De autokeuring

M'n vrouw daarstraks in Moorsele geweest. Afgekeurd.

Nu is m'n vraag: kan je gewoon een volledig nieuwe keuring aanvragen in Moeskroen? Of ben ik nu verplicht om een herkeuring in Moorsele te doen omwille van de rode kaart? Ik veronderstel dat ze de huidige groene kaart gehouden hebben. Ben nog niet thuis geweest.
Ik dacht dat je terug moet gaan naar de plek waar je bent afgekeurd maar ik kan me vergissen...
Volledig nieuwe keuring kan in eender welk keuringstation, ook in Wallonië. Herkeuring kan enkel in keuringstation waar je afgekeurd werd. Dus je kan gerust naar Wallonië gaan nu voor een volledig nieuwe keuring.

Iemand die weet of het een verschil in prijs geeft bij wijkopenautos of je wagen gekeurd is voor verkoop of niet?

EDIT: mijn remblokken zijn ook dun. Loont het de moeite om deze te laten vervangen of haal ik dat er niet uit bij verkoop?

Laatst bewerkt:
Iemand die weet of het een verschil in prijs geeft bij wijkopenautos of je wagen gekeurd is voor verkoop of niet?

EDIT: mijn remblokken zijn ook dun. Loont het de moeite om deze te laten vervangen of haal ik dat er niet uit bij verkoop?
Dat laatste ga je er niet uithalen, de kans dat een potentiële koper dat opmerkt is ook zeer klein.
Die keuring denk ik ook niet dat het veel gaat doen, aangezien die gewoon opkopen voor handelaars die hem toch opnieuw gaan keuren of exporteren.

Dat laatste ga je er niet uithalen, de kans dat een potentiële koper dat opmerkt is ook zeer klein.
Die keuring denk ik ook niet dat het veel gaat doen, aangezien die gewoon opkopen voor handelaars die hem toch opnieuw gaan keuren of exporteren.
Lichtje van de remmen brandt wel maar had het wel ook al aangegeven bij wka.

Let wel, de prijs die wijkopenauto's in hun mail (eerste schatting) meegeven, is meestal niet wat je er effectief voor krijgt. Bedoeling is dat je tot daar gaat en ter plaatse vinden ze altijd wel iets om over te zeiken en lager te bieden. Eens je daar bent en ze staan te zwaaien met "geld direct op de rekening" dan gaan de meesten toch overstag.
Zelf geen ervaring mee voor alle duidelijkheid maar wel al meermaals gehoord van mensen die dit wel hebben.

Ik zou ook eens random een paar steenwegmarchands afgaan. Je hebt niets te verliezen en wie weet zoeken ze net wat jij in de aanbieding hebt.

Let wel, de prijs die wijkopenauto's in hun mail (eerste schatting) meegeven, is meestal niet wat je er effectief voor krijgt. Bedoeling is dat je tot daar gaat en ter plaatse vinden ze altijd wel iets om over te zeiken en lager te bieden. Eens je daar bent en ze staan te zwaaien met "geld direct op de rekening" dan gaan de meesten toch overstag.
Zelf geen ervaring mee voor alle duidelijkheid maar wel al meermaals gehoord van mensen die dit wel hebben.

Ik zou ook eens random een paar steenwegmarchands afgaan. Je hebt niets te verliezen en wie weet zoeken ze net wat jij in de aanbieding hebt.
Daar ben ik me inderdaad wel van bewust. Had 6 maanden geleden al een aanvraag gedaan en ze blijven me stalken. :)

Maar er zijn op de baan ook wel wat andere dealers dus zal daar ook eens passeren!

Ik merkte gisteren toevallig op dat in onze auto van 2013 nog altijd de originele brandblusser zit. Heb liggen zoeken naar een vervaldatum, maar die kon ik niet vinden. Er zit wel een drukmetertje op welke nog altijd in het groen staat. We zijn nog geen enkele keer afgekeurd, dus ik vraag me af of dat drukmetertje de vervaldatum vervangt of dat ze al die jaren de brandblusser nog nooit gecheckt hebben? De brandblusser is gemonteerd vooraan op de bestuurderszetel, dus meer in het zicht kan deze niet zitten.

Ik merkte gisteren toevallig op dat in onze auto van 2013 nog altijd de originele brandblusser zit. Heb liggen zoeken naar een vervaldatum, maar die kon ik niet vinden. Er zit wel een drukmetertje op welke nog altijd in het groen staat. We zijn nog geen enkele keer afgekeurd, dus ik vraag me af of dat drukmetertje de vervaldatum vervangt of dat ze al die jaren de brandblusser nog nooit gecheckt hebben? De brandblusser is gemonteerd vooraan op de bestuurderszetel, dus meer in het zicht kan deze niet zitten.
2 weken geleden naar de keuring geweest. Ze hebben niet gevraagd naar de brandblusser.

Moet normaal wel een vervaldatum op staan. Is om de 5 jaar te vervangen. Let wel die dingen vervallen meestal op 1 januari van het jaar dat er in het groot op staat. Ooit zo eens miskeken op diene van ons en ik zag het jaar staan en dacht: die is nog ok. Niet dus want er stond kleiner 1 januari voor. Ze hebben er toen niet naar gekeken, maar het is wel een van de zaken die ze kunnen controleren. Ik weet niet of ze er op zouden afkeuren of gewoon een opmerking geven.

6 jaar vanaf plaatsing.
Ik zie online dat ze spreken van 5j, maar op die dat we plaatsen staat een datum dat 6j geldig is.

Laatst bewerkt:
Oké merci, dan hebben ze er dus nog nooit naar gekeken. Want het productiejaar had ik gevonden en is 2013, net als de wagen. Ik ga deze dus ook niet vervangen tot ik er een keer voor afgekeurd wordt.

Denk zelfs dat deze nog nooit was vervangen in mijne 17 jaar oude diesel die ik weg gedaan heb …ze hebben daar ook nooit naar gekeken of gevraagd ondanks dat hem ook vandoor onder de passagiersstoel vast zat ..zal geen prioriteit hebben denk ik , een lamp kapot is veel belangrijker . ;)

Op keuring toch ook nog nooit geweten dat ze die datum op de brandblusser bekijken. Ook eens paar jaar met een vervallen model rondgereden, had ik er geen PV van waarschuwing voor gekregen bij een uitgebreide politiecontrole, had ik dat nooit geweten eerlijk gezegd. Het is zowat het laatste waar ik aan denk op gebied van autoveiligheid.

Op keuring toch ook nog nooit geweten dat ze die datum op de brandblusser bekijken. Ook eens paar jaar met een vervallen model rondgereden, had ik er geen PV van waarschuwing voor gekregen bij een uitgebreide politiecontrole, had ik dat nooit geweten eerlijk gezegd. Het is zowat het laatste waar ik aan denk op gebied van autoveiligheid.
Heb in mijn Audi zelfs nooit een brandblusser gehad. Jaarlijkse keuring heeft er nooit een opmerking over gegeven. Nooit echt bij stilgestaan, eerlijk gezegd.

Bij keuring voor verkoop had ik er wel ene gekocht voor de zekerheid want had geen zin om terug helemaal naar Rotselaar te rijden als ze een opmerking er over hadden gemaakt.

Wow, heb al veel politiecontroles gehad maar in mijn auto zijn ze nog nooit moeten zijn, laat staan dat ze m'n brandblusser zouden nakijken. Moest ik daar een officiële waarschuwing voor krijgen, zou ik moeite hebben om m'n lach in te houden. :LOL:

Heb ooit wel eens een PV van waarschuwing gekregen omdat m'n nummerplaatverlichting niet werkte en de agent die moest controleren of dat terug in orde was, vroeg zich ook luidop af of de agenten van die andere zone niets beter te doen hebben dan daarvoor PV's uit te schrijven.

ik heb paar maanden geleden eens een muurtje geraakt waardoor mijn nummerplaat vanvoor wat gewrongen is (maar hangt wel goed vast).
Maakt dit uit voor de keuring? Of laat ik sowieso beter een nieuwe maken?
(Zou waarschijnlijk laatste keuring zijn gezien ik in het najaar wagen via het werk ga nemen)

Bijkomend moet ik ook nog een sticker gaan halen voor de max. snelheid van mijn winterbanden die ik niet tijdig gewisseld krijg.
Ik vermoed dat een Auto5 wel zo’n stickers heeft liggen?

ik heb paar maanden geleden eens een muurtje geraakt waardoor mijn nummerplaat vanvoor wat gewrongen is (maar hangt wel goed vast).
Maakt dit uit voor de keuring? Of laat ik sowieso beter een nieuwe maken?
(Zou waarschijnlijk laatste keuring zijn gezien ik in het najaar wagen via het werk ga nemen)

Bijkomend moet ik ook nog een sticker gaan halen voor de max. snelheid van mijn winterbanden die ik niet tijdig gewisseld krijg.
Ik vermoed dat een Auto5 wel zo’n stickers heeft liggen?
Als uw nr plaat nog perfect leesbaar is, gaan ze u daar niet voor afkeuren, zal eerder een opmerking zijn.
Kan je ze niet zelf terug recht plooien ?

Tenzij die regel veranderd is sinds enkele jaren, mag je perfect zelf zo een sticker maken en op uw teller kleven.
Ik maakte dat vroeger gewoon met stylo op een stuk verftape en dat was altijd okee.

Is er een mogelijkheid om keuring voor verkoop te laten doen door de koper?

Ik heb namelijk iemand die mss mijn auto particulier wil overnemen, op korte termijn. Maar bij de keuring krijg ik de eerste 2 weken geen afspraak voor tweedehandskeuring, en daarna ben ik zelf een tijd in het buitenland. Zit dus een beetje vast.

Is er een mogelijkheid om keuring voor verkoop te laten doen door de koper?

Ik heb namelijk iemand die mss mijn auto particulier wil overnemen, op korte termijn. Maar bij de keuring krijg ik de eerste 2 weken geen afspraak voor tweedehandskeuring, en daarna ben ik zelf een tijd in het buitenland. Zit dus een beetje vast.
Met garage platen kan dat wel.

Heb toen ik mijn Audi verkocht ook naar de keuring voor verkoop moeten gaan.

Heb uiteindelijk binnen de week een afspraak gevonden bij de keuring in Rotselaar, was een stuk rijden, maar kon vrij snel. Dus misschien eens kijken bij een ander keuringsstation.

Zou ook regelmatig eens kijken, er worden vaak afspraken geannuleerd en verzet.

Terug
Bovenaan