De autokeuring

Je hebt altijd goeie en minder goeie hè, persoonlijk ben ik die minder goeie toch nog niet zo vaak tegengekomen, mensen in Limburg zijn misschien vriendelijker

Ik zie op parkings en op de baan mensen met minder respect voor hun eigen en andermans voertuig.
En we gaan nu toch nie doen alsof elke garagist/technieker zo beleefd en respectvol met je wagen omgaat hè 😅 ik heb een tijdje bij een BMW dealer gewerkt, beter dat je niet weet hoe ze met je wagen omgaan

Ik ga in Limburg naar de keuring, laatste keer echt niet happy van.
Van mijn garagist/technieker héél content, zou liever die de wagen laten keuren.

Tijd voor de jaarlijkse frustratie...
Heb een afspraak om 11u.
Er staan nog 17 auto's voor mij om zelfs aan te re melden dat ge een afspraak hebt...
Geen aparte rijen?
Sinds corona maak ik altijd een afspraak. Zowel in Ieper als Diksmuide is dat de rij voorbij steken en tot nu toe steeds op tijd gekeurd worden.

Ik ga in Limburg naar de keuring, laatste keer echt niet happy van.
Van mijn garagist/technieker héél content, zou liever die de wagen laten keuren.
Het is natuurlijk te zien waar in Limburg je gaat.
Ik ga altijd in Heers, nog nooit problemen gehad en ze zijn er altijd heel vriendelijk.
Mijn vader ging vroeger in Alken, altijd problemen en personeel zeer onvriendelijk, dan is hij naar Heers beginnen gaan. Ook nu hoor ik nog altijd klachten van de keuring in Alken.
En dan heb je ook nog As, daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Geen aparte rijen?
Sinds corona maak ik altijd een afspraak. Zowel in Ieper als Diksmuide is dat de rij voorbij steken en tot nu toe steeds op tijd gekeurd worden.
Ik heb nog nooit een afspraak gemaakt om naar de keuring te gaan en toch altijd snel tot heel snel binnen en terug buiten.

Ik heb nog nooit een afspraak gemaakt om naar de keuring te gaan en toch altijd snel tot heel snel binnen en terug buiten.
Dat is sowieso regiogebonden. Ik maak mijn afspraak altijd zo vroeg mogelijk, dus liefst om 7u als ze openen. Als ik dan om 6u50 aan kom, staat er gegarandeerd al een rij van 10 a 15 auto's voor de rij zonder afspraak.

Zowel Ieper als Diksmuide (ongeveer even ver rijden voor mij) heb je die rijen. In Diksmuide wel vriendelijker, dus ga zoveel mogelijk naar daar nu.

Dat is sowieso regiogebonden. Ik maak mijn afspraak altijd zo vroeg mogelijk, dus liefst om 7u als ze openen. Als ik dan om 6u50 aan kom, staat er gegarandeerd al een rij van 10 a 15 auto's voor de rij zonder afspraak.

Zowel Ieper als Diksmuide (ongeveer even ver rijden voor mij) heb je die rijen. In Diksmuide wel vriendelijker, dus ga zoveel mogelijk naar daar nu.
Waarvan 2 in de rij voor een afspraak, die om 9u en om 11u eentje hadden, maar nu al komen staan 😒

Waarvan 2 in de rij voor een afspraak, die om 9u en om 11u eentje hadden, maar nu al komen staan 😒
Of er staan zonder. Beide gevallen al meegemaakt in Ieper, maar daar zijn ze humoristisch genoeg om dat pas te melden aan diegene die er te vroeg of zonder afspraak staat op het moment dat ze vooraan staan. Om dan te zeggen dat ze terug moeten komen op het juiste uur of moeten aansluiten in de rij. :lol:

Het is natuurlijk te zien waar in Limburg je gaat.
Ik ga altijd in Heers, nog nooit problemen gehad en ze zijn er altijd heel vriendelijk.
Mijn vader ging vroeger in Alken, altijd problemen en personeel zeer onvriendelijk, dan is hij naar Heers beginnen gaan. Ook nu hoor ik nog altijd klachten van de keuring in Alken.
En dan heb je ook nog As, daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Ja, voilà, ik ga in Alken dus. Misschien volgende keer in Heers gaan.

Of er staan zonder. Beide gevallen al meegemaakt in Ieper, maar daar zijn ze humoristisch genoeg om dat pas te melden aan diegene die er te vroeg of zonder afspraak staat op het moment dat ze vooraan staan. Om dan te zeggen dat ze terug moeten komen op het juiste uur of moeten aansluiten in de rij. :laugh:
Bij ons laten ze ze altijd nog voorgaan... maar goed, ik kan niet klagen. Het gaat snel genoeg vooruit met de verschillende lanen. En ik heb er zelf ook al eens per ongeluk op de foute dag gestaan :D "Jaja, ik heb om 7u!" "Eh, ja, volgende week, manneke".

Bij ons laten ze ze altijd nog voorgaan... maar goed, ik kan niet klagen. Het gaat snel genoeg vooruit met de verschillende lanen. En ik heb er zelf ook al eens per ongeluk op de foute dag gestaan :D "Jaja, ik heb om 7u!" "Eh, ja, volgende week, manneke".
Nu met er over te praten, al eens afspraken gemaakt voor mei 2026. 2x om 7u kunnen scoren, maar meer dan de helft van de tijdssloten waren al bezet. :wtf:

Gisteren keuring voor verkoop, afspraak om 11.15u en ik kon gewoon mee aanschuiven in de lijn bij keuring voor verkoop, uiteindelijk pas rond 12.00u kunnen binnenrijden.

Het nut van een afspraak ontging mij eventjes volledig.

Of er staan zonder. Beide gevallen al meegemaakt in Ieper, maar daar zijn ze humoristisch genoeg om dat pas te melden aan diegene die er te vroeg of zonder afspraak staat op het moment dat ze vooraan staan. Om dan te zeggen dat ze terug moeten komen op het juiste uur of moeten aansluiten in de rij. :laugh:
Ik ga hier altijd naar Ieper (ik werk in Ieper, dusja) en al meegemaakt: ik had een afspraak om bv 10u30, ik kom daar 10h15 toe, stond ik daar 3de. na 10-tal minuutjes, poort gaat open, ze gaan bij de 1ste, dan vrij snel naar de 2de, en dan naar mij: 'je mag ze voorbij rijden, de andere zijn veel te vroeg'.

Maak nooit geen afspraak en rijd als 1ste binnen lol
Die met hun AFSPRAAK staan daar in rij van 10auto's te wachten haha

moet ge natuurlijk ook een kalf zijn om dan toch niet gewoon in de rij zonder afspraak aan te schuiven.

Wat in As ook werkt is een afspraak maken en dan gewoon op een random tijdstip die dag gaan onder het motto "oei, vergist van uur".

Al moet ik zeggen dat het de laatste 4-5 keer dat ik daar geweest ben bijzonder rustig is.

Hier in mijn regio mag je zelfs niet meer aanschuiven zonder afspraak, zowel in het station op vlaams grondgebied als op waals grondgebied.
Enkel de lichte vracht is nog zonder afspraak.

Alé, de 2 wagens zijn er gisteren door geraakt. Tesla Model 3 koplampen waren gelukkig ok, had echt geen zin om naar een Tesla SeC te rijden...

Groene kaart, alleen moet ik blijkbaar eens aandacht geven aan de remblokken.

Ik vermoed dat het is omdat ze er wat geroest uitzien... Gekend probleem natuurlijk, maar ik kan nog altijd evengoed remmen.
Zal er wat meer mee moeten rijden om ze te polijsten: https://service.tesla.com/docs/Publ...UID-D49F81B4-8E10-4A24-871E-5EF2F30C8285.html

Maak nooit geen afspraak en rijd als 1ste binnen lol
Die met hun AFSPRAAK staan daar in rij van 10auto's te wachten haha

Gisteren keuring voor verkoop, afspraak om 11.15u en ik kon gewoon mee aanschuiven in de lijn bij keuring voor verkoop, uiteindelijk pas rond 12.00u kunnen binnenrijden.

Het nut van een afspraak ontging mij eventjes volledig.
Hier in Erembodegem is het met afspraak beduidend sneller. Zoals eerder gepost was ik vergeten te betalen de vorige keer en ik moest dus opnieuw aanschuiven. Ik heb dat de dag zelf geprobeerd maar was uiteindelijk tijdverlies. Wat zag ik echter online, afspraak vrijgekomen de volgende dag om 8 u 20. Snel die geboekt en jawel hoor, de volgende dag tien minuutjes vroeger en terwijl de rij zonder afspraak al vol stond tot god weet wanneer, kon ik praktisch binnen rijden. Zo was het ook mijn eerste keer, gaatje gevonden door te blijven kijken doorheen de dag en dan na max. 15 minuutjes was het aan mij. Je werkt wel dat ze in Erembodegem prio geven aan afspraken.

Hier in Erembodegem is het met afspraak beduidend sneller. Zoals eerder gepost was ik vergeten te betalen de vorige keer en ik moest dus opnieuw aanschuiven. Ik heb dat de dag zelf geprobeerd maar was uiteindelijk tijdverlies. Wat zag ik echter online, afspraak vrijgekomen de volgende dag om 8 u 20. Snel die geboekt en jawel hoor, de volgende dag tien minuutjes vroeger en terwijl de rij zonder afspraak al vol stond tot god weet wanneer, kon ik praktisch binnen rijden. Zo was het ook mijn eerste keer, gaatje gevonden door te blijven kijken doorheen de dag en dan na max. 15 minuutjes was het aan mij. Je werkt wel dat ze in Erembodegem prio geven aan afspraken.
Voor de gewone keuringen is dat in Geel ook het geval, maar voor verkoop dus blijkbaar niet.

Terug
Bovenaan