Ik weet niet of je al eens goed met een Mercedes gereden hebt, maar je moet je handen echt niet van het stuur halen om de hele mediainterface te bedienen.
Ik stuur alles aan met spraak of de touchknoppen op het stuur als ik stil wil zijn. Dat werkt heerlijk snel en erg intuïtief.
Het zal niet lang duren tot dat oude wieltje verdwijnt bij alle merken. Mark my words
Speach controls <<Shiver>>
Bezig dat nooit, noch voor m'n GSM, noch m'n wagen, noch anything. Meestal verstaat em dat toch niet goed & doe je 't dan toch maar gewoon manueel uit colère.
Engelstalige namen/termen in NL systeem of omgekeerd, altijd miserie.
By the way, voor de dingen die ik in m'n vorige post vermeldde ben je met speach sowieso al niets. Album selectie bv.
En zelfs al zou je exact weten bv. welk 'album' je wilt starten in infotainment ... no way dat em enerzijds dat volledig goed verstaat & ik zie mij al constant volle albums gaan verkondigen.
't Zal ook sowieso trager zijn, want eerst 'Hey Mercedes/BMW', dan wachten op dat ding, dan "Play Album 'A State Of Trance 993 (2020-12-03)'", dat em dus nooit van ze leven zal verstaan

, dan hopen dat em de juuste vast heeft als em al iets verstaat, yeah ... swivel wheel is rapper & meestal weet ge toch ni den exacten titel van exact wat ge wilt, dus ge wilt wa scrollen.
En dan zo nog iets ... de wagen zal nooit van ze leven ooit 'Hey BMW' horen boven de muziek die speelt, dus moet je toch al een of andere knop op 't stuur vinden om dat te activeren (die dan bruusk alles af zet om u te horen, pffft, no tnx). Kan ik even goed m'n wieltje pakken en dat doen zonder dat alles van geluid moet stil vallen, veel beter.
Dus jah ... speach controls zullen nooit een valabel alternatief zijn voor dat wieltje, nog de beperkte controls op het stuur.
Dus dan kom je bij de huidige situatie, verplicht voor vanalles & nog wat dat scherm te 'clicken' & dan wordt het gewoon onhandig, tot gevaarlijk, tijdens het rijden.