De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mag vandaag ook een nieuwe auto kiezen

Keuze uit :
VW caddy max dubbele cabine DSG (diesel -lichte vracht )
Kia EV3 business long range
Renault scenic E-Tech elektric longe range Techno met advanced pack (maar dan wel opleg van €40/maand)
Ford explorer extended range met comfort pack (maar dan ook met opleg €50/maand)

In mail stond als je geen laadpaal kan zetten dat je dan geen EV mocht kiezen .
Heb mailke terug gestuurd om te zeggen dat ik dat discriminerend vond tegenover de mensen die in een rijhuis woonden zonder oprit of garage en mag nu toch een EV kiezen zonder laadpaal . ;) (wel laadkaart van bedrijf ) .

Aangezien ik privé al met een kia EV3 rij mag je raden voor dewelke ik nu gekozen heb . ;)
Wel kleur aventurine green en met warmtepomp en drive pack (en ook rubberen matten ) . ;)

Puur uit interesse, zit hier een voorspelbaar systeem achter dat vb. rekening houdt met nieuwe modellen van merken, bepaalde condities die lopen, ... of is het gewoon willekeurige fluctuatie?
Ik zal normaal tegen eind dit jaar moeten kijken om een nieuwe wagen te bestellen, en ben natuurlijk wel geïnteresseerd in tips van dergelijke aard om er zoveel mogelijk uit te halen.

Nogal random, en dat wisselt periodiek. Best eens aan uw fleetmanager vragen welke merken momenteel 'goed' liggen. Bij ons heel veel IX1's die besteld worden bvb. Vind dat echt een inspiratieloze matige bak persoonlijk maar het is 'een BMW' en 'goedkoop te leasen' dus heel veel bestellen die bij ons. De ID.7 en Peugeot 5008 zijn nog zo'n leasefirma favorieten merk ik laatste maanden.

Chinese merken als Xpeng moogt ge al uit uw hoofd zetten, moeten ze niks van weten (althans niet bij Ayvens en KBC).

Nogal random, en dat wisselt periodiek. Best eens aan uw fleetmanager vragen welke merken momenteel 'goed' liggen. Bij ons heel veel IX1's die besteld worden bvb. Vind dat echt een inspiratieloze matige bak persoonlijk maar het is 'een BMW' en 'goedkoop te leasen' dus heel veel bestellen die bij ons. De ID.7 en Peugeot 5008 zijn nog zo'n leasefirma favorieten merk ik laatste maanden.

Chinese merken als Xpeng moogt ge al uit uw hoofd zetten, moeten ze niks van weten (althans niet bij Ayvens en KBC).
Toevallig een idee hoe ze bij Arval naar Xpeng kijken?

Xpeng wordt blijkbaar wel aangeboden bij Ayvens (o.a. bij de "Best Deals"), wel nog maar 2 van de modellen.
Maar ik snap leasingmaatschappijen wel dat ze liever de kat uit de boom kijken bij de voor Europa nieuwere/kleinere Chinese merken omdat die qua restwaarde een groter vraagteken zijn dan bv. BYD dat al bekender is.

Xpeng wordt blijkbaar wel aangeboden bij Ayvens (o.a. bij de "Best Deals"), wel nog maar 2 van de modellen.
Maar ik snap leasingmaatschappijen wel dat ze liever de kat uit de boom kijken bij de voor Europa nieuwere/kleinere Chinese merken omdat die qua restwaarde een groter vraagteken zijn dan bv. BYD dat al bekender is.
Jammer want zit wat te hopen op een Xpeng (als'k ooit de mail eens krijg om nieuwe auto te bestellen). Van BYD heb'k echt geen garage in de buurt, dus dat is al niet handig. Xpeng is ook al op 20km.

Xpeng en BYD dealers liggen toch dicht bij elkaar?
Niet waar ik woon... Xpeng op 18km en nog relatief in buurt van mijn werk (dan kan collega me nog oppikken). Dichtsbijzijnde BYD is al op 30km van woonplaats en volledig andere richting uit. Dus niet heel praktisch om iemand te zoeken die me kan wegbrengen en ophalen als auto binnen is voor onderhoud.

BYD Seal Excellence via KBC hier; die kwam goedkoper uit dan een Tesla Model 3 Long Range (nog niet eens de Performance) en verschillende modellen van andere merken (BMW, Audi,...) met gelijkaardige catalogusprijs. Xpeng is ook gewoon mogelijk bij KBC.
Niet waar ik woon... Xpeng op 18km en nog relatief in buurt van mijn werk (dan kan collega me nog oppikken). Dichtsbijzijnde BYD is al op 30km van woonplaats en volledig andere richting uit. Dus niet heel praktisch om iemand te zoeken die me kan wegbrengen en ophalen als auto binnen is voor onderhoud.
Ik weet niet of jouw werkgever het toelaat, maar ik kan bij mijn garage gewoon verder werken aan een van de bureaus daar, via de gratis wifi, terwijl ik wacht tot het onderhoud gedaan is (mijn BYD-dealer bevindt zich nota bene op 70 km van mijn woonplaats, maar aangezien ik daar in het slechtste geval één keer per jaar moet zijn, maakt mij dat weinig uit).

Daarvoor bestaan vervangwagens, vervangfiets, ...

Vorige week de G9 performance getest en geïnformeerd naar leasing en financiële renting.
Ik was verbaasd dat ze tot 30% aankoopoptie op 5 jaar gaan (via bank max 16%), wat de maandelijkse last aanzienlijk verlaagt en afschrijvingsrisico toch wat legt bij de kredietverstrekker. 35% bij 4j zelfs.
Kwam voor de performance black edition op 860 excl per maand voor 5j.
Geen voorschot nodig.

Leasing was ongeveer 1050 euro excl btw. Ze werken bij de dealer met Ayvens

Mijn huidige iX3 kost meer...
Aan welke rente? Want na 5j heb je dan wel +50k betaald en mag je nog eens 30% van de aankoopprijs leggen als je de auto wilt houden.

Zo'n elektrische wagen moet met moeite één keer per twee jaar naar de garage. Of voorziet ge u al op kuren van de goedkope Chinese (vul hier zelf uw adjectief naar believen in)?
Serieus nu, 18 of 30km één keer in de twee jaar, dat boeit toch niet?

BYD Seal Excellence via KBC hier; die kwam goedkoper uit dan een Tesla Model 3 Long Range (nog niet eens de Performance) en verschillende modellen van andere merken (BMW, Audi,...) met gelijkaardige catalogusprijs. Xpeng is ook gewoon mogelijk bij KBC.

Ik weet niet of jouw werkgever het toelaat, maar ik kan bij mijn garage gewoon verder werken aan een van de bureaus daar, via de gratis wifi, terwijl ik wacht tot het onderhoud gedaan is (mijn BYD-dealer bevindt zich nota bene op 70 km van mijn woonplaats, maar aangezien ik daar in het slechtste geval één keer per jaar moet zijn, maakt mij dat weinig uit).
Ik mag inderdaad wel werken waar ik wil, maar wil toch liever niet een garage die te ver weg is. Met huidige auto ook 6x binnengeweest met adblue issues. Als'k dan elke keer zo ver moet rijden. Allé adblue heb'k dan gelukkig wel niet meer, maar toch.... 😂

Terug
Bovenaan