Nineshots
Well-known member
En bij ons zat die dan weer onder de 700 euro TCO per maand. Zo zie je maar hoe hard het kan verschillen per bedrijf qua budgetten.Mijn Enyaq coupé 85 (na korting list price ~55k€) zit aan 1075€ leasing/maand.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En bij ons zat die dan weer onder de 700 euro TCO per maand. Zo zie je maar hoe hard het kan verschillen per bedrijf qua budgetten.Mijn Enyaq coupé 85 (na korting list price ~55k€) zit aan 1075€ leasing/maand.
Nieuw model?En bij ons zat die dan weer onder de 700 euro TCO per maand. Zo zie je maar hoe hard het kan verschillen per bedrijf qua budgetten.
BMW i4 eDrive40, niet de M50.I4 e40 of i4 M50. Een M40 bestaat niet dacht ik!
Rij zelf met een M50 en super tevreden van...maar heb geen kinderen, en in die situatie misschien niet de meest praktische, daar steekt de id7 dan torenhoog boven uit.
Natuurlijk heel andere wagen!
TCO is niet gelijk aan de prijs van de leasing toch? TCO is toch een deel van de prijszetting van de leasing?En bij ons zat die dan weer onder de 700 euro TCO per maand. Zo zie je maar hoe hard het kan verschillen per bedrijf qua budgetten.
TCO is wel het bedrag dat relevant is uiteindelijk. En ik neem aan dat je via cafetariaplan ook werkt met een leasing via de WG ipv rechtstreeks het leasingbedrag te betalen?TCO is niet gelijk aan de prijs van de leasing toch? TCO is toch een deel van de prijszetting van de leasing?
Nee nog voor die laatste facelift, dateert intussen al van een jaar geleden. Maar het zou me verbazen mocht dat getal nu opeens veel hoger liggen.Nieuw model?
Uiteraard is dat bedrag relevant. Maar hoe je reageerde op de mijn eerdere post kwam het voor mij binnen dat je tco gelijkstelde aan bedrag vd leasing.TCO is wel het bedrag dat relevant is uiteindelijk. En ik neem aan dat je via cafetariaplan ook werkt met een leasing via de WG ipv rechtstreeks het leasingbedrag te betalen?
Die is stuk duurder geworden heNee nog voor die laatste facelift, dateert intussen al van een jaar geleden. Maar het zou me verbazen mocht dat getal nu opeens veel hoger liggen.
F-type en Boxster zijn er toch ook gewoon als 2l en dus +- evenveel taks?Vind je het dan niet jammer van de BIV die je kwijt bent?
Heb mij een 2ehands Z4 Sdrive 20i gekocht om eens een zomer daily te rijden, daarna waarschijnlijk terug te koop zetten.
Is de eerste keer dat ik eens iets voor m'n plezier neem ipv praktisch/economisch. Het bleef ergens nog afweging tussen plezier ( F type, Boxster) en een beetje verantwoord (veel lagere taksen/VAA/...) en dan was deze Z4 een mooi compromis als eerste kennismaking.
Maandag zou ik de platen moeten hebben en vliegen we er in voor een zomer rijplezier![]()

Verkeerde quote?F-type en Boxster zijn er toch ook gewoon als 2l en dus +- evenveel taks?
Alle, niet dat de Z4 een slechte keuze is hoor, maar de kost voor die andere 2 zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Paar 1000 euro maar als ik dat zo opzoek, zo'n significant verschil vind ik dat niet.Die is stuk duurder geworden he
Hoeft toch niet per se? Tenzij hij drie (of meer) kleine kinderen heeft ("kleine" als in: buggy, eventueel maxi-cosi) heeft de ruimte in een ID.7 hoogstens een paar keer per jaar echt meerwaarde tegenover een minder ruime auto (granted, een i4 is wel heel krap).Met kinderen? ID7 for sure.
Wat is daar totaal onpraktisch aan? Er rijdt zoveel volk rond met dat soort wagens als gezinswagen?Je kiest toch geen I4 als je een gezin hebt met 2 kinderen? Totaal onpraktische wagen voor een gezin. Ieder zijn ding natuurlijk maar kom dan achteraf niet klagen.
En een ID7 is heus geen straf om mee rond te rijden.
Ik heb sinds kort een ID7 tourer en het is een uiterst comfortabele wagen die heel aangenaam rijdt.
En als je hem in full black neemt is hij qua looks ineens wat minder saai.
Hoeft toch niet per se? Tenzij hij drie (of meer) kleine kinderen heeft ("kleine" als in: buggy, eventueel maxi-cosi) heeft de ruimte in een ID.7 hoogstens een paar keer per jaar echt meerwaarde tegenover een minder ruime auto (granted, een i4 is wel heel krap).
Om voor die paar keer per jaar meer op uw gemak te zijn, de rest van het jaar met een auto te moeten rondrijden die eigenlijk derde keus was, daar zou ik toch even over nadenken.
Inderdaad, en op tijd en stond word er dan al eens geklaagd dat het niet de meest praktische gezinswagens zijn.Wat is daar totaal onpraktisch aan? Er rijdt zoveel volk rond met dat soort wagens als gezinswagen?
Het is niet "de meest praktische", maar dat is een ID7 ook niet he (een KIA EV9 zal wss wel nog praktischer zijn).Inderdaad, en op tijd en stond word er dan al eens geklaagd dat het niet de meest praktische gezinswagens zijn.
Ben jij I4 verkoper ofzo?Het is niet "de meest praktische", maar dat is een ID7 ook niet he (een KIA EV9 zal wss wel nog praktischer zijn).
Maar een i4 is zeker wel doenbaar met 2 kinderen (zeker als buggy niet meer mee moet). Het enige mogelijke probleem zullen kinderstoelen in andere richting zijn, maar dat geldt voor heel veel auto's.