Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,6%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,7%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 106 37,2%

  • Totaal aantal stemmers
    285
De 60 TFSIe Competition (niet Plus) met 21" velgen. Denk dat de configurator wel niet up to date is en foute waarden toont.
De verkoper in Audi garage klikt dan optie "maximum 50 gram CO2" aan of iets dergelijks.

Moeilijker dan het zou moeten zijn eigenlijk, want ik weet het ook maar rechtstreeks via verkoper dat dit kan. Denk dat dit Audi toch ook wat verkopen kost...



Merci 🙂
De 60 TFSIe Competition (niet Plus) met 21" velgen. Denk dat de configurator wel niet up to date is en foute waarden toont.
De verkoper in Audi garage klikt dan optie "maximum 50 gram CO2" aan of iets dergelijks.

Moeilijker dan het zou moeten zijn eigenlijk, want ik weet het ook maar rechtstreeks via verkoper dat dit kan. Denk dat dit Audi toch ook wat verkopen kost...



Merci 🙂
Hoe zit dat met de referentie uitstoot die jaar na jaar blijft dalen? Heb je dan geen kans dat de kosten niet meer 100% aftrekbaar zijn?

Om die reden heb ik een model met 33g, hoewel ik hem vroegtijdig wil vervangen 😄
 
Hoe zit dat met de referentie uitstoot die jaar na jaar blijft dalen? Heb je dan geen kans dat de kosten niet meer 100% aftrekbaar zijn?

Het percentage kostenaftrek is niet afhankelijk van het stijgen of dalen van de referentieuitstoot, dus op dat vlak OK.
Wat wel een reëel risico is, is dat het VAA zal gaan stijgen. Gesteld dat de referentie uitstoot diep onder de 50g doorzakt zou de Q8 tot € 1550 per jaar duurder kunnen worden aan VAA dan bvb de X5.
 
Mag binnen 2 maand bestellen. Maak deel uit van de Cronos groep.
Benieuwd wat het gaat geven. Geruchten zijn dat ze daar intern tegen eind v/h jaar de budgetten willen verhogen zodat er toch deftige wagens in categorie 1 komen. :p
 
Allez de X5 staat in Brugge.
Op 28 oktober afspraak gemaakt om op te halen.

Besteld op 6 april. Dat is toch wel héél snel tegenwoordig.
Ging normaal ten vroegste voor januari zijn, dus ik dacht eerder april volgend jaar ofzo lol.

Nu maakt niet uit :) De madame is content alleszins.
 
Allez de X5 staat in Brugge.
Op 28 oktober afspraak gemaakt om op te halen.

Besteld op 6 april. Dat is toch wel héél snel tegenwoordig.
Ging normaal ten vroegste voor januari zijn, dus ik dacht eerder april volgend jaar ofzo lol.

Nu maakt niet uit :) De madame is content alleszins.

Levertijd van de X5 valt idd nog hard mee, verkoper gaf mij 3w geleden aan dat die in april zou geleverd worden indien ik toen bestelde, dus een zevental maand. Alleszins beter dan de 10-11 maand van de Q8 😒

Maar amai, jij kan nog meer dan 2 weken wachten om die te gaan halen? :D
 
Levertijd van de X5 valt idd nog hard mee, verkoper gaf mij 3w geleden aan dat die in april zou geleverd worden indien ik toen bestelde, dus een zevental maand. Alleszins beter dan de 10-11 maand van de Q8 😒

Maar amai, jij kan nog meer dan 2 weken wachten om die te gaan halen? :D

Als ik zo uw reacties hier en daar lees, hebt ge precies toch wel spijt van de X5. Misschien is het is nog niet te laat eh! ;)
 
Collega van me z'n GLE hybrid staat al anderhalve maand in Duitsland te wachten op transport.
Heeft een pak voor mij besteld (januari dacht ik), ging hier normaal ten laatste augustus zijn, en ik ga m'n X5 in april besteld nog rapper hebben.

Uiteraard hebben we dat reeds verschillende keren laten weten aan betreffende collega. :rofl:
En bij hem is't wel dringender, want z'n 5 serie valt ver uit elkaar bij wijze van spreken. Zit al goed door de 300.000 km.
 
Als ik zo uw reacties hier en daar lees, hebt ge precies toch wel spijt van de X5. Misschien is het is nog niet te laat eh! ;)
Ik denk dat niet hoor :p ik durf ook best van andere auto's dan mijn eigen keuze zeggen dat die heel goed zijn, en soms zelfs de logischere keuze. Maar auto's is niet enkel ratio, anders reed iedereen met een Dacia rond.
 
Ontslag geven zou toch mijn eerste keuze zijn indien ze mij dat lijstje voorschotelen.
Ik zou nochtans direct tekenen voor die Enyaq. Tis maar wat je gewoon bent. Het enige nadeel is wel dat het gezien de 53k cataloguswaarde vermoedelijk over een 58kW batterij gaat.

Bij ons is maandag de nieuwe "Green Car Policy" uitgerold: enkel nog (PH)EV's. ICE is volledig verdwenen.

Sinds gisteren hebben ze voor mij de configuratietool van Alphabet opnieuw open gezet.
Vanuit de categorie waar 5 jaar geleden een full option Superb, Passat, Mondeo, Talisman, 508 in zat zitten we nu met volgende full EV keuzes:
* Citroen Berlingo
* Citroen C4
* Cupra Born
* Opel Corsa
* Opel Mokka
* Peugeot 2008
* VW ID.3

Bij de PHEV's zitten we met oa:
* Audi A3
* Citroen C5 Aircross
* Cupra Leon
* Mercedes A of B
* Opel Astra/Corsa/Mokka
* VW Golf (hatchback, geen stationwagen)

Veel van die wagens zitten standaard trouwens al met beperkte opleg en dan moet je nog de verplichte metaalkleur van €700-800 aanvinken...

Het enige wat ik misschien nog semi zou overwegen is de Cupra Leon ST die er nu ook bij staat, dat is één van de weinige wagens van heel die lijst waar ik met mijn 1m96 niet dubbelgeplooid in ga zitten.

Het ging der gisterenmiddag trouwens ook over tijdens het eten en den Operation Manager zat er bij.
Kzeg zo terloops: "kga terug weigeren van te bestellen. Net als in juni".
OM: "Het is wel de bedoeling dat je iets kiest natuurlijk". Gevolgd met: "Zonen Berlingo is toch ne groten auto?"
Dat ik reageerde met "Ik mij evengoed laten castreren" begreep hij niet precies :unsure:

Ontslag is in alle eerlijkheid een heel realistisch scenario als ze hier niks aan gaan doen (en dat lijken ze niet echt van plan precies).
 
Soms is zo een reality check echt eens goed:

Had een Q2 30 TFSI manueel ter beschikking als vervangwagen voor m'n A4: een mens is snel vergeten hoe verwend we soms zijn - zoiets kost tegenwoordig ook rond de 25K in basis, onderstel is echt een gigantisch verschil - stiller/veel meer dempend/wegligging.

Akkoord - in feite geen vergelijking mogelijk gezien segment maar ik weet niet of ik het zou zien zitten om bvb. met een Q2 rond te rijden. Anderzijds kan ik wel zeggen dat een VW Golf 6 een veel betere indruk geeft dan een hedendaagse Q2.
 
Levertijd van de X5 valt idd nog hard mee, verkoper gaf mij 3w geleden aan dat die in april zou geleverd worden indien ik toen bestelde, dus een zevental maand. Alleszins beter dan de 10-11 maand van de Q8 😒

Maar amai, jij kan nog meer dan 2 weken wachten om die te gaan halen? :D
Gaat de a6 of de 4gc weg?
 
Firmawagen voor werknemers blijft in zekere mate een gegeven paard hé. Het alternatief (of de aanvulling...) is zelf een leuke wagen kopen hé.
 
Firmawagen voor werknemers blijft in zekere mate een gegeven paard hé. Het alternatief (of de aanvulling...) is zelf een leuke wagen kopen hé.
Gohja, da's altijd al het geval geweest eh. Het is ne cirque & 't blijft ne cirque, en 't wordt er alleen maar erger op. Maar het hoort er wel bij als het op de keuze van WG aan komt.
Ik geef eerlijk toe dat het voor mij ook een beslissingsfactor zou worden bij de keuze van een WG.

Op een gegeven moment heb ik dan idd 't gedacht dat het gewoon beter zou zijn dat men een voldoende compensatie in loon aan biedt zodat ik dan zelf iets kan gaan aanschaffen. Dan moet men uiteraard niet af komen met 100K km per jaar voor de zaak (e.g. sales/consultancy).

Want momenteel is het financieel een boost. Je hebt een leuke wagen, die in vele gevallen een klasse hoger uit valt dan wat je zelf zou bereid zijn om privé te kopen. Zonder dat je die dus zelf moet financieren.
Je betaald belasting, sure. Maar da's natuurlijk een pak minder dan wanneer ik privé een 530e zou kopen.

Echter, als dit ineens zou terug vallen op een Dacia Duster bij wijze van spreken ... jah ... tush ga ik liever zelf iets gaan halen hoor.

Dan komt het natuurlijk eh ... ik bol graag met m'n 5, maar of ik er privé het geld voor zou over hebben ... 'k zou graag zeggen van wel maar ... dunno. Maybe not.
Ik zou nochtans direct tekenen voor die Enyaq. Tis maar wat je gewoon bent. Het enige nadeel is wel dat het gezien de 53k cataloguswaarde vermoedelijk over een 58kW batterij gaat.

Bij ons is maandag de nieuwe "Green Car Policy" uitgerold: enkel nog (PH)EV's. ICE is volledig verdwenen.

Sinds gisteren hebben ze voor mij de configuratietool van Alphabet opnieuw open gezet.
Vanuit de categorie waar 5 jaar geleden een full option Superb, Passat, Mondeo, Talisman, 508 in zat zitten we nu met volgende full EV keuzes:
* Citroen Berlingo
* Citroen C4
* Cupra Born
* Opel Corsa
* Opel Mokka
* Peugeot 2008
* VW ID.3

Bij de PHEV's zitten we met oa:
* Audi A3
* Citroen C5 Aircross
* Cupra Leon
* Mercedes A of B
* Opel Astra/Corsa/Mokka
* VW Golf (hatchback, geen stationwagen)

Veel van die wagens zitten standaard trouwens al met beperkte opleg en dan moet je nog de verplichte metaalkleur van €700-800 aanvinken...

Het enige wat ik misschien nog semi zou overwegen is de Cupra Leon ST die er nu ook bij staat, dat is één van de weinige wagens van heel die lijst waar ik met mijn 1m96 niet dubbelgeplooid in ga zitten.

Het ging der gisterenmiddag trouwens ook over tijdens het eten en den Operation Manager zat er bij.
Kzeg zo terloops: "kga terug weigeren van te bestellen. Net als in juni".
OM: "Het is wel de bedoeling dat je iets kiest natuurlijk". Gevolgd met: "Zonen Berlingo is toch ne groten auto?"
Dat ik reageerde met "Ik mij evengoed laten castreren" begreep hij niet precies
:unsure:


Ontslag is in alle eerlijkheid een heel realistisch scenario als ze hier niks aan gaan doen (en dat lijken ze niet echt van plan precies).
Nen Berlingo? Dude, WTF? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen als 'gewone' bedrijfswagen.
Da's eerder al iets dat aangeboden zou worden voor een doel, zijnde dat je transport moet doen & ook met uw camionet(je) naar huis moogt & er privé mee rond moogt bollen.

Als die persoon vertrekt wilt toch niemand dat over nemen.

Anyway ... I get it ... zeker niet de meest aantrekkelijke lijst.
Of ik er stante pede ontslag voor zou geven? Nee, gewoon omdat het niet slim zou zijn om geen C4 (pun intended :devilish:) te hebben & geen nieuw werk te hebben.
Ik zou mogelijks wel al uitkijken naar iets anders, maar als ik dat hoor ... is het op vele plaatsen niet veel beter.
 
Nen Berlingo? Dude, WTF? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen als 'gewone' bedrijfswagen.
Da's eerder al iets dat aangeboden zou worden voor een doel, zijnde dat je transport moet doen & ook met uw camionet(je) naar huis moogt & er privé mee rond moogt bollen.

Als die persoon vertrekt wilt toch niemand dat over nemen.

Anyway ... I get it ... zeker niet de meest aantrekkelijke lijst.
Of ik er stante pede ontslag voor zou geven? Nee, gewoon omdat het niet slim zou zijn om geen C4 (pun intended :devilish:) te hebben & geen nieuw werk te hebben.
Ik zou mogelijks wel al uitkijken naar iets anders, maar als ik dat hoor ... is het op vele plaatsen niet veel beter.
Het zou niet stante pede zijn uiteraard. Ik ga ook niet in een emotionele opwelling mijn ontslag geven. Maar het is ook niet zo dat er geen ander werk beschikbaar is. Als ik wil heb ik morgen ander werk, er zal tussen al die vacatures wel ergens iets tussen zitten dat wel bij mijn wensen aansluit. Momenteel doe ik daar niks mee omdat ik los van die wagen best tevreden ben met mijn huidige job maar if push comes to shove dan is de kans toch zeer groot dat dit een breekpunt gaat worden.
Momenteel zijn ze het probleem voor zich uit aan het schuiven door mijn huidige wagen van 4 jaar naar 5 jaar te verlengen maar wat er in mei 2023 gaat gebeuren als hij 5 jaar wordt zal niet onbelangrijk zijn.
 
Gisteren nog eens gemaild voor mijn Enyaq en zou al terug verlaat zijn volgens de kerel van MIG :sop:
Bestelling gedaan in maart, levertermijn was mei-juni 2023.
No surprise there. EV's blijven een ramp.
Nog 'maar' een goei jaar levertermijn zou nog steeds positief zijn trouwens. ;)
In extremis juni zou zelfs nog zo slecht niet zijn, wetende dat we termijnen horen van 2-3 jaar tegenwoordig voor pakweg een EV6 of i4 e.d.
 
No surprise there. EV's blijven een ramp.
Nog 'maar' een goei jaar levertermijn zou nog steeds positief zijn trouwens. ;)
In extremis juni zou zelfs nog zo slecht niet zijn, wetende dat we termijnen horen van 2-3 jaar tegenwoordig voor pakweg een EV6 of i4 e.d.
Wat mij vooral stoort is dat ik een poelwagen moeten nemen heb waar ik niet zo graag mee rij (klein, handgeschakeld) onder de noemer van "het is maar voor een klein jaar". Maar als ik die Enyaq in juni pas heb is het meer dan 2,5 jaar :headshake:
 
Terug
Bovenaan