De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Betekent dat dan dat er al prijzen bekend zijn? Ik dacht dat er nog niets bekend was, maar hoe kan een leasing dan al laten bestellen als ze zelf nog geen idee hebben van kost ?
Ja, die zijn zeker al bekend bij de dealer. De Sport Edition komt op 50K incl btw
In welke prijsklasse zit die? Welke auto’s kon je voor hetzelfde budget nemen?

Ik heb gezien dat er hier een paar zijn met een id.7.

Iemand die al een dashcam heeft geïnstalleerd?

Ben aant twijfelen om de fitcamx te installeren.
Op Amazon.de staat deze een goede 190 euro.
Op Aliexpress heb je goedkopere varianten. Iemand ervaring met deze van Aliexpress?
Heb daar nog nooit iets gekocht

Gatver hé, die had er eerder moeten komen dan had ik wss ook die genomen ipv mijn EQB :D
Mja de EQB zal mss wel iets praktischer zijn voor het gezin :D
Ik was heel tevreden van de EQB, heel comfortabele wagen. In liters niet de grootste koffer (vs Tesla Y bv), maar diepe & hoge koffer, vlakke laadvloer. Was heel praktisch voor de buggy, kinderbedje etc.
Enige nadeel aan die auto vond ik de draaicirkel (onze staanplaats is in de garage van een appartementsgebouw).

Ja, die zijn zeker al bekend bij de dealer. De Sport Edition komt op 50K incl btw

Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen met een TCO van 1025 euro (5 jaar/30k km). Ik hoop dat die daarin past want ik ben op zich heel tevreden met mijn huidige CLA 250e. 🙏

Misschien een niet alledaagse vraag maar hoe zouden jullie een car policy invoeren mbt type wagens. Bv iedereen zelfde budget/categorie (type bmw 3 reeks) en pas vanaf hoger management een categorie hoger (type 5 reeks). Of toch meerdere categorieën invoeren.

Misschien een niet alledaagse vraag maar hoe zouden jullie een car policy invoeren mbt type wagens. Bv iedereen zelfde budget/categorie (type bmw 3 reeks) en pas vanaf hoger management een categorie hoger (type 5 reeks). Of toch meerdere categorieën invoeren.

Bedrijven waar ik werkte hadden altijd drie of vier categorieën.

Eerste voor reguliere bedienden; genre Octavia/Golf/evt. A-klasse etc.
Tweede categorie voor commercieel-gerichte werknemers (sales, business development, customer success etc. types), of middel management. Die hadden dan genre BMW 3/Audi A4/Superb/X1 etc.

En dan had je 1 of 2 categorieën daarboven voor hoger management. Van BMW 5/A6/E-klasse tot 7-serie/iX/e-tron etc.

Dat leek me altijd wel vrij logisch en eerlijk. "Standaard" wagen voor kantoorpersoneel, en sjiekere wagens voor sales of management.

In bedrijven waar de categorie van wagens werd toebedeeld o.b.v. hoe werknemer had onderhandeld merkte ik altijd meer afgunst en jaloezie etc. Als iedereen dezelfde krijgt naargelang vaste criteria dan speelt dat pak minder.

Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen met een TCO van 1025 euro (5 jaar/30k km). Ik hoop dat die daarin past want ik ben op zich heel tevreden met mijn huidige CLA 250e. 🙏

Tenzij uw fleetmanager enorm hoge electriciteitsprijs hanteert gaat de volledig uitgeruste sport edition daar 100% zeker in passen. Ik kreeg als fleetmanager offerte door voor de 2 momenteel te bestellen configs.

Ik zou toch ook denken aan meer dan 2 categorieën, op basis van wat ik al bij andere werkgevers gezien heb. Meestal toch een 4-tal categorieën voor zover ik me herinner, met uiteindelijk de bedoeling van een balans te vinden tussen wat marktcompetitief is voor jobs van een bepaald type/niveau vs. ook niet teveel betalen voor auto's.
Toch voor bedrijven van een serieuze omvang met een redelijke "piramide" aan werknemers (bv. als je als bedrijf enkel aan middenkaders en hoger kader wagens toekent, zijn 2 categorieën ineens wel voldoende)

Ook altijd een lastige afweging: leg je categorieën vast, of budgetten? Daar heb ik al beide vormen gezien, elk met hun voor- en nadelen zowel voor werkgever als werknemer.

Beheerder van 200-tal wagens hier (niet mijn hoofdjob trouwens). Overgeschakeld van budget met vrije keuze naar catalogus met 5 categorieën. Elke categorie 4-5 keuzemogelijkheden. Telkens voorzien: sedan, break, crossover en SUV.

Elk kwartaal spijkert ge wat bij waar nodig, niet zo veel werk.

Pak efficienter systeem dan werken met vrije keuze. Als ge uw samengestelde modellen wat goed uitkiest komt dat goed. Ge moet u wel inlezen en bijblijven met nieuwe modellen en trends om dit systeem te doen werken. Goed contact onderhouden met een vaste contactpersoon bij de leasefirma's en de dealers is ook een plus.

Laatst bewerkt:
3 weken geleden mijn passat gte binnen gedaan na einde leasing periode van 4 jaar.
2 schades die toelaatbaar waren volgens de inspectie, waarbij ikzelf aanwezig was.
Inspecteur vroeg wel of het runflats waren, de banden, aangezien er geen indicatie op de band stond.
Van de winterbanden, die er toen oplagen, moest ik het antwoord schuldig blijven.
Van zomerbanden wist ik het wel zeker dat het runflats waren.
Eind vorige week kreeg ik een afrekening van Arval van 168 euro.
Direct een bericht gestuurd met het expertiserapport, dat de 2 schades binnen de rentanorm vielen. Zodus van waar hub bedrag van 168 euro kwam...
Blijkbaar was er geen reparatiekit voor een platte band aanwezig in de koffer?!

En daar hadden ze dan nog vriendelijk een foto bijgestoken.
Ipv dat de inspecteur zelf ook eens de vraag zou kunnen stellen aan mij: "er is geen reparatiekit aanwezig..."

Nee, zegt niks tegen mij, trekt een foto en wordt zo doorgestuurd.
Terwijl dat bij het aftekenen van het verslag hij zei: "wees maar gerust, er gaat niks van komen. Alles is in orde."

Uiteindelijk naar Arval een bericht gestuurd dat ik nooit iets uit dat compartiment in de koffer gehaald heb, behalve de dopsleutel om de banden te wisselen.

Uiteindelijk na nog wat over en weer gemaild, gaan ze het bedrag toch laten vallen.

Zijn toch kleine smeerlapkes die leasingmaatschappijen.
Zo proberen zij en bij veel mensen zal het misschien lukken...

Als ik die verhalen soms hoor van bij mij op het werk, hetgeen sommigen krijgen van afrekening... niet te doen.
Zal wel veel schillen of je de inspectie bijwoont of deze laat uitvoeren na het inleveren.

3 weken geleden mijn passat gte binnen gedaan na einde leasing periode van 4 jaar.
2 schades die toelaatbaar waren volgens de inspectie, waarbij ikzelf aanwezig was.
Inspecteur vroeg wel of het runflats waren, de banden, aangezien er geen indicatie op de band stond.
Van de winterbanden, die er toen oplagen, moest ik het antwoord schuldig blijven.
Van zomerbanden wist ik het wel zeker dat het runflats waren.
Eind vorige week kreeg ik een afrekening van Arval van 168 euro.
Direct een bericht gestuurd met het expertiserapport, dat de 2 schades binnen de rentanorm vielen. Zodus van waar hub bedrag van 168 euro kwam...
Blijkbaar was er geen reparatiekit voor een platte band aanwezig in de koffer?!

En daar hadden ze dan nog vriendelijk een foto bijgestoken.
Ipv dat de inspecteur zelf ook eens de vraag zou kunnen stellen aan mij: "er is geen reparatiekit aanwezig..."

Nee, zegt niks tegen mij, trekt een foto en wordt zo doorgestuurd.
Terwijl dat bij het aftekenen van het verslag hij zei: "wees maar gerust, er gaat niks van komen. Alles is in orde."

Uiteindelijk naar Arval een bericht gestuurd dat ik nooit iets uit dat compartiment in de koffer gehaald heb, behalve de dopsleutel om de banden te wisselen.

Uiteindelijk na nog wat over en weer gemaild, gaan ze het bedrag toch laten vallen.

Zijn toch kleine smeerlapkes die leasingmaatschappijen.
Zo proberen zij en bij veel mensen zal het misschien lukken...

Als ik die verhalen soms hoor van bij mij op het werk, hetgeen sommigen krijgen van afrekening... niet te doen.
Zal wel veel schillen of je de inspectie bijwoont of deze laat uitvoeren na het inleveren.
Kan erger. Je kan bv. de inspectie niet kunnen/mogen bijwonen.

Bij mij hebben ze de wagen laten achter laten bij de dealer & ze zijn er pas maaaaanden later om geweest. Tegen dat ze er ooit naar gekeken hebben was wss tegen dat die van de camion kwam in hun depot.

Heb dat relaas, met de discussies nadien, hier ergens ooit wel eens in meer detail uitgeschreven, maar daar kwam het uiteindelijk op neer.

Ik dacht bij het inleveren van mijn 3-reeks:

“ooh, die reparatiekit met compressor haal ik er uit, die kan ik nog gebruiken”

Sta ik aan de garage: “uw reparatiekit zit er niet in, da’s €2XX”

Ik: “Mag ik nog even mijn sleutels, ik ben iets vergeten thuis?” Meer dan een uur heb die vent laten wachten om hem finaal mét kit in te leveren.

Resultaat: 1 pissed motherfucker en €0 moeten betalen.

😇

Meeste kans in dit topic denk ik.

Als ik mijn echtgenotes 330e wil opladen, laadt hij sowieso aan maximaal amperage, ongeacht de settings in de app/wagen. Ik zou dat graag kunnen limiteren in functie van opbrengst door de zonnepanelen.

Als ik nu overschot heb met de panelen, blijft hij ook een deel van het net trekken terwijl ik dat natuurlijk liever niet heb.

Is dat een herkenbaar "probleem" of ligt het aan mijn vehikel?

Meeste kans in dit topic denk ik.

Als ik mijn echtgenotes 330e wil opladen, laadt hij sowieso aan maximaal amperage, ongeacht de settings in de app/wagen. Ik zou dat graag kunnen limiteren in functie van opbrengst door de zonnepanelen.

Als ik nu overschot heb met de panelen, blijft hij ook een deel van het net trekken terwijl ik dat natuurlijk liever niet heb.

Is dat een herkenbaar "probleem" of ligt het aan mijn vehikel?
Laden via laadpaal of stopcontact?

via laadpaal die ik heb via het werk, met een extra laadpas op haar vennootschap (dus liever niet via een gewoon stopcontact).
Best even hier vragen:
Zal er op neerkomen dat je laadpaal software moet hebben die load balancing ondersteunt.

Terug
Bovenaan