Na 5 BMW’s is elk merk qua sturen gewoon een serieuze stap terug. 0 feedback, mega klinisch. Ok, de iX3 was ook geen GT3RS qua stuurgevoel, maar you don’t know what you’ve got till it’s gone.
Hij is ook heel traag vergeleken met die iX3, ondanks dat hij meer pk heeft (299 vs 286). Het verschil is dag en nacht. En ook op dat vlak was de iX3 al geen topper.
En de software is verschrikkelijk. Carplay werkt na een update (OTA, maar omdat ik niet meteen “installeer” had gedrukt moest hij tóch naar de garage) half, maar daardoor kan mijn linkerraam niet meer naar beneden.
Merci voor de input!
Vandaag nog een testrit gaan doen en ik vond hem wel héél aangenaam om mee te rijden, qua ligging, comfort en geluid.
Echter moet ik volledig eerlijk zijn en zeggen dat ik niet volledig weggeblazen was van de ervaring.
Qua looks vind ik de P3 echt veruit dé auto waar iedereen op straat toch 2x naar zal kijken, myself included, je ziet ze gewoon echt niet vaak.
Software gewijs schrikt me inderdaad ook wel af, idem met de Volvo.
Ik doe makkelijk 50K+ km's per jaar en heb echt geen zin om meerdere keren per werkweek mijn haren uit te trekken over nog maar eens een of andere bug...
Luxe lijstje precies.
Ik zou heel erg geneigd zijn voor de GLC, samen met de Volvo vind ik dat de 2 mooiste auto's.
Eentje die precies mist uit je lijstje, de Audi Q6 geen optie? Ik vind die ook wel nog best aangenaam om naar te kijken.
Q6 vreemd genoeg zéér moeizaam om binnen budget geconfigureerd te krijgen.
Ik zie hem zelf ook graag, maar weet niet of t de leasingcondities, fleetkorting of weet ik wat is... ik krijg hem enkel zo goed als kaal binnen budget wat me voor die auto nogal jammer lijkt.
Zoals de meeste Duitsers zitten veel belangrijke features verstopt in 1001 verschillende packs die ik er gewoon niet bij krijg.
Vind deze ook echt jammer, ik rijd nu ook met Audi en ben daar eigenlijk wel heel tevreden van.
Met dat budget en als de car policy het toelaat, zonder twijfel de Xpeng G9 Performance Black Edition
Geen Xpeng in de selectie: enkel VW/Audi, Mercedes, BMW, Volvo/Polestar, Tesla, Renault, Nissan en Ford, enkel PHEVs of EVs
Uit die lijst zou ik zonder twijfel voor i5 gaan.
Speelt zeker ook in mijn hoofd, enige 2 factoren die hier tegen spelen:
- De batterijtechnologie is al ietwat verouderd ivm. de new kids on the block, "maar" 205kW laden en ±500km WLTP
- De madam zaagt dat het "weeral ne lagen is, en da's minder praktisch met een baby", wat voor mij minder een rol speelt, want die wagen lijkt mij meer dan ruim genoeg
N.B.: vaak hoor ik bij BMW ook het argument dat ze iets vinniger en sportiever rijden, echter is dit voor mij totaal niet van belang.
Comfort speelt voor mij de belangrijkste rol, uiteraard kan dat ook een BMW zijn.
Ik geef zeker toe dat het een luxeprobleem is, ik ben zelf ook verschoten toen ik begon met configureren.
Best wel ironisch want ik zat nog geen jaar geleden op ditzelfde forum te sakkeren dat de tijden van 5-reeksen voor simpele bedienden gedaan waren.
Na nog meer foefelen in die configurator lijkt de GLC Business met redelijk wat opties toch wel te neigen naar wat t zal worden, het voelt alleen een beetje riskant om daar dan voor te gaan zonder ooit het interieur en rijgedrag te ervaren. (ik moet bestellen voor 19/12)
Nieuw CLA interieur komt in de buurt alsook de E-klasse met de 3 schermen dus je hebt wel een idee natuurlijk.
Mensen die nog suggesties hebben... shoot!