Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Hangt van het merk af, maar er is zeker marge (en veel).
Maar, je moet heel duidelijk maken dat je offertes met korting wil.
Ja ik ga sowieso nog iets proberen. Mr het was iets dat me opviel. Vandaar dus dat ik het hier vroeg. Ik besef dat het niet gaat om een echte categorie hoger te gaan. Mr met opties moet toch iets lukken.
Aangezien je zelf gaat kiezen vermoedelijk een kleine kmo? Kopen of leasen?
Dochterbedrijf van een groter Duits bedrijf. Maar in België is het moederbedrijf denk ik niet zo heel groot. Het is effectief leasen. Maar we moeten zelf eigenlijk offertes aanvragen. Die dan vervolgens worden bekeken en evt. Verder onderhandeld door de financiële dienst.
Mijn ervaring elke keer opnieuw, echt verkopen doen die precies niet en weten niet echt antwoord op eenvoudige vragen. En ik heb al wat merken afgedweild. Terwijl ge daar toch rap 30-40k btw incl neerlegt. Nuja vaak heb ik mijn wagen zelf al duizend maal zelf geconfigureerd en vraag om dat over te nemen.

Van de wagen die je aanhaalt zou ik eerst uitmaken wat je zelf wilt (ne 'full option' of is kofferruimte belangrijk, etc)

Prijs hangt beetje af van hoe de afspraken rond fleetkorting zijn. Tis niet dat ge zelf echt bij dealer zelf kunt onderhandelen. Maar er zijn altijd wel openingen als het erop zou aankomen. Zo was ik na alle kortingen nog 543uro buiten budget dat WG mij gaf, de leasing heeft dat dan 'onderhandeld' dat dit dan extra korting nog eens zou zijn zodat mijn wagen juist binnen budget past
Ik ben aan het twijfelen. Skoda is de "rationele" keuze. Maar heb nog geen gezin ofzo. Dus misschien moet ik nu voor de sportievere keuze gaan. Skoda heeft ook volledig digitaal dashboard dacht ik. Dus met alle knoppen op dat scherm. Daar ben ik zelf niet zo een fan van.
 
Ja ik ga sowieso nog iets proberen. Mr het was iets dat me opviel. Vandaar dus dat ik het hier vroeg. Ik besef dat het niet gaat om een echte categorie hoger te gaan. Mr met opties moet toch iets lukken.

Dochterbedrijf van een groter Duits bedrijf. Maar in België is het moederbedrijf denk ik niet zo heel groot. Het is effectief leasen. Maar we moeten zelf eigenlijk offertes aanvragen. Die dan vervolgens worden bekeken en evt. Verder onderhandeld door de financiële dienst.

Ik ben aan het twijfelen. Skoda is de "rationele" keuze. Maar heb nog geen gezin ofzo. Dus misschien moet ik nu voor de sportievere keuze gaan. Skoda heeft ook volledig digitaal dashboard dacht ik. Dus met alle knoppen op dat scherm. Daar ben ik zelf niet zo een fan van.

Zelfde systeem beetje zoals bij ons, offertes aanvragen maar ge krijgt wel een max bedrag (dat eerder een circa bedrag is en waarbij je kan opleggen indien je zelf wenst).

Ivm met digitaal dashboard deel ik uw mening volledig, soms omslachtig. Maar ook wel eerder luxeprobleem. Als ge binnen 4-5jaar nog geen kinderen hebt gepland ben ik helemaal mee in uw denken :)
 
Ja ik ga sowieso nog iets proberen. Mr het was iets dat me opviel. Vandaar dus dat ik het hier vroeg. Ik besef dat het niet gaat om een echte categorie hoger te gaan. Mr met opties moet toch iets lukken.

Dochterbedrijf van een groter Duits bedrijf. Maar in België is het moederbedrijf denk ik niet zo heel groot. Het is effectief leasen. Maar we moeten zelf eigenlijk offertes aanvragen. Die dan vervolgens worden bekeken en evt. Verder onderhandeld door de financiële dienst.

Ik ben aan het twijfelen. Skoda is de "rationele" keuze. Maar heb nog geen gezin ofzo. Dus misschien moet ik nu voor de sportievere keuze gaan. Skoda heeft ook volledig digitaal dashboard dacht ik. Dus met alle knoppen op dat scherm. Daar ben ik zelf niet zo een fan van.
Het hangt ook wel enorm van merk enzo af. Bij bvb Skoda/VW/Seat/Audi/BMW/Mercedes krijg je bvb korting op basis van hoeveel van hun wagens uw werkgever heeft. Bij Ford/Volvo/Jaguar krijg je sowieso korting als je via leasing gaat.
En dan zijn er nog merken die gewoon korting geven omdat je een BTW-nummer hebt...

Skoda is een heel goed merk, zeker de Octavia en Superb zijn beide heel goed imo. Maar, ze zijn ook wel echt saai. Let er wel op dat leasing meestal over 4 of 5 jaar gaat. Dus "we hebben nog geen gezin" moet je ook op die periode bekijken.
 
Mijn ervaring elke keer opnieuw, echt verkopen doen die precies niet en weten niet echt antwoord op eenvoudige vragen. En ik heb al wat merken afgedweild. Terwijl ge daar toch rap 30-40k btw incl neerlegt. Nuja vaak heb ik mijn wagen zelf al duizend maal zelf geconfigureerd en vraag om dat over te nemen.
Ik denk dat er een verschil is voor verkopers tussen particulier een auto verkopen waar veel meer ‘vrijheid’ aan is dan de zoveelste breakversie van het populairste model in zwart of grijs met het business line pakket.

Ze weten ook dat je de offerte meeneemt naar het bedrijf waarna het wordt goedgekeurd door bv de financiële dienst. Hoe hard ze jou ook warm maken voor de auto, diegene die goedkeurt kijkt enkel naar de cijfers op het papier van de offerte. Dus het enthousiast maken van iemand is minder van toepassing en meer windowdressing.
 
Ivm met digitaal dashboard deel ik uw mening volledig, soms omslachtig. Maar ook wel eerder luxeprobleem. Als ge binnen 4-5jaar nog geen kinderen hebt gepland ben ik helemaal mee in uw denken :)

Hoeveel keer kom je nu werkelijk aan die knoppen?
De temperatuur is bij mij al 3 jaar fixed, de radio bedienen kan op het stuur, net zoals cruisecontrol (speedlimiter, ACC, start stop), lane assist, schakelen, enige dat gebruikt wordt is zetelverwarming.
Heb het niet geteld maar volgens mij heeft mijn stuur meer knoppen (20 stuks) dan er onder het scherm staat van de wagen...
 
Hoeveel keer kom je nu werkelijk aan die knoppen?
De temperatuur is bij mij al 3 jaar fixed, de radio bedienen kan op het stuur, net zoals cruisecontrol (speedlimiter, ACC, start stop), lane assist, schakelen, enige dat gebruikt wordt is zetelverwarming.
Heb het niet geteld maar volgens mij heeft mijn stuur meer knoppen (20 stuks) dan er onder het scherm staat van de wagen...
Dagelijks. Zeker temp control vind ik irritant dat dat niet rechtstreeks is. Ik zou een wagen er zeker niet voor laten, maar als ik mocht kiezen...

Ieder zijn gewoonte zeker. Ik vind prullen aan het stuur minder vanzelfsprekend/eenvoudig
 
Hoeveel keer kom je nu werkelijk aan die knoppen?
De temperatuur is bij mij al 3 jaar fixed, de radio bedienen kan op het stuur, net zoals cruisecontrol (speedlimiter, ACC, start stop), lane assist, schakelen, enige dat gebruikt wordt is zetelverwarming.
Heb het niet geteld maar volgens mij heeft mijn stuur meer knoppen (20 stuks) dan er onder het scherm staat van de wagen...
Lol idem op 22C°, altijd perfect voor mij.
 
Dagelijks. Zeker temp control vind ik irritant dat dat niet rechtstreeks is. Ik zou een wagen er zeker niet voor laten, maar als ik mocht kiezen...

Ieder zijn gewoonte zeker. Ik vind prullen aan het stuur minder vanzelfsprekend/eenvoudig
Zal van mens tot mens afhangen. Voor degenen die er veel aan prullen zijn fysieke knoppen toch leuk.
Ik kom daar eigenlijk vrij veel aan, toch 50% van mijn lange ritten.

Lol idem op 22C°, altijd perfect voor mij.
Zo warm? :eek2: Bij mij 19.
 
Goh ... temp control toch ook wel (vooral in de zomer speel je daar wel wat mee, zo om 'POWERFUL' aan of uit te zetten).
In de zomer zet ik den baseline ook een stuk koeler dan in de winter.

En mijn volume knop ... daar draai ik toch ook nog regelmatig eens aan. Ik bezig idd ook niet veel de knoppen op het stuur (denk mss nog het meest eens volume up/down, maar verder weinig).

Cruise control moet ik mijn stuur voor bezigen, maar heb de laatste 8j dat ik dat heb dat mss 5 keer gebezigd (smog alarm toestanden meestal).
 
Zal van mens tot mens afhangen. Voor degenen die er veel aan prullen zijn fysieke knoppen toch leuk.
Ik kom daar eigenlijk vrij veel aan, toch 50% van mijn lange ritten.


Zo warm? :eek2: Bij mij 19.
Bij 19 zit dat spel altijd ijskoude lucht op mij te blazen, dus yup, zo warm :p. 19 zou bij deze temperaturen (25-30) ook een te groot verschil zijn voor mij, serieuze klop als ge dan buiten komt.
 
Bij 19 zit dat spel altijd ijskoude lucht op mij te blazen, dus yup, zo warm :p. 19 zou bij deze temperaturen (25-30) ook een te groot verschil zijn voor mij, serieuze klop als ge dan buiten komt.
Awel dat zijn dus exact de knoppen waar ik het meeste mee speel :p. Wel/niet blazen op mijn voeten/gezicht/ruit enz. En na 5min switch ik dat terug. Allemaal heel efficient enzo :unsure:.
 
Rare mensen, heb dat op 20,5 graden staan en voor de rest trekt dat spel zijne plan wel :).
Enkel mijne zoon zet dat vanachter aan/uit naargelang zijn goesting.
 
Rare mensen, heb dat op 20,5 graden staan en voor de rest trekt dat spel zijne plan wel :).
Enkel mijne zoon zet dat vanachter aan/uit naargelang zijn goesting.
Hier ook altijd zo.

Allez, in mijn 3 stond hij altijd op 20,5 graden.
In’t begin had mijn OCD-kantje het even moeilijk met het feit dat je de temperatuur in de X1 maar met hele graden kunt verzetten.

Nu wisselt het dus tussen 20 en 21, op 20 kan hij soms net wat te koud blazen naar mijn gedacht.
Op 21 heb ik het dan soms net iets te warm. :unsure:
 
Hier ook altijd zo.

Allez, in mijn 3 stond hij altijd op 20,5 graden.
In’t begin had mijn OCD-kantje het even moeilijk met het feit dat je de temperatuur in de X1 maar met hele graden kunt verzetten.

Nu wisselt het dus tussen 20 en 21, op 20 kan hij soms net wat te koud blazen naar mijn gedacht.
Op 21 heb ik het dan soms net iets te warm. :unsure:
Daarvoor dient dat scrollwielte in het midden is mij is wijs gemaakt door een verkoper
 
Yes. Het is sowieso een 48 maanden contract. Langs de andere kant is die Mercedes A Berline koffer nu ook niet zo klein. Even groot denk is als men audi A4 Berline uit 1999.(ok wel wrs voor die kinderkarren in te doen). Ben er vandaag eens mee gaan rijden met de Mercedes A. Leuke wagen wel moet ik zeggen. Volgende week eens kijken of ik met de Octavia combi kan test rijden (wielbasis even lang als die van de Mercedes A dacht ik). Mij lijkt vooral de 1.0 3 cilinder een "probleem" in vlotheid. De A3 ben ik ook gaan bekijken maar die Berline versie vond ik wat mis met de verhoudingen. Precies een afgeknot "achterste".

Waanzin als je die prijzen bekijkt eigenlijk. Welke particulier koopt dat nog? En dan hebt nog maar een relatief kleine auto.
 
Terug
Bovenaan