Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 18,0%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,6%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 104 36,6%

  • Totaal aantal stemmers
    284
De ZF-automaat met BMW software is gewoon steengoed voor een sportieve rijstijl. Wil je daar wat rustiger mee rijden dan is dat ook niet zo super. Dan zit je bij een 9 traps van Mercedes echt veel beter. Bij BMW is het een toefje gas en die bak denkt als volgt “aaah ik dacht dat je nooit geen gas meer wou geven, knal 3 vitessen lager en trekken tot de redline”.
De ZF rijdt gewoon heel nerveus, bij het minste gas schakelt hij terug en lanceert hij u vooruit met maximaal koppel.
Een Mercedes rijdt eerder “oei je geeft hier gas, wil je versnellen? Ben je zeker? Echt heel zeker? Ja maar je zal dan toch niet heel snel willen versnellen? Aah toch wel, oké 2 vitessen terug”.
audi is een beetje een mix tussen toch comfortabel en rustig opschakelen, en toch niet zo loom.
Daar heb je meer het “oei meneer je geeft hier gas, wil je versnellen ofzo? Ben je zeker? Oké 2 versnellingen terug en gaan dan maar!” . Dat is dat aarzelen dat je beschrijft. Maar toch niet zo goed als een Mercedes, want die is zo zacht als boter.

Ik overdrijf hier uiteraard eh. Maar algemeen is het effectief zo dat de bak bij Mercedes vooral functioneel versnellen is, gewoon heel relax. bij BMW versnellen zoals een torpedo, heel nerveus. En bij Audi het een mix is waar ze een compromis tussen beide zoeken. En het feit dat het een robotbak is helpt ook niet natuurlijk.
Ik heb toch nooit die ervaring bij men BMW's gehad, die sportieve nervositeit.
Bij men diesel in comfort mode was die echt heel rustig, wou je rap voorsteken was het nodig van je pookje even naar links te tikken (bak in sport)...
Zet ge hem in Sportmode, dan wel natuurlijk!

Met de 330e is het sowieso ook anders omdat je eerst die hoop elektrisch koppel hebt (zeer goed doseerbaar)....

In Sport Xtraboost, Tjah, dan moet ge nog maar denken aan je gaspedaal en je bent weg 🙃
Is ook een zelflerende automaat, dus je eigen rijstijl doet er ook veel aan!
 
Toch wel. Wij hebben een wagen ver onder de marktwaarde overgekocht uit een vennootschap. Op de factuur staat gewoon vermeld dat het voertuig carroserieschade heeft en verkocht wordt in de staat waarin het zich bevind.
Tot een Belastingscontroleur eens een stevige controle doet en dat verhaal niet gelooft. Dan betaal je vaa op het verschil tussen de effectieve waarde en de gefactureerde prijs.

Of, als hij het niet kan bewijzen, elk ander detail begint uit te spotten in uw boekhouding.
 
Ik heb toch nooit die ervaring bij men BMW's gehad, die sportieve nervositeit.
Bij men diesel in comfort mode was die echt heel rustig, wou je rap voorsteken was het nodig van je pookje even naar links te tikken (bak in sport)...
Zet ge hem in Sportmode, dan wel natuurlijk!

Met de 330e is het sowieso ook anders omdat je eerst die hoop elektrisch koppel hebt (zeer goed doseerbaar)....

In Sport Xtraboost, Tjah, dan moet ge nog maar denken aan je gaspedaal en je bent weg 🙃
Is ook een zelflerende automaat, dus je eigen rijstijl doet er ook veel aan!
Ssst, seffes krijg k nog spijt dat k de 330e niet heb genomen.
De V60 zou op papier 0,2 sec sneller moeten zijn (0-100), maar ik denk dat dat in de praktijk eerder een kleine seconde trager gaat zijn :-(
 
Tot een Belastingscontroleur eens een stevige controle doet en dat verhaal niet gelooft. Dan betaal je vaa op het verschil tussen de effectieve waarde en de gefactureerde prijs.

Of, als hij het niet kan bewijzen, elk ander detail begint uit te spotten in uw boekhouding.
vooral dat laatste zinnetje :)

hier is het ook aangekocht op vennootschap na einde rentingcontract (kreeg van KBC mooi papier enkele weken ervoor met de vraag wie overkoopt (of niet..), vooral om even nog verder te rijden om de EV evolutie nog wat te bekijken.

In oost-vlaanderen zie ik meer en meer zo huizen opduiken waar de oprit vol auto's staan, 'dealer 2e hands' dus. Zijn dat mannen die deftig bieden of blijf je dan beter bij de garage als opkoper? (in de andere provincies misschien ook maar ik kom er niet :p)
 
Ssst, seffes krijg k nog spijt dat k de 330e niet heb genomen.
De V60 zou op papier 0,2 sec sneller moeten zijn (0-100), maar ik denk dat dat in de praktijk eerder een kleine seconde trager gaat zijn :-(
We moeten er bij vertellen dat de automaat van de V60 niet zo goed is.
Als je denkt daar 0-100 sprintjes mee te doen denk dan maar rap iets anders :p
De motor zal krachtig genoeg zijn. Maar het zal de aandrijflijn zijn die hem parten speelt.
 
We moeten er bij vertellen dat de automaat van de V60 niet zo goed is.
Als je denkt daar 0-100 sprintjes mee te doen denk dan maar rap iets anders :p
De motor zal krachtig genoeg zijn. Maar het zal de aandrijflijn zijn die hem parten speelt.
Ik heb destijds een testrit gedaan met een V60 en vond eigenlijk vooral dat de mindere kant, het vermogen paste niet echt bij de wagen.
De versnellingsbak wel, die is eerder wel een match voor het chassis dat eerder naar comfortabel cruisen neigt dan naar sportief jezelf rond bochtjes gooien, maar daar hoeft dan niet noodzakelijkerwijze zulke krachtige motor aan te hangen!

Voor de rest was het een prachtige wagen die ook op een aantal puntjes het kon winnen van de BMW, vooral dan natuurlijk qua kofferruimte, niet alleen doordat het een break is, maar de batterij was gewoonweg beter weggewerkt, ik dacht dat je alleen wat opslagruimte in je middenconsole tussen de twee voorzetels kwijtspeelde.

Het was deels persoonlijke voorkeur (neig eerder naar het sportieve/dynamische rijstijl), en een groot pluspunt voor mij altijd is de infotainment bij de BMW die algemeen echt wel als de beste op de markt wordt aanschouwd!
 
Met hetgeen dat we nu weten over wat de regering wilt doen ivm brandstof uitstotende bedrijfswagens. -> vanaf 2025 enkel nog EV.
Is het eigenlijk slim om nu nog een hybride te nemen als werknemer? Wetende dat je in 2025 er nog mee zal rijden?
Ik ben aan het lobbyen bij mijn werkgever om een nieuwe auto, maar ik twijfel nog of ik wel een EV wil met het karige aanbod dat er nu is.
Tesla M3 en BMW iX3 zullen vast niet in mijn budget passen (voor de Cronossers onder ons, het budget dat volgt op A3/A/1 klasse, ik weet nog niet welk bedrag dat is).
En ik weet ook niet hoe lang Audi nog gaat wachten met de Q4 e-tron. En de BMW i4, zal vast even veel kosten als een iX3, dus buiten budget vermoedelijk.

@sandervdw wat is eigenlijk de verwachte levertijd van een iX3?
 
Met hetgeen dat we nu weten over wat de regering wilt doen ivm brandstof uitstotende bedrijfswagens. -> vanaf 2025 enkel nog EV.
Is het eigenlijk slim om nu nog een hybride te nemen als werknemer? Wetende dat je in 2025 er nog mee zal rijden?
Ik ben aan het lobbyen bij mijn werkgever om een nieuwe auto, maar ik twijfel nog of ik wel een EV wil met het karige aanbod dat er nu is.
Tesla M3 en BMW iX3 zullen vast niet in mijn budget passen (voor de Cronossers onder ons, het budget dat volgt op A3/A/1 klasse, ik weet nog niet welk bedrag dat is).
En ik weet ook niet hoe lang Audi nog gaat wachten met de Q4 e-tron. En de BMW i4, zal vast even veel kosten als een iX3, dus buiten budget vermoedelijk.

@sandervdw wat is eigenlijk de verwachte levertijd van een iX3?
Mijn levering is voor half februari voorzien. (Is gewoon de eerste batch van België). Maar geen idee wat het is als je nu bestelt.

Nu, als je in de prijsklasse rond 60k zit, biedt de Mustang Mach-E wel verrassend veel voor het geld. Je moet u er waarschijnlijk FF over zetten dat het geen premium is, maar qua bereik/performance/prijs zit die top.
 
Met hetgeen dat we nu weten over wat de regering wilt doen ivm brandstof uitstotende bedrijfswagens. -> vanaf 2025 enkel nog EV.
Is het eigenlijk slim om nu nog een hybride te nemen als werknemer? Wetende dat je in 2025 er nog mee zal rijden?
Ik ben aan het lobbyen bij mijn werkgever om een nieuwe auto, maar ik twijfel nog of ik wel een EV wil met het karige aanbod dat er nu is.
Tesla M3 en BMW iX3 zullen vast niet in mijn budget passen (voor de Cronossers onder ons, het budget dat volgt op A3/A/1 klasse, ik weet nog niet welk bedrag dat is).
En ik weet ook niet hoe lang Audi nog gaat wachten met de Q4 e-tron. En de BMW i4, zal vast even veel kosten als een iX3, dus buiten budget vermoedelijk.

@sandervdw wat is eigenlijk de verwachte levertijd van een iX3?
het budget van een basis 3-reeks en een goed aangeklede 1-reeks was 800 (of 850 als je 2j geleden in dienst bent gekomen). Het budget dat daarop volgt is 950.

Net voor de crisis was dat laatste voldoende voor
- Q5 35tdi, nauwelijks opties (end-of-life)
- A5 S-Line, 40TDI, S-tronic
- 318dA, sportstoelen, paar andere kleine opties (=> was mijn keuze)

Tijdens de crisis, toen ik mijn log-in had, moest ik voor diezelfde 3-reeks een paar 1000 euro opleggen... Onzekerheid van de markt = nefast

Een X3 past helemaaaaaal niet in het budget. Daar kom je minstens 100 euro voor te kort

Normaal zou de bestelstop midden januari moeten opgeheven worden, maar ik hoorde op 9lives iets anders (Nineshots?)
 
Mijn levering is voor half februari voorzien. (Is gewoon de eerste batch van België). Maar geen idee wat het is als je nu bestelt.

Nu, als je in de prijsklasse rond 60k zit, biedt de Mustang Mach-E wel verrassend veel voor het geld. Je moet u er waarschijnlijk FF over zetten dat het geen premium is, maar qua bereik/performance/prijs zit die top.
Ik betwijfel of Mustang in onze optielijst gaat voorkomen eigenlijk. Anders zou ik die wel zeker eens gaan bekijken.
het budget van een basis 3-reeks en een goed aangeklede 1-reeks was 800 (of 850 als je 2j geleden in dienst bent gekomen). Het budget dat daarop volgt is 950.

Net voor de crisis was dat laatste voldoende voor
- Q5 35tdi, nauwelijks opties (end-of-life)
- A5 S-Line, 40TDI, S-tronic
- 318dA, sportstoelen, paar andere kleine opties (=> was mijn keuze)

Tijdens de crisis, toen ik mijn log-in had, moest ik voor diezelfde 3-reeks een paar 1000 euro opleggen... Onzekerheid van de markt = nefast

Een X3 past helemaaaaaal niet in het budget. Daar kom je minstens 100 euro voor te kort

Normaal zou de bestelstop midden januari moeten opgeheven worden, maar ik hoorde op 9lives iets anders (Nineshots?)
Ik heb op mijn profiel 800 TCO staan (ruim jaar in dienst bij hen), bij bestellen mocht ik wel maar 775 gebruiken (klein accidentje gehad, misschien is de verzekeringspremie daardoor hoger en verloor ik 25 euro?). En daarin kon ik een 1 serie redelijk aankleden, tot 118d. Een 3 serie zat niet eens in de lijst. Wel een Tiguan waar ik 10k voor zou mogen bijbetalen, vond ik rare keuze om dat in de lijst te zetten :p.

Maar dat vond ik wat te krap budget om 4j (of is het nu zelfs 5j?) aan vast te hangen, dus heb ik de aanloopwagen blijven behouden en heb ik nu gevraagd voor een hogere klasse.
Degene die ik er over sprak zei wel niets over een bestelstop, al was hij niet degene die over wagens ging. Dus ik wacht nog af hoe het gaat zijn.
Ik ga dan ook nog eens navragen hoeveel een auto met hogere VAA mij precies gaat kosten, want blijkbaar betaal je bij Cronos een redelijk groot stuk VAA netto. Dat was toch even verschieten.
 
Ik betwijfel of Mustang in onze optielijst gaat voorkomen eigenlijk. Anders zou ik die wel zeker eens gaan bekijken.

Ik heb op mijn profiel 800 TCO staan (ruim jaar in dienst bij hen), bij bestellen mocht ik wel maar 775 gebruiken (klein accidentje gehad, misschien is de verzekeringspremie daardoor hoger en verloor ik 25 euro?). En daarin kon ik een 1 serie redelijk aankleden, tot 118d. Een 3 serie zat niet eens in de lijst. Wel een Tiguan waar ik 10k voor zou mogen bijbetalen, vond ik rare keuze om dat in de lijst te zetten :p.

Maar dat vond ik wat te krap budget om 4j (of is het nu zelfs 5j?) aan vast te hangen, dus heb ik de aanloopwagen blijven behouden en heb ik nu gevraagd voor een hogere klasse.
Degene die ik er over sprak zei wel niets over een bestelstop, al was hij niet degene die over wagens ging. Dus ik wacht nog af hoe het gaat zijn.
Ik ga dan ook nog eens navragen hoeveel een auto met hogere VAA mij precies gaat kosten, want blijkbaar betaal je bij Cronos een redelijk groot stuk VAA netto. Dat was toch even verschieten.
Voor zover ik weet valt de "simpele" model 3 wel in dat budget. En Cronos voorziet ook Ford als merk dacht ik, dus ik zou denken dat de Mustang er dan misschien wel in past...
 
Mijn levering is voor half februari voorzien. (Is gewoon de eerste batch van België). Maar geen idee wat het is als je nu bestelt.

Nu, als je in de prijsklasse rond 60k zit, biedt de Mustang Mach-E wel verrassend veel voor het geld. Je moet u er waarschijnlijk FF over zetten dat het geen premium is, maar qua bereik/performance/prijs zit die top.
Hoe biedt de Mach-E verrassend veel voor het geld? Is toch helemaal niets buitengewoon in die prijs categorie.
 
Tot een Belastingscontroleur eens een stevige controle doet en dat verhaal niet gelooft. Dan betaal je vaa op het verschil tussen de effectieve waarde en de gefactureerde prijs.

Of, als hij het niet kan bewijzen, elk ander detail begint uit te spotten in uw boekhouding.
Klein detail: wij hebben natuurlijk niet van de eigen venootschap naar de privé doorverkocht. Als ge daar mee begint dan is het inderdaad risky business.
Die F30 had ook effectief carroserieschade: heel klein deukje in de koffer, krasje in het portier en op de klink en een van de nieren beschadigd. We hebben daar fotos van genomen ter bewijs.
De garage wou toen 10.000 ex geven, marktprijs van de wagen was toen rond de 24k (stond exact dezelfde in premium selection met enkel de kleur als verschil). Wij hebben er 11.800 btw in voor betaald.
Nu dat valt nog veel makkelijker op te lossen he: laat een garagist u een offerte maken voor een ruilmotor te plaatsen en verkoop de wagen door met "defecte motor".
 
Voor zover ik weet valt de "simpele" model 3 wel in dat budget. En Cronos voorziet ook Ford als merk dacht ik, dus ik zou denken dat de Mustang er dan misschien wel in past...
Klopt,

ik heb 4.5j geleden een
316dA F30
Advantage
Sensatec
Interieurlijsten in alu
Trekhaak
Navigatie professional
Cruisecontrol
instrumentencombi high
M-stuur
(absolute aanrader dat laatste, voor iets van 4 euro leasebudget)

Niet kaal kaal, maar ook niet erg goed uitgerust dus. Voor 800 TCO
 
Hoe biedt de Mach-E verrassend veel voor het geld? Is toch helemaal niets buitengewoon in die prijs categorie.
De Mach-E in top spec kost 68025€ en is qua specs vergelijkbaar met een Model Y long range met autopilot (71480€).
Maar, Ford past fleet kortingen toe, normaal gezien 17%. Dan kom je op +-56500€.

Dat is dus 20% goeikoper dan de Tesla.
 
Klein detail: wij hebben natuurlijk niet van de eigen venootschap naar de privé doorverkocht. Als ge daar mee begint dan is het inderdaad risky business.
Die F30 had ook effectief carroserieschade: heel klein deukje in de koffer, krasje in het portier en op de klink en een van de nieren beschadigd. We hebben daar fotos van genomen ter bewijs.
De garage wou toen 10.000 ex geven, marktprijs van de wagen was toen rond de 24k (stond exact dezelfde in premium selection met enkel de kleur als verschil). Wij hebben er 11.800 btw in voor betaald.
Nu dat valt nog veel makkelijker op te lossen he: laat een garagist u een offerte maken voor een ruilmotor te plaatsen en verkoop de wagen door met "defecte motor".
Als ik wat rond Google mag je als vennootschap aan een 'niet verbonden koper' vragen wat je wil. De marktprijs is alleen relevant voor verbonden kopers. (familie tot de 4de graad)

Dus in uw geval maakte het volgens mij sowieso geen hol uit.

 
Laatst bewerkt:
De Mach-E in top spec kost 68025€ en is qua specs vergelijkbaar met een Model Y long range met autopilot (71480€).
Maar, Ford past fleet kortingen toe, normaal gezien 17%. Dan kom je op +-56500€.

Dat is dus 20% goeikoper dan de Tesla.
Aan fleetkortingen had ik inderdaad niet gedacht. Geeft Ford ook zo'n grote kortingen op de Mach-E?
 
Aan fleetkortingen had ik inderdaad niet gedacht. Geeft Ford ook zo'n grote kortingen op de Mach-E?
Dat weet ik niet, maar ze zullen zeker kortingen geven waardoor het verschil met Tesla er wel altijd gaat zijn.
En qua afwerking, schat ik Ford eigenlijk ook wat hoger in dan Tesla.
 
Dat weet ik niet, maar ze zullen zeker kortingen geven waardoor het verschil met Tesla er wel altijd gaat zijn.
En qua afwerking, schat ik Ford eigenlijk ook wat hoger in dan Tesla.
Ik vind de Mach-E sowieso al mooier dan de Tesla Model 3/Y maar zonder kortingen is die toch gewoon qua prijs/kwaliteit niks speciaal tegenover de concurrentie in die prijs categorie. Ik zie wel dat er al geen saloncondities op zijn. Dus ben toch niet zo zeker dat ze daar grote fleetkortingen op geven op dit moment. Ben er wel benieuwd naar dus @Nineshots moest je hier achter horen laat zeker hier weten dan.
 
Terug
Bovenaan