Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Bandenmaat is 235/50R19, zichtbaar op de foto.
Shit man! 19” en ze zien er idd niet groot uit. Een GLB is geen stadswagentje, maar een gigabak is het toch ook niet.
Ik hou m’n hart vast voor de 18” (of was het 19 🤷‍♂️ - de kleintjes) op mijn iX3
 
Shit man! 19” en ze zien er idd niet groot uit. Een GLB is geen stadswagentje, maar een gigabak is het toch ook niet.
Ik hou m’n hart vast voor de 18” (of was het 19 🤷‍♂️ - de kleintjes) op mijn iX3
Ne glb is best groot int echt eigelijk. Mogen nie afwijken van pakketvelgen
 
Laatst bewerkt:
Shit man! 19” en ze zien er idd niet groot uit. Een GLB is geen stadswagentje, maar een gigabak is het toch ook niet.
Ik hou m’n hart vast voor de 18” (of was het 19 🤷‍♂️ - de kleintjes) op mijn iX3

Ik hoop 19” voor u!
:p


Amai, 19” ziet er idd te klein op de GLB. Precies een vrij grote wagen dan inderdaad, als de 19” er al zo klein uitziet..

Het kan ook wel het soort velg zijn.. dit is 20” en je zou toch denken dat het meer dan 1” verschil is:

20200825-20200825_brabus_2707-600x400.jpg
 
330 bruto? Daar zit ik nu ook al +/- aan voor een 3gt. Dus is toch niet uitzonderlijk.
Ik ga die superhoge VAA's dus volledig aan mij laten passeren. Met hybride of EV is het makkelijk rond de 200 of daar zelfs onder te blijven terwijl je nog steeds dikke wagens kunt nemen daarvoor.
Scheelt toch weer een hele hap in je nettoloon.
 
Ik ga die superhoge VAA's dus volledig aan mij laten passeren. Met hybride of EV is het makkelijk rond de 200 of daar zelfs onder te blijven terwijl je nog steeds dikke wagens kunt nemen daarvoor.
Scheelt toch weer een hele hap in je nettoloon.
Klopt volledig, volgende binnen 1 jaar is ook een ev of hybride.
Kleine 4 jaar geleden was het aanbod hybrides in mijn budget beperkter.
 
Ik moet ik Oktober kiezen en zal ook EV of Hybride zijn.
Ik heb een stille hoop dat ze het budget laten staan wat het nu is (voor mijn loonschaal valt dat hoger uit) en dan zal het was een EQC worden.
Anders een Enyaq, ID4 of Q4 etron (sportback) wss. Ik ga no way 400€ VAA betalen als ik voor minder dan 200€ ook een wagen heb. Op 4 jaar scheelt dat gewoon 5000€ netto.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ik Oktober kiezen en zal ook EV of Hybride zijn.
Ik heb een stille hoop dat ze het budget laten staan wat het nu is (voor mijn loonschaal valt dat hoger uit) en dan zal het was een EQC worden.
Anders een Enyaq, ID4 of Q4 etron (sportback) wss. Ik ga no way 400€ VAA betalen als ik voor minder dan 200€ ook een wagen heb. Op 4 jaar scheelt dat gewoon 5000€ netto.
Ewel ja ... ik heb ook goed gerekend wanneer ik gekozen heb voor de PHEV 2+ jaar geleden. Het scheelt toch heel wat.

Het 520i equivalent v/d mijne zou een goei 550 EUR kosten of zoiets (hoogste WLTP waarde genomen) terwijl de 530e (toch een veel leukere motorisatie eigenlijk) 'maar' een 230 EUR zal zijn.
Da's al richting de 4K VAA minder per jaar bruto. Da's toch richting de 7K netto op 4j tijd e.
 
Heb je al eens kunnen kijken wat die tco vandaag zoal waard is? :)

Sorry, volledig vergeten. Volgens de info die ik heb is 975 een upgrade binnen CAT2. Indicatieve basiswagens CAT2 zijn de full electrics E-niro en Enyaq IV60, de hybrides A-klasse, CLA en B, en dan een reeks voornamelijk C-segmenters als je een wagen met enkel verbrandingsmotor kiest (denk BMW1/2, Golf, A3, A, Focus, Karoq, Leon, ...)

Doordat de basis 925 is in deze categorie heb je dus 50 euro aan extra optiebudget/maand. Mogelijk hangt het van bestelmoment af wat je dan precies voor je geld hebt => je zou eens kunnen vragen aan de partij met wie je in gesprek bent om een voorbeeldconfiguratie voor dat budget voor te leggen. Via fleet zou dat wel moeten lukken.

Ik durf er m'n hand niet voor in het vuur steken maar een CLA 250 e business solution zou misschien wel kunnen lukken daarin? Maar pak me er niet op he. :)
 
Doordat de basis 925 is in deze categorie heb je dus 50 euro aan extra optiebudget/maand.
Interessant om te weten eigenlijk, weet je vanaf hoeveel euro je aan CAT3 komt? En is CAT3 de hoogste categorie voor niet-managers?
Dus vanaf dan is het enkel nog maar optiebudget dat er bij komt?
 
Interessant om te weten eigenlijk, weet je vanaf hoeveel euro je aan CAT3 komt? En is CAT3 de hoogste categorie voor niet-managers?
Dus vanaf dan is het enkel nog maar optiebudget dat er bij komt?
CAT3 is 1075 met upgrades naar 1125 en 1175.

CAT4 idd enkel voor managing partners, maar budget ligt niet zoveel hoger meer.
 
CAT3 is 1075 met upgrades naar 1125 en 1175.

CAT4 idd enkel voor managing partners, maar budget ligt niet zoveel hoger meer.
Voor 1175 kan je toch al iets fameus leasen.
Allez veel hoger dan zit je op den duur daar een Bentley ofzo te leasen :p
 
Voor 1175 kan je toch al iets fameus leasen.
Allez veel hoger dan zit je op den duur daar een Bentley ofzo te leasen :p
Ewel ... dat zou je denken ... maar dan lees je de eerdere posts hier & blijkt dat alles behalve te zijn dus (in context TCO i.p.v. enkel maandelijkse operationele leasing kost).
 
Mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Budget hangt ergens rond audi a3, Mercedes A, Octavia combi. Ik ben al bij 2 garages geweest om eens te kijken. Dan offertes gevraagd en dat zijn dan eigenlijk gewoon kopieën van de online configurator. Had zelfs de indruk dat ze niet eens wilde verkopen (tam, ge moest alles zelf vragen, ze vertelden weinig zelf) , zeer vreemd vond ik dat. Zit er eigenlijk iets marge of die prijzen of moet ik gewoon ja knikken? (is men eerste ooit die ik kan kiezen... Dus weinig ervaring)
 
Mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Budget hangt ergens rond audi a3, Mercedes A, Octavia combi. Ik ben al bij 2 garages geweest om eens te kijken. Dan offertes gevraagd en dat zijn dan eigenlijk gewoon kopieën van de online configurator. Had zelfs de indruk dat ze niet eens wilde verkopen (tam, ge moest alles zelf vragen, ze vertelden weinig zelf) , zeer vreemd vond ik dat. Zit er eigenlijk iets marge of die prijzen of moet ik gewoon ja knikken? (is men eerste ooit die ik kan kiezen... Dus weinig ervaring)
Hangt van het merk af, maar er is zeker marge (en veel).
Maar, je moet heel duidelijk maken dat je offertes met korting wil.
 
Mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Budget hangt ergens rond audi a3, Mercedes A, Octavia combi. Ik ben al bij 2 garages geweest om eens te kijken. Dan offertes gevraagd en dat zijn dan eigenlijk gewoon kopieën van de online configurator. Had zelfs de indruk dat ze niet eens wilde verkopen (tam, ge moest alles zelf vragen, ze vertelden weinig zelf) , zeer vreemd vond ik dat. Zit er eigenlijk iets marge of die prijzen of moet ik gewoon ja knikken? (is men eerste ooit die ik kan kiezen... Dus weinig ervaring)
Aangezien je zelf gaat kiezen vermoedelijk een kleine kmo? Kopen of leasen?
 
Bedankt voor de reactie! Ik heb ondertussen wel op papier CAT3 en TCO 975... Bijzondere combinatie dan?
Vermoedelijk rekenen ze nog met de oude cijfers dan.
Maar om het voor ons wat makkelijker te maken, welke auto's verwacht jij?
Dan kunnen we in de configurator kijken of dat haalbaar is, of hoeveel budget je er voor nodig hebt.
 
Bedankt voor de reactie! Ik heb ondertussen wel op papier CAT3 en TCO 975... Bijzondere combinatie dan?
Die categorisering gaat je geen opties opleveren 😅

De HR bij veel van die bedrijfjes maakt gewoon fouten. Ik heb ook een collega die gestart is als Cat 3. Een junior, vers van de schoolbanken. Had gewoon het normale (toenmalige) 800 budget, maar er stond CAT 3 op zijn contract.
 
Mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Budget hangt ergens rond audi a3, Mercedes A, Octavia combi. Ik ben al bij 2 garages geweest om eens te kijken. Dan offertes gevraagd en dat zijn dan eigenlijk gewoon kopieën van de online configurator. Had zelfs de indruk dat ze niet eens wilde verkopen (tam, ge moest alles zelf vragen, ze vertelden weinig zelf) , zeer vreemd vond ik dat. Zit er eigenlijk iets marge of die prijzen of moet ik gewoon ja knikken? (is men eerste ooit die ik kan kiezen... Dus weinig ervaring)
Mijn ervaring elke keer opnieuw, echt verkopen doen die precies niet en weten niet echt antwoord op eenvoudige vragen. En ik heb al wat merken afgedweild. Terwijl ge daar toch rap 30-40k btw incl neerlegt. Nuja vaak heb ik mijn wagen zelf al duizend maal zelf geconfigureerd en vraag om dat over te nemen.

Van de wagen die je aanhaalt zou ik eerst uitmaken wat je zelf wilt (ne 'full option' of is kofferruimte belangrijk, etc)

Prijs hangt beetje af van hoe de afspraken rond fleetkorting zijn. Tis niet dat ge zelf echt bij dealer zelf kunt onderhandelen. Maar er zijn altijd wel openingen als het erop zou aankomen. Zo was ik na alle kortingen nog 543uro buiten budget dat WG mij gaf, de leasing heeft dat dan 'onderhandeld' dat dit dan extra korting nog eens zou zijn zodat mijn wagen juist binnen budget past
 
Terug
Bovenaan