De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 52 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 110 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Ik begrijp de liefde voor die XC40 echt niet eigenlijk. Je ziet die overal rijden, zien er afschuwelijk lelijk uit, lijkt op een Fiat Multipla die teveel hamburgers binnenheeft en kost ook nog eens een pak geld. (+volvo interieur is dated)
Ik snap vooral de marketing daarrond niet. Dat is een Polestar maar dan lelijker en duurder...
 
Dat is toch een ander model en SUVs zijn populair.
De Polestar is evengoed een coupé/SUV hoor. Dat is echt geen sedan ofzo.
Het verschil is dat de koffer van de XC40 hoger uitkomt achteraan, maar hij is amper groter (8l denk ik).

Het is een beetje zoals de BMW 2 gran tourer die geen SUV is, maar de X1 wel, terwijl de 2 hoger is...
 
De Polestar is evengoed een coupé/SUV hoor. Dat is echt geen sedan ofzo.
Het verschil is dat de koffer van de XC40 hoger uitkomt achteraan, maar hij is amper groter (8l denk ik).

Het is een beetje zoals de BMW 2 gran tourer die geen SUV is, maar de X1 wel, terwijl de 2 hoger is...
De XC40 heeft toch veel meer een SUV look. Dat kun je van de Polestar niet zeggen en van een BMW 2 ook niet. Die was ook immens populair vanaf de release juist zoals de X1, geen idee hoe dat het laatste jaar is. Dus lijkt mij dan logisch dat voor Volvo de EV versie ook een belangrijk model is.
 
Een SUV en een break vind ik nu wel niet echt een aanvulling op elkaar.
Dat zijn gewoon 2 dezelfde dingen, waarvan het ene wat hoger op z'n poten staat (en in mijn ogen er ook gewoon beter uit ziet :D).
Ik kan moeilijk zeggen de ene neemt een bestelwagen en den andere een Stinger ofzo. Tis maar hoe je aanvullend zelf ervaart/leest :) Maar snap uw punt wel ergens.

Naar praktische kant ervaren wij dit toch als een compatibele keuze. Misschien dan niet in de strikte zin zoals anderen dit zouden interpreteren, maar als wij grote(re) stukken moeten vervoeren of afhalen kiezen wij wel bewust voor specifieke wagen (ikea/gamma/brico/hubo, vakantie, fietsen kinderen, containerpark, groenafval, stoelen, kinderwagens,...). Dit is niet dagelijks het geval uiteraard, maar toch meer dan je zou denken. Als wij beiden een SUV zouden nemen of beiden een break ben ik er zeker van dat wij soms meer zouden 'puzzelen'. Versta mij niet verkeerd: ik beschrijf dit niet als een probleem, eerder als een 'luxe'.
 
Hier komt een nieuwe wagen ook in zicht (bestelling najaar), moet verplicht EV zijn. We werken niet echt met een budget ofzo, er wordt gekeken naar deftige prijs/kwaliteit zonder uitspattingen naar boven/onder en dat wordt het dan.

Polestar en Volvo XC40 zijn blijkbaar kandidaten, iX3 is absoluut uitgesloten.
Benieuwd waar we gaan landen 😛

Zoals Kingrota aanhaalde, lijkt mij den Enyaq ook wel in dat rijtje te passen, mss zelfs wel als mijn favo dan van de drie. Zowel in prijscategorie als wagen. De polestar heb ik altijd wel iets hebben gehad langs achteren gezien. Maar das dan puur esthetisch gesproken en zijkant/voorkant vind ik een pak minder

Plug-ins vallen standaard uit de boot? Want dan heb je natuurlijk wat meer keus.
 
Zoals Kingrota aanhaalde, lijkt mij den Enyaq ook wel in dat rijtje te passen, mss zelfs wel als mijn favo dan van de drie. Zowel in prijscategorie als wagen. De polestar heb ik altijd wel iets hebben gehad langs achteren gezien. Maar das dan puur esthetisch gesproken en zijkant/voorkant vind ik een pak minder

Plug-ins vallen standaard uit de boot? Want dan heb je natuurlijk wat meer keus.
Merci voor de tip! Ga ik zeker ook eens verkennen.
We rijden nu allemaal al PHEV sinds 2018, nu moet het full EV zijn.
 
CO2 uitstootpolicy zwaar aangeschroeft om uw richting hybride te duwen. Gelet de aanschaf van een laadpaal wordt opgelegd (in uw budget in te rekenen) en wij binnen 2 jaar verhuizen ga ik dit nog even overslaan. Bij verhuis moete zelf de nieuwe paal betalen;

- WLTP 115g diesel en 121g benzine
- Model 'break', d.i. een must
- in globale cijfers;
- 42.000 incl btw bij peugeot, citroen, open
- 36.000 incl btw bij skoda
- 30.000 incl btw bij andere merken

Heb den indruk dat ik precies gesjarreld bent met deze strenge policy, want krijg precies niets spectaculair geconfigureerd binnen bovenstaande eisen. Ze hebben gewoon de NEDC cijfers laten staan en hier nu WLTP van gemaakt...

Tips?

moesten er mensen tegen een gelijkaardig probleem stoten bij nieuwe keuze, de skoda's slagen erin om zeer lage uitstoot te realiseren (lijkt zelfs onrealistisch als je ze vergelijkt met hun audi en VW broer). Het is de Octavia Combi 2.0 TDI 110 kw geworden met wat uitbreidingen. Merci voor de (prive)tips! Bij garage gaven ze nog mee dat de fleetkorting hoger is dan dat HR mij had meegegeven, altijd fijn nieuws
 
Ik vind het eigenlijk best bijzonder hoe verschillend dit forum is van de gemiddelde autorijder.
Want SUV's zijn super populair en hier ben ik precies de enige die liever SUV heeft dan een break :D
Idem moe nooit een break hebben. Dan liever een suv
 
Mn glb is goegekomen in de garage. Ga er dinsdag om. Wel klote dat vaa van 3950 naar 4250 is gegaan sinds bestelling.
 
Hier wel een SUV fan. Peugeot 5008 is in maart besteld. Volgens website Arval zou deze eind juli geleverd worden, maar naar't schijnt kloppen die tijden niet echt op de website. Dus hoop toch sneller 😁
 
Is er ergens een 'onafhankelijk' site die een indicatie geeft van levertermijnen. Of kan je dat pas weten eens deze in bestelling is en telkens navragen bij dealer. (specifiek Skoda in mijn geval)
 
Bij mij konden ze bij bevestiging van bestelling al aangeven wanneer die in productie zou gaan en wanneer hij geleverd zou worden. Denk dat hij er uiteindelijk nog 1 week vroeger was zelfs.
 
De vloer van de koffer is wat hoger, dus je kan ze nog altijd in de koffer gooien.
Dak koffer.

95a1dc74-14c0-11e7-9d65-d1ac7fc9ae0c.jpg
 
Een tijdje terug gepost dat de spraakbediening bij Audi echt een nachtmerrie was - nadat een aantal forumleden wat verbaast waren dit toch maar even gemeld bij Audi. Ze hebben 1 week terug een update uitgevoerd en ik heb het sindsdien best uitvoerig kunnen testen en moet zeggen dat het gewoon fantastisch werkt.

Als het goed is mag het ook vermeld worden
 
@poeperman @Nineshots ; Wat kan je tegenwoordig bij Cronos bestellen voor een TCO van 975?
TCO in het nieuw systeem? Het verschil is zo'n 100 euro dacht ik, ik ben het niet meer zeker.
Indien het oude systeem, volgens mij zowat alles dat geen managementsniveau is (BMW 5 en gelijkwaardig kan je niet, alles er onder wel).
Indien het nieuwe systeem, een BMW 318i met nipt business pack denk ik. Een 320e totaal niet.
Een kale Audi Q4. VW ID.4 of Skoda Enyaq kan je dan weer wel ruim aankleden daarmee.
Voor Mercedes EQA, CLA, A heb je redelijk veel budget voor opties.
Als je een Duitse premium wilt, ben je volgens mij best af met Mercedes. Daar lijken de grootste kortingen te zijn.
 
what @Nineshots zegt.
€975 is het nieuwe systeem, dus €800-€850 in het oude.

Dat was bij mij een 316dA met Advantage pack en wat losse opties. Een 318iA Touring zal volgens mij niet lukken.

Ik zou een dikke 120i pakken denk ik.
't Is er duidelijk ni op aan het verbeteren precies.

Weliswaar zie je sommigen hier posten dat men nu een full-spec iX3 kan nemen ipv een 318'tje. En hier zie je nu met een budget van tegen de 1K euro een 1tje verschijnen. 😓
 
't Is er duidelijk ni op aan het verbeteren precies.

Weliswaar zie je sommigen hier posten dat men nu een full-spec iX3 kan nemen ipv een 318'tje. En hier zie je nu met een budget van tegen de 1K euro een 1tje verschijnen. 😓
Cronos werkt wel met TCO, ik ben dat nog niet veel tegengekomen van anderen precies.
Dus mag je de bedragen van Cronos wel een stuk naar beneden trekken om te vergelijken met anderen.
 
@poeperman @Nineshots ; bedankt voor jullie reacties alvast. Een aanbod krijgen met zoiets in de voorwaarden is natuurlijk niet veel zeggend... Zo kan ik er toch iets uit opmaken dankzij jullie, al word ik er niet bepaald warm van :)
Ik neem aan dat je geen starter bent, kan je dan niet gewoon op een voorbeeld auto onderhandelen?
Een BMW 320e break met wat opties bijvoorbeeld?
Dat lijkt me veiliger te onderhandelen dan een nietszeggend budgetbedrag.
 
Terug
Bovenaan