2020 werden er in Europa 31.183 S-klassen verkocht.
Er werden 25.146 7-reeksen verkocht. Je kan beter zeggen waar is de A8 met zijn 13.916 verkochte wagens in die periode.

Dat verkoopskanon was ook een andere verwoording van "nog niet tot de enkels komen" in een andere post ;)

Ik heb nog niet vaak een S-klasse taxi gezien.
E-klassen daar gooien ze u dood mee!

Er is ook nog een vrijstelling van 35 euro per maand op uw VAA (indien wagen niet alleen privé gebruikt wordt)
Geen enkele auto wordt zo neergezet denk ik.
Ik gebruik mijne auto puur prive (en dan nog niet veel…) en heb die vrijstelling verrekend op de loonbrief.

Vraag me eigenlijk af waarom er een 70k+ auto op de oprit moet staan, maar er is voor een werknemer geen voordelig alternatief.
Van het moment ik een auto aankoop, loop je al snel op gelijke kosten als VAA+extra loon. En dan ligt het risico aan jouw eigen kant.

Jup, vooral omdat een S-klasse meer gericht is als ervaring van passagier terwijl het bij 7-reeks nog steeds wat rijplezier zou moeten in zitten.
Dat lijkt mij ook gewoon marketing. Ik heb al een paar keer zelf met een 7 serie mogen rijden en dat is gewoon een luxebak.
Dat rijplezier waar BMW voor gekend staat, is totaal niet terug te vinden in die wagen.
Daar dient die 7 dan ook helemaal niet voor.

Dat lijkt mij ook gewoon marketing. Ik heb al een paar keer zelf met een 7 serie mogen rijden en dat is gewoon een luxebak.
Dat rijplezier waar BMW voor gekend staat, is totaal niet terug te vinden in die wagen.
Daar dient die 7 dan ook helemaal niet voor.
Ik heb enkel nog maar meegereden met beide, en dan nog in hun minst comfortabele versie. Dus eigen ervaring kan ik niet veel over zeggen. Maarja, marketing is natuurlijk een belangrijk stuk in de verkoop, en ik denk toch dat die vooroordelen nog stevig leven in dat segment. De S-klasse het toppunt van luxe als passagier, de 7-reeks de ultieme luxewagen die leuk stuurt en de A8 een technologisch hoogstandje. Ook al is dat waarschijnlijk zeker niet zo afgelijnd als je er effectief mee rijdt.

Terug
Bovenaan