Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Net de kaap van 10 000km bereikt, en dat na 1 jaar en 2 maanden. Anders zouden het er makkelijk 20k geweest zijn.
Woensdag voor de eerste keer sinds juni nog een keer naar kantoor rijden (hele tijd thuisgewerkt sindsdien)
Zal er wsl wel, zoals ze zeggen, 6 jaar mee moeten rijden ipv 5 jaar. Maar ja, geen straf imo. 1.5 TSI DSG met 150 pk :cool:
Heb een Skoda Superb met allicht dezelfde motor, geef je volledig gelijk! Vind het een relaxte auto om mee te rijden, m'n eerste automatisch geschakelde wagen, ik ga nooit nog naar een manuele schakeling.
 
Ik ben al een stap verder. Gewoon geen versnellingen meer. :)
Heb eens een tijdje met een Nissan Leaf rondgereden en moet toegeven, dat was zeer geinig, maar met de DSG van de VAG groep moet ik zeggen dat ik het verschil (in schakelen althans) niet echt ervaar, of toch niet bewust. Het feit dat ik al moet nadenken over of ik de motor voel schakelen zegt al genoeg.

Vrees dat mijn elektrische ervaring zich tot die Leaf beperkt en dus allicht niet de nodige vergelijkingspunten kan voorleggen :)
 
Ik gok dat elektrische op termijn wel versnellingen gaan hebben
Er is gewoon geen reden om versnellingen toe te voegen. Het is extra gewicht en kost geld. Porsche heeft de versnellingen toegevoegd om de prestaties bij hoge snelheden te verbeteren (maar dan zitten we al voorbij 100 km/h). Daar is zo goed als niemand in geïnteresseerd.
 
201413-D2-9-D9-A-429-D-BBB0-4-FDE700-A7-FC3.jpg


telt dit ook als bedrijfswagen 🤔
 
Ik ben aan het wachten om een testrit te doen met de nieuwe Tucson plugin hybrid. Lijkt me wel wat. 265pk, 100 procent aftrekbaar, awd met interlock. Oplaadbaar 's nachts met een gewoon stopcontact zodat je pieken in capaciteitstarief vermijd. En nog best betaalbaar.
 
Ik blijf die 508 echt een zeer knappe wagen vinden. Er zijn niet zoveel wagens in die klasse waar ik naar om kijk, maar dat is er zeker eentje van!
Couldn't agree more! Ik hoorde dat mijn werk zal Peugeot aanbieden, voor budget van mijn 1 reeks kan ik een knappe 508 in elkaar boxen >_>
 
Ik ben aan het wachten om een testrit te doen met de nieuwe Tucson plugin hybrid. Lijkt me wel wat. 265pk, 100 procent aftrekbaar, awd met interlock. Oplaadbaar 's nachts met een gewoon stopcontact zodat je pieken in capaciteitstarief vermijd. En nog best betaalbaar.

Wat kost dat dan?

Couldn't agree more! Ik hoorde dat mijn werk zal Peugeot aanbieden, voor budget van mijn 1 reeks kan ik een knappe 508 in elkaar boxen >_>.

Daar zou ik niet tussen twijfelen lol.
 
51k btw in.

Fleetkortingske op en btw recup en ik vind dat best ok. Een gelijkaardige duitser zit makkelijk 25k hoger geprijsd

Zelfde prijsklasse als de XC40 T5 Recharge wel. Moest die een optie zijn zou ik deze ook zeker overwegen.
 
Heb mijn BMW318d ingeruild voor een Mercedes A 250e plug-in hybride.

Best wel erg hoeveel beter een A klasse Mercedes vanbinnen is afgewerkt tov een bmw 3 reeks.
Om van de extra snufjes en opties te zwijgen.
Ik kan nu vanaf mijn telefoon zaken aan en uitzetten, tracker,... Android auto en appleplay zitten er ook allemaal in.

Bij BMW moest ik zelf iets van 1k ofzo opleggen voor applecarplay.

Het rijgevoel van een bmw is dan wel weer moeilijk te evenaren. Eerlijk is eerlijk.
 
51k btw in.

Fleetkortingske op en btw recup en ik vind dat best ok. Een gelijkaardige duitser zit makkelijk 25k hoger geprijsd
Lijkt me wel eentje waar restwaarde mogelijks gaat meespelen (met hun nieuwe Ioniq sub-brand). Al vermoed ik wel dat de Hyundai effectief een pak goedkoper zal uitkomen in TCO dan een Duitse/Zweedse concurrent.
 
Heb mijn BMW318d ingeruild voor een Mercedes A 250e plug-in hybride.

Best wel erg hoeveel beter een A klasse Mercedes vanbinnen is afgewerkt tov een bmw 3 reeks.
Om van de extra snufjes en opties te zwijgen.
Ik kan nu vanaf mijn telefoon zaken aan en uitzetten, tracker,... Android auto en appleplay zitten er ook allemaal in.

Bij BMW moest ik zelf iets van 1k ofzo opleggen voor applecarplay.

Het rijgevoel van een bmw is dan wel weer moeilijk te evenaren. Eerlijk is eerlijk.
Je vergelijkt ook verschillende generaties he ;)
 
Terug
Bovenaan