De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 52 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 110 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Een tijdje terug gepost dat de spraakbediening bij Audi echt een nachtmerrie was - nadat een aantal forumleden wat verbaast waren dit toch maar even gemeld bij Audi. Ze hebben 1 week terug een update uitgevoerd en ik heb het sindsdien best uitvoerig kunnen testen en moet zeggen dat het gewoon fantastisch werkt.

Als het goed is mag het ook vermeld worden
Hier werkt dat ook gewoon echt goed eigenlijk, ik was wel verbaasd want ben normaal niet zo'n fan van spraakbesturing.
 
Als je al in de 3e categorie zit en nog steeds slechts een 1-reeks uit de brand kan slepen dan lijkt het mij dat écht het vet van de soep is.
Wat heb je dan in 1e categorie? Een VW Up!? :thinking:
poeperman spreekt wel over een "dikke 120i", dus ik zou dat niet op dezelfde lijn zetten als een 116d met business pack oid
 
@Nineshots @poeperman nu we toch bezig zijn over wagens van Cronos. Komen deze wagens overeen met categorie 2 (Full TCO 925) bij jullie?
De bedragen zijn sinds februari veranderd door een nieuwe tool dat ze gebruiken. Dus kans zit er wel in dat we hier verschillende bedragen door elkaar aan het gebruiken zijn.
Categorie 2 is volgens mij BMW 1/Audi A3.
Categorie 1 Audi A1, VW Polo, ...
Maar niet elk cronos bedrijfje houdt zich vast aan die categoriën. De mijne doet dat bijvoorbeeld niet.
950 tco in het oude systeem is nu 1075 tco geworden in het nieuwe systeem. En daarmee heb je budget om een iX3 te bestellen.
 
Dan vermoed ik dat er in die Categorie 3 iets tussen een Audi A3 en die iX3 te rapen valt? De vraag is natuurlijk: wat precies :)
Oude => nieuwe
Cat 1: 675 => 800
Cat 2: 800 (of soms 850) => 925 (of soms 975)
Cat 3: 950 => 1075
Cat 4: 1050 => 1175 (denk ik)

Daar wordt soms lichtjes op gevarieerd, maar zo is het. Mijn 316dA is dus gelukt in een Cat 2 vijf jaar geleden. Dat was eerder de categorie voor de dikke 1 reeksen en schone A3’s. Maar het ging net om een D-Segmenter te pakken. Een Giuila ging net niet.

Ik ben dan gepromoveerd naar Cat 3, maar tijdens Corona en de bestelstop hebben ze dat boeltje aangepast. Die 950 werd 1075, maar ook de berekeningswijze is veranderd, waardoor je met die 1075 nu iets minder kan nemen dan met de 950 toen. Lees: een dikke 318dA Touring Sportpack was mogelijk met 950, in het nieuwe systeem lukt dat niet met 1075 (want Diesel, maar een 318i met die specs zal wel lukken).

In het nieuwe systeem krijg je wel bijzonderrrr veel waar voor je budget als je full EV gaat. Dus een 330e lukt niet, maar een iX3 wel, terwijl die laatste 15K meer kost in aanschaf.

In jouw geval, 925 in het nieuwe systeem, wetende dat dat in de praktijk minder is dan 800 in het oude zal vermoedelijk een CLA of A-sedan opleveren. Dat is toch wat het gros van de Cronosieten doet 😅
 
Laatst bewerkt:
Iemand die de categorieën en prijzen bij Proximus kent (IT-job / Senior level)? Ik sta heel dicht bij een contractvoorstel maar moet nog 1 gesprek door maar ben wel nieuwsgierig. Ik hoorde van de HR verantwoordelijke dat ze 30% korting hebben op alle grote merken.
 
Iemand die de categorieën en prijzen bij Proximus kent (IT-job / Senior level)? Ik sta heel dicht bij een contractvoorstel maar moet nog 1 gesprek door maar ben wel nieuwsgierig. Ik hoorde van de HR verantwoordelijke dat ze 30% korting hebben op alle grote merken.
Ik ken daar iemand met 5K brutoloon en die kan geen 318d Touring pakken zonder zelf een serieuze lap bij te betalen elke maand.

kwestie van uw verwachtingen al te temperen.
 
Oude => nieuwe
Cat 1: 675 => 800
Cat 2: 800 (of soms 850) => 925 (of soms 975)
Cat 3: 950 => 1075
Cat 4: 1050 => 1175 (denk ik)

Daar wordt soms lichtjes op gevarieerd, maar zo is het. Mijn 316dA is dus gelukt in een Cat 2 vijf jaar geleden. Dat was eerder de categorie voor de dikke 1 reeksen en schone A3’s. Maar het ging net om een D-Segmenter te pakken. Een Giuila ging net niet.

Ik ben dan gepromoveerd naar Cat 3, maar tijdens Corona en de bestelstop hebben ze dat boeltje aangepast. Die 950 werd 1075, maar ook de berekeningswijze is veranderd, waardoor je met die 1075 nu iets minder kan nemen dan met de 950 toen. Lees: een dikke 318dA Touring Sportpack was mogelijk met 950, in het nieuwe systeem lukt dat niet met 1075 (want Diesel, maar een 318i met die specs zal wel lukken).

In het nieuwe systeem krijg je wel bijzonderrrr veel waar voor je budget als je full EV gaat. Dus een 330e lukt niet, maar een iX3 wel, terwijl die laatste 15K meer kost in aanschaf.

In jouw geval, 925 in het nieuwe systeem, wetende dat dat in de praktijk minder is dan 800 in het oude zal vermoedelijk een CLA of A-sedan opleveren. Dat is toch wat het gros van de Cronosieten doet 😅
Ik heb ook de indruk dat BMW zo een iX4 bij de pakken cornflakes geeft. Zal zowat de grootste leaseslet ooit worden.
 
Ik ben dan gepromoveerd naar Cat 3, maar tijdens Corona en de bestelstop hebben ze dat boeltje aangepast. Die 950 werd 1075, maar ook de berekeningswijze is veranderd, waardoor je met die 1075 nu iets minder kan nemen dan met de 950 toen. Lees: een dikke 318dA Touring Sportpack was mogelijk met 950, in het nieuwe systeem lukt dat niet met 1075 (want Diesel, maar een 318i met die specs zal wel lukken).
Nu wordt er WLTP gebruikt ipv NEDC in de tool. Daardoor worden diesels en benzines een stukje duurder in TCO.
Wat nu wel nog nadelig is, want als je dit jaar nog die auto geleverd krijgt, kan je NEDC gebruiken voor de CO2 uitstoot.
Dus is de effectieve TCO wat minder dan wat in de tool staat. Dus met een auto die dit jaar nog geleverd wordt, verlies je eigenlijk wat budget.
Maar voor EV maakt dat niet uit. En voor hybrides zal het verschil wel heel minimaal zijn in TCO.
 
@poeperman @Nineshots ; bedankt voor jullie reacties alvast. Een aanbod krijgen met zoiets in de voorwaarden is natuurlijk niet veel zeggend... Zo kan ik er toch iets uit opmaken dankzij jullie, al word ik er niet bepaald warm van :)

Dan vraag je dat toch gewoon? Elke managing partner van een Cronos-bedrijf heeft al een paar maand de nieuwe car policy liggen en kan je dus gerust voorbeelden geven.

Ik wil vanavond gerust eens kijken wat er in de categorie 975 TCO zit.

Maar inderdaad, qua wagens met enkel verbrandingsmotor is het vet nu echt van de soep. De overheid duwt het nu eenmaal richting hybride en elektrisch.
 
Nu wordt er WLTP gebruikt ipv NEDC in de tool. Daardoor worden diesels en benzines een stukje duurder in TCO.
Wat nu wel nog nadelig is, want als je dit jaar nog die auto geleverd krijgt, kan je NEDC gebruiken voor de CO2 uitstoot.
Dus is de effectieve TCO wat minder dan wat in de tool staat. Dus met een auto die dit jaar nog geleverd wordt, verlies je eigenlijk wat budget.
Maar voor EV maakt dat niet uit. En voor hybrides zal het verschil wel heel minimaal zijn in TCO.
De 3 reeksen die vanaf juli geproduceerd worden gaan enkel nog WLTP hebben. Heb het nagevraagd bij een BMW garage. Dikke tegenvaller als je al besteld had. VAA gaat rond de 330-340 zitten.
 
De 3 reeksen die vanaf juli geproduceerd worden gaan enkel nog WLTP hebben. Heb het nagevraagd bij een BMW garage. Dikke tegenvaller als je al besteld had. VAA gaat rond de 330-340 zitten.
330 bruto? Daar zit ik nu ook al +/- aan voor een 3gt. Dus is toch niet uitzonderlijk.
 



glb ontvangen. Amg pack nightpack heel de rim ram 😬. Best leuke wagen om mee te rijden. Vorige was een c coupe

Vaa is 250 euro omhooggegaan sinds bestelling in september wel miljaar
Ik vind die GLB eigenlijk wel het coolste uit de stal van Mercedes - toch zeker van het A-platform.
Bizar dat je ze zo weinig ziet, want naar binnenruimte was dat toch de evenknie van een GLC, maar dan veel praktischer
 
Blijft een nieuw model met heel lange wachttijden. Ze zullen vanaf nu wel al meer te zien zijn. Denk k. Reden datk geen glc heb gekozen , lijkt op de c klasse die k al versleten heb (3 berlines en 1 coupe 😬) mocht eens iets anders zijn en met het prijsverschil wa extra opties op genomen. Vindm ook alleen maar mooi met amg pack. Ziet wel al aan 4300 vaa op jaar
 



glb ontvangen. Amg pack nightpack heel de rim ram 😬. Best leuke wagen om mee te rijden. Vorige was een c coupe

Vaa is 250 euro omhooggegaan sinds bestelling in september wel miljaar
Mooie wagen! Enkel de velg vind ik wat klein, hoeveel inch is dat? 17/18?
 
Terug
Bovenaan