Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Als ik een wagen uit de zaak wil halen (dus renting loopt af en kan hem kopen aan het restbedrag) - als ik die dan aan een familielid wil verkopen voor een goede prijs, wat is dan eigenlijk het minimumbedrag dat ik moet vragen zonder in de problemen te komen? Is dat voldoende als dat hetzelfde bedrag is als wat de garage er bijvoorbeeld nog voor wil geven?
 
Zullen vooral wat meer zijdelings steun geven, je ziet toch wel, vooral op schouderhoogte, dat ze wat verder naar voor komen.
Wat meer "kuip" gevoel, wat meestal wil zeggen dat de range van personen die er comfortabel gaan in zitten wat kleiner wordt...

Somedude @ 1m96 zal misschien al wat buiten die range zitten...
Ze komen verder naar voor, maar de gemiddelde man zijn schouders komen zo ver niet voor steun. Dus is eerder optisch of voor het echte circuitwerk.

Maar het zijn wel gewoon mooiere zetels, alleen nogal prijzig imo.
 
Als ik een wagen uit de zaak wil halen (dus renting loopt af en kan hem kopen aan het restbedrag) - als ik die dan aan een familielid wil verkopen voor een goede prijs, wat is dan eigenlijk het minimumbedrag dat ik moet vragen zonder in de problemen te komen? Is dat voldoende als dat hetzelfde bedrag is als wat de garage er bijvoorbeeld nog voor wil geven?
Dat is voldoende. Wij kopen auto's is ook een optie om een goeie "realistische prijs" te krijgen.

Als echter uw garagist een valse offerte maakt met een belachelijk lage prijs hiervoor, zal dat niet aanvaard worden (ze gebruiken standaard restwaarde boekjes)...
 
Dat is voldoende. Wij kopen auto's is ook een optie om een goeie "realistische prijs" te krijgen.

Als echter uw garagist een valse offerte maakt met een belachelijk lage prijs hiervoor, zal dat niet aanvaard worden (ze gebruiken standaard restwaarde boekjes)...
En vanaf wanneer is iemand een familielid? Ik lees dat kopers beschouwd worden als 'verbonden' verkoper bij familie tot de vierde graad. Als ik dus zou verkopen aan de wettelijke samenwonende partner (dus geen familie van mij) ben ik in principe vrij te kiezen?
 
Ja, ik heb ook een paar keer met Audi A6 gereden (van gewoon, tot vrij zware versies), en ik ben niet aan de rijstijl. Als je toen bij Audi op het gas duwde was het '1, 2, 3, en nu ga ik vooruit'. Bij BMW is het 'en nu ga ik vooruit'.

Veel success alleszins als hij er is!
Awel kijk, dat beschrijft het nu eens exact!
Hoewel het ook dik 300pk was had ik nog altijd het gevoel van met een tamme auto rond te rijden.
En met de 330e, voet neer = gaan.
 
Ja, ik heb ook een paar keer met Audi A6 gereden (van gewoon, tot vrij zware versies), en ik ben niet aan de rijstijl. Als je toen bij Audi op het gas duwde was het '1, 2, 3, en nu ga ik vooruit'. Bij BMW is het 'en nu ga ik vooruit'.

Veel success alleszins als hij er is!
Ook in sportstand? Heb de indruk dat dat bij mij enkel in gewone stand is, maar nog niet zoveel gereden. (A4 wel)
En anders tik ik wel eens tegen de peddel
 
bij de A6 (en ik spreek over de hybride) moet je echt manueel in het menu hem op sport zetten om het vol vermogen te hebben.
 
Ja, ik heb ook een paar keer met Audi A6 gereden (van gewoon, tot vrij zware versies), en ik ben niet aan de rijstijl. Als je toen bij Audi op het gas duwde was het '1, 2, 3, en nu ga ik vooruit'. Bij BMW is het 'en nu ga ik vooruit'.

Veel success alleszins als hij er is!
Dan tel je toch wel héél traag :p . Of je hebt een te kleine motorisatie gehad in die A6, dat vertraagt het vertrekken ook wel.
Of bedoel je volgas? Waarbij hij eerst helemaal hoog in toeren gaat? Want dat heeft BMW toch ook wel, al is het wat minder.
 
En vanaf wanneer is iemand een familielid? Ik lees dat kopers beschouwd worden als 'verbonden' verkoper bij familie tot de vierde graad. Als ik dus zou verkopen aan de wettelijke samenwonende partner (dus geen familie van mij) ben ik in principe vrij te kiezen?
Volgens mij wel, maar belangrijker: wat komt er in de plek van de BMW (of gaat de Golf weg)?
Ik moet nu ook voor het eerst die beslissing nemen, en voor zover ik zie is aankoop binnen vennootschap en verkoop aan particulier het "veiligste". De prijs waaraan je hem verkoopt moet gewoon de marktwaarde zijn, of dat nu aan een familielid is of niet maakt dan zelfs niet echt uit. Dat familielid is eigenlijk om "een prijsje" te kunnen maken, maar als je kan aantonen dat een garage (of een paar garages) ook écht niet meer willen betalen, kunnen ze niet beargumenteren dat dat geen marktprijs is volgens mij.
 
Dat is voldoende. Wij kopen auto's is ook een optie om een goeie "realistische prijs" te krijgen.

Als echter uw garagist een valse offerte maakt met een belachelijk lage prijs hiervoor, zal dat niet aanvaard worden (ze gebruiken standaard restwaarde boekjes)...
Als je garagist wilt meewerken aan een valse offerte, zijn er wel betere manieren dan een lage prijs zonder argumentatie te geven.
Genoeg dingen aan een auto die kapot kunnen gaan die de prijs omlaag trekken natuurlijk :p
 
Volgens mij wel, maar belangrijker: wat komt er in de plek van de BMW (of gaat de Golf weg)?
Ik moet nu ook voor het eerst die beslissing nemen, en voor zover ik zie is aankoop binnen vennootschap en verkoop aan particulier het "veiligste". De prijs waaraan je hem verkoopt moet gewoon de marktwaarde zijn, of dat nu aan een familielid is of niet maakt dan zelfs niet echt uit. Dat familielid is eigenlijk om "een prijsje" te kunnen maken, maar als je kan aantonen dat een garage (of een paar garages) ook écht niet meer willen betalen, kunnen ze niet beargumenteren dat dat geen marktprijs is volgens mij.
Met de tweede kleine onderweg gaan waarschijnlijk beide wagens weg en kopen we 1 grotere wagen. Ben momenteel veel aan het zien naar de M340i touring.
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Met de tweede kleine onderweg gaan waarschijnlijk beide wagens weg en kopen we 1 grotere wagen. Ben momenteel veel aan het zien naar de M340i touring.
Dat zou zeker geen slechte keuze zijn... Denk niet dat je daar iets te klagen mee kan hebben :D
 
Dat is voldoende. Wij kopen auto's is ook een optie om een goeie "realistische prijs" te krijgen.

Als echter uw garagist een valse offerte maakt met een belachelijk lage prijs hiervoor, zal dat niet aanvaard worden (ze gebruiken standaard restwaarde boekjes)...
Toch wel. Wij hebben een wagen ver onder de marktwaarde overgekocht uit een vennootschap. Op de factuur staat gewoon vermeld dat het voertuig carroserieschade heeft en verkocht wordt in de staat waarin het zich bevind.
 
Met de tweede kleine onderweg gaan waarschijnlijk beide wagens weg en kopen we 1 grotere wagen. Ben momenteel veel aan het zien naar de M340i touring.
Zeer slimme keuze!
Al ben ik niet echt overtuigd dat deze veel groter is dan uw 420d hoor :p
 
Zeer slimme keuze!
Al ben ik niet echt overtuigd dat deze veel groter is dan uw 420d hoor :p
Groter niet persé maar ik verwacht meer nuttige ruimte. De 4 heeft echt een grote koffer, maar qua hoogte valt dat soms wat tegen. Tenzij je de zetels platlegt natuurlijk, maar met 2 kinders is dat niet vaak mogelijk.

Maar goed, we zullen nog wel zien, het zal voor tegen de zomer zijn dus heb nog wel tijd om rond te kijken. Zo'n 40i lijkt me gewoon wel een erg leuk compromis tussen familiewagen en rijplezier.
 
Groter niet persé maar ik verwacht meer nuttige ruimte. De 4 heeft echt een grote koffer, maar qua hoogte valt dat soms wat tegen. Tenzij je de zetels platlegt natuurlijk, maar met 2 kinders is dat niet vaak mogelijk.

Maar goed, we zullen nog wel zien, het zal voor tegen de zomer zijn dus heb nog wel tijd om rond te kijken. Zo'n 40i lijkt me gewoon wel een erg leuk compromis tussen familiewagen en rijplezier.
Misschien een beetje mijn stoute schoenen aantrekken.
Maar een 330e of 330i is ook al een leuke compromis hoor. Maar goed een M340i is wel een ander beestje op motorisch en uitrustingniveau natuurlijk :p
Had deze zien staan
Was ik bijna naar lochristi voor gereden, tot het tot mij doordrong dat ik misschien 65k niet kon betalen :p
 
Een 3 nemen voor nuttige kofferuimte, beetje een tang op een varken. Tis de leukste break van de drie duitsers, dat wel, maar ik vind de koffer bij BMW altijd wat teleurstellen.

Ik vind persoonlijk ook het laatste generatie BMW interieur echt lelijk. Die pook, dat tellerdisplay, ik vind het echt op niks trekken
 
Ook in sportstand? Heb de indruk dat dat bij mij enkel in gewone stand is, maar nog niet zoveel gereden. (A4 wel)
En anders tik ik wel eens tegen de peddel

Dan tel je toch wel héél traag :p . Of je hebt een te kleine motorisatie gehad in die A6, dat vertraagt het vertrekken ook wel.
Of bedoel je volgas? Waarbij hij eerst helemaal hoog in toeren gaat? Want dat heeft BMW toch ook wel, al is het wat minder.

Ja, was zeker in sport (rij dagelijks ook altijd in sport). Gewoon aanzetten aan de lichten bv. Kan ondertussen wel beter zijn natuurlijk, was het model van ~2017 zou ik zeggen. Dacht 290 pk, was alleszins onder 300pk, dus dat is toch niet echt weinig te noemen.. :p

Heb nu wel een manuele BMW (320d, 190pk), en daar heb ik dat alleszins niet. Ook testrit met nieuwe 330e gedaan, en daar merkte ik het toch ook niet. En vorig jaar ook zo’n BMW tour gedaan, en toen ook niet echt gemerkt (Z4 30i, 220d, X3 M40i, 530e).

Nu, ieder zijn ding natuurlijk!

Met de tweede kleine onderweg gaan waarschijnlijk beide wagens weg en kopen we 1 grotere wagen. Ben momenteel veel aan het zien naar de M340i touring.
Bedrijfswagen, of prive? Want dat zal toch een serieuse VAA zijn anders.
 
Ja, was zeker in sport (rij dagelijks ook altijd in sport). Gewoon aanzetten aan de lichten bv. Kan ondertussen wel beter zijn natuurlijk, was het model van ~2017 zou ik zeggen. Dacht 290 pk, was alleszins onder 300pk, dus dat is toch niet echt weinig te noemen.. :p

Heb nu wel een manuele BMW (320d, 190pk), en daar heb ik dat alleszins niet. Ook testrit met nieuwe 330e gedaan, en daar merkte ik het toch ook niet. En vorig jaar ook zo’n BMW tour gedaan, en toen ook niet echt gemerkt (Z4 30i, 220d, X3 M40i, 530e).

Nu, ieder zijn ding natuurlijk!


Bedrijfswagen, of prive? Want dat zal toch een serieuse VAA zijn anders.
De ZF-automaat met BMW software is gewoon steengoed voor een sportieve rijstijl. Wil je daar wat rustiger mee rijden dan is dat ook niet zo super. Dan zit je bij een 9 traps van Mercedes echt veel beter. Bij BMW is het een toefje gas en die bak denkt als volgt “aaah ik dacht dat je nooit geen gas meer wou geven, knal 3 vitessen lager en trekken tot de redline”.
De ZF rijdt gewoon heel nerveus, bij het minste gas schakelt hij terug en lanceert hij u vooruit met maximaal koppel.
Een Mercedes rijdt eerder “oei je geeft hier gas, wil je versnellen? Ben je zeker? Echt heel zeker? Ja maar je zal dan toch niet heel snel willen versnellen? Aah toch wel, oké 2 vitessen terug”.
audi is een beetje een mix tussen toch comfortabel en rustig opschakelen, en toch niet zo loom.
Daar heb je meer het “oei meneer je geeft hier gas, wil je versnellen ofzo? Ben je zeker? Oké 2 versnellingen terug en gaan dan maar!” . Dat is dat aarzelen dat je beschrijft. Maar toch niet zo goed als een Mercedes, want die is zo zacht als boter.

Ik overdrijf hier uiteraard eh. Maar algemeen is het effectief zo dat de bak bij Mercedes vooral functioneel versnellen is, gewoon heel relax. bij BMW versnellen zoals een torpedo, heel nerveus. En bij Audi het een mix is waar ze een compromis tussen beide zoeken. En het feit dat het een robotbak is helpt ook niet natuurlijk.
 
Een 3 nemen voor nuttige kofferuimte, beetje een tang op een varken. Tis de leukste break van de drie duitsers, dat wel, maar ik vind de koffer bij BMW altijd wat teleurstellen.

Ik vind persoonlijk ook het laatste generatie BMW interieur echt lelijk. Die pook, dat tellerdisplay, ik vind het echt op niks trekken

Tellerdisplay is het enige wat me niet aanstaat. Kofferruimte is meer dan groot genoeg voor ons, als het mij puur om de ruimte te doen was keek ik wel naar een 5 of een A6, of een superb ofzo.

Een S4 of C43 vind ik gewoon veel te saai ogen. Allé saai is mss niet het juiste woord, maar ik word er niet warm van. De meest recente sportieve modellen van Audi in het algemeen vind ik iets te patserig ook.
 
Terug
Bovenaan