De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Bij huidige wagen heb ik vervangwagen maar wist dat niet eens dus heb ik er maar 1 keer gebruik van gemaakt (garage stelde dat zelf voor)

Een beetje de -positieve- omgekeerde wereld, dat je de mogelijkheid krijgt maar dat het niet gecommuniceerd wordt.

Op zich is 1 keer per jaar (in normale omstandigheden) de kost van een vervangwagen ook verwaarloosbaar in de totale kost van een leasecontract. Voor veel sectoren / functies snap ik niet dat bedrijven die kleine kost niet willen doen als het hun werknemers 1 dag per jaar een stuk productiever maakt - ik denk bv. aan jobs in productie, sales met face-to-face klantencontact, jobs waar mensen in de praktijk meer dan een laptopscherm nodig hebben om deftig te kunnen werken.

Ikzelf bol al véééééle jaren rond met een bedrijfswagen. Ik heb enkel nog maar met een vervangwagen naar huis gekomen indien de wagen meer dan 1d in de garage diende te vertoeven.

De laatste 11 jaar of zoiets, sinds ik BMW rijd is dat nooit nodig geweest want de garage is zo dicht, dat men mij van de garage zelf telkens afgezet op kantoor & de wagen nadien in de namiddag ergens gewoon komen afzetten aan 't kantoor.
Behalve ... de laatste keer (begin dit jaar ergens). Sinds de fusie werken we nu voor BMW met een andere dealer ('t is nu in Gent te doen voor BMW als ik 't goed op heb) & jah ... nu zijn ze daar (hier) zo happig niet meer op precies. Dus ben ik maar te voet naar kantoor getrokken. :sneaky:

Ooit was het dan zo dat het geregeld werd onderling met de collega's om mij op te halen of af te zetten. Gebeurd trouwens nog vaak bij de collega's.
OF als het een klein onderhoud is kan men meestal gewoon ter plekke blijven werken (net zoals ik dat doe voor m'n bandenwissels).
En ja, wie weet binnen een paar jaar of ik het zelf ook niet terug zou moeten doen, afhankelijk van wat de wagen wordt.

Nuja, veel vieren en vijven om uiteindelijk gewoon te stellen dat dit afhangt van de opties van uw leasing contract zeker.

Hier mn audi in november gekregen op 90.000km.
We zijn nu 9 maand verder en zit aan 132.000km.

Zou de wagen tot 6/26 moeten houden of 160.000km. volgens mn berekening zou ik in januari aan 160.000km komen.
Mss stilaan mn HR contacteren..

Mn Audi is wel 2 categoriën hoger dan ik normaal mag.
Volgende wagen die ik mag kiezen:
- enyac 60 full option
- Kia EV6 full option en grootste batterij (geen GT)
- Ioniq 5/6 (quasi) full-option en grootste batterij
- Tesla model 3 Rwd (mss een Awd met opleg)
- BYD Seallion 7 basisversie (dat zou al met opleg zijn).
- ID4/5
- Q4 e-tron (vermoedelijk basic)
- ix1 e20 (vermoedelijk basic)
- Peugeot 5008 full-option

Ben iemand die vaak Brussel-Nederland/Frankrijk moet doen. En een jaarlijkse roadtrip. Nu hebben we op onze 2 weken verlof 7000-8000km gereden.
Persoonlijk wacht ik op de nieuwe Ioniq6..de 6n is in het nieuwe design te bestellen..dus hoop dat de gewone ook asap volgt.
Zou een wagen willen die mn A4 kan benaderen qua rijcomfort. Rijd ook liever met een sedan/iets dat wat lager zit. Anderzijds..ben al eens naar de Seallion 7 gaan kijken en dat was wel een giga wagen...ook handig.

Of er zou blijkbaar een i4 (geen idee welke uitvoeding) in bestelling staan voor iemand die net ontslagen is. Wie weet komt die mijn richting uit 🤣.
Via de website van de ANWB onze roadtrip van afgelopen 2 weken nagebootst. Tussen een enyac 60 en een ioniq 6 scheelde het 3-3,5u in de totale reistijd.

Laatst bewerkt:
Normaal gezien krijgen die wel een seintje van de leasing als uw wagen dreigt over zijn km's te gaan. Maar een informatief mailtje kan nooit kwaad natuurlijk :) .

- enyac 60 full option
- ID4/5
Dan zou ik toch neigen naar die EV6.
- De 60 bij de Enyaq is toch maar pover qua range als je veel afstanden moet doen. Ik denk dat je in de winter zelfs al niet over en weer zal raken naar NL/FR op één lading. Ik heb de 85 en wel heel tevreden van comfort en ervaring na een zestal maand.
- ID4/5 zijn eigenlijk de Enyaq met een VW sticker (en prijs). Naar mijn mening minder waar voor je geld.
- Peugeot: Ik heb het niet voor hun boordcomputer. Ik ergerde me dood in de 508 aan de traagheid van dat ding.
- IX1: Nogal klein, neen?
- Tesla en Chinezen zijn bij mij altijd no-go :) .

Je kan altijd is proberen kijken voor een Enyaq 85 iets of wat uitgekleed?

Zou de wagen tot 6/26 moeten houden of 160.000km. volgens mn berekening zou ik in januari aan 160.000km komen.

- enyac 60 full option
- ID4/5

Ben iemand die vaak Brussel-Nederland/Frankrijk moet doen. En een jaarlijkse roadtrip. Nu hebben we op onze 2 weken verlof 7000-8000km gereden.
Persoonlijk wacht ik op de nieuwe Ioniq6..de 6n is in het nieuwe design te bestellen..dus hoop dat de gewone ook asap volgt.
Zou een wagen willen die mn A4 kan benaderen qua rijcomfort. Rijd ook liever met een sedan/iets dat wat lager zit. Anderzijds..ben al eens naar de Seallion 7 gaan kijken en dat was wel een giga wagen...ook handig.

Of er zou blijkbaar een i4 (geen idee welke uitvoeding) in bestelling staan voor iemand die net ontslagen is. Wie weet komt die mijn richting uit 🤣.
Via de website van de ANWB onze roadtrip van afgelopen 2 weken nagebootst. Tussen een enyac 60 en een ioniq 6 scheelde het 3-3,5u in de totale reistijd.
Sowieso de BYD Sealion 7, alé dat wordt toch mijn keuze volgend jaar, hopelijk.

Normaal gezien krijgen die wel een seintje van de leasing als uw wagen dreigt over zijn km's te gaan. Maar een informatief mailtje kan nooit kwaad natuurlijk :) .

- De 60 bij de Enyaq is toch maar pover qua range als je veel afstanden moet doen. Ik denk dat je in de winter zelfs al niet over en weer zal raken naar NL/FR op één lading. Ik heb de 85 en wel heel tevreden van comfort en ervaring na een zestal maand.
- ID4/5 zijn eigenlijk de Enyaq met een VW sticker (en prijs). Naar mijn mening minder waar voor je geld.
- Peugeot: Ik heb het niet voor hun boordcomputer. Ik ergerde me dood in de 508 aan de traagheid van dat ding.

Goedkoper dan bedoel je?

Ik begrijp de positionering ID4/Enyaq niet alleszins.

- enyac 60 full option
- ID4/5

Gezien de vele kilometers die je moet doen, denk ik dat je best range/laadsnelheid op nummer 1 zet. En ik denk dat Hyundai de beste is op dat vlak uit jouw lijstje.
Geen enkele auto gaat in de buurt komen van de Ioniq 6. Maar je moet wel aan dat model zijn natuurlijk, al lijkt dat geen probleem te zijn in jouw geval.
Ik zou eerder richting de Ioniq 5 gaan denk ik.
Of als de ruimte geen probleem is, eventueel voor de Tesla Model 3 RWD. Die raakt ook best ver en heeft een LFP batterij, waardoor het geen probleem is om elke nacht naar 100% te laden. En heeft een heel goeie laadcurve.

Ix1 steekt zwaar tegen qua range blijkbaar. Enkele collega's hadden die 1-1,5jr geleden besteld omdat het merk een bepaalde status uitstraalt..maar ze zouden nu direct voor een ander model gaan.

Enyac 85 is zelfs kaal geen optie binnen mn categorie.
Id4/5 ben ik eigenlijk nooit echt fan van geweest. Die ogen plastiekerig om één of andere reden.

Het uiterlijk van de 5008 vind ik wel mooi. Interieur/infotainment heb ik nog nooit gezien
Gezien de vele kilometers die je moet doen, denk ik dat je best range/laadsnelheid op nummer 1 zet. En ik denk dat Hyundai de beste is op dat vlak uit jouw lijstje.
Geen enkele auto gaat in de buurt komen van de Ioniq 6. Maar je moet wel aan dat model zijn natuurlijk, al lijkt dat geen probleem te zijn in jouw geval.
Ik zou eerder richting de Ioniq 5 gaan denk ik.
Of als de ruimte geen probleem is, eventueel voor de Tesla Model 3 RWD. Die raakt ook best ver en heeft een LFP batterij, waardoor het geen probleem is om elke nacht naar 100% te laden. En heeft een heel goeie laadcurve.
De huidige/oude Ioniq6 vind ik ook niet wauw..de nieuwe (model 2026?) dan weer wel.
Dus hoogst wss zal het de EV6 of Ioniq6 worden. Nu hopen dat er niet teveel prijswijzigingen zijn en ze tegen dan nog binnen mn categorie vallen.

Wat betreft "leasingmaatschappij geeft een seintje"..wel..bij mn vorige dus niet 😅.. en 2 weken voor einde lease ben ik zelf 'aar de HR gegaan en ze vielen uit de lucht en het was paniek. Per toeval diende die week een collega die 2 categoriën hoger zat zijn ontslag..was mooi meegenomen, komende van een kale Skoda kmKaroq naar een quasi full option A4 Avant

Zijt ge trouwens gaan kijken of ook gereden met de Sealion? If so, hoe waren de bevindingen?
Enkel gaan kijken, gezien ik nog niet mag kiezen.
Qua interieur veruit het grootste interieur dat ik ooit gezien heb. Ik ben 1,95m groot en in mn zithouding had ik achter mij nog 20-25cm beenruimte tussen mijn knieën en de zetel. Ter vergelijking, in mn A4 kan ik niet achter mezelf zitten (of de zetel zit tussen mijn benen).
Het interieur, zonder naar het merk te kijken, oogde qua materiaalgebruik echt premium. Ben wel benieuwd naar het rijgedrag. Online las ik dat hij wa zwalpte in de bochten.

Enkel gaan kijken, gezien ik nog niet mag kiezen.
Qua interieur veruit het grootste interieur dat ik ooit gezien heb. Ik ben 1,95m groot en in mn zithouding had ik achter mij nog 20-25cm beenruimte tussen mijn knieën en de zetel. Ter vergelijking, in mn A4 kan ik niet achter mezelf zitten (of de zetel zit tussen mijn benen).
Het interieur, zonder naar het merk te kijken, oogde qua materiaalgebruik echt premium. Ben wel benieuwd naar het rijgedrag. Online las ik dat hij wa zwalpte in de bochten.
Ja premium gevoel komt idd overal terug in de reviews. Ik zou de excellence versie nemen, pittig voor een SUV.

Ja premium gevoel komt idd overal terug in de reviews. Ik zou de excellence versie nemen, pittig voor een SUV.
De middenconsole was ook volledig in "leder". Iets wat je zelfs niet in een A4 of A6 ziet.

Dacht niet dat de Excellence binnen mijn categorie zou vallen. Of dan zou ik maandelijks rond 70€ netto moeten bijleggen. Maar idd wel pittige specs 😀.

De middenconsole was ook volledig in "leder". Iets wat je zelfs niet in een A4 of A6 ziet.

Dacht niet dat de Excellence binnen mijn categorie zou vallen. Of dan zou ik maandelijks rond 70€ netto moeten bijleggen. Maar idd wel pittige specs 😀.
Nearly new he 😅 ik moet geen nieuwe nemen van de job

Ik heb ze nog niet zien rijden, dus vermoed dat het wel lastig zal zijn een nearly new te vinden 😅.
Aargh, ik zou nu zo hard twijfelen tussen de byd en de ioniq6/ev6
Da's ook wel een feit ja :/
Ik heb nog ff tijd, begin volgend jaar, hopelijk tegen dan wel🤞
Die EV6 vind ik ook echt een beest ja. Ik snap de twijfel

Terug
Bovenaan