Het gaat terug richting feestdagen dus het gaat ook weer de foute kant op.
Rond vaderdag dit jaar kreeg men vrouw een telefoontje van haar pa, of ze toch niet eens tot daar wou gaan (na 6 maand)
Sindsdien is er wel terug contact.
Het is nooit uitgepraat, er zijn nooit excuses geweest. Gewoon terug naar de orde van de dag en doen alsof er niks geweest is.
Ik ga af en toe mee tot daar voor haar, ik praat over koetjes en kalfjes, maar vertel niks persoonlijks meer.
Als ze eten halen, gaan eten, iets meebrengen betaal ik het meteen. Ik wil geen verwijten achteraf ofzo.
Nu zonet haar gsm bericht, mijn gsm bericht, haar telefoon rinkelen (wij zijn aan het eten, gsm ligt niet naast ons). Dan opeens mijn telefoon. Mijn schoonmoeder
"zijt ge thuis, stoort het als we afkomen"
Ik zeg aah oké ik dacht al het brand ergens

ja wij zijn thuis, maar goh ja vandaag misschien niet. We zijn nog aan het eten, nog opruimen, moeten ons nog douchen, morgen ist weer werken, ik ben gisteren nog laat gaan werken.
Krijg ik gewoon "Jaja tis al goed, ik weet genoeg"
Ik antwoord van ja mja het is nie zo handig als ge door de week om half 8 - 8u nog bij de mensen wilt binnenspringen hè.. (dat zou door de week nooit in mijn hoofd opkomen als dat niet is afgesproken op voorhand)
Waarom komt ge niet door de dag af en wanneer denkt ge dan nu nog te komen?
"We zijn het ganse weekend aan de kust geweest dus hadden geen tijd, zijn nu onderweg terug, maar laat al maar hoor. De boodschap is begrepen hoor. Tot in de week"
Uiteraard mijn madam weer in dubio.
Ze hebben weer wat ze willen