De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Weet iemand hier of er op de Q4 e-tron standaard GPS navigatie inbegrepen is?
In de Corporate edition als het uitmaakt.

Ik zie een pack Audi connect Navigation & Infotainment Plus (3 jaar) die optioneel is voor 3 jaar services.

Op andere plaatsen las ik dat MMI navigatie standaard inbegrepen is maar ik begrijp het verschil momenteel niet goed.

Op de laatste link van Audi site gaat zijn er 2 tabs, 1 voor gewone Audi connect Navigation & Infotainment en 1 voor de Plus versie.
Daaruit zou ik ook kunnen afleiden dat het 3 jaar standaard inbegrepen is.

De MMI Navigation, de elektrische achterklep en de verwarmde voorzetels zijn voortaan standaard op de vernieuwde Audi Q4 e-Tron, net zoals de Lane Departure Warning, het Emergency Assist en Fatigue Assist.
Autogids

Audi connect navigatie & infotainment:
De beschikbaarheid van de door Audi connect navigatie & infotainment ondersteunde diensten is afhankelijk van uw land. De Audi connect services worden vanaf de levering van de wagen gedurende minimaal één jaar ter beschikking gesteld. 24 maanden na levering van de wagen wordt de looptijd van de Audi connect services eenmalig kosteloos verlengd met een periode van 12 maanden.
Audi site

Laatst bewerkt:
Weet iemand hier of er op de Q4 e-tron standaard GPS navigatie inbegrepen is?
In de Corporate edition als het uitmaakt.

Ik zie een pack Audi connect Navigation & Infotainment Plus (3 jaar) die optioneel is voor 3 jaar services.

Op andere plaatsen las ik dat MMI navigatie standaard inbegrepen is maar ik begrijp het verschil momenteel niet goed.

Op de laatste link van Audi site gaat zijn er 2 tabs, 1 voor gewone Audi connect Navigation & Infotainment en 1 voor de Plus versie.
Daaruit zou ik ook kunnen afleiden dat het 3 jaar standaard inbegrepen is.

De MMI Navigation, de elektrische achterklep en de verwarmde voorzetels zijn voortaan standaard op de vernieuwde Audi Q4 e-Tron, net zoals de Lane Departure Warning, het Emergency Assist en Fatigue Assist.
Autogids

Audi connect navigatie & infotainment:
De beschikbaarheid van de door Audi connect navigatie & infotainment ondersteunde diensten is afhankelijk van uw land. De Audi connect services worden vanaf de levering van de wagen gedurende minimaal één jaar ter beschikking gesteld. 24 maanden na levering van de wagen wordt de looptijd van de Audi connect services eenmalig kosteloos verlengd met een periode van 12 maanden.

Audi site
Navigatie gaat er altijd in zitten, die 3 jaar gaat over extra's bij die navigatie, zoals verkeersinformatie, de mogelijkheid om via je telefoon al een adres in te geven terwijl je niet in de wagen zit, ...

De diensten die dus in je link staan van de Audi website.

Vraagje voor de mensen met een EU-tankkaart van TotalEnergies (type Eurotrafic van Circle K).
Op de site vind ik geen deftig overzicht van welke landen en stations je nu effectief kan tanken, alleen 19 Europese landen en 16.000+ stations.
Ook de kaart waarop je locaties kan ingeven trekt op niet veel, tenzij Frankrijk er effectief niet bij zit...?
Ik lees vanalles over zogezegd gedeelde netwerken van Total en BP, Argos, Esso..., en vind daarnaast geen deftig overzicht van welke landen al dan niet in het netwerk zitten.

Iemand met met meer ervaring?

Alvast bedankt!

Ik heb de app van TotalEnergies Services, en daar zie je alle tankstations. Is inderdaad ook niet heel duidelijk welke niet TotalEnergies stations je ook bij kan gaan. Ik keek gewoon naar het eurotrafic logo op vakantie.

Mijn ervaring is dat het soms wel en soms niet werkt. Paar keer geprobeerd bij stations in FR & IT met dat logo waar het dan toch niet werkte, andere dan weer wel. Kon er geen lijn in trekken. Zelfs bij de Franse totals werkte het soms niet

Heb mij een 2ehands Z4 Sdrive 20i gekocht om eens een zomer daily te rijden, daarna waarschijnlijk terug te koop zetten.
Is de eerste keer dat ik eens iets voor m'n plezier neem ipv praktisch/economisch. Het bleef ergens nog afweging tussen plezier ( F type, Boxster) en een beetje verantwoord (veel lagere taksen/VAA/...) en dan was deze Z4 een mooi compromis als eerste kennismaking.

Maandag zou ik de platen moeten hebben en vliegen we er in voor een zomer rijplezier :woohoo:

Heb mij een 2ehands Z4 Sdrive 20i gekocht om eens een zomer daily te rijden, daarna waarschijnlijk terug te koop zetten.
Is de eerste keer dat ik eens iets voor m'n plezier neem ipv praktisch/economisch. Het bleef ergens nog afweging tussen plezier ( F type, Boxster) en een beetje verantwoord (veel lagere taksen/VAA/...) en dan was deze Z4 een mooi compromis als eerste kennismaking.

Maandag zou ik de platen moeten hebben en vliegen we er in voor een zomer rijplezier :woohoo:
Vind je het dan niet jammer van de BIV die je kwijt bent?

Zeker, maar om BIV te betalen voor een auto die je maar 4-5 maand gaat hebben vind ik toch wel een zure.

Daar is zeker over nagedacht en mede de reden dat het een 2 liter is geworden waar geen absurd hoge BIV/rijtaks op betaald wordt.
Ik doe geen dure vakanties,... dus het is mijn verlof voor deze zomer. Ik rij nu elektrisch dus heb nog nooit BIV moeten betalen, die ene keer ga ik wel overleven :smile:

Vandaag een testrit gedaan met de ID Buzz, zalige "auto", maar ik werd wel wagenziek, nu vraag ik me af of het door het elektrisch rijden kwam, of door het "busgehalte".

In september verander ik van werk en mag ik een bedrijfswagen kiezen, hiervoor kwam ik van leasing via cafetaria plan. Ze spreken van een budget van 1100 euro per maand. Hebben jullie een idee wat ik daar zoal mee kan leasen (het moet wel een EV zijn).

Vandaag een testrit gedaan met de ID Buzz, zalige "auto", maar ik werd wel wagenziek, nu vraag ik me af of het door het elektrisch rijden kwam, of door het "busgehalte".
Reed je zelf? Als je meereed is dit wel een normaal effect die je kan hebben bij EV's. Ligt een beetje aan de skills van de bestuurder.

Achterste parkeersensoren zijn defect.
3 weken wachten op een afspraak voor enkel diagnose.
En neen meneer op een vrijdag lukt niet, dan werkt er geen enkele diagnosetechnieker...
Dan moet het nog naar de lease maatschappij voor goedkeuring.

En ja er waren tijden zonder parkeersensoren maar het is toch een gemis.

Reed je zelf? Als je meereed is dit wel een normaal effect die je kan hebben bij EV's. Ligt een beetje aan de skills van de bestuurder.

Ja zelf gereden, mijn vrouw die normaal wagenziek wordt was dan weer niet ziek, kan dus ook gewoon aan mijzelf liggen die zoiezo al wat ziek was. Ik ga allesinds nog is een 2de testrit aanvragen en nog is proberen.

Andere keuzes die ik momenteel op het oog heb:

- Nieuwe Tesla Model Y, alles is daar top aan behalve het feit dat het een tesla is.
- Toyota BZ4X (wel het nieuw model) of de CH-R+ (ik ben een zware toyota fan, rij nu zelf er ook met één), voordeel, alles zit daar inneens in qua rijondersteuning, etc.

- Audi Q4 of indien het in het budget past de Q6, deze laatste vind ik echt wel een ferme auto, plus staat op het nieuw platform van 800V idem aan de hyundai's.

Bij mij gaat het nog tussen Polestar4, BMW I4 M40 en ID7 Tourer.

Qua rijgevoel gaat de voorkeur gaat uit naar de BMW. Helaas is die minder praktisch met kleinere kinderen. Polestar staat op 2. ID7 op 3. Is de ruimste wagen maar vind ik dan de minst mooie wagen van de 3.

Kia EV9 stond ook even op de shortist maar die is dan qua ruimte weer overdreven.

Qua rijgevoel gaat de voorkeur gaat uit naar de BMW. Helaas is die minder praktisch met kleinere kinderen. Polestar staat op 2. ID7 op 3. Is de ruimste wagen maar vind ik dan de minst mooie wagen van de 3.

Kia EV9 stond ook even op de shortist maar die is dan qua ruimte weer overdreven.
Met kinderen? ID7 for sure.

I4 e40 of i4 M50. Een M40 bestaat niet dacht ik!
Rij zelf met een M50 en super tevreden van...maar heb geen kinderen, en in die situatie misschien niet de meest praktische, daar steekt de id7 dan torenhoog boven uit.
Natuurlijk heel andere wagen!

Terug
Bovenaan