ThekillingGoku
Well-known member
Welja, in jullie geval is 't mss wel wat speciaal. En 2K permanent er bij zou ik ook wel snel tekenen.Bwa. Als je ziet hoe hard ze gepusht hebben en hoeveel zever er geweest is omdat ze zo hard van die auto's wilden afraken.... Hence, de 2000+ die ze bieden om ervanaf te zijn. Dan vind ik het vreemd dat ze er niet snel vanaf willen zijn en die leasecontracten gewoon uitkopen/opzeggen/whatever oplossing bedenken.
Vorig jaar hebben ze herstructurering gedaan en 10+ man met een auto buitengesmeten, waarvan er paar waren die een nieuwe auto hadden van 3-6mnd. Die lease contracten zijn ook gewoon allemaal opgezegd. Dus als het moet, dan kan het.
Ik ben er bijna vanaf, maar een andere collega in Belgie zat in besteltraject en die zijn auto is geleverd bijna een jaar nadat ze de schrapping van auto's aangekondigd hebben. Die mag nog 3.5y zijn auto voor zijn deur zetten (want ook home based) en dan zijn zak geld krijgen. Dat is toch te idioot voor woorden.
Sales heeft btw wel nog auto's, enkel de 'perk cars' zijn afgeschaft. Maar voor sales zijn de budgetten verhoogd met 50-100 euro. En al die auto's zijn ook opgezegd voor einde lease contract en daar mochten nieuwe auto's besteld worden.
Ik snap het, ze zijn uiteraard niet happig om te snel de 2000 per maand uit te delen in ruil voor een auto. Maar, hey, ze moesten niet beslissen om de perk cars af te schaffen in ruil voor een zak geld. Ik denk dat iedereen gelukkig geweest was als ze niks veranderd hadden. Als je natuurlijk de geest uit de fles doet en dan met een giga zak geld zwaait, tjah...
Uw basisloon zal sowieso al een pak hoger liggen dan de meeste hier, dus zal het zo sterk niet zijn, maar ik denk dat dit voor velen bijna een verdubbeling van het brutoloon zou betekenen.
Ik kocht dan gewoon m'n huidige wagen over einde lease & be done with it.
'k Zie ze dat bij ons nooit ni doen natuurlijk.
Het mobi-budget is in voege, dus als ik centen wil ipv wagens, dan zal het via die peiler 2 moeten, wat voor mij geen optie is.
Uiteraard, geen USA corporate office die bij ons de HR plak zwaait. Dus men is het dan ook gewoon om met de Belgische foefkes te werken.
De voor- en de nadelen v/d big ass multinational zeker. Al zeker met USA mentaliteit er achter.
)