ThekillingGoku
Well-known member
Ik bol nog een goei 3j rond met mijne LCI 530e van vorige generatie.Ik vind voorlopig geen enkele wagen zijn geld nog waard precies.
Voorlopig een V60 t8 en moet eigenlijk nieuwe bestellen, ex90, i5, a6, q6, Polestar 3,... (mercedes binnenkant vind ik afschuwelijk dus valt al af) allemaal gaan bekijken en testrijden, geen enkele die me kan bekoren, er scheelt altijd iets. De taycan en RR Sport ook getest en veruit de leukste, maarja Porsche en eigenlijk ook te duur voor wat je maar krijgt, en andere niet EV dus amper aftrekbaar.
Ik denk de v60 nog jaar verder te rijden in de hoop er nog iets leuks komt.
Voor mij hebben zijn ze daar gepiekt voor de 5-reeks & is het er in de huidige generatie niet beter op geworden (eerder omgekeerd dus).
Echter, dat kan je wat stellen voor de meeste current-gen BMW modellen zeker.
Enige current-gen uit deze lijst die ik al in 't echt 'ervaren' heb is de i5 berline. Ben er gaan in zitten tijdje terug als ik voor onderhoud naar de garage moest.
En yeah, nog altijd liever de mijne.
Voor zover ik de A6 weliswaar al op digitale media heb gezien, lijkt deze mij meer aan te spreken dan de i5 (en dit als zijnde iemand die al 10+ jaar met BMW rond bolt & niet van plan was te switchen). Echter, who knows, foto's kunnen bedriegen eh.
Mercedes & hun 'EQ' line heb ik nooit graag gezien. 't Interieur van die EQE SUV, voor wat ik zie (https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2025-mercedes-amg-eqe-53-suv-review#gallery-5), daar zou ik nog wel mee kunnen leven. Al is 't dik overdreven om pretty much heel uw dashboard een monitor te zijn.
EX90 is een ramp van binnen. Die hebben gelijk 't huiswerk van Tesla gekopieerd & dat trok al op niets. ID7 van 't zelfste.
Uiteraard, voor mij als volgende wagen zal ik niet in de luxepositie zitten dat ik gewoon kan pakken wat ik niet laten kan. Ik moet uiteraard niet uitkijken naar Porsches of Range Rovers. En zelfs Mercedes zit niet meer in de lijst bij ons. Tesla is er paar maand geleden ook uit gepingeld.
Dus 't is niet te uitgebreid meer wat over blijft. Naar mijn gedacht dus voornamelijk BMW of Audi dat over blijft.
NOTE: Da's dus nog onafhankelijk v/d prijs natuurlijk. Auto's anno 2025 zijn gewoon belachelijk duur geworden.