Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor mij heeft speach alleszins nog nooit gewerkt zoals het moet (die paar keer dat ik het geprobeerd heb telkens ik iets 'nieuw' had dat het ondersteund).Ik vind je reactie wel een beetje denigrerend. Waarom de woorden belachelijk als andere mensen daar wel erg tevreden mee zijn?
Killinggoku, muziek verzet ik met de touchknoppen, niet met spraak. Alle andere zaken via spraak. Ik vind het daarom nogal jammer dat je speech zo afschiet terwijl dat perfect werkt voor bijvoorbeeld GPS, telefoon, sms,...
Uh, we eten dat niet allemaal?
Rij er ondertussen 2 jaar mee rond en het is allemaal uitstekend. Met voice control en stuurwielbediening raak je heel ver, als je echt manueel een adres wil ingeven ben je sowieso een pak beter af door voor je vertrekt gewoon te schrijven op een groot touchscreen (dat wieltje was altijd al omslachtig daarvoor).
Zou echt al moeten denken waarom ik in de menu's zou moeten gaan duiken tijdens het rijden.
In de plaats krijg je wel grote duidelijke schermen terug en heb je een opgekuist proper interieur.
Touch is niet per sé slecht e. Bij mij (IDrive 6) is het ook een touch screen op het dash. En idd, om een adres in te geven in stilstand bezig ik dat scherm. Dat typt uiteraard sneller dan een wieltje.Touch controls nooit begrepen in een wagen tbh, blij dat BMW daar nog wat ouderwets blijft.. Ik zou dan nog eerder via mijn gsm een adres naar de wagen sturen, dan te spreken ook. Nu, ben wel wat ouderwets op dat gebied.. op iPhone ook nooit gebruikt, met de juiste controls ergens te plaatsen kan ik sneller dingen gedaan krijgen met mijn handen, dan dat ik moet spreken.
Zou het niet aan je accent liggen? Als west-vlaming heb ik toch weining problemen met begrijpbaarheid voor die dingen. Hetzelfde verhaal bij vrienden en familie.Voor mij heeft speach alleszins nog nooit gewerkt zoals het moet (die paar keer dat ik het geprobeerd heb telkens ik iets 'nieuw' had dat het ondersteund).
Voor telefoon bv. zet ik meestal m'n contacten als 'Bedrijf' 'Naam' ... pakweg 'Mijn IT Jantje' & jah die verstaat dus 'IT' niet. Dit is nu mss een simpel geval om te 'vernederlandsen', but still ... veel bedrijven waar dit niet het geval is.
Dan nog het geval van hoe die in den telefoon zit dat je 100% van buiten moet weten. De Chinees zit in m'n telefoon als 'whatever Chinees', dus ik filter op chinees & vind em wel, met voice zou dat niet lukken.
Heb ooit eens een SMS'je proberen dicteren tegen de 5 reeks (dus de voorbije 2j, een niet zou oud systeem dus) ... schoon AN gesproken, maar 't was een ramp. Uiteindelijk aan de kant gegaan en het maar gewoon getypt.
Was gewoon een berichtje in den trend van 'ben er volgens de GPS binnen x aantal minuten' of zoiets.
Verder heb ik ook, ik denk 1 keer, geprobeerd een volledig adres aan de GPS wijs te maken via voice ... hmmm yeah ... that didn't go too well. Dus nooit meer gedaan sinds.

Goh ... ik spreek 'normaliter' wel dialect, maar heb geen accent als ik AN spreek. Dus daar zal het niet niet direct aan liggen.Zou het niet aan je accent liggen? Als west-vlaming heb ik toch weining problemen met begrijpbaarheid voor die dingen. Hetzelfde verhaal bij vrienden en familie.
Trouwens het is speech, niet speach![]()

Haha, da’s pas een onderbouwde replyGoh ... ik spreek 'normaliter' wel dialect, maar heb geen accent als ik AN spreek. Dus daar zal het niet niet direct aan liggen.
Lokers, of in uw geval West-Vlaams klappen tegen dat ding ... jah ... dat weet ge wel al op voorhand hoe dat zal uit draaien.
In m'n hoofd klink dat AN wel wat raar, alsof het iemand anders is die z'n ding aan't verkondigen is. En ik moet er dan ook de hele dag actief 'op letten'. Anders val ik wat terug op m'n Lokers.
In NL bv., bij klanten, moest ik het dan wel hele dagen in AN doen. Dat Lokers dat kwam niet goe, maar AN no problem. Dus hele dagen 't gevoel dat ik er op moest letten. Idem bij pakweg presentaties voor prospect klanten e.d.
Af & toe glipt daar dan eens een verkeerd woord tussen, mor soit. Over 't algemeen lukt dat goed.
Mensen/collega's die me kennen verschieten er dan altijd van.
Idem voor m'n Engels & Frans. In 't FR is m'n woordenschat wat beperkter dan ik zou willen, maar ik spreek over 't algemeen accent vrij.
Engels is voor mij eerder m'n 2e moedertaal, dat komt er vlotjes uit.
In zake m'n Engelse vaardigheid ... toen ik nog in 't school zat heb ik zo ooit eens een leraar gehad die aanhaalde van 'ge geeft die presentatie zo op uw gemakske, juust gelijk ne gepensioneerden Amerikaan'. Da's al zo lang geleden, om een of andere reden blijven plakken.
Dat EN zit er al van jongsaf in eigenlijk.
Ik sprak toen altijd EN met m'n tante als die op bezoek kwam (was naar US verhuisd).
En als klein manneke die al graag eens Zelda in z'n Nintendo stak (toen nog een fancy 'gouden cartridge') was het ook maar lastig als je er geen woord van verstond & mama-lief was da snel beu om om de 2 minuten te moeten vertalen.![]()
In den tijd bij mij 0 euro als tijdelijke promotie, kwam dan nog eens in een pakketje van ocharme 1500 euro. Ja wie ben ik om daar nee op te zeggen. Toch wel zeer blij mee geweest. Maar inderdaad, los en in normale omstandigheden niet echt bepaald goedkoop.Heads-up ... meh ... was mij de redelijk zware extra kost niet waard. Want jah ... da's geen optie van 100 EUR e.
Bij mij werkt Audi spraakbesturing echt zeer goed. Android Auto begrijpt er meestal geen snars van maar Audi lukt het wel. Meestal werkt het als je eerst het "breng mij naar dorp" zegt, dan ff laat crunchen en dan de straat verder aanvult. Ik brul er wel wat tegen, misschien zit dat een beetje in het cultureel erfgoed van de wagen dat dit zeer goed werkt.Bij mij (Audi) werkt de spraakbesturing voor geen meter, voordeel is dat ik op plaatsen kom waar ik anders nooit zou geweest zijn - voor de fun zoals in een voorgaand bericht ingesproken: Lidl Affligem en hopla ..... op weg naar Verviers
Ik hoop dat de volledige aandrijflijn dit aankanBMW 545e gaat stage 1 naar 520pk/800nm. Wtf zeg. Dat gaat na een jaartje ofzo toch gebeuren.
Uiteindelijk is die B58 blok ook echt wel genepen in de 45e.

Ik blijf dat bij die BMW's toch ook een risico vinden. Die komen op zo'n enorme vermogens, dat je volgens mij wel al een stuk buiten de "veiligheidsmarge" uitkomt...Ik hoop dat de volledige aandrijflijn dit aankan![]()
Ik blijf dat bij die BMW's toch ook een risico vinden. Die komen op zo'n enorme vermogens, dat je volgens mij wel al een stuk buiten de "veiligheidsmarge" uitkomt...
Ik hoop dat de volledige aandrijflijn dit aankan![]()

Goh ... da's allemaal leuk natuurlijk tot het miserie is en er niets van garantie is.'t is daarom dat ik eerst 1 á 2 jaar de kat uit de boom zal kijken![]()
Die wagens op carwow.. dan heb je het wss bijvoorbeeld over die M5 van evolve. Da's volledig built en quasi niks standaard aan.Goh ... da's allemaal leuk natuurlijk tot het miserie is en er niets van garantie is.
Nuja, gewoon algemeen blijft het een risico zowel technisch als legaal (want in feite mag het gewoon niet e). Je zou dan ook via de verzekering moeten passeren om verzekerd te blijven en daar geen miserie te hebben etc.
Duuuuuuus ... jah ... dunno ... zelfs moest het geen wagen van de leasingfirma zijn weet ik niet of ik er het risico voor zou willen nemen.
Zonder 100% duidelijkheid dat de wagen z'n aandrijflijn dat vermogen aan kan zou ik het mij zeker niet durven riskeren. Da's toch een serieus kapitaal waar je 't zwaard van Damocles boven hangt.
Side NOTE ...
Je ziet zo ook regelmatig bij pakweg CarWow dat wanneer ze met zwaar getunede wagens racen dat die wagens regelmatig gewoon allerhande miserie geven. Gaande van verlies van power (net het omgekeerde van wat je wilt bereiken) tot erger.
Uiteraard zitten die verre van een simpel stage 1 chip foefke, dus dat soort issues is nu niet direct iets wat je constant zult tegen komen bij gewone chiptuning, but still ... het blijft foefelen met de wagen door een derde partij.
Waarschijnlijk kunt ge verkeerd foefelen ook en uw ECU of iets dergelijks volledig naar de klodden krijgen. Ik weet dat Heinz garantie geeft, mor wie weet of dat overal het geval is.
Dat zal idd die zijn die 't meest vers in m'n gedachten zit. Die rally wagens die omploften tellen ni mee.Die wagens op carwow.. dan heb je het wss bijvoorbeeld over die M5 van evolve. Da's volledig built en quasi niks standaard aan.

)En geef je dat dan aan bij de verzekering? Ik veronderstel dat dat 't minste is wat je wil doen.Ik rij al 15 jaar rond met geremapte wagens en tot nu toch nog nooit een probleem mee gehad. Moet natuurlijk niet continu het varken uithangen + bij een respectabele tuner langsgaan.
Slecht nieuws voor de bmw fanaten onder ons die zo gefixeerd zijn op die knoppen.
iDrive 8 haalt weer een pak knoppen weg.
BMW zet in op spraaksturing voor nieuwe generatie iDrive
BMW was één van de eerste automerken die een doordachte oplossing naar buiten bracht voor het aansturen van infotainmentsystemen in de wagen. Sinds 2001 stond het iDrive-systeem dan ook hoog aangeschreven. Binnenkort is het tijd voor generatie 8. Een generatie die een inhaalslag moet maken op de...autofans.be