Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
eind 2019 was end of life F30 toch?

Op dat moment was dat model toch al 9 jaar oud.
8 jaar oud, launch was 2012 :p
En in 2015 kwam de facelift. De f30 was niet meer leverbaar in 2019 nee, maar de f31 (touring) wel. Als ik spreek over f30 dan bedoel ik beide :p
Maar ik begrijp wel niet goed waar je met uw 9 jaar oud naartoe wilt.
 
Wel, ik bedoelde gewoon dat een model die end-of-life is nu eenmaal wat achter loopt op de concurrentie op dat moment.

Beetje zoals de huidige C-klasse t.o.v. de BMW G20 bvb.
Dat kan dan natuurlijk weer veranderen wanneer de C nieuw model uitkomt.
 
Wel, ik bedoelde gewoon dat een model die end-of-life is nu eenmaal wat achter loopt op de concurrentie op dat moment.

Beetje zoals de huidige C-klasse t.o.v. de BMW G20 bvb.
Dat kan dan natuurlijk weer veranderen wanneer de C nieuw model uitkomt.
De 3er F3x is altijd competitief geweest met de concurrentie hoor. En de concurrentie is nog niet veranderd sinds dan dus daar ligt het niet aan.
Ook is de nieuwe A niet beter dan de huidige C qua materiaalverbruik. Ja hij is nieuwer, frisser en meer techy. Maar qua gebruik van materialen is dat bij de C toch nog net iets beter.
Dus als de F3x concurrentieel was met de C, en de nieuwe G2x is een treetje of 2 hoger dan de F3x. Dan kan je enkel maar concluderen dat de F3x zeker nog concurrentieel is met de A.

Ik zeg het soberder dan een A. Maar qua gebruik echt wel nog goed. De F3x had ook de prof navigatie van 8” met id6 met CarPlay en een resem rijassistenties. Natuurlijk als je een kale F3x met bussines navi gaat vergelijken met een full blown A dan is die laatste dikker in het vel. En dat doet natuurlijk ook veel aan de beleving. Maar als ik bij ons op de parking kijk naar de F3x’en met M sport en zowat alle relevante opties aangevinkt dan is dat toch nog luxe en afwerking die een A niet kan bieden hoor.
 
Juist te horen gekregen dat ik em ergens volgende week kan komen ophalen (als ze de papieren in orde krijgen) terwijl de leasing mij als verwachtte leverdatum gaf: 21 februari. (Mijn huidige is wel einde contract van 31 dec 2020) Dus Audi zit voor dit model een pak voor op schema. Allesjanse dat ik gebeld had of de schade aan mijn huidige wagen was nog niet gerepareerd.

Spannend.
 
Juist te horen gekregen dat ik em ergens volgende week kan komen ophalen (als ze de papieren in orde krijgen) terwijl de leasing mij als verwachtte leverdatum gaf: 21 februari. (Mijn huidige is wel einde contract van 31 dec 2020) Dus Audi zit voor dit model een pak voor op schema. Allesjanse dat ik gebeld had of de schade aan mijn huidige wagen was nog niet gerepareerd.

Spannend.
Welk model?
 
Volgende week hier eindelijk de 330e. Nog geen exacte dag, maar bevestigd dat hij deze week binnen komt en ik er volgende week om kan.
Ein-de-lijk.
Heb je nog naar andere wagens gekeken als ik mag vragen? Ga hier binnenkort ook voor iets nieuw kijken, ging eventueel voor de 4 gaan, maar dat gedrocht komt hier niet binnen..

Vrouw wil eventueel ook meer SUV achtig iets, maar zegt me echt niets.


Heb nu een F31 Glaciersilber M-Sport, en moet zeggen dat ik hem er toch nog altijd goed uit blijf zien. Dus zeker geen must, maar heb hem ondertussen al bijna 4 jaar natuurlijk.
 
Alternatief was de 530e touring of de A6 55TFSIe touring. (ik rij +-55.000 km per jaar)

Met die laatste heb ik 3 dagen mogen rijden en het is een heel goeie wagen, maar het kon me niet bevallen.
Aan de extra ruimte van de 5 heb ik niet echt nood, dus heb ik gekozen voor de 3.
Het interieur van de A6 vond ik wel nog een streep voor hebben op de 3 serie, maar aan de andere kant wel "saaier" ook tegelijkertijd.
De zetels in de 3 vond ik persoonlijk ook beter.

De A6 is meer een luxe kilometervreter, zacht qua karakter.
De 330e is véél vinniger, heel ander karakter.

Ik rij nu met een A6 190pk DSG en het is veruit de beste wagen die ik al gehad heb.
Maar ik heb er nooit écht graag mee gereden.
Onze E91 waar de vrouw mee reed, gaat nu weg (zij gaat met de A6 verder). En ik rij nog steeds liever met de E91 dan met mijn 3 jaar oude A6.
 
Zetels van 3 beter? Dan bedoel je toch de standaard zetels niet.
En hoofdsteun bij Sportzetels was ook kan voor mij (1m96), die zat gewoon in mijn nek te duwen en kon niet hoger :cautious:
 
welja... het gaan de M sport zetels zijn.
de S-line zetels van de A6 waren heel goed, maar de sportzetels van de 3 vond ik stukken beter.
Ik ben wel maar 1m72.
 
Zetels van 3 beter? Dan bedoel je toch de standaard zetels niet.
En hoofdsteun bij Sportzetels was ook kan voor mij (1m96), die zat gewoon in mijn nek te duwen en kon niet hoger :cautious:
Er bestaan twee sportzetels bij de 3 reeks. De gewone sportzetel zoals standaard wanneer je de m-sport uitvoering neemt, en dan kan je extra nog eens voor de m-sport zetels kiezen.
Die laatste zijn zuiver op steun bij super sportieve rijstijl georiënteerd, en niet echt op comfort. Hebben zelfs geen verstelbare hoofdsteun dacht ik.

De gewone sportzetels zijn, voor mij althans, zeer comfortabel, wel wat zoeken met alle instellingen, lendensteun etc, tot je de ideale stand gevonden hebt.
 
Dacht dat er geen verschil is tussen sport en M sport (qua zit)
In de sport en m-sport uitvoeringen op de g20 3-reeks krijg je idd dezelfde sportzetels (die je ook als optie op de luxury/advantage uitvoeringen kan krijgen), maar dan kan je nog eens optioneel de m-sport zetel krijgen!
Sportzetel:
sport.jpg


M-sportzetel:
msport.jpg
 
Alternatief was de 530e touring of de A6 55TFSIe touring. (ik rij +-55.000 km per jaar)

Met die laatste heb ik 3 dagen mogen rijden en het is een heel goeie wagen, maar het kon me niet bevallen.
Aan de extra ruimte van de 5 heb ik niet echt nood, dus heb ik gekozen voor de 3.
Het interieur van de A6 vond ik wel nog een streep voor hebben op de 3 serie, maar aan de andere kant wel "saaier" ook tegelijkertijd.
De zetels in de 3 vond ik persoonlijk ook beter.

De A6 is meer een luxe kilometervreter, zacht qua karakter.
De 330e is véél vinniger, heel ander karakter.

Ik rij nu met een A6 190pk DSG en het is veruit de beste wagen die ik al gehad heb.
Maar ik heb er nooit écht graag mee gereden.
Onze E91 waar de vrouw mee reed, gaat nu weg (zij gaat met de A6 verder). En ik rij nog steeds liever met de E91 dan met mijn 3 jaar oude A6.
Ja, ik heb ook een paar keer met Audi A6 gereden (van gewoon, tot vrij zware versies), en ik ben niet aan de rijstijl. Als je toen bij Audi op het gas duwde was het '1, 2, 3, en nu ga ik vooruit'. Bij BMW is het 'en nu ga ik vooruit'.

Veel success alleszins als hij er is!
 
In de sport en m-sport uitvoeringen op de g20 3-reeks krijg je idd dezelfde sportzetels (die je ook als optie op de luxury/advantage uitvoeringen kan krijgen), maar dan kan je nog eens optioneel de m-sport zetel krijgen!
Sportzetel:
sport.jpg


M-sportzetel:
msport.jpg
Nu zitten die M-Sport zetels niet specifiek beter. De ondersteuning zit op dezelfde plekken. Ze zijn wel wat harder...
 
Nu zitten die M-Sport zetels niet specifiek beter. De ondersteuning zit op dezelfde plekken. Ze zijn wel wat harder...
Zullen vooral wat meer zijdelings steun geven, je ziet toch wel, vooral op schouderhoogte, dat ze wat verder naar voor komen.
Wat meer "kuip" gevoel, wat meestal wil zeggen dat de range van personen die er comfortabel gaan in zitten wat kleiner wordt...

Somedude @ 1m96 zal misschien al wat buiten die range zitten...
 
de zetels van mijn F30 zijn toch ook een (mss wel het enige?) negatieve punt... Elke keer ik instap in de bejaarde v60 van mijn collega is het een verademing.
 
Terug
Bovenaan