De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Hij is weer goed aan het Truth Sociallen...

Screenshot-20260523-155640-Chrome.jpg

Screenshot-20260523-160110-Chrome.jpg

Is dit het belangrijke werk waarvoor Trump DC niet kon verlaten en hij niet het trouwfeest van Trump Jr. Kon bijwonen gisteren ? :laugh:

“While I very much wanted to be with my son, Don Jr., and the newest member of the Trump Family, his soon to be wife, Bettina, circumstances pertaining to Government, and my love for the United States of America, do not allow me to do so. I feel it is important for me to remain in Washington, D.C., at the White House during this important period of time. Congratulations to Don and Bettina! President DONALD J. TRUMP,” the president wrote Friday on Truth Social

He’d like me to go,” Trump said. “I said, ‘You know, this is not good timing for me. I have a thing called Iran and other things.’”

Zou hij dit letterlijk bedoelen misschien ? Bang om in een omgeving te komen waar er de mogelijkheid is dat iemand hem nog eens probeert om te brengen.

That’s one I can’t win on,” Trump said in the Oval Office when asked if he planned to attend his eldest son’s wedding. “If I do attend, I get killed. If I don’t attend, I get killed by the fake news, of course.”

Want écht druk met Iran zal em het nu wel niet hebben, buiten af en toe wat deranged tweets het internet opgooien.

Despite that, Trump has spent at least five weekends since the start of the Iran war at his golf club in Mar-a-Lago and at least three at his golf club in Doral, Florida. On at least seven of those occasions, the president played golf, according to TrumpGolfTrack

Voor de geinteresseerden, het is weer een pareltje:

De gast die aan het woord komt vanaf minuut 46, lijkt me ene die de volgende Democratische president gaat vermoorden. Die zit echt diep. Voor de rest lijkt iedereen me daar nog redelijk goed opgeleid en kan hij of zij zijn punt wel min of meer argumenteren.

Maar hoe lang is het geleden, eender in welk land, dat iemand door te debatteren en naar andere meningen te luisteren, nog zijn eigen visie heeft bijgesteld? Als je dit in België opneemt met PVDA-kiezers, kom je min of meer bij hetzelfde uit

Richtlijn Nieuw
Een voorbeeld staat op deze pagina, maar in deze thread zijn ook nog meer vergelijkbare voorbeelden te vinden. Socialmediaposts, filmpjes e.d. uit welke hoek dan ook kunnen interessant zijn voor een discussie.
We vermijden echter liever eenvoudige “Nelson Muntz-imitaties”.

Wees dus selectief in wat je deelt, en voorzie het van eigen duiding zodat het de discussie echt kan verrijken.

Slechte week voor Trump:
- een rechter heeft tijdelijk een hold gezet op Trump's slushfund
- een rechter heeft beslist dat Trump's naam verwijderd moet worden van het Kennedy center en dat de sluiting van 2 jaar voor renovatie niet mag doorgaan (waarop Trumps reactie weer het niveau van een kind haalt: "ik wil het al niet meer, het is toch niet plezant")
- Trump die een definitieve beslissing ging nemen i.v.m Iran is er niet in geslaagd om er 1 te maken. Surprise surprise

In de overeenkomst met Iran zou staan dat Iran 300 miljard krijgt in de vorm van een heropbouw-investeringsfonds. Wss met een percentje voor Trump zelf. Art of the deal.

Slechte week voor Trump:
- een rechter heeft tijdelijk een hold gezet op Trump's slushfund
- een rechter heeft beslist dat Trump's naam verwijderd moet worden van het Kennedy center en dat de sluiting van 2 jaar voor renovatie niet mag doorgaan (waarop Trumps reactie weer het niveau van een kind haalt: "ik wil het al niet meer, het is toch niet plezant")
- Trump die een definitieve beslissing ging nemen i.v.m Iran is er niet in geslaagd om er 1 te maken. Surprise surprise

En nog het ergste van allemaal voor Trump:

Trump moet afvallen, blijkt uit medisch rapport.

Dat ze een gevangenis naar hem vernoemen.
Hij hoort daar thuis.

In de overeenkomst met Iran zou staan dat Iran 300 miljard krijgt in de vorm van een heropbouw-investeringsfonds. Wss met een percentje voor Trump zelf. Art of the deal.
Zoveel heeft Iran toch niet in assets in het buitenland?

Iranian frozen assets

Iranian frozen assets in international accounts are calculated to be worth between $100 billion. Almost $2 billion of Iran's assets are frozen in the United States. According to the Congressional Research Service, in addition to the money locked up in foreign bank accounts, Iran's frozen assets include real estate and other property. The estimated value of Iran's real estate in the U.S. and their accumulated rent is $50 million. Besides the assets frozen in the U.S., some parts of Iran's assets are frozen around the world by the United Nations.

As of January 2021, Iran had frozen assets in the following countries: $7 billion in South Korea; $6 billion in Iraq; $20 billion in China; $1.5 billion in Japan; $1.6 billion in Luxembourg.

Zoveel heeft Iran toch niet in assets in het buitenland?

Iranian frozen assets

Zou geen geld zijn van Iran dat vrijkomt maar extra geld er bovenop.

A postwar ‘investment fund’ for Iran​

Perhaps the most surprising, and apparently recent, addition to the agreement is a reference to an investment fund for Iran. The Iranian official and one diplomat put it at $300 billion, but other officials involved in mediation would not confirm the amount.
The Iranian official described it as a “reconstruction program” that would be promised to Iran in the event a final agreement was signed. Earlier in the negotiations, Tehran had demanded reparations for bombardment damage that some Iranian officials estimate at $300 billion to $1 trillion.
Two diplomats briefed on the latest draft called it an international “investment fund,” which the United States would help facilitate in the event of a final deal. Plans for such a fund would be further discussed during the negotiations period, the diplomats said.
This proposal appears to be an iteration of an earlier idea floated by Mr. Trump’s Middle East envoy, Steve Witkoff, and Jared Kushner, the president’s son-in-law. Both are real estate investors, and some mediators said they had suggested promoting real estate projects in Tehran and an investment fund in the event a deal was reached.

Zou geen geld zijn van Iran dat vrijkomt maar extra geld er bovenop.

A postwar ‘investment fund’ for Iran​

Perhaps the most surprising, and apparently recent, addition to the agreement is a reference to an investment fund for Iran. The Iranian official and one diplomat put it at $300 billion, but other officials involved in mediation would not confirm the amount.
The Iranian official described it as a “reconstruction program” that would be promised to Iran in the event a final agreement was signed. Earlier in the negotiations, Tehran had demanded reparations for bombardment damage that some Iranian officials estimate at $300 billion to $1 trillion.
Two diplomats briefed on the latest draft called it an international “investment fund,” which the United States would help facilitate in the event of a final deal. Plans for such a fund would be further discussed during the negotiations period, the diplomats said.
This proposal appears to be an iteration of an earlier idea floated by Mr. Trump’s Middle East envoy, Steve Witkoff, and Jared Kushner, the president’s son-in-law. Both are real estate investors, and some mediators said they had suggested promoting real estate projects in Tehran and an investment fund in the event a deal was reached.
Art of the deal, indeed. Ik lees real estate investors en da's eigenlijk de essentie. Maar bon, wel een schone cadeau van den Trump.

Aan beide kanten zal er serieus wat geld worden verdiend, maar ik betwijfel dat dit ten goede komt van de Iraanse bevolking. Dat geld gaat voor een groot deel verdwijnen in de zakken van regimegetrouwen.

Art of the deal, indeed. Ik lees real estate investors en da's eigenlijk de essentie. Maar bon, wel een schone cadeau van den Trump.

Aan beide kanten zal er serieus wat geld worden verdiend, maar ik betwijfel dat dit ten goede komt van de Iraanse bevolking. Dat geld gaat voor een groot deel verdwijnen in de zakken van regimegetrouwen.

Geld zal ook wss dienen voor trump towers ipv herstellen van bruggen en snelwegen.

maakt ook niet uit wat ze plaatsen: het contract gaat sowieso naar zijn schoonzoon en andere loyalen, dus kassa kassa voor Trump en co.
Iran was een slecht plan an sich en heeft de US handenvol geld gekost, maar ze weten er toch weer zichzelf mee te verrijken. Make Trump Great Again.
Langs de ene kant vind ik het de domste president ooit, maar de manier waarop hij zichzelf en zijn familie heeft weten te verrijken tijdens zijn ambtsperiode is wel geslaagd. Wel op de kap van bijna de hele Westerse Wereld, maar goed. Wel mooi dat hij het loon als President weigert.

maakt ook niet uit wat ze plaatsen: het contract gaat sowieso naar zijn schoonzoon en andere loyalen, dus kassa kassa voor Trump en co.
Iran was een slecht plan an sich en heeft de US handenvol geld gekost, maar ze weten er toch weer zichzelf mee te verrijken. Make Trump Great Again.
Langs de ene kant vind ik het de domste president ooit, maar de manier waarop hij zichzelf en zijn familie heeft weten te verrijken tijdens zijn ambtsperiode is wel geslaagd. Wel op de kap van bijna de hele Westerse Wereld, maar goed. Wel mooi dat hij het loon als President weigert.
Hij moet er ook niet aan twijfelen dat er nog heel lang (eeuwenlang) over hem zal worden gepraat.

Langs de ene kant vind ik het de domste president ooit, maar de manier waarop hij zichzelf en zijn familie heeft weten te verrijken tijdens zijn ambtsperiode is wel geslaagd.

Iemand die een bom in een orkaan wil laten ontploffen om het te stoppen, die goederen met 600 procent kan laten dalen of die denkt dat niemand tot voor kort van 'AI' heeft gehoord...is ook dom.
Laat er geen twijfel over bestaan dat dit op poten is gezet door zijn (iets slimmere) entourage en dat ze er wellicht zelf ook niet slechter van worden.

Terug
Bovenaan