Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Over de V60: ik zou die al gewoon niet willen door Volvo hun absurde limiter op 180km/h. Dan heb je daar een wagen met koppel en vermogen, begint die vanaf 160 al in te houden om aan 180 in een brickwall te rijden.

Darnaast vond ik hun infotainment systeem ook niet het gebruiksvriendelijkste dat ik al had ervaren.
 
Ik rij enkele keren per jaar naar Berlijn en als mijn auto zou moeten beginnen inhouden vanaf 160 zou mij dat op die ritten toch mateloos irriteren.

Zeker als je op een zondag of Duitse feestdag rijdt, dan mogen geen vrachtwagens (op een enkele uitzondering na) op de autosnelweg en dan tik je makkelijk eens 200 aan.
 
Waarom zou die aan 160 inhouden?
Bij een auto met 400pk die op 250 gelimiteerd is, rijdt ook gewoon vol naar die limiet.

Dat een Volvo max 180 rijdt zou echt het laatste van mijn zorgen zijn.
Hoger dan 180 in Duitsland doe ik enkel maar korte stukjes, voor langere duur rij ik daar 160-180.
Dus daarop zou ik al helemaal geen aanschaf van een auto op baseren.
Tenzij ik echt in de running zou zijn voor een sportieve wagen, maar dan kijk ik naar andere wagens dan de klasse van de V60/A4/3/C/...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Mijn levering is voor half februari voorzien. (Is gewoon de eerste batch van België). Maar geen idee wat het is als je nu bestelt.

Nu, als je in de prijsklasse rond 60k zit, biedt de Mustang Mach-E wel verrassend veel voor het geld. Je moet u er waarschijnlijk FF over zetten dat het geen premium is, maar qua bereik/performance/prijs zit die top.
iX3 besteld misschien?
 
Vandaag mijn nieuwe in ontvangst mogen nemen.
Audi A5 Sportback Advanced
35tdi 163pk s-tronic
platinum pack
3 zone airco
multicolor sfeerverlichting
usb aansluitingen voor de achterbank
verduisterde ruiten
3 zitplaatsen achteraan
sportzetels
inlegplaatjes in pianolak

ben er blij mee :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, al wel een tijdje. Zou binnen een paar weken voor de deur moeten staan.
Benieuwd zeker, specifiek voor deze gekozen, of? Je hebt bv. ook de hybride X3. Veel succes ermee alvast, post zeker eens wat foto’s (als je wil ofc).

Wat was de vorige?
 
Benieuwd zeker, specifiek voor deze gekozen, of? Je hebt bv. ook de hybride X3. Veel succes ermee alvast, post zeker eens wat foto’s (als je wil ofc).

Wat was de vorige?
Hyundai i30N
Ik ging eigenlijk voor de 330e Touring gaan, maar deze kwam maar iets goedkoper uit dan de iX3.
De hybride, benzine en diesel versies van de X3 kosten met dezelfde uitrusting meer dan de iX3 (de 30e, 30d en 30i motorisatie).
En aangezien we stroom over hebben, was de iX3 gewoon de logische keuze.
 
Hyundai i30N
Ik ging eigenlijk voor de 330e Touring gaan, maar deze kwam maar iets goedkoper uit dan de iX3.
De hybride, benzine en diesel versies van de X3 kosten met dezelfde uitrusting meer dan de iX3 (de 30e, 30d en 30i motorisatie).
En aangezien we stroom over hebben, was de iX3 gewoon de logische keuze.
Amai, serieus verschil met wat je nu hebt. Vind hem wel iets hebben ook, had het erger verwacht..
 
Over de V60: ik zou die al gewoon niet willen door Volvo hun absurde limiter op 180km/h. Dan heb je daar een wagen met koppel en vermogen, begint die vanaf 160 al in te houden om aan 180 in een brickwall te rijden.

Darnaast vond ik hun infotainment systeem ook niet het gebruiksvriendelijkste dat ik al had ervaren.
Wat een onzin.
Zelfs als je die ene keer per jaar naar Duitsland gaat is die beperking echt geen hol waard tegenover wat je de rest van het jaar krijgt.
 
Wat een onzin.
Moet ieder voor zich uitmaken he.

Zelf als zou ik 10 keer per jaar door Duitsland rijden zou het me nog niet boeien. Hoeveel keer heb ik de laatste 5j 160+ gereden? 0. En daar zat een paar keer Duitsland bij, maar dan rijd ik gewoon met het verkeer mee aan 150. 200+ rijden heb ik genoeg gedaan vroeger & interesseert me geen hol meer, zo spannend is dat niet.

Mijn eerste reactie was ook zoals Desolation, maar als k er even bij stil stond kwam ik er op uit dat dat echt weinig tot geen impact zou hebben op mij dusja.
 
Waarom zou die aan 160 inhouden?
Omdat Volvo zijn begrenzer effectief zo geprogrammeerd is. Heb het meerdere malen geprobeerd op mijn testrit met een V60 D4, vanaf 160 vermindert die zijn acceleratie om zachtjes te stoppen aan 180. Is geen brickwall zoals bij de meeste merken. Hij rijdt wel door tot 180, maar hij trekt niet vol door tot 180.

Hoeveel keer heb ik in de laatste jaren meer dan 160 gereden? Regelmatig.
Wekelijks rij ik 150-160. Tis nu wat lastiger met trajectcontroles maar bon, daar bestaan oplossingen genoeg voor.
Hoeveel keer heb ik in de laatste jaren meer dan 200 gereden? Elke keer ik de duitse grens overstak en het verkeer het toeliet.

Dat ge dat zelf niet doet/durft/wilt, het zal mij weinig boeien. Maar als een Golf me 110pk zonder problemen 200-210 kan rijden dan zou een V60 met 184pk toch ook capabel mogen zijn om dat te doen.

Ik vind het principe ook gewoon ranzig. Het is niet aan Volvo om mij limieten op te leggen. Dat er bv een functie in zou zitten om die begrenzer te deactiveren wanneer je het wil, daar zou ik mee kunnen leven, maar dat is niet zo. Dan staat ge daar met uw T8, moogt ge het vermogen gewoon niet gebruiken omdat de zweden dat allemaal heel stout vinden.
Wat is het volgende? Dat ze op basis van map data, bordendetectie en uw GPS uw wagen gaan begrenzen op exact de snelheidslimiet van die weg? Dat ze afhankelijk van de buitentemperatuur uw maximumsnelheid op 130 ipv 180 gaan leggen?
Laat ons ineens voor het starten van de wagen de eID of digitaal rijbewijs uitlezen en afhankelijk van het aantal jaren rijervaring, overtredingen in de centrale databank, etc... gaan bepalen hoe snel de wagen mag accelereren, hoe hoog de maximumsnelheid is, welke functionaliteit in het voertuig je mag gebruiken, etc...
Neen merci, ik moet er allemaal niet van weten. Hoe minder controle van bovenaf en hoe minder inmenging van regeltjes, hoe liever. Ik betaal, ik bepaal. Geen enkel bedrijf moet gaan beslissen wat er "goed voor mij" is. Vrijheid afgeven voor een zogezegde veiligheid is nooit gezond.
Enkel ons moeder had dat recht en die heeft het ondertussen ook los gelaten.

Los van die begrenzer vond ik hun raar infotainment systeem niet fantastisch en waren de R-design zetels ook mijn meug niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat Volvo zijn begrenzer effectief zo geprogrammeerd is. Heb het meerdere malen geprobeerd op mijn testrit met een V60 D4, vanaf 160 vermindert die zijn acceleratie om zachtjes te stoppen aan 180. Is geen brickwall zoals bij de meeste merken. Hij rijdt wel door tot 180, maar hij trekt niet vol door tot 180.

Hoeveel keer heb ik in de laatste jaren meer dan 160 gereden? Regelmatig.
Wekelijks rij ik 150-160. Tis nu wat lastiger met trajectcontroles maar bon, daar bestaan oplossingen genoeg voor.
Hoeveel keer heb ik in de laatste jaren meer dan 200 gereden? Elke keer ik de duitse grens overstak en het verkeer het toeliet.

Dat ge dat zelf niet doet/durft/wilt, het zal mij weinig boeien. Maar als een Golf me 110pk zonder problemen 200-210 kan rijden dan zou een V60 met 184pk toch ook capabel mogen zijn om dat te doen.

Ik vind het principe ook gewoon ranzig. Het is niet aan Volvo om mij limieten op te leggen. Dat er bv een functie in zou zitten om die begrenzer te deactiveren wanneer je het wil, daar zou ik mee kunnen leven, maar dat is niet zo. Dan staat ge daar met uw T8, moogt ge het vermogen gewoon niet gebruiken omdat de zweden dat allemaal heel stout vinden.
Wat is het volgende? Dat ze op basis van map data, bordendetectie en uw GPS uw wagen gaan begrenzen op exact de snelheidslimiet van die weg? Dat ze afhankelijk van de buitentemperatuur uw maximumsnelheid op 130 ipv 180 gaan leggen?
Laat ons ineens voor het starten van de wagen de eID of digitaal rijbewijs uitlezen en afhankelijk van het aantal jaren rijervaring, overtredingen in de centrale databank, etc... gaan bepalen hoe snel de wagen mag accelereren, hoe hoog de maximumsnelheid is, welke functionaliteit in het voertuig je mag gebruiken, etc...
Neen merci, ik moet er allemaal niet van weten. Hoe minder controle van bovenaf en hoe minder inmenging van regeltjes, hoe liever. Ik betaal, ik bepaal. Geen enkel bedrijf moet gaan beslissen wat er "goed voor mij" is. Vrijheid afgeven voor een zogezegde veiligheid is nooit gezond.
Enkel ons moeder had dat recht en die heeft het ondertussen ook los gelaten.

Los van die begrenzer vond ik hun raar infotainment systeem niet fantastisch en waren de R-design zetels ook mijn meug niet.
En vind je hetzelfde bij een BMW M8? Want die heeft ook een topsnelheid van maar 250km/u terwijl een Corvette met 100 PK minder wel 310km/u kan rijden ...
 
Hoeveel keer heb ik in de laatste jaren meer dan 160 gereden? Regelmatig.
Tja, dan ga je inderdaad bij andere merken moeten kijken. Weinig mensen rijden nog zo snel tegenwoordig. +5j geleden was dat wel nog anders.
Ikzelf heb die behoefte ook al lang niet meer, geef mij maar een auto die een vlotte 0-100 heeft dan eentje die 250 kan aantikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
En vind je hetzelfde bij een BMW M8? Want die heeft ook een topsnelheid van maar 250km/u terwijl een Corvette met 100 PK minder wel 310km/u kan rijden ...

Ik vind dat op zich ook ridicuul, maar met het M Drivers package gaat die begrenzer naar 305km/h. Ze stellen voorop dat ge een rijopleiding moet krijgen om de limiter te verwijderen en dat vind ik zo gek nog niet want er is nog een groot verschil tussen 250 rijden en 300 rijden.
Daarnaast is er nog wel een verschil tussen bv een V90 T8 begrenzen op 180km/h en 250km/h. Dat is 40% sneller. Elke blikken doos kan 180 tegenwoordig, alvorens ge een auto hebt die 250 kan dan zit ge toch al naar bakken met 250-300pk te kijken.
 
Ik vind dat op zich ook ridicuul, maar met het M Drivers package gaat die begrenzer naar 305km/h. Ze stellen voorop dat ge een rijopleiding moet krijgen om de limiter te verwijderen en dat vind ik zo gek nog niet want er is nog een groot verschil tussen 250 rijden en 300 rijden.
Daarnaast is er nog wel een verschil tussen bv een V90 T8 begrenzen op 180km/h en 250km/h. Dat is 40% sneller. Elke blikken doos kan 180 tegenwoordig, alvorens ge een auto hebt die 250 kan dan zit ge toch al naar bakken met 250-300pk te kijken.
Maar exact hetzelfde geldt wel voor die wagens. Mijn i30N heeft dezelfde topsnelheid als een M8 die meer dan dubbel zoveel pk heeft en 10x zoveel kost. Dat is net dezelfde vergelijking als een V90 T8 vs een blikken doos.

Je vindt 250 wel terecht omdat je waarschijnlijk een auto hebt die dat niet haalt. Bij een M8 is dat echt zielig als die op dat moment afblokt. Die doet dat in 20s he, het is niet dat die 250 niet aanvoelt als afblokken.
 
Maar een M8 klok af op 305, niet op 250. Welke aap spendeert er nu bijna 200.000 EUR aan een M8 om dan een optie die u het volledige genot van uw auto geeft niet te nemen.

Mijn punt is ook niet dat Volvo die begrenzer er op zet, wel dat er geen mogelijkheid is om hem te verwijderen. Moest er nu bv een Polestar Package zijn of een tweede sleutel/software button waardoor die VMAX limiter er gewoon af gaat, aanvaardbaar. Maar dat is niet het geval, Volvo beslist eenzijdig dat ALLE autos in hun gamma hard limited zijn op 180. Ze verbieden u dus het volledige genot te hebben van uw aankoop.

Moest uw i30N begrensd zijn op 180, met afbouw van de acceleratie vanaf 160, had ge hem dan gekocht?

VMAX van onze eigen auto is ongeveer 260 btw :)
VMAX van mijn bedrijfswagen zal rond de 230-235 zijn, en dat is een banale 508SW.
 
Terug
Bovenaan