Nineshots
Well-known member
In welke prijsklasse zit die? Welke auto’s kon je voor hetzelfde budget nemen?Hier net de bestelling voor een nieuwe EV doorgegeven, het is de Mercedes CLA geworden (250+ Sport Edition).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In welke prijsklasse zit die? Welke auto’s kon je voor hetzelfde budget nemen?Hier net de bestelling voor een nieuwe EV doorgegeven, het is de Mercedes CLA geworden (250+ Sport Edition).
Ja, die zijn zeker al bekend bij de dealer. De Sport Edition komt op 50K incl btwBetekent dat dan dat er al prijzen bekend zijn? Ik dacht dat er nog niets bekend was, maar hoe kan een leasing dan al laten bestellen als ze zelf nog geen idee hebben van kost ?
In welke prijsklasse zit die? Welke auto’s kon je voor hetzelfde budget nemen?
Gatver hé, die had er eerder moeten komen dan had ik wss ook die genomen ipv mijn EQBAmai die is gewoon goedkoper dan een EQA. Dat zal wel een leasetopper worden vermoed ik.

Ik was heel tevreden van de EQB, heel comfortabele wagen. In liters niet de grootste koffer (vs Tesla Y bv), maar diepe & hoge koffer, vlakke laadvloer. Was heel praktisch voor de buggy, kinderbedje etc.Gatver hé, die had er eerder moeten komen dan had ik wss ook die genomen ipv mijn EQB
Mja de EQB zal mss wel iets praktischer zijn voor het gezin![]()
Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen met een TCO van 1025 euro (5 jaar/30k km). Ik hoop dat die daarin past want ik ben op zich heel tevreden met mijn huidige CLA 250e.Ja, die zijn zeker al bekend bij de dealer. De Sport Edition komt op 50K incl btw
![]()
Business Lease wagens
Ontdek onze leasewagens voor bedrijven. Er zijn momenteel meer dan 3032 wagens beschikbaar voor business lease.www.leaseplan.com

Misschien een niet alledaagse vraag maar hoe zouden jullie een car policy invoeren mbt type wagens. Bv iedereen zelfde budget/categorie (type bmw 3 reeks) en pas vanaf hoger management een categorie hoger (type 5 reeks). Of toch meerdere categorieën invoeren.
Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen met een TCO van 1025 euro (5 jaar/30k km). Ik hoop dat die daarin past want ik ben op zich heel tevreden met mijn huidige CLA 250e.![]()
Misschien een niet alledaagse vraag maar hoe zouden jullie een car policy invoeren mbt type wagens. Bv iedereen zelfde budget/categorie (type bmw 3 reeks) en pas vanaf hoger management een categorie hoger (type 5 reeks). Of toch meerdere categorieën invoeren.
Kan erger. Je kan bv. de inspectie niet kunnen/mogen bijwonen.3 weken geleden mijn passat gte binnen gedaan na einde leasing periode van 4 jaar.
2 schades die toelaatbaar waren volgens de inspectie, waarbij ikzelf aanwezig was.
Inspecteur vroeg wel of het runflats waren, de banden, aangezien er geen indicatie op de band stond.
Van de winterbanden, die er toen oplagen, moest ik het antwoord schuldig blijven.
Van zomerbanden wist ik het wel zeker dat het runflats waren.
Eind vorige week kreeg ik een afrekening van Arval van 168 euro.
Direct een bericht gestuurd met het expertiserapport, dat de 2 schades binnen de rentanorm vielen. Zodus van waar hub bedrag van 168 euro kwam...
Blijkbaar was er geen reparatiekit voor een platte band aanwezig in de koffer?!
En daar hadden ze dan nog vriendelijk een foto bijgestoken.
Ipv dat de inspecteur zelf ook eens de vraag zou kunnen stellen aan mij: "er is geen reparatiekit aanwezig..."
Nee, zegt niks tegen mij, trekt een foto en wordt zo doorgestuurd.
Terwijl dat bij het aftekenen van het verslag hij zei: "wees maar gerust, er gaat niks van komen. Alles is in orde."
Uiteindelijk naar Arval een bericht gestuurd dat ik nooit iets uit dat compartiment in de koffer gehaald heb, behalve de dopsleutel om de banden te wisselen.
Uiteindelijk na nog wat over en weer gemaild, gaan ze het bedrag toch laten vallen.
Zijn toch kleine smeerlapkes die leasingmaatschappijen.
Zo proberen zij en bij veel mensen zal het misschien lukken...
Als ik die verhalen soms hoor van bij mij op het werk, hetgeen sommigen krijgen van afrekening... niet te doen.
Zal wel veel schillen of je de inspectie bijwoont of deze laat uitvoeren na het inleveren.

Laden via laadpaal of stopcontact?Meeste kans in dit topic denk ik.
Als ik mijn echtgenotes 330e wil opladen, laadt hij sowieso aan maximaal amperage, ongeacht de settings in de app/wagen. Ik zou dat graag kunnen limiteren in functie van opbrengst door de zonnepanelen.
Als ik nu overschot heb met de panelen, blijft hij ook een deel van het net trekken terwijl ik dat natuurlijk liever niet heb.
Is dat een herkenbaar "probleem" of ligt het aan mijn vehikel?
via laadpaal die ik heb via het werk, met een extra laadpas op haar vennootschap (dus liever niet via een gewoon stopcontact).Laden via laadpaal of stopcontact?
Best even hier vragen:via laadpaal die ik heb via het werk, met een extra laadpas op haar vennootschap (dus liever niet via een gewoon stopcontact).
Ok thanks.Best even hier vragen:
Zal er op neerkomen dat je laadpaal software moet hebben die load balancing ondersteunt.![]()
Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen
En wat valt er te sturen? Wil je de A verminderen of verhogen naargelang de zonneproductie en het verbruik in de rest van de woning? Ja dat!www.beyondgaming.be