De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Heel Duits voelde dieje Corsa ni aan :help:. Ik heb een jaar of 10 geleden eens met den toenmalige A4 van mijn schoonvader gereden en was toen al verkocht, ik kan ni wachten!

Ik heb wel nog getwijfeld tussen de A4 Avant en Q3, maar de hogere instap (koffer) voor de honden heeft zo wat het verschil gemaakt.

Heel Duits voelde dieje Corsa ni aan :help:. Ik heb een jaar of 10 geleden eens met den toenmalige A4 van mijn schoonvader gereden en was toen al verkocht, ik kan ni wachten!

Ik heb wel nog getwijfeld tussen de A4 Avant en Q3, maar de hogere instap (koffer) voor de honden heeft zo wat het verschil gemaakt.
Enigste die ik nog zou overwegen was de Q3 Sportback. Zeker als je een A4 Avant kunt kiezen. Die A4 heeft gewoon een pak meer plaats als je niet expliciet de hogere opstap wilt. (En vooral als je dan over de haag gaat kijken wat BMW qua koffer ruimte geeft met de X1 in dit segment.)

Tegenover de A4 is de Q3 qua afwerking en plaats toch wel maar een gewone A3 op stelten. Met de Q3 Sportback proberen ze dan dezelfde truc als A4 naar A5, voor een iets meer premium uitstraling maar je merkt nog in elke hoek en kier nog steeds de A3.

Op zich geen probleem mee, maar vanbinnen blijf je toch dagdagelijks in een "A3" interieur zitten. En zeker als je dan weet "ik kon in een A4 zitten voor deze prijs". Qua looks is de Q3 SB toch echt wel een knaller en kan ik em wel ergens begrijpen. (Vooral in platinum en alles tering hard zwart) Maar ik moet elke dag wel enkele uren op zijn interieur kijken, en den buitenkant zie ik meestal niet.

Laatst bewerkt:
Enigste die ik nog zou overwegen was de Q3 Sportback. Zeker als je een A4 Avant kunt kiezen. Die A4 heeft gewoon een pak meer plaats als je niet expliciet de hogere opstap wilt. (En vooral als je dan over de haag gaat kijken wat BMW qua koffer ruimte geeft met de X1 in dit segment.)

Tegenover de A4 is de Q3 qua afwerking en plaats toch wel maar een gewone A3 op stelten. Met de Q3 Sportback proberen ze dan dezelfde truc als A4 naar A5, voor een iets meer premium uitstraling maar je merkt nog in elke hoek en kier nog steeds de A3.

Op zich geen probleem mee, maar vanbinnen blijf je toch dagdagelijks in een "A3" interieur zitten. En zeker als je dan weet "ik kon in een A4 zitten voor deze prijs". Qua looks is de Q3 SB toch echt wel een knaller en kan ik em wel ergens begrijpen. (Vooral in platinum en alles tering hard zwart) Maar ik moet elke dag wel enkele uren op zijn interieur kijken, en den buitenkant zie ik meestal niet.

De A4 is toch ook echt een gedrocht vanbinnen. Hopeloos verouderd. Ik begrijp niet dat de A4 en A5 nog altijd op dat oude interieur teren.

Klopt dat de Q3 een A3 op stelten is maar kwa design is dat interieur toch veel mooier dan de A4. Probleem is de kwaliteit van de materialen, waar vroeger de A3 al premium aanvoelde is dat met het nieuwe model niet meer.

Kan het dus wel begrijpen dat er veel Q3’s rondrijden.

Ben intussen een testrit gaan doen met de Peugeot 5008. Eerste keer met een automaat gereden, was eigenlijk blij verrast.
Garage heeft offerte opgemaakt en zou blijkbaar de GT Pack kunnen nemen met leren zetels en black pack optie. Volgens de leasing tool kreeg ik er een veel mindere versie uit.
Moet blijkbaar toch de leasing tool volgen. 't Is uiteindelijk een Peugeot 5008 Allure Pack geworden (met visiopark 2, elektrische koffer en zetelverwarming).

De A4 is toch ook echt een gedrocht vanbinnen. Hopeloos verouderd. Ik begrijp niet dat de A4 en A5 nog altijd op dat oude interieur teren.

Klopt dat de Q3 een A3 op stelten is maar kwa design is dat interieur toch veel mooier dan de A4. Probleem is de kwaliteit van de materialen, waar vroeger de A3 al premium aanvoelde is dat met het nieuwe model niet meer.

Kan het dus wel begrijpen dat er veel Q3’s rondrijden.
2021-Audi-A4-interior-1024x576.jpg

c1ccec3f6c406a5e11874f76d2664195.jpg

Tghoh het enigste wat stevig opvalt is dat de Q3 terug een MMI in de dash heeft. Wat voor mij feitelijk achteruitgang is. Ik zie dit liever niet. Terug met je hoofd naar beneden duiken om iets te kiezen op de radio.

Tghoh het enigste wat stevig opvalt is dat de Q3 terug een MMI in de dash heeft. Wat voor mij feitelijk achteruitgang is. Ik zie dit liever niet. Terug met je hoofd naar beneden duiken om iets te kiezen op de radio.
Dat scherm is tegenwoordig ook niet meer zo belangrijk als vroeger hé.
Nu wordt de focus weer richting de tellers getrokken door daar de GPS weer te geven.
Dus hoeft dat scherm eigenlijk niet meer zo prominent hoog te staan.

En radio kan ook gewoon via stuur, waardoor je niet eens zo hoeft te focussen op het mmi scherm.

Nu wordt de focus weer richting de tellers getrokken door daar de GPS weer te geven.

En radio kan ook gewoon via stuur, waardoor je niet eens zo hoeft te focussen op het mmi scherm.
Wel ik geef je volledig gelijk als we in het basis model die optie ook krijgen. Maar ik vrees ervoor. Ik ben een gigantische fan van heads up displays en elke auto een digitaal dashboard. Mijn BMW had een heads up display en nu bij mijn nieuwe Audi ben ik gegaan voor de virtual cockpit plus.

Mijn ervaring heeft me spijtig genoeg geleerd dat het geen goed idee is om enkel op die hoogte iets te hebben (ben zo al eens door die onoplettendheid "de staart" geweest). Vandaar dat ik er zo op sakker.

Stom ne keer es een draai aan je gps geven, maar den dag van vandaag is 't rap gebeurd.

Ik ben naar beide gaan zien en vond de Q3 nu toch ook wel gewoon mooi, maar de A4 was de logischere keuze voor ons.

Ik heb trouwens ook de Virtual Cockpit Plus, ben benieuwd of dat aangenaam werkt.

Ben best wel fan van het exterieur van de Q3 sportback, dat is gewoon een mooie wagen van buitenaf. Maar om daar den A4 voor te laten staan. Nah :p

Ik heb het wel zo met dat type van vorm. Nen 3GT was ook iets gelijkaardig.

Wel ik geef je volledig gelijk als we in het basis model die optie ook krijgen.
Alleen maakt Audi (of gelijk welk premium merk) geen auto's voor degenen die er zo min mogelijk voor willen betalen en dus voor een basis configuratie gaan.
Wil je echt de premium experience, dan moet je in de optielijst gaan duiken.
Die virtual cockpit en heads up display hoort er gewoon bij als je premium wilt rijden :D

Alleen maakt Audi (of gelijk welk premium merk) geen auto's voor degenen die er zo min mogelijk voor willen betalen en dus voor een basis configuratie gaan.
Wil je echt de premium experience, dan moet je in de optielijst gaan duiken.
Die virtual cockpit en heads up display hoort er gewoon bij als je premium wilt rijden :D
Ironisch genoeg rijden der veel kale s en m pakketten rond. Ma je hebt wel gelijk dat het er eigenlijk wel een beetje bij hoort. Virtual cockpit was wel een must voor mij.

Toen ik filmpjes aan het zien was van de nieuwe Q5 die er in Amerika als eerste aan het doorkomen was zag je ze allemaal op 19inch jaapers staan met panoramisch dak en s pakket, maar dan toch maar het standaard kleine kleuren schermpje.

Zonde. Vooral als je weet dat in den tijd dat ze 370 euro vroegen voor het kleurenscherm en 500 voor de virtual cockpit.

Laatst bewerkt:
2021-Audi-A4-interior-1024x576.jpg

c1ccec3f6c406a5e11874f76d2664195.jpg

Heb een hekel aan die opplak schermen. Vind het persoonlijk ook iets te laag bij de Q3, maar bij de A4 is het dan weer te ver weg. Heb er ook voor gaan zien en vond het heel onpraktisch te gebruiken. Dat in combinatie met het weglaten van de swivel wheel vind ik een enorme achteruitgang. Heb met de A7 gereden 2 weken terug en dat lager, meer naar voren, scherm zorgt er wel voor dat je dat iets veiliger en makkelijker kan bedienen.

Dat een virtual cockpit bij de premium experience hoort hangt er heel erg vanaf. Bij een Audi moet je dat hebben, die is top. Met die van BMW ben je absoluut niets.

Ben ik nu de enige die het nut van de Virtual cockpit overdreven vind? Enkel voor de GPS is dat handig, je ziet effectief meer kaart. Al werkt een GPS op een kleiner scherm stiekem bijna even goed. Zonder de GPS ziet het er bijna hetzelfde uit dan met analoge tellers.

En van de virtual cockpit plus snap ik het al helemaal niet, dat zijn enkele honderden euro’s voor een andere layout. Al is dat smaak natuurlijk. Genoeg mensen die het ervoor willen geven.

Heb een hekel aan die opplak schermen. Vind het persoonlijk ook iets te laag bij de Q3, maar bij de A4 is het dan weer te ver weg. Heb er ook voor gaan zien en vond het heel onpraktisch te gebruiken. Dat in combinatie met het weglaten van de swivel wheel vind ik een enorme achteruitgang. Heb met de A7 gereden 2 weken terug en dat lager, meer naar voren, scherm zorgt er wel voor dat je dat iets veiliger en makkelijker kan bedienen.

Dat een virtual cockpit bij de premium experience hoort hangt er heel erg vanaf. Bij een Audi moet je dat hebben, die is top. Met die van BMW ben je absoluut niets.
Inderdaad die swivel wiel weg is een enorme achteruitgang. Ik ben vele comfortabeler om bij 120/u ff aan die knop te draaien dan bijvoorbeeld touch.

BMW doet 't daar toch wel goed met die schermen. Die zitten iets subtieler meer naar beneden en naar de bestuurder toe.

Laatst bewerkt:
Jammer dat die HVO zo duur blijft tov gewone diesel, door de taksen. Lijkt mij een goed product

Inderdaad die swivel wiel weg is een enorme achteruitgang. Ik ben vele comfortabeler om bij 120/u ff aan die knop te draaien dan bijvoorbeeld touch.

BMW doet 't daar toch wel goed met die schermen. Die zitten iets subtieler meer naar beneden en naar de bestuurder toe.

Inderdaad ben door al die kleine dingen ook voor de BMW gegaan. En nog geen spijt gehad van men keuze :)

Niet akkoord mee.
Ja virtual cockpit is een aanwinst. Maar nee dat centrale grote scherm is nog altijd heel belangrijk. En daarvoor naar benden moeten kijken is gewoon niet goed. Kijk naar Mercedes en BMW zij begrijpen dit goed.

Niet akkoord mee.
Ja virtual cockpit is een aanwinst. Maar nee dat centrale grote scherm is nog altijd heel belangrijk. En daarvoor naar benden moeten kijken is gewoon niet goed. Kijk naar Mercedes en BMW zij begrijpen dit goed.
S-klasse en nieuwe c-klasse nog niet gezien? ;)

Ik kijk meestal met een half oog over mijn gps scherm naar het verkeer als ik erop moet kijken. En op mijn dashboard staat dan meestal mijn muziek. Denk dat dit met de nieuwe wagen misschien ga omkeren. Wat het makkelijkste werkt. Twee schermen is toch wel handig. Daar zit voor mij de grote aanwinst. Denk dat ik alles één keer instel en dan quasi niet moet switchen van view.

Die BMW idrive is daar ook mega handig voor, die stacken zich meestal als een boek kaarten dus dan stond er op het scherm meestal gps op en met één klik zat ik terug in de muziek instellingen. (als ik em niet deed via de hud)

Terug
Bovenaan