Oude => nieuwe
Cat 1: 675 => 800
Cat 2: 800 (of soms 850) => 925 (of soms 975)
Cat 3: 950 => 1075
Cat 4: 1050 => 1175 (denk ik)
Daar wordt soms lichtjes op gevarieerd, maar zo is het. Mijn 316dA is dus gelukt in een Cat 2 vijf jaar geleden. Dat was eerder de categorie voor de dikke 1 reeksen en schone A3’s. Maar het ging net om een D-Segmenter te pakken. Een Giuila ging net niet.
Ik ben dan gepromoveerd naar Cat 3, maar tijdens Corona en de bestelstop hebben ze dat boeltje aangepast. Die 950 werd 1075, maar ook de berekeningswijze is veranderd, waardoor je met die 1075 nu iets minder kan nemen dan met de 950 toen. Lees: een dikke 318dA Touring Sportpack was mogelijk met 950, in het nieuwe systeem lukt dat niet met 1075 (want Diesel, maar een 318i met die specs zal wel lukken).
In het nieuwe systeem krijg je wel bijzonderrrr veel waar voor je budget als je full EV gaat. Dus een 330e lukt niet, maar een iX3 wel, terwijl die laatste 15K meer kost in aanschaf.
In jouw geval, 925 in het nieuwe systeem, wetende dat dat in de praktijk minder is dan 800 in het oude zal vermoedelijk een CLA of A-sedan opleveren. Dat is toch wat het gros van de Cronosieten doet