Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Wat mij vooral stoort is dat ik een poelwagen moeten nemen heb waar ik niet zo graag mee rij (klein, handgeschakeld) onder de noemer van "het is maar voor een klein jaar". Maar als ik die Enyaq in juni pas heb is het meer dan 2,5 jaar :headshake:
Sinds vandaag staat er een Arteon hybrid bij op de parking, je kan mss vragen om die te krijgen 😉
 
Waarschijnlijk in het bedrijf en niet binnen volledig Cronos ?
Tegen dat je dan een bestelling kan doen + leverdatum zijn we 2025 :biglaugh:

Ja bedrijfje dat deel uitmaakt van Cronos groep. Ach ja, ik heb er mij al bij neergelegd dat wanneer de tool opengaat voor mij ik geen nieuwe auto zal krijgen voor mid-2024 haha
 
Zou het mogelijk zijn om aan dit topic een poll toe te voegen?

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)? Als je een nieuwe bedrijfswagen in bestelling hebt (levering ten laatste in 2023), kies dan deze.
  • EV
  • PHEV
  • benzine (incl hybride)
  • diesel (incl hybride)
  • andere (CNG, LPG, waterstof, ...)
  • ik heb geen bedrijfswagen
 
Ik heb een nieuwe lichte vracht gekocht, die volgende week geleverd wordt, maar nu begin ik (door de lange levertijd ) te twijfelen over de aankoop. Concreet: ik kocht een lichte vracht met 5 zitplaatsen en laadruimte, nu denk ik bij nader inzien dat ik misschien beter een grotere besteld had. Het gedacht was altijd om in bijberoep wat kleine werken te doen, maar dat zou wel eens verder kunnen uitgroeien, waardoor die wagen niet meer echt geschikt zal zijn.

(Edit op korte termijn)

Iemand hier ervaring mee? Ik kan toch moeilijk tegen de garage zeggen, hey ik hoef die wagen niet meer. Ondertussen gaat exact dezelfde wagen als stockwagen al 5000 euro meer in verkoopprijs, dan de prijs die ik betaal.
 
Ondertussen gaat exact dezelfde wagen als stockwagen al 5000 euro meer in verkoopprijs, dan de prijs die ik betaal.
Als dat waar is zou "hey ik hoef die wagen niet meer" zomaar kunnen werken. En al zeker als je dat bespreekt en meteen een andere bestelt. Maar voor je daar aan begint zou ik zeker zijn van je stuk.
 
Ik heb een nieuwe lichte vracht gekocht, die volgende week geleverd wordt, maar nu begin ik (door de lange levertijd ) te twijfelen over de aankoop. Concreet: ik kocht een lichte vracht met 5 zitplaatsen en laadruimte, nu denk ik bij nader inzien dat ik misschien beter een grotere besteld had. Het gedacht was altijd om in bijberoep wat kleine werken te doen, maar dat zou wel eens verder kunnen uitgroeien, waardoor die wagen niet meer echt geschikt zal zijn.

(Edit op korte termijn)

Iemand hier ervaring mee? Ik kan toch moeilijk tegen de garage zeggen, hey ik hoef die wagen niet meer. Ondertussen gaat exact dezelfde wagen als stockwagen al 5000 euro meer in verkoopprijs, dan de prijs die ik betaal.

Bespreken met uw garage en desnoods bellen naar de hoofdzetel van België.

Lichtjes andere situatie wel. Mijn ouders hadden een paar jaar geleden een nieuwe Hyundai Tucson besteld. Echter door een stom toeval heeft m'n vader testen moeten doen in een ziekenhuis. Lang verhaal kort, em is gefaald, ze hebben dementie vastgesteld en hij is zijn rijbewijs verloren. M'n moeder kan niet rijden, dus die aankoop moest geannuleerd worden.

Auto was ook al in productie. De dealer deed erg moeilijk, dreigde van nog extra boetes aan te rekenen. Was geen grote garage en de eigenaar staat er voor gekend om ne boer te zijn. Enfin, 'k heb toen voor hun gebeld naar de hoofdzetel waar ze de menselijke kant inzagen en ze de aankoop hebben geannuleerd zonder consequenties.
 
No worries, dat is hier rap de favoriet geworden. Die gaat echt maar weg als em uiteenvalt hoor.

M4 big nope, 440i is nog zeer aanvaardbaar naar taksen toe maar zo'n M4 is toch rich people stuff ze.

Scheelt dat zoveel?

Ik kan me dat vaag herinneren dat dat praktisch niets schol tussen de 335i en de M3? Had toen ook een X5 (diesel) en dat was zelfs minder taks voor de m3
 
Scheelt dat zoveel?

Ik kan me dat vaag herinneren dat dat praktisch niets schol tussen de 335i en de M3? Had toen ook een X5 (diesel) en dat was zelfs minder taks voor de m3

VB valt precies idd nog mee met €1000 :)

BIV is wel stevig, €4700.
 
Scheelt dat zoveel?

Ik kan me dat vaag herinneren dat dat praktisch niets schol tussen de 335i en de M3? Had toen ook een X5 (diesel) en dat was zelfs minder taks voor de m3
Hangt ervan af hoeveel het verschil in CO2 was in die generatie he (aangezien motorinhoud hetzelfde is)
Momenteel zit een m440i op 170-186gr
Een M4 op 227-230gr.
Dat ga je wel voelen in uw portemonnee ja :p
 
Ik start in december bij een bank (kom van de overheid). Vanaf januari 2023 stappen zij daar over naar een mobiliteitsbudget. Voor mij zou dat een budget van €10.000 à €12.000 per jaar betekenen zeiden ze (exact bedrag pas gekend in november).

Ik heb in eerste instantie geopteerd om de interesten van mijn hypothecaire lening te betalen met dat budget (+-€270/maand) omdat dit ook effectieve nettoloon voor mij betekent (ik heb geen wagen momenteel). In het slechtste geval (€10000/jaar) hou ik dan nog €564/maand over. Ik heb geen idee hoeveel een (elektrische) bedrijfswagen kost maar ik neem aan dat dit bedrag veel te laag is om dat er nog bij te nemen? Het leasebudget kan wel nog aangevuld worden met het Cafetariaplan (13de maand = €4000).

Wat denken jullie? Zou ik nog een wagen kunnen nemen of doen we beter de NMBS? :tongue: In de (federale) publieke sector bestaat dit allemaal niet dus 0.0 ervaring hiermee.
 
Ik start in december bij een bank (kom van de overheid). Vanaf januari 2023 stappen zij daar over naar een mobiliteitsbudget. Voor mij zou dat een budget van €10.000 à €12.000 per jaar betekenen zeiden ze (exact bedrag pas gekend in november).

Ik heb in eerste instantie geopteerd om de interesten van mijn hypothecaire lening te betalen met dat budget (+-€270/maand) omdat dit ook effectieve nettoloon voor mij betekent (ik heb geen wagen momenteel). In het slechtste geval (€10000/jaar) hou ik dan nog €564/maand over. Ik heb geen idee hoeveel een (elektrische) bedrijfswagen kost maar ik neem aan dat dit bedrag veel te laag is om dat er nog bij te nemen? Het leasebudget kan wel nog aangevuld worden met het Cafetariaplan (13de maand = €4000).

Wat denken jullie? Zou ik nog een wagen kunnen nemen of doen we beter de NMBS? :tongue: In de (federale) publieke sector bestaat dit allemaal niet dus 0.0 ervaring hiermee.
Fiets nemen als je dit wel gebruikt?
 
Ik start in december bij een bank (kom van de overheid). Vanaf januari 2023 stappen zij daar over naar een mobiliteitsbudget. Voor mij zou dat een budget van €10.000 à €12.000 per jaar betekenen zeiden ze (exact bedrag pas gekend in november).

Ik heb in eerste instantie geopteerd om de interesten van mijn hypothecaire lening te betalen met dat budget (+-€270/maand) omdat dit ook effectieve nettoloon voor mij betekent (ik heb geen wagen momenteel). In het slechtste geval (€10000/jaar) hou ik dan nog €564/maand over. Ik heb geen idee hoeveel een (elektrische) bedrijfswagen kost maar ik neem aan dat dit bedrag veel te laag is om dat er nog bij te nemen? Het leasebudget kan wel nog aangevuld worden met het Cafetariaplan (13de maand = €4000).

Wat denken jullie? Zou ik nog een wagen kunnen nemen of doen we beter de NMBS? :tongue: In de (federale) publieke sector bestaat dit allemaal niet dus 0.0 ervaring hiermee.
Woon je binnen de 10km? Want anders gaat dat niet he (ridicuul systeem met ridicule regels zoals meeste in België)
 
Van dat ridicule systeem van het mobiliteitsbudget had ik ook wel graag gebruik gemaakt toen ik nog op 1 km van mijn werk woonde, te voet ging werken, en geen auto had. Ik kreeg er echter geen cent voor aangezien mijn werkgever er niet aan meedeed.
Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet waarom mijn buurman mij honderden euro's belastingvoordeel per maand zou moeten geven omdat ik in die comfy woon-werksituatie zat... Maar zoals met alle absurde Belgische fiscaliteit: meepikken zolang het kan, en niet klagen als het weer verdwijnt.

(Vandaag blaas ik weer > 100 km per dag over de snelweg in een dieselauto.)
 
Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff
Update productie is terug uitgesteld tot ca 17/11-28/11. Zal hopelijk nog dit jaar zijn… 😖
 
Terug
Bovenaan