De autokeuring

Corolla uit 2005. Afgekeurd voor een kapot standlicht. 🙄 Goed dat ze het zien en t is rap gemaakt maar dat ge weer opnieuw daarvoor moet rijden.

Corolla uit 2005. Afgekeurd voor een kapot standlicht. 🙄 Goed dat ze het zien en t is rap gemaakt maar dat ge weer opnieuw daarvoor moet rijden.
Ik dacht dat dat gewoon een opmerking was, maar blijkbaar sinds oktober 2021 een rode kaart.
Voor de dimlichten lijkt me dat niet meer dan normaal, maar voor een stadslicht, dat is toch echt wel belachelijk.

Het lampje vervangen: 18 euro voor 2 minuten werk en 3 minuten naar het magazijn stappen
Herkeuring: 16 euro om te kijken dat dat lampje nu wel brandt

Wat een geldverspilling

3 van onze bedrijfsauto's afgekeurd wegens roetfilter slecht.

alléé dan maar weer naar wallonië er mee komende jaren. toch straf hé dat een mens het zo moet oplossen. en vooral "kan" oplossen. :')

3 van onze bedrijfsauto's afgekeurd wegens roetfilter slecht.

alléé dan maar weer naar wallonië er mee komende jaren. toch straf hé dat een mens het zo moet oplossen. en vooral "kan" oplossen. :')
Mijn vriendin moet haar diesel ook telkens naar de keuring in Moeskroen brengen om gekeurd te raken, straf ja :)

Mijn vriendin moet haar diesel ook telkens naar de keuring in Moeskroen brengen om gekeurd te raken, straf ja :)
Je weet toch dat je om dit op te lossen gewoon eens goed plankgas moet geven op het keuringsterrein in de wachtrij, voor je de roetfiltertest laat doen...
Met m'n vorige diesels zo altijd door de keuring geraakt...

Blij dat ik tegenwoordig elektrisch rij, maar als je ze kunnen pakken met iets gaan ze je wel pakken, ook al is het een of ander lampje...

Je weet toch dat je om dit op te lossen gewoon eens goed plankgas moet geven op het keuringsterrein in de wachtrij, voor je de roetfiltertest laat doen...
Met m'n vorige diesels zo altijd door de keuring geraakt...

Blij dat ik tegenwoordig elektrisch rij, maar als je ze kunnen pakken met iets gaan ze je wel pakken, ook al is het een of ander lampje...
Dat was voor de vorige test zo, met de huidige diesel test niet meer hoor, als die faalt is het wat lastiger.

Ik veronderstel dat het niet normaal is dat ik geen keuringsbewijs heb ontvangen na mijn keuring? Ik merk nu, een maand later door toevallig eens te kijken of alles er nog in ligt, dat ik dit nooit teruggekregen heb van de keuring.

Ik veronderstel dat het niet normaal is dat ik geen keuringsbewijs heb ontvangen na mijn keuring? Ik merk nu, een maand later door toevallig eens te kijken of alles er nog in ligt, dat ik dit nooit teruggekregen heb van de keuring.

Dan ben je toch de keuring buiten gestapt zonder te weten of je een groene of rode kaart hebt gekregen ?
Je krijgt dat pas bij het betalen en dat is toch letterlijk het 1ste waar je naar kijkt ?!

Ik ben dat dus gewoon vergeten te betalen 😵 Nja, opnieuw laten keuren dus. En ik weet nog dat ik die dag gehaast was, dus gewoon niet meer bij stil gestaan tot nu dus. Achja het overkomt me 1 maal en dat is het.

Laatst bewerkt:
Waarbij je dan al direct een rood keuringsbewijs krijgt omdat je geen autopapieren kan voorleggen.
Of heb je wel nog kentekenbewijs en gelijkvormigheidsattest/COC?
Dat lag gewoon nog bij de keuring. Ik heb ze teruggekregen en ben nu aan het wachten.

Edit: Maar het zal wss niet voor vandaag zijn.

Edit 2: Gaatje gevonden voor morgenvroeg 8:20 👌

Laatst bewerkt:
Afgekeurd wegens teveel roetfilterdeeltjes, sjans da ik altijd ga als eerste wanneer ze openen, afspraak gemaakt in luik en zonder problemen erdoor.. geldcommerce

Afgekeurd wegens teveel roetfilterdeeltjes, sjans da ik altijd ga als eerste wanneer ze openen, afspraak gemaakt in luik en zonder problemen erdoor.. geldcommerce
Mag ik vragen wat voor wagen je hebt?
Rij persoonlijk ook nog met een oudere (2011) diesel rond en maak me keer op keer wel zorgen of ik erdoor geraak.

Mag ik vragen wat voor wagen je hebt?
Rij persoonlijk ook nog met een oudere (2011) diesel rond en maak me keer op keer wel zorgen of ik erdoor geraak.
Al problemen gehad op de keuring afgelopen jaren? Hier 2 euro5 dieselwagens van 2012 en nooit problemen met de roetmeting. Maak me er niet echt druk om. Je kan altijd nog een volle tank HOV tanken voor de keuring (geeft lagere roetuitstoot), de EGR laten uitcoderen (is een optie bij chiptuning en zorgt voor lagere roetuitstoot) of worst case naar Wallonië gaan waar ze minder streng zijn. Op zich zijn er dus opties genoeg.

Maar voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, dus zeker af en toe eens snelweg doen of af en toe eens goed op z'n staart trappen met warme motor.

Terug
Bovenaan