De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zo'n elektrische wagen moet met moeite één keer per twee jaar naar de garage. Of voorziet ge u al op kuren van de goedkope Chinese (vul hier zelf uw adjectief naar believen in)?
Serieus nu, 18 of 30km één keer in de twee jaar, dat boeit toch niet?
Wel als'k iemand moet zoeken die me kan komen oppikken. Tenzij je bij zo'n garage je auto kan binnenbrengen en ze er meteen aan starten? Bij mijn peugeot garage is het 's ochtends om 8u binnenbrengen en rond 17u telefoon dat die klaar is. Zo'n hele dag in garage zitten zie ik nu ook niet zitten.

Wel als'k iemand moet zoeken die me kan komen oppikken. Tenzij je bij zo'n garage je auto kan binnenbrengen en ze er meteen aan starten? Bij mijn peugeot garage is het 's ochtends om 8u binnenbrengen en rond 17u telefoon dat die klaar is. Zo'n hele dag in garage zitten zie ik nu ook niet zitten.
ik vraag gewoon altijd om eerst aan mijn auto te beginnen omdat ik wacht in de garage. Nog nooit problemen mee gehad en al gereden met Volvo, VW, Skoda & Peugeot.

ik vraag gewoon altijd om eerst aan mijn auto te beginnen omdat ik wacht in de garage. Nog nooit problemen mee gehad en al gereden met Volvo, VW, Skoda & Peugeot.
Bij mij lukt dat precies dus nooit. 1x op voorhand afgesproken dat ze er idd meteen aan zouden beginnen. Heb daar van 8 tot half 2 gezeten 🙈

Dat regel je toch met vervangwagen?

Kun je toch afspreken?

Ik ga subiet mijn auto binnen doen voor onderhoud. Ik heb afgesproken om op de auto te wachten, dus straks om 13:00 rij ik ineens binnen met de auto.

Volgende week is het 2de auto dat binnen gaat, maar hier wacht ik niet op.
Deze breng ik de avond ervoor binnen en steek de sleutel in hun sleutelbox en zal die de avond nadien terug oppikken.

Mogen jullie naar een merkloze garage gaan voor onderhoud?

Ik heb een BMW en gegeven mijn woonplaats werd een merkloze garage in de buurt als 1e keuze voorgesteld. Terwijl een BMW garage ongeveer even ver is.
In ieder geval, ook gewoon afspraak gemaakt om 13u, binnengereden, en voor 14u was ik alweer weg.

Om terug te komen op Xpeng. Eens even gekeken: 2 heel recente lease-offertes:

- XPENG G9 vs BMW iX3, beiden excl. btw en voor korting (korting beide wagens zijn gelijk): 67k euro. IX3 qua leaseprijs 8% goedkoper als de G9. Gat wordt blijkbaar wel kleiner, paar maanden geleden was dit verschil groter. Heb nu wel maar 1 case bekeken.

Qua TCO verschil wel groter ten nadele van de G9. Heeft een verbruik van 21,3 kWh/100km (vs. 17,6 kWh/100km voor den iX3) :unsure:

Mogen jullie naar een merkloze garage gaan voor onderhoud?

Ik heb een BMW en gegeven mijn woonplaats werd een merkloze garage in de buurt als 1e keuze voorgesteld. Terwijl een BMW garage ongeveer even ver is.
In ieder geval, ook gewoon afspraak gemaakt om 13u, binnengereden, en voor 14u was ik alweer weg.

Is bij sommige leasingmaatschappijen de laatste paar jaar veranderd: vroeger gingen die (in mijn ervaring) altijd voor merkgarages, de laatste tijd stellen ze precies merkloze garages voor, ook wanneer merkgarages dichter zijn.
Niet dat de onderhoudskosten in het leasecontract gedaald zijn, dus lijkt me eerder winstoptimalisatie van de leasingfirma te zijn?

Kun je toch afspreken?

Ik ga subiet mijn auto binnen doen voor onderhoud. Ik heb afgesproken om op de auto te wachten, dus straks om 13:00 rij ik ineens binnen met de auto.

Volgende week is het 2de auto dat binnen gaat, maar hier wacht ik niet op.
Deze breng ik de avond ervoor binnen en steek de sleutel in hun sleutelbox en zal die de avond nadien terug oppikken.
Ik heb precies nog nooit een deftige garage gehad. Mijn huidige garage is vooral ook veel vriendelijker tov mannen dan vrouwen.

Wij krijgen geen vervangwagen voor onderhoud van de auto. Enkel wanneer de auto echt stuk is (en zelfs dan kan het nog zijn dat je die vervangwagen niet meteen hebt).
Als uw onderhoud zo lang duurt, en je hebt die auto nodig om op uw werk te geraken, kunnen ze toch niet anders?

Als uw onderhoud zo lang duurt, en je hebt die auto nodig om op uw werk te geraken, kunnen ze toch niet anders?
Leasing maatschappij gaat er ook vanuit dat onderhoud niet zo lang duurt. En dat is ook terecht.
Ik zit gewoon met een garage waarbij ik nooit deftig iets kan afspreken. Dan spreek ik 8u 's ochtends af en zeg ik dat ik op de wagen wacht, dan is die pas in namiddag klaar. Altijd met uitleg van er kwam iets tussen. Dus sindsdien wacht ik daar nooit meer op. Maar dan moet'k altijd iemand vinden die me kan oppikken.

Leasing maatschappij gaat er ook vanuit dat onderhoud niet zo lang duurt. En dat is ook terecht.
Ik zit gewoon met een garage waarbij ik nooit deftig iets kan afspreken. Dan spreek ik 8u 's ochtends af en zeg ik dat ik op de wagen wacht, dan is die pas in namiddag klaar. Altijd met uitleg van er kwam iets tussen. Dus sindsdien wacht ik daar nooit meer op. Maar dan moet'k altijd iemand vinden die me kan oppikken.
Lol, mijn laatste groot onderhoud bij Porsche heeft een week geduurd :p

Ik heb nu nog van geen enkel bedrijf gehoord dat ze een vervangwagen betalen als je minder dan een dag de auto kwijt bent. In geval van consulting bedrijven moeten verantwoorden waarom de klant per se wilt dat ze die dag aanwezig moeten zijn om de kost van een vervangwagen te verantwoorden.
Dus ik denk niet dat het veel voorkomt dat je voor onderhoud een vervangwagen krijgt.

Ik heb nu nog van geen enkel bedrijf gehoord dat ze een vervangwagen betalen als je minder dan een dag de auto kwijt bent. In geval van consulting bedrijven moeten verantwoorden waarom de klant per se wilt dat ze die dag aanwezig moeten zijn om de kost van een vervangwagen te verantwoorden.
Dus ik denk niet dat het veel voorkomt dat je voor onderhoud een vervangwagen krijgt.
Het kan best dat ze u geen vervangwagen geven, maar dan kunnen ze u ook niet verplichten om op de bureau te zijn.

Ik wacht er de laatste tijd ook gewoon op maar ik kan ook gewoon een paar dagen ervoor naar de leasing bellen en dan droppen ze daar een vervangwagen en dan zet ik die daar s’avonds of wanneer ik de auto ga afhalen terug en dan komen ze die later ophalen nadat ik hem heb afgemeld .

Wij hebben de auto echt nodig om ons te verplaatsen en in het contract staat dat we recht hebben op een vervangwagen en leasing doet daar niet moeilijk over .
Had ook al eens gebeld met de fleetman om eventueel een auto te gebruiken die op de parking stond maar die zei zelf om gewoon naar de leasing te bellen was veel gemakkelijker .

Moet nu ook weer naar de keuring met de mijne omdat de nieuwe er nog niet is maar mijn uren zijn gewoon betaald en op den bureau weten ze ervan .

Bij grote bedrijven heb ik wel nog geweten dat ze een afspraak hadden met een beperkt aantal garages, waar je mits het op voorhand te vragen een vervangwagen mee kreeg. Ging wel over een vloot van honderden auto's in België.

Tegenwoordig zijn er ook gewoon meer garages (zeker merkgarages) die een deftige werkplek aanbieden, misschien is het toeval maar pak 15-20 jaar geleden zag ik dat precies toch minder.

Bij grote bedrijven heb ik wel nog geweten dat ze een afspraak hadden met een beperkt aantal garages, waar je mits het op voorhand te vragen een vervangwagen mee kreeg. Ging wel over een vloot van honderden auto's in België.

Tegenwoordig zijn er ook gewoon meer garages (zeker merkgarages) die een deftige werkplek aanbieden, misschien is het toeval maar pak 15-20 jaar geleden zag ik dat precies toch minder.
Bij huidige wagen heb ik vervangwagen maar wist dat niet eens dus heb ik er maar 1 keer gebruik van gemaakt (garage stelde dat zelf voor)

Terug
Bovenaan